De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Steve Vai - Alien Love Secrets [DVD]

    Steve Vai - Alien Love Secrets [DVD]

    Steve Vai’s “Alien Love Secrets” DVD bevat registraties van alle zeven songs van het gelijknamige album uit 1995. De backcover jubelt: “The unique footage allows you a special view into both Steve’s guitar playing, as well as the creative musical mood of each song”.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard Steve Vai

    Tja,

    Steven Vai is een strakke speler (van meester Frank Zappa iets opgestoken) en heb hem dus 2 keer gezien bij Zappa en 1 keer bij G3. Maar deze ken ik dus niet, ga hem wel een keer zien/kopen al vindt ik het maar erg kort 40 min.

    Pierre

  3. #3

    Standaard van meester Frank Zappa iets opgestoken

    Ja daar is die zeker door beinvloed maar hij heeft het geleerd van Joe Satriani. Als jochie heeft die les gehad van Joe en zie wat er van komt.

  4. #4

    Standaard Zappa

    Als je leest wat boven aan de resensie staat dan kan je lezen dat hij niet bij Joe Satriani het vak onder knie heeft gekregen, hij heeft toch echt het van Frank Zappa.
    Op het album Tinseltown Rebellion (Frank Zappa) uit 1981 zijn de eerste scream's van de jonge Steven Vai te horen.

  5. #5

    Standaard

    Heren, jullie hebben beiden gelijk. Als jochie kocht Steve Vai een akoestisch gitaartje en ging op gitaarles. Eén van zijn leraren was inderdaad Joe Satriani. Zijn doorbraak kwam echter pas aan de hand van wijlen Frank Zappa.

  6. #6

    Standaard hij heeft toch echt het van Frank Zappa

    Is goed meneer als je denk dat je het zelf beter weet dan de echte kenner. Denk je dat die bij Zappa zou kunnen komen in de band als die nog geen noot kon spelen.

  7. #7

    Standaard

    Sterker nog, op een dag gaat de bel bij Joe Satriani. Aan de deur staat ene Steve Vai ,met in zijn ene hand een gitaar zonder snaren en in de andere hand 1 doosje met snaren. Of hij les kon krijgen van Joe was de vraag. En of hij kon helpen met het bevestigen van de snaren. En zoals we nu weten kon dat dus wel.

  8. #8

    Standaard

    Steve Vai heeft alle kneepjes van Satriani geleerd, maar ook bij Zappa. Voor mij is hij gewoon de beste en meest muzikale gitarist ooit.......

  9. #9

    Standaard

    Leuk dat een DVD als deze nou ook eens besproken wordt! En leuk te zien dat er hier gitaarfans aanwezig zijn.

    Er zijn op het internet al heel veel threats te vinden op diverse gitaar-forums over wie nou de beste gitarist is, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Zelf vind ik het heel knap wat Vai doet, maar af en toe vind ik hem ook wat te 'freaky'. (Ach, dat krijg je als je zo'n tijd met Zappa opgetrokken hebt natuurlijk).
    Feit blijft dat Steve gigantisch goed kan spelen. En dat laat hij op deze DVD maar weer eens even zien.

    Het wachten is nu op een live DVD, zoals die van Joe Satriani. Of een tweede G3 DVD (met mijn persoonlijke favoriet: John Petrucci).

  10. #10

    Standaard

    Er komt een live DVD van Vai aan. Een show uit Londen geloof ik.
    Met o.a. Virgil Donati op drums en Tony MacAlpine op gitaar en keyboards. Super dus !

    En je hebt gelijk, John Petrucci is ook een ongelovelijke gitarist !

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •