Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.

Discussie: Nintendo Switch 2.

Standaard Nintendo Switch 2.

Als we de berichten mogen geloven dan wordt aanstaande donderdag de lang verwachte opvolger van de Nintendo Switch aan ons voorgesteld.
    Nou ik ben benieuwd.

Van de eerst switch heb ik drie versies.
    De aller eerste versie uit 2017
    De Tears of the Kingdom editie en de Zelda lite editie.
    Laatst aangepast door Driekus : 16-01-2025 om 23:19

Standaard

Ik heb nog een Switch OLED liggen (voor de kinderen eigenlijk) maar we doen er eigenlijk vrij weinig meer mee. Ik doe hem niet weg, want je weet nooit, maar ik speel zelf eigenlijk alleen op PS. Wel leuk die nieuwe Switch voor de liefhebbers.

Standaard

Hij komt, hij komt, op 2 april 2025.
    Ik ben benieuwd naar de prijs.

Standaard

Het leukste is dat we nu beelden zien van Mario Kart 9Of dat een launch game gaat zijn is voor nu nog even de vraag.

@Driekus: Zou jij de naam van dit topic naar Switch 2 kunnen veranderen ?

Standaard

Mooi design geworden hoor, wel twijfel ik aan de bestendigheid van die connectoren van de joypads. Maar goed, daar zal vast een oplossing voor gevonden worden.

Standaard

@Driekus
    2 april is er een N-Direct.

https://pu.nl/artikelen/nieuws/ninte...-in-amsterdam/ Dit denk ik: Ze gaan hem half Juni lanceren of anders najaar.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Mooi design geworden hoor, wel twijfel ik aan de bestendigheid van die connectoren van de joypads. Maar goed, daar zal vast een oplossing voor gevonden worden.
    Ziet er idd goed uit.Mooi die kleurtjes rond die thumbsticks.
    Of ik hem bij launch meteen wil hebben hangt af van de software line-up.

Jammer dat we voor meer nieuws tot april moeten wachten.

Standaard

Gedaan, trouwens lees net dat hij niet 2 april uitkom, maar dan is er weer een Nintendo Direct met meer informatie , prijs en release datum.

Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Het leukste is dat we nu beelden zien van Mario Kart 9Of dat een launch game gaat zijn is voor nu nog even de vraag.

@Driekus: Zou jij de naam van dit topic naar Switch 2 kunnen veranderen ?

Standaard

Klopt zat net te schrijven hahha.
    Wel leuk half jun i voor mijn verjaardag de 16de juni

@Driekus
    2 april is er een N-Direct.

https://pu.nl/artikelen/nieuws/ninte...-in-amsterdam/ Dit denk ik: Ze gaan hem half Juni lanceren of anders najaar.

Standaard

Ik ga hem wel voor bestellen wanneer dat kan.
    Want hey, de Zelda games in 4k WOW.

Standaard

@Driekus: Bedankt voor het aanpassen.

Gezien Nintendo na de Direct met evenementen gaat komen zal de Switch 2 in die periode niet lanceren.Hoop voor iedereen dat het net voor de zomer te krijgen is.

[Geruchten] Die Mario Kart die te zien is zou wel eens een open-wereld racer kunnen worden.Een beetje de opzet zoals bv Forza Horizon.

Zelda in 4k ?
    Zeker niet native maar ze gaan denk wel upscaling technieken gebruiken.Ach de games van Nintendo zelf zien er meestal prima uit.

Meer info dan dat filmpje deelt Nintendo nog niet.En ja er zijn heel veel vragen.
    Laatst aangepast door jeroeni : 17-01-2025 om 09:25

Standaard

Ja de games worden naar 4K geupscaled.
    Ja en dan heerlijk weer opnieuw beginnen met Tears of the Kingdom.

Er zit ook een extra knopje op de rechter joy con. ben benieuwd waar dat voor is.

@Driekus: Bedankt voor het aanpassen.

Gezien Nintendo na de Direct met evenementen gaat komen zal de Switch 2 in die periode niet lanceren.Hoop voor iedereen dat het net voor de zomer te krijgen is.

[Geruchten] Die Mario Kart die te zien is zou wel eens een open-wereld racer kunnen worden.Een beetje de opzet zoals bv Forza Horizon.

Zelda in 4k ?
    Zeker niet native maar ze gaan denk wel upscaling technieken gebruiken.Ach de games van Nintendo zelf zien er meestal prima uit.

Meer info dan dat filmpje deelt Nintendo nog niet.En ja er zijn heel veel vragen.

Standaard

Er gaat nu een gerucht dat hij 11 Juli uitkomt.Midden in de zomer zou voor een launch periode wel apart zijn.
    Met Nintendo weet je het maar nooit.

Standaard

Ik wacht de launch line-up af. Als ze effectief die nieuwe 3D Mario gaan uitbrengen eind dit jaar bestel ik de Switch 2 wel meteen.

Standaard

Dit ziet er zoveel beter uit dan de huidige Switch consoles.Van het hardware ontwerp ben ik al fan.

Standaard

Echt?? Zoveel verschil is er toch niet?

Standaard

Echt?? Zoveel verschil is er toch niet?
    Ja ik vind van wel.Het oogt minder speelgoed.
    Als je in die trailer naar 2:22 gaat dan zie je het goed.

2 April gaan we games zien en dat is het belangrijkste.Heeft Nintendo bij release twee vette games dan ben ik meteen aan boord.
    Mario Kart 9[zie in trailer] zou een perfecte launch game zijn.Die vorige heeft meer dan 60mil verkocht.
    Laatst aangepast door jeroeni : 17-01-2025 om 22:47

Standaard

Grappig, ik vind het juist als meer speelgoed eruit zien met de kleuren, ronde hoeken en bol oppervlakte. Ben vooral benieuwd naar de specs en of dit een (grote) verbetering gaat zijn. Heb gisteren mijn Switch OLED weer eens aangesloten en ga eens kijken of een nieuwe Mario game me nog eens kan gaan boeien

Standaard

Grappig, ik vind het juist als meer speelgoed eruit zien met de kleuren, ronde hoeken en bol oppervlakte. Ben vooral benieuwd naar de specs en of dit een (grote) verbetering gaat zijn. Heb gisteren mijn Switch OLED weer eens aangesloten en ga eens kijken of een nieuwe Mario game me nog eens kan gaan boeien
    Mooi design was anders jou eerste reactie

Qua kracht gaat het richting de PS4/PS4-Pro zijn volgens de mensen die daar in beetje in thuis zijn.Nintendo zelf heeft nog niets bevestigt.
    Kracht van een PS4 klinkt natuurlijk niet heel indrukwekkend maar voor Nintendo zal dat voor de komende 7 jaar genoeg zijn aan kracht.

Het gekke is dat ik bij Nintendo games meestal niet zo bezig ben met de tech.Framerate & resolutie boeit me veel minder als bij de andere consoles.Een Mario game speelt goed en ziet er mooi uit.

Qua prijs wil Nintendo hun console ook een beetje vriendelijk in de makt zetten.
    Ik en veel andere denken aan 500 Euro.Tja ik lees op het web dat veel mensen dat te veel zouden vinden.In deze tijd is dat denk ik niets te veel.

Je krijgt hier wel een handheld + tv console.

K*t dat we tot 2 april op die Nintendo -Direct moeten wachten.

Na die Direct staan er veel evenementen op de planning dus de grote vraag is of Nintendo deze console nog net voor de zomer gaat lanceren.Wat denken jullie hier van ???
    Laatst aangepast door jeroeni : 18-01-2025 om 09:44

Standaard

Mooi design en tegelijkertijd “meer” als speelgoed eruit zien in vergelijking tot de eerste versie kan hetzelfde zijn toch? Ik blijf hem mooi vinden, maar als je die definities erbij haalt dan vind ik de eerste er strakker en zakelijker uitzien dan deze. Verder vond ik online deze vergelijking en die vind ik wel treffend:

IMG_3542.jpg

Overigens lees en zie ik vooralsnog wel kritische geluiden en mogen de upgrades wel de moeite waard zijn volgens veel gebruikers. Nintendo kan zich wel verschuilen achter het feit dat ze niet gaan voor een krachtige machine, met dit soort upgrades moet je wel, anders is deze nieuwe Switch de aankoop niet waard en kan je net zo goed voor een OLED gaan. Want ook dan krijg je een handheld en TV console
    We gaan het zien, ik hoop alleen dat dit geen Wii U debacle voor ze gaat worden.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 18-01-2025 om 10:26

Standaard

Mooi design en tegelijkertijd “meer” als speelgoed eruit zien in vergelijking tot de eerste versie kan hetzelfde zijn toch? Ik blijf hem mooi vinden, maar als je die definities erbij haalt dan vind ik de eerste er strakker en zakelijker uitzien dan deze. Verder vond ik online deze vergelijking en die vind ik wel treffend:

IMG_3542.jpg

Overigens lees en zie ik vooralsnog wel kritische geluiden en mogen de upgrades wel de moeite waard zijn volgens veel gebruikers. Nintendo kan zich wel verschuilen achter het feit dat ze niet gaan voor een krachtige machine, met dit soort upgrades moet je wel, anders is deze nieuwe Switch de aankoop niet waard en kan je net zo goed voor een OLED gaan. Want ook dan krijg je een handheld en TV console
    We gaan het zien, ik hoop alleen dat dit geen Wii U debacle voor ze gaat worden.
    Je gaat aan een belangrijk ding voorbij Rogier.De meeste gamers kopen een Nintendo console voor de exclusie Nintendo games.
    Misschien dat Nintendo met een titel crossgen[Metroid prime 4] gaat doen maar verder zal elke nieuwe titel voor de Switch 2 uitkomen.

Deze presentatie is gewoon gedaan omdat er te veel leaks waren.Er valt nog eens niet te zeggen in welke resolutie die Mario Kart draait in dat filmpje.We weten niets meer dan het uiterlijk van de hardware.

ff nog over die foto: Die met stokje is een stuk cooler.Zullen we dan de conclusie trekken dat de Switch 2 hardware cooler is dan de Switch 1 ?
    Laatst aangepast door jeroeni : 18-01-2025 om 13:05

Standaard

Ik denk dat de Switch 2 rond de 400 euro gaat kosten, 399.99€ - 449.99€
    En hij is natuurlijk een stuk groter dan de vorige 2, ook dat is voor mij het minst interessant omdat ik toch altijd op tv speel i.p.v. in handheld.
    Het gaat in ieder geval 4K doorgeven en dat is al een hele vooruitgang qua kleuren.
    Ik ga hem dus wel gelijk voorbestellen zodra dat kan.
    Ook hoop ik op een Zelda editie ooit.
    En die zal dan wel rond de 500 euro zijn.
    De Tears of The Kingdom editie koste mij 359 euro.

En even over die Wii U ik vind het wel een leuke console, met de game pad waar je een beeldscherm in hebt.
    Om bij voorbeeld de map in een spel wee te geven tijdens het spelen.
    Zo was het in de Zelda games dat je daar de wereld map in zag, heel gemakkelijk.
    En waar je ook mee kan wisselen tussen TV en gamepad, dus handheld.
    Bij mij staat die console nog steeds aangesloten en ik speel er ook op.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik denk dat de Switch 2 rond de 400 euro gaat kosten, 399.99€ - 449.99€
    En hij is natuurlijk een stuk groter dan de vorige 2, ook dat is voor mij het minst interessant omdat ik toch altijd op tv speel i.p.v. in handheld.
    Het gaat in ieder geval 4K doorgeven en dat is al een hele vooruitgang qua kleuren.
    Ik ga hem dus wel gelijk voorbestellen zodra dat kan.
    Ook hoop ik op een Zelda editie ooit.
    En die zal dan wel rond de 500 euro zijn.
    De Tears of The Kingdom editie koste mij 359 euro.

En even over die Wii U ik vind het wel een leuke console, met de game pad waar je een beeldscherm in hebt.
    Om bij voorbeeld de map in een spel wee te geven tijdens het spelen.
    Zo was het in de Zelda games dat je daar de wereld map in zag, heel gemakkelijk.
    En waar je ook mee kan wisselen tussen TV en gamepad, dus handheld.
    Bij mij staat die console nog steeds aangesloten en ik speel er ook op.
    Denk niet dat ze onder de 450 gaan.

Waarschijnlijk komt er ook weer een nieuwe Pro-controller en die kost ook zo'n 70 Euro.

Houd zelf ff 500 aan:
    Switch 2 + game +Pro-controller = 640 Euro.
    Daar kan je tot dat de Switch 3 komt zo'n 7 jaar plezier aan hebben.

Standaard

Je gaat aan een belangrijk ding voorbij Rogier.De meeste gamers kopen een Nintendo console voor de exclusie Nintendo games.
    Misschien dat Nintendo met een titel crossgen[Metroid prime 4] gaat doen maar verder zal elke nieuwe titel voor de Switch 2 uitkomen.

Deze presentatie is gewoon gedaan omdat er te veel leaks waren.Er valt nog eens niet te zeggen in welke resolutie die Mario Kart draait in dat filmpje.We weten niets meer dan het uiterlijk van de hardware.

ff nog over die foto: Die met stokje is een stuk cooler.Zullen we dan de conclusie trekken dat de Switch 2 hardware cooler is dan de Switch 1 ?
    Ik ben echt heel benieuwd of Nintendo games gaan uitbrengen die alleen op de Switch 2 gespeeld kunnen worden. Echt heel benieuwd. Dan zouden ze echt van hun geloof vallen mbt onderscheid in hardware. Maar goed, we gaan het zien na april denk ik zo.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten