De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Standaard Apparatuur home-cinema op stand-by of uit in de nacht?

Ik vroeg mij af, moet alle apparatuur in een home-cinema set in de nacht ook op standby blijven staan?
    Ikzelf heb het idee dat als ik alles van stroom afzet door middel bv van een slimme stekker ik alles opnieuw moet instellen?

Dus dat alles dan terug gaat naar fabrieks instellingen...
    Daarmee bedoel ik setup van je bv je receiver, amp, blu-ray speler, mediaspeler, tv kastje etc...alles wat mekaar verbonden is verdwijnt na aantal uren zonder stroom?

Weten jullie wat het beste is, alles op stand-by houden in de nacht of gewoon alles uit zetten in de nacht en zo wat energie besparen..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik vroeg mij af, moet alle apparatuur in een home-cinema set in de nacht ook op standby blijven staan?
    Ikzelf heb het idee dat als ik alles van stroom afzet door middel bv van een slimme stekker ik alles opnieuw moet instellen?

Dus dat alles dan terug gaat naar fabrieks instellingen...
    Daarmee bedoel ik setup van je bv je receiver, amp, blu-ray speler, mediaspeler, tv kastje etc...alles wat mekaar verbonden is verdwijnt na aantal uren zonder stroom?

Weten jullie wat het beste is, alles op stand-by houden in de nacht of gewoon alles uit zetten in de nacht en zo wat energie besparen..
    Voor de instellingen maakt het niet uit, die blijven behouden. Weet niet wat het aan energie scheelt. Zelf haal ik alleen de TV van de stroom af (d.m.v. schakelaar).

Denk er aan, dat als je een TV-kastje hebt, die nog zelf opneemt, je die niet van het stroom haalt als je programma's opneemt.

Standaard

Ik heb alles op stand-by staan, ook mijn computer, randapparatuur etc.. Zet alleen alles uit als we met vakantie gaan. Over het eventuele extra stroomgebruik in stand-by maak ik me niet echt druk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Voorzichtig zijn met TV's, vaak draaien die een soort van herstelprogramma vlak na het uitzetten. Rest kan prima van het stroom af.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Panasonic DP-UB824EGK; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Standaard

Mijn VU+ satellietontvanger kan uiteraard niet van de stroom af. De rest blijft standby,
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard

Weet ook niet wat het verbruik van sluipstroom is bij mij, maar zou er met zo'n slimme stekker uiteraard wel achter kunnen komen. Waarschijnlijk is dat ook minimaal, in ieder geval bedankt voor de tips.

Ik was bang instellingen te verliezen, heb daar toch veel werk van gehad en het zou zonde zijn dat te verliezen. Binnenkort toch maar even opslaan op een stick.
    Laatst aangepast door Wim S. : 02-02-2025 om 20:44

Standaard

Bij mij blijft alles standby staan. Het zorgt voor hoog sluipverbruik, maar volgens mij ook voor een langere levensduur van de apparatuur. In veel apparaten zit micro-electronica die een stabiele spanning nog hebben om goed en lang te kunnen functioneren, het bijwerken van software en bvb het onderhoud van OLED-schermen.

Aan de andere kant is een slimme stekker ook een apparaat dat voor sluipverbruik zorgt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten