Trap (Streaming)
Trap is op zich een aardig spannende thriller zonder echte verassingen, maar is vooral geslaagd dankzij Josh Hartnett. Let op: Spoilers!
Lees dit artikel
Trap (Streaming)
Trap is op zich een aardig spannende thriller zonder echte verassingen, maar is vooral geslaagd dankzij Josh Hartnett. Let op: Spoilers!
Lees dit artikel
Inderdaad zoals je aangeeft heel veel SPOILERS.
De vraag is dan wel: voor wie is de recensie bedoelt? Degene die de film nog moeten zien kunnen 'm eigenlijk niet lezen met alle spoilers, en een recensie maken voor degene die 'm wel gezien hebben is eigenlijk niet de doelgroep (denk ik).
Ben het grotendeels met je recensie eens, Hartnett is fantastisch en ik vond 'm qua spanning ook erg fijn. Alleen je zin "Het is niet zijn oude vorm, maar hij is wel weer op de goede weg." kan ik niet helemaal plaatsen; als je zijn recente films bekijkt is imo alleen Knock At The Cabin ietsje minder, maar Old, Glass en Split zijn bovengemiddelde films. Oké, niet op het niveau The Sixth Sense, The Village en zeker Unbreakable, misschien bedoel je dat?
De recensie is natuurlijk voor iedereen (ook voor degenen die de film hebben gezien, dat lijkt me logisch), ook voor degenen die de film niet hebben gezien en niet hoeven te zien. Als je de film wilt zien, dan moet je em niet lezen. Maar dat geldt voor alle recensies met spoilers. Dus wat dat betreft vind ik het bijzonder dat je de vraag stelt, want recensies met spoilers komen wel vaker voor, toch?
Ik vond van je genoemde recente films alleen Split echt bovengemiddeld goed, maar dat kwam eigenlijk alleen door James McAvoy zijn acteerspel en zijn meerdere persoonlijkheden, want verder was het verhaal niet je-van-het. En daarnaast vond ik de twist op het einde erg zonde en had niet gehoeven. Split had prima in zijn eigen universum kunnen bestaan en net zo goed kunnen zijn. Wat dat betreft vond ik Glass ook echt een dikke tegenvaller. Echt zonde en eigenlijk haalt deze Unbreakable omlaag. Unbreakable is goed zoals hij is en had echt geen vervolg nodig. Zo zonde. Wat dat betreft vind ik Knock at the Cabin juist wel weer een verbetering, wat meer de kant op richting een "conventionele" thriller, net als Trap eigenlijk een beetje.Ben het grotendeels met je recensie eens, Hartnett is fantastisch en ik vond 'm qua spanning ook erg fijn. Alleen je zin "Het is niet zijn oude vorm, maar hij is wel weer op de goede weg." kan ik niet helemaal plaatsen; als je zijn recente films bekijkt is imo alleen Knock At The Cabin ietsje minder, maar Old, Glass en Split zijn bovengemiddelde films. Oké, niet op het niveau The Sixth Sense, The Village en zeker Unbreakable, misschien bedoel je dat?
Laatst aangepast door Rogier Burghout : 04-11-2024 om 09:23
Trap heeft niet de typische Shyamalan-twist op het einde. Die zit deze keer vanvoor in de film en is eigenlijk precies waar de plot om draait, dus Trap is zoals Rogier zegt meer conventioneel. Ik vond het hoe dan ook een zeer aangename, spannende film en eigenlijk vond ik het qua nepotisme (Shyamalan die zijn eigen dochter tracht te lanceren) nog meevallen.
DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!
Deze is dus niet voor degene die 'm nog willen zien zoals je aangeeft . Het kan aan mijn beleving liggen hoor; ik zie een recensie van een film meer als iets dat mensen vooraf een beeld geeft van de film om zo de film aan te bevelen of juist niet. Voorbeeld: voordat ik een nieuwe tv of andere hardware koop, ga ik recensies lezen over het artikel om een beeld te vormen over de kwaliteit etc. Zo zie ik een recensie van een film ook. En af en toe lees ik achteraf nog een recensie (die van jou vaak) om te kijken wat iemand anders ervan vond. Maar goed, we hebben dan niet hetzelfde idee erover, dat kan. En je geeft gelukkig netjes vooraf aan dat er spoilers in zitten, dat is bij anderen niet altijd het geval.
Ik denk dat het inderdaad aan je beleving ligt Want ook als je de film nog wilt zien kan je deze recensie lezen, want het is nou niet zo dat er een Sixth Sense-achtige twist in zit. Sterker nog, de trailer laat in de eerste seconde al direct zien hoe de vork in de steel zit, dus wat dat betreft wordt de film ook niet in de markt gezet als een film waarbij aan het einde van de film iets groots wordt onthuld. Maar ook grappig hoe je een recensie ziet, ik zie dat dus helemaal niet zo dat mijn recensie fungeert als iets dat mensen voorafgaand het bekijken van een film moeten lezen om te bekijken of ik het aanbeveel. Grappig hoe iedereen daar dan een eigen gedachte bij heeft.
Goede recensie Rogier.
Ik vond de film ook best goed. Ideaal voor de zaterdagavond met het vrouwtje op de bank. Zij vond hem ook goed riep ze de dag erna. Het duistere van Josh, vond ik wel beter dan het soms overdreven vrolijke en zorgzame vader. Volgens mij begreep ik uit de aftiteling dat de zangeres de dochter van de regisseur is.
Creativity, it's all in the mind!
So much to do, so little time...
That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!
www.electricdriver.eu
www.santulli.nl
Thanks!
Oh echt, ik had alleen haar voornaam gezien via Google als je de naam van de film invult. Maar ik zie het u op IMDb inderdaad, ik zal het detail nog even toevoegenIk vond de film ook best goed. Ideaal voor de zaterdagavond met het vrouwtje op de bank. Zij vond hem ook goed riep ze de dag erna. Het duistere van Josh, vond ik wel beter dan het soms overdreven vrolijke en zorgzame vader. Volgens mij begreep ik uit de aftiteling dat de zangeres de dochter van de regisseur is.
Ja, daar was natuurlijk weer het gebruikelijke commentaar op (nepotisme).....zoals er altijd wel iets is .Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout