Kun je dan niet net zo goed die kopen die Werner heeft?
Of je moet niets om die extra's geven die deze speler heeft, dan kan natuurlijk ook.
Kun je dan niet net zo goed die kopen die Werner heeft?
Of je moet niets om die extra's geven die deze speler heeft, dan kan natuurlijk ook.
Ik dacht dat het meeviel, maar ik heb het even omgerekend en oef, wat is de pond gestegen zijn...komt inderdaad op €517 uit en daar komt vast nog douane bovenop. Dan is die €400 van amazon inderdaad een stukje goedkoper.
Maar...als ik een nieuwe speler nodig had, zou ik 'm toch kopen vanwege het regiovrije aspect (kan 1 speler hier beneden weg), de externe ondertiteling en dat PUO (Protected User Operation) waarmee je al die verplichte dingen aan het begin van een disc kunt skippen. Het is natuurlijk persoonlijk wat je voorkeur heeft.
Als ik nu Dagobert Duck zou zijn was het makkelijk. Ik heb al genoeg kosten (ook medisch) en ik kan niet zomaar even bijna 600 neertikken. Het is dat ik nu mijn eindejaarsuitkering heb, maar moet ook al bijna 300 neertikken voor mijn scooter verzekering. Dus ik ben al lang blij dat ik deze kan betalen. Ik ben maar alleen, dus je kan je geld maar 1x uitgeven. Als ik een partner zou hebben, dan kan je met 2 inkomens wat makkelijker je dingen doen!
Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II
Nogmaals: het is een persoonlijke keus, ik zeg alleen wat ik zou doen, niet wat jij moet doen.
Als ik trouwens zie wat jij aan bedragen uitgeeft voor schijfjes (bijvoorbeeld laatst €180 voor die Halloween films), dan lijkt het (alleen afgaande op wat je hier zelf post hoor) niet dat je aan de bedelstaf raakt. Jij maakt dus de keus om meer schijfjes te kopen en minder aan je speler te besteden, prima toch? Want het is imo echt een hele goede speler hoor, met of zonder modificaties, daar zal je veel plezier aan beleven! Wel even goed instellen natuurlijk.
Hoe het ook zei: met deze Panasonic speler heb ik denk een goede keuze gemaakt (Heb hem hopelijk voorlopig toch nog niet nodig. Als ze straks niet meer leverbaar zijn, heb ik in ieder geval een goede achter de hand. Uiteraard kan het altijd beter en duurder, maar eens moet je ook tevreden zijn met wat je hebt.
Die laatste twee reacties zijn echt leuk.![]()
goed punt, en eveneens de actuele firmware updates.
De huidige speler is aangesloten uiteraard op de TV & in mijn geval op een Soundbar. Zo heb ik hem indertijd aangesloten & er is nooit een update geweest aan de speler. De internetkabel zit in de dreambox & dus niet in de 4K speler. De huidige speler speelt sinds het begin top zonder updates. Hij is gewoon uit de doos aangesloten zonder updates!
De reden dat ik trouwens een Panasonic speler wil, is dat in het verleden een Sony speler niet tot zeer slecht werkte op een ander merk soundbar (bij mij althans) & mijn Panasonic speler speelt goed op de Samsung Soundbar.
Dus niet zozeer een nieuwe maar een mindere versie van een bestaande. En dan ben ik al niet gek op die Sony spelers (uit ervaring, heb er diverse gehad).
Op zich is het natuurlijk wel goed nieuws dat Sony toch nog een nieuwe 4K-speler uitbrengt, al speelt die kennelijk geen 3D Blu-rays meer af. Bovendien moeten we nog maar afwachten of deze ook hier te verkrijgen zal zijn. Vroeger was ik een grote Sony-fan, toen ze nog kwalitatief uitstekende producten maakten, zoals CD-spelers en versterkers. Maar ik ben afgehaakt toen ze steeds meer plastic in hun apparaten gingen verwerken om ze lichter in gewicht te maken. Dan toch liever de kwaliteit van Panasonic en de (helaas niet meer verkrijgbare) Oppo.
TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max
Het is zeker toe te juichen dat er überhaupt nog een nieuwe speler uitkomt. Marcel, dat is waar.
Bij mijn weten zijn de Sonyspelers de enige die SACD's afspelen dus dat is en blijft de enige optie voor mij.
Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II
Zo lang er Blu rays & zo worden uitgebracht, zullen er uiteraard spelers worden verkocht.
Zou je denken.
Maar toch haken steeds meer producenten af. Ondanks dat er nog steeds veel films op BD en 4K UHD verschijnen, ook bij “Boutique” labels.
De oplages van deze boutique releases zitten echter tussen de 1500 & 5000 exemplaren (wereldwijd).
Dus hoeveel (nieuwe) blurayspelers zijn daar voor nodig ?
Ik kan het niet inschatten, maar wij liefhebbers van CD, DVD, Bluray & 4K Bluray zijn toch een minderheid.
Dat Sony toch een mooie 4K Bluray speler blijft produceren is alleen maar toe te juichen. Ik zelf heb vooral Sony spelers tot mijn volle tevredenheid.
Ik hoop tot het einde van mijn dagen mijn CD, DVD, Bluray & 4K Blurays te kunnen afspelen.
Op voorhand wat Bluray spelers kopen is op zich dus echt geen verkeerd idee.
Als je over 10-15 jaar bent overgeleverd aan 2e hands exemplaren via marktplaats/ebay, ben je minstens net zoveel geld kwijt, maar dan zonder garantie.
Als aanvulling wil ik er ook nog op wijzen dat afstandsbedieningen hier ook onder vallen.
Niets zo vervelend als je mooie bluray speler niet meer reageert op je afstandsbediening.
4K UHD-spelers is echt een nicheproduct. Ze worden nog gemaakt maar net als met laserdisc in de 90s maar door een enkele fabrikant. En volgens mij stopte de productie van laserdiscspelers ook ruim voordat er gestopt is met titels uitbrengen (t/m The Matrix in 2001).
Die piek van verkoop van 4K UHD spelers lag in 2017, dus logisch dat fabrikanten ermee stoppen: https://www.flatpanelshd.com/news.ph...&id=1582199517
Ik denk ook dat het nu vooral een vervangingsmarkt is: ik zal een nieuwe speler kopen als die kapot gaat, maar er zullen weinig nieuwe mensen meer toetreden tot de 4K UHD disc-markt.
Maar we gaan het zien.
Laatst aangepast door Oakey : 03-04-2025 om 21:43