Pagina 7 van 16 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 379 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    uhm.. zullen we het dan maar niet hebben over Indy4.......
    Die was niet geschreven door Steven Moffat!

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    uhm.. zullen we het dan maar niet hebben over Indy4.......
    Toegegeven, Indy 4 was de zwakste van de Indy films en een van Spielbergs mindere films. Maar geen enkele regisseur, zelfs niet van het kaliber Spielberg, Jackson, Cameron of een hitchcock kan alleen maar toppers maken.

    Dus dat Indy 4 minder is heeft volgens mij helemaal niets met Kuifje van doen.

    Wil niet zeggen dat Kuifje daardoor wel een goede film wordt, maar dat zien we wel als er een trailer of wat dan ook uitkomt over een jaar of wat.
    Laatst aangepast door Dennis van H. : 20-09-2008 om 21:29
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  3. #153

    Standaard

    Dat Indy 4 minder was ligt ook niet zozeer aan Spielbergs regie, maar meer aan het zwakke script. Al is hij daar in zekere zin wel weer voor verantwoordelijk te houden natuurlijk.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #154

    Standaard

    Ja, daar heb je gelijk in, want het is aan te nemen dat een regisseur van Spielberg kaliber alleen een film maakt als hij zelf tevreden is met het script.

    Het zal wel niet zo zijn dat hij onder druk van een studio een film moet maken met een bepaald script, zoals dat misschien met beginnende of mindere regisseurs het geval is.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  5. #155

    Standaard

    Toch wel verrassen nieuws dat ze hier niet in willen investeren. Lijkt me toch dat goede opbrengsten hierbij wel gegarandeerd zijn.

  6. #156

  7. #157

    Standaard

    Ik heb de indruk dat het hele verhaal dat men geen budget kon vinden nogal overdreven is, een paar dagen terug stond op rottentomatoes nog een nieuwsbericht waarin duidelijk stond dat Paramount reeds had aangeboden om de film te financieren voor 130 miljoen dollar als een onderdeel van de split tussen Paramount en Dreamworks. Ik denk dat Spielberg gewoon liever niet meer met Paramount samenwerkte maar al snel zag dat de andere studio's al genoeg grote projecten in de planning hadden staan.

  8. #158

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RWLover Bekijk bericht
    Simon Pegg and Nick Frost In Spielberg's TINTIN?

    http://www.collider.com/entertainmen...id/9261/tcid/1
    Nou ik haalde het topic eigenlijk boven om hetzelfde te posten maar dit is blijkbaar al een tijdje bekend dus Ain't It Cool Loopt een beetje achter Lijkt me in ieder geval geweldig nieuws, Simon Pegg en Nick Frost als Jansen en Janssen.

    Ze weten verder wel te vertellen dat de productie over een maand zou starten maar dat men wel nog op zoek is naar een nieuwe Kuifje.

    http://www.aintitcool.com/node/39665

  10. #160

    Standaard

    Jackson krijgt het ook druk dan: Lovely Bones moet dit najaar af zijn, The Hobbit én Kuifje.. de man houdt niet van rust geloof ik

  11. #161

    Standaard

    Gelukkig is die eerste al bijna af en heeft hij die op zijn gemak gemaakt (zo'n ingewikkelde film is het nou ook weer niet in vergelijking tot bijvoorbeeld King Kong en Lotr), en werkt hij voor die andere eigenlijk vooralsnog vooral mee als producent en schrijver. En volgens mij amuseert hij zich daarmee wel mee....

    Ik heb trouwens ook al eerder gehoord over Pegg en Frost. Het verbaast me echt dat dit nu pas word opgepikt.

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb Bekijk bericht
    Ik heb trouwens ook al eerder gehoord over Pegg en Frost. Het verbaast me echt dat dit nu pas word opgepikt.
    Ik geloof dat het tot voor kort nog niet officieel bevestigd was. De geruchten waren er inderdaad al veel eerder. Het oudere artikel van collider dat een paar posts geleden wordt aangehaald houdt ook een nadrukkelijke slag om de arm. En het artikel waarin op aint-it-cool-news het bevestigd wordt, verwijst ook naar geruchten uit die periode. Ze zijn dus niet zo zeer laat, als wel een van de eerste sites die het nieuws officieel bevestigen.
    Laatst aangepast door mark t : 10-01-2009 om 17:23
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #163

    Standaard

    De cast bestaat volgens onder andere deze site nu uit de volgende acteurs: Jamie Bell (Kuifje), Andy Serkis (kapitein Haddock), Daniel Craig (Scharlaken Rackham), Simon Pegg en Nick Frost (Jansen en Janssen). Daarnaast spelen Mackenzie Crook, Toby Jones en ene Gad Elmaleh ook mee, maar ik heb nergens kunnen achterhalen welke rol ze spelen.

    De eerste film, waarvan de opnames inmiddels begonnen zijn, zal voornamelijk gebaseerd zijn op het album Het geheim van de eenhoorn. Edgar Wright staat nu ook genoteerd als schrijver, samen met Steven Moffat en Joe Cornish.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #164

    Standaard

    Meer nieuws over de totstandkoming van de eerste film: klik

  15. #165

  16. #166

    Standaard

    Thomas Sangster, who played Liam Neeson's son in "Love, Actually," was initially cast as Tintin, but he fell out. The filmmakers turned to 23-year-old Jamie Bell, who first broke into films as the title character in "Billy Elliot" and later appeared in Jackson's "King Kong." Andy Serkis, who played Gollum in "The Lord of the Rings" and Kong in "King Kong," takes on the role of Tintin's closest friend, the friendly alcoholic Captain Haddock. Daniel Craig plays the villainous Red Rackham. The filmmakers have also imported the British comedy mafia behind the wacky satire "Hot Fuzz," including actors Simon Pegg and Nick Frost as the bumbling detectives Thompson and Thomson, and Joe Cornish and Edgar Wright to pen the latest version of the script.
    Het volledige artikel hier

  17. #167
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #168

    Standaard

    Die reacties onder het bericht zijn dan weer een beetje jammer. 'We lost Robert Zemeckis because of motion capture' Hoezo dat nou weer? Hij maakt toch nog steeds films? MoCap geeft wat mij betreft juist iets extra's mee ten opzichte van standaard animatie, vind ik persoonlijk.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  19. #169

    Standaard

    Ben wellicht een uitzondering, maar had Spielberg liever weer een goede sf zien maken zoals close encounters, et. Althans in die sfeer. Kuifje met een amerikaans sausje lijkt mij vooraf gedoemd te mislukken. Spielberg was mijn favoriet maar vind zijn films de laatste tijd maar zo zo. Ze zijn wel goed gemaakt, maar de echte magie vind ik duidelijk missen....Komt misschien wel omdat hij minder creatief moet zijn vanwege de torenhoge budgetten?. Ipv echt te moeten nadenken trek je maar weer een kant en klaar blik open. Komt het filmen niet altijd ten goede. Hetzelfde zie ik bij Lucas. Deel 4 was het goedkoopst maar is nog steeds het beste deel uit de serie na the empire strikes back. Het lijkt haast wel of de echte bezieling weg is!?.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Die reacties onder het bericht zijn dan weer een beetje jammer. 'We lost Robert Zemeckis because of motion capture' Hoezo dat nou weer? Hij maakt toch nog steeds films? MoCap geeft wat mij betreft juist iets extra's mee ten opzichte van standaard animatie, vind ik persoonlijk.
    Over een paar jaar kan hij toch niet anders dan meedoen met de rest, bijna alle grote regisseurs hebben al 3D en Motion Capture projecten in de planning staan.

    Het jammere voor ons gaat zijn is dat we voortaan geen screenshots meer te zien krijgen maar een stel mensen in vreemde pakken in een kale fabrieksloods stampvol met camera's

  21. #171

    Standaard

    So, wat me opvalt is dat Peter Jackson enorm is afgevallen in vergelijking ten tijde van bv kingkong/LOTR, alsofie ziek is (geweest)..
    Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat dit me niet echt veel hoop doet geven dat kuifje een goeie/leuke film gaat worden, had liever gewoon een live-action film gezien... maar ach, ik hoef er niet naar toe te gaan gelukkig als ik dat niet wil...

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    MoCap geeft wat mij betreft juist iets extra's mee ten opzichte van standaard animatie, vind ik persoonlijk.
    Wat is dat extra's dan? Want ik zie nog steeds niet in waarom Kuifje niet gewoon live action film of een gewone geanimeerde film kan worden.

    En ik kan die reacties wel begrijpen

    Het lijkt er op dat sommige regisseurs zich blind staren op de technologie en lijken te vergeten dat dat uiteindelijk er helemaal niet toe doet om een boeiende film te maken.

    Als Zemeckis helemaal geen films live action films meer maakt (waar ik die 3d films van 'm niet onder zou rekenen) en je kijkt liever naar films met acteurs, dan kan ik me voorstellen dat iemand het jammer vind dat 'ie niet meer een normale film maakt.

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    Wat is dat extra's dan? Want ik zie nog steeds niet in waarom Kuifje niet gewoon live action film of een gewone geanimeerde film kan worden.

    En ik kan die reacties wel begrijpen

    Het lijkt er op dat sommige regisseurs zich blind staren op de technologie en lijken te vergeten dat dat uiteindelijk er helemaal niet toe doet om een boeiende film te maken.

    Als Zemeckis helemaal geen films live action films meer maakt (waar ik die 3d films van 'm niet onder zou rekenen) en je kijkt liever naar films met acteurs, dan kan ik me voorstellen dat iemand het jammer vind dat 'ie niet meer een normale film maakt.
    Animatoren zijn geen acteurs, MoCap geeft wat mij betreft iets meer menselijks mee dan standaard animatie kan. Uiteraard heeft het nog kinderziektes (nogal logisch voor iets dat relatief nieuw is) maar het kan heel groot worden als die problemen verholpen worden. Ook willen Spielberg en Jackson geen live-action films van Kuifje maken, omdat het dan volgens hen geen Kuifje meer zou zijn.
    En inderdaad, de techniek eromheen doet er niet toe of het een goede film is of niet, waarom zou het dan erg zijn dat ze deze films als motion capture doen? Chris Nolan filmt in Imax, James Cameron is vooral bezig met 3D, en Zemeckis met motion capture. Iedereen wil wel eens iets anders en nieuws proberen, waarom zou dat niet mogen?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Animatoren zijn geen acteurs, MoCap geeft wat mij betreft iets meer menselijks mee dan standaard animatie kan. Uiteraard heeft het nog kinderziektes (nogal logisch voor iets dat relatief nieuw is) maar het kan heel groot worden als die problemen verholpen worden.
    Oei, daar beledig je nu elke animator ter wereld mee. Wie denk je dat er voor zorgt dat geanimeerde personages leven en emotie krijgen? Dat zijn animators.

    Dat is de hele essentie van animatie. Echt goede animatoren kijken naar hoe mensen bewegen en emotie uiten, en acteren dat uit in de vorm van tekeningen of een 3d model. Waarom denk je dat ze op die Pixar docu's animatoren tonen die in de spiegel een scene acteren voordat ze aan de slag gaan?

    Dat schudden ze niet uit hun mouw, die leven zich net zo goed in de rol van hun personage als een goede acteur dat doet.

    Als je denkt dat bij mo-cap het acteerwerk van de acteur één op één wordt getoond heb je het mis.

    Bij een Gollum hebben ze de mo-cap info als leidraad gebruikt voor de animatie. Omdat die balletjes slechts een vertaalslag maken van de bewegingen die de acteur maakt, wat niet altijd hoeft te kloppen met het gewicht van het model en de situatie waar het personage zich in bevind, hebben animators die info getweaked om de nuances er in te brengen.

    Daarnaast hebben ze gekeken naar de gezichtsuitdrukkingen van Serkis en die emoties overdreven in de kop van Gollum zodat het beter overkomt.

    Er is een reden dat de figuren in de Polar Express zo doods overkomen.
    Ik heb daarnaast begrepen dat ze bij Beowulf het grootste gedeelte uiteindelijk toch met de hand hebben moeten doen omdat het zo houterig overkwam.

    Het is een heel tegenstrijdige en omslachtige manier van werken.

    Ook willen Spielberg en Jackson geen live-action films van Kuifje maken, omdat het dan volgens hen geen Kuifje meer zou zijn.
    Ik heb dat altijd een flutexcuus gevonden, Het is eigenlijk al gene kuifje meer als het Engels praat. En als je eer wilt doen aan de stijl van Kuifje, dan maak je er toch een 2d film van? Dan kan je pas echt de tekenstijl van Herge benaderen.

    Nu is' het hoogstwaarschijnlijk vlees nog vis. Nou heb ik natuurlijk nog geen beelden van deze film gezien, dus ik zou me in moeten houden. Maar afgaande op een film als Beowulf is dit soort mocap zal het niet het realisme kunnen benaderd wat je met live action krijgt en het zal hoogstwaarschijnlijk ook niet lijken op de strips.

    En inderdaad, de techniek eromheen doet er niet toe of het een goede film is of niet, waarom zou het dan erg zijn dat ze deze films als motion capture doen? Chris Nolan filmt in Imax, James Cameron is vooral bezig met 3D, en Zemeckis met motion capture. Iedereen wil wel eens iets anders en nieuws proberen, waarom zou dat niet mogen
    De techniek doet er niet toe om een goede film te maken, dus dan moet de techniek niet het verhaal gaan overheersen.
    Omdat bij dit soort mo-cap technieken ze op een omslachtige manier realisme proberen te bereiken voor iets wat overduidelijk niet realistisch oogt, trekt de techniek sowieso aandacht.

    Ik zeg verder niet dat ze het niet met die nieuwe technologie films mogen maken, maar het is vooral raar dat ze er zo'n waarde aan hechten.

    Vergelijk het me een George Lucas die de nieuwste technieken had gebruikt voor de nieuwe star wars films. Het bereikte bij lange na niet de lol van de oude films omdat de effecten juist niet hetgeen was wat die films zo leuk maakte.

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    So, wat me opvalt is dat Peter Jackson enorm is afgevallen in vergelijking ten tijde van bv kingkong/LOTR, alsofie ziek is (geweest).
    Nee, hij is streng aan het diëten geweest. Met succes.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 7 van 16 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •