Seizoen 1 is een 6-delige serie op Max, waarbij er al een tweede seizoen is aangekondigd.

Na het zien van de schitterende trailer was ik erg enthousiast, maar het heeft toch nog even geduurd voordat ik de serie ging kijken. En ik ben nog wat verdeeld.

Het ziet er allemaal waanzinnig goed uit qua sets, kleding en sfx. Het verhaal is best redelijk, zeker als er gaandeweg steeds meer duidelijk wordt. De acteurs zijn over het algemeen goed, maar van een paar was ik niet zo onder de indruk. Zeker (ik doe mijn best op spoilers te letten) Lila vond ik niet overtuigend en ook de jongere versies van de Harkonnen zussen eigenlijk niet. De oudere versies zijn juist wel erg sterk. . Strong en Fimmel zijn volgens mij altijd goed. Al bij al miste ik toch nog iets in vergelijking met de films, al is dat misschien een oneerlijke vergelijking. Toch nog wel gewoon een 8/10 hoor.

Wat wel vreemd is, is dat de prijs in Europa van de UHD zo hoog is. In de VS $29,99, bij ons rond de €55. Daar zal ik geen haast mee hebben omdat ik 'm al gekeken heb en waarschijnlijk pas opnieuw kijk als seizoen 2 uitkomt (zo rond 2026/2027).