Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Standaard Dante's Peak (4K Ultra HD release op 11 Februari 2025)

Dante's Peak (4K Ultra HD release op 11 Februari 2025)

Put the town on alert! Dante’s Peak is coming to 4K Blu-ray

Kino Lorber will be bringing the Pierce Brosnan and Linda Hamilton volcano film home in crisp 4K UltraHD sometime next year.

Put the town on alert! The 1997 volcano film Dante’s Peak will be erupting into a new 4K Ultra-High Definition Blu-ray on February 11th. According to Blu-ray.com, the Universal Pictures film will be getting a new physical media release courtesy of Kino Lorber. The film comes from director Roger Donaldson, who is known for movies like the Kevin Costner suspense thriller No Way Out, the Tom Cruise bartender drama Cocktail, and the sci-fi horror Species. Dante’s Peak stars Pierce Brosnan, Linda Hamilton, Jamie Renée Smith, Jeremy Foley, and Elizabeth Hoffman.

The movie is a part of the often-occurring dual release of movies with similar plots, with examples that include Armageddon and Deep Impact, Antz and A Bug’s Life and White House Down and Olympus Has Fallen. Dante’s Peak would be released the same year as the other notable volcano film Volcano. Volcano would star Tommy Lee Jones and sport a more grand premise of a volcano being discovered right in the city of Los Angeles. Dante’s Peak would end up outgrossing Volcano at the worldwide box office.

The description reads,
    “Volcanologist Harry Dalton (Pierce Brosnan) and Mayor Rachel Wando (Linda Hamilton), finally convince the unbelieving populace that the big one is about to hit and that they need to evacuate immediately, only to discover her two children have gone up the mountain to get their grandmother. With Earth’s clock racing against them, they must rescue the kids and grandma before the volcano explodes in a fury of flame and ash a million times more powerful than an atomic bomb.”

The specs include a 4K transfer from the original camera negative, 5.1 Surround and 2.0 lossless audio tracks, and audio commentary by director Roger Donaldson and production designer Dennis Washington.

Do you have fond memories of this disaster flick? Let us know in the comments!

Bron: https://www.joblo.com/dantes-peak-4k-blu-ray/ & https://www.blu-ray.com/movies/Dantes-Peak-4K-Blu-ray/372606/

Standaard

In 1997 op vakantie geweest in US. Gestart in Seattle en doorgereden naar Yellowstone. Op de weg daar naar toe op bezoek geweest in Wallace Idaho, waar de film is opgenomen. Natuurlijk is de vulkaan in geen velden of wegen te bekennen. Wel een leuk dorpje.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, Panasonic DP-UB9004
    Authentic Cinema, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Standaard

Erg onderhoude film die ik zeker al 6x heb gezien.
    Als er een Europese uitgave komt, zal ik die zeker aanschaffen.

Standaard

Ik heb deze film in totaal twee keer gezien, maar daar houdt het ook wel mee op, UHD-versie of niet. Ik ga deze UHD-versie zeker niet aanschaffen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

En dan nu ook nog Volcano a.u.b.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard

Ik vind het een leuke onderhoudende film. Gaat er zeker in komen.
    Kan de bluray dan mooi vervangen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    En dan nu ook nog Volcano a.u.b.
    Da's tegenwoordig een film van Disney, dus ik heb mijn twijfels of deze ooit gaat komen.

Standaard

Ook deze komt er in van Kino Lorber. Ik heb de HDDVD nog en deze nooit geupgrade naar Blu-Ray.

Standaard

Een vraagje: als zulke films uitkomen op 4K is het dan onbestaande dat er hier alsnog een 4K versie van uit komt door Universal dan die deze rechten volgens mij heeft? Hetzelfde voor Daylight. Is hier ook uitgebracht door Universal op Blu Ray. Bestaat er dan de kans dat deze hier alsnog op 4K verschijnt met Nederlandse ondertiteling?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door BluRay4Life Bekijk bericht
    Een vraagje: als zulke films uitkomen op 4K is het dan onbestaande dat er hier alsnog een 4K versie van uit komt door Universal dan die deze rechten volgens mij heeft? Hetzelfde voor Daylight. Is hier ook uitgebracht door Universal op Blu Ray. Bestaat er dan de kans dat deze hier alsnog op 4K verschijnt met Nederlandse ondertiteling?
    Kans is nihil, helaas. er komt maar heel weinig backcatalogue uit hier in Nederland. Labels als Universal doen dat al helemaal zelden meer. De hobby is echt internationaal geworden, dus je zal echt aan Engelse ondertiteling moeten gaan wil je genieten op dit soort films op 4K.

Standaard

De 4K is regio vrij, maar het valt op dat arrow de laatste tijd veel titels uitbrengt die Kino Lorber ook uitbrengt. Ik denk wel dat dit een titel is die arrow eventueel in de toekomst gaat uitbrengen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    De 4K is regio vrij, maar het valt op dat arrow de laatste tijd veel titels uitbrengt die Kino Lorber ook uitbrengt. Ik denk wel dat dit een titel is die arrow eventueel in de toekomst gaat uitbrengen.
    eventueel, eventueel .... Ja misschien wel, maar misschien ook niet. Om daar nu op te gaan wachten of op te hopen? Ik zou dan gewoon deze uitgave kopen, dan weet je zeker dat je hem in je bezit krijgt/hebt & hoef je niet heel lang te wachten op iets wat misschien niet gaat verschijnen, maar goed, das mijn mening.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 27-12-2024 om 00:19

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    eventueel, eventueel .... Ja misschien wel, maar misschien ook niet. Om daar nu op te gaan wachten of op te hopen? Ik zou dan gewoon deze uitgave kopen, dan weet je zeker dat je hem in je bezit krijgt/hebt & hoef je niet heel lang te wachten op iets wat misschien niet gaat verschijnen, maar goed, das mijn mening.
    Ikzelf heb geen haast met zo'n film die zeker leuk is om te hebben, maar waarvan ik denk: die MOET ik meteen hebben. En dan heb ik er geen probleem mee om rustig af te wachten of deze ook ergens in Europa uitkomt. Ik heb nog genoeg liggen dat ik mij niet zal vervelen .

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ikzelf heb geen haast met zo'n film die zeker leuk is om te hebben, maar waarvan ik denk: die MOET ik meteen hebben. En dan heb ik er geen probleem mee om rustig af te wachten of deze ook ergens in Europa uitkomt. Ik heb nog genoeg liggen dat ik mij niet zal vervelen .
    Dat begrijp ik, maar wat nu als ie binnen paar jaar in Europa nog niet uit is? Dan toch maar importeren uit de US?

Standaard

Dat begrijp ik, maar wat nu als ie binnen paar jaar in Europa nog niet uit is? Dan toch maar importeren uit de US?
    Dan misschien wel. Of misschien is de film dan al bij 1 van de streamingdiensten te zien in 4k kwaliteit, ook prima.

Standaard

Tegen dan is die al uitverkocht natuurlijk...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Tegen dan is die al uitverkocht natuurlijk...
    Dat is dan jammer voor hem, maar niet voor mij. Hij is regiovrij, dus hier gewoon afspeelbaar. Dus om dan te gaan hopen of ie ooit misschien in Europa wordt uitgebracht? Wishful Thinking wellicht!

Standaard

Ik heb veel te veel "guilty pleasures". Vermakelijke film, niet heel goed, maar voor mij (en mijn vrouw) een regelmatige revisit. Dat geldt voor meer rampenfilms trouwens.

Standaard

Je kunt natuurlijk ook gewoon de al jaren verkrijgbare Blu-ray kijken... Niks mis mee.

Dante's Peak (A).jpgDante's Peak (B).jpg
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Dat is dan jammer voor hem, maar niet voor mij. Hij is regiovrij, dus hier gewoon afspeelbaar. Dus om dan te gaan hopen of ie ooit misschien in Europa wordt uitgebracht? Wishful Thinking wellicht!
    Waarom wishful thinking? Zoveel titels van Kino Lorber komen alsnog uit bij een ander label. En anders, als hij uitverkocht is: jammer dan. Titel is leuk om te hebben, maar geen must.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Je kunt natuurlijk ook gewoon de al jaren verkrijgbare Blu-ray kijken... Niks mis mee.

Dante's Peak (A).jpgDante's Peak (B).jpg
    Die staat al in mijn kast natuurlijk, tot dat deze vervangen kan worden door de 4k.

Standaard

Ik heb zelf wel spijt dat ik nu The Usual Suspects van Kino in mn kast heb staan. Had liever de arrow versie gehad.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Ik heb zelf wel spijt dat ik nu The Usual Suspects van Kino in mn kast heb staan. Had liever de arrow versie gehad.
    Is de Arrow transfer beter dan de KL? Ik hoef niet perse de fysieke extra’s, maar als de transfer beter is dan ga ik misschien wel double dippen, net als bij SOTL.

Standaard

Ik zit met hetzelfde dilemma inzake The Gift. Ik ga nog even op mijn tanden bijten en de UK-versie van Arrow afwachten.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten