Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 116 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard verschil regio 1 en 2

    Hoi,
    Ik heb een vraag over het geluid van SW1:
    Alhoewel beide versies (R1&R2)dezelfde bitrate voor het geluid hanteren wil ik toch weten of er hoorbare verschillen zijn. Dit met het oog op het feit dat de R1 versie ook nog een dd.2.0 signaal bevat. ik heb namelijk begrepen dat dolby digital 5.1 welliswaar compatibel is met pro logic, maar dat door de down conversie die daarvoor moet gebeuren er aan kwaliteit wordt ingeboet. dit kan ik zelf beamen, want in de tijd dat ik nog pro logic had, klonken dvd's met alleen maar 5.1 beduidend slechter: het geluid kakte bij harde passages in de film hopeloos in.(ter vergelijk: switch eens bij bijv.Blade R1 tussen 5.1. en 2.0 bij een explosie terwijl de versterker op pro logic stand staat.)Nu dacht ik dat dit alleen een nadeel betrof voor pro logic bezitters. Totdat ik een artikel las op dvdfile waarbij werd vermeld dat ook er aan het oorspronkelijke 5.1. signaal gesleuteld moet worden om het acceptabel op pro logic over te laten komen. Er werd dan ook gepleit voor zowel 5.1. als 2.o op een dvd. Nu hebben veel R1 schijven dit, maar op R2 zie je dit nauwelijks. Bij star wars is dit dus ook een verschil en ik twijfel daarom nog over welke versie ik wil aanschaffen.
    Verder vroeg ik mij af of dvd nl eens antwoord kan geven op hoe het kan gebeuren dat bij meerder talen op een dvd, de niet-oorspronkelijke talen vaak harder klinken. Met name bij schijven van fox klinken andre talen krachtiger dan de oorspronkelijke taal. Luister maar eens naar Vulcano: de franse versie klinkt veel harder. "Speed" is nog erger: De franse versie is 5.1 met een zeer actief subwoofer kanaal, de engelse (oorspronkelijk 5.0) is ook omgezet naar een 5.1 signaal maar er is geen subwoofer activiteit! Iets dergelijks geldt ook vor "Spawn" van Universal (engelse dts is 5.0)en mission impossible (duitse versie is harder en bevat meer laag).Maar er zijn nog veel meer voorbeelden. Dit soort dingen maken me ontzettend kwaad (heeft het bijvoorbeeld met chauvinisme van de fransen te maken?) en het is dan ook niet verwonderlijk dat ik nog steeds een regio 1 freak ben (wat ook nog eens te maken heeft met het feit dat de R1 films in oorspronkelijke snelheid worden weergegeven).
    Ik ben dus benieuwd hoe de franse 5.1 op SW1 is in vergelijk met de engelse en het kan zijn dan ik naar aanleiding van die vergelijking alsnog voor regio 1 ga.
    Sorry voor de wat lange mail, maar ben het nu tenminste kwijt!

  2. #27

    Standaard

    "geheim filmpje" te vinden.....



    Waar ???? kan hem niet vinden.

    please help me.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    "geheim filmpje" te vinden.....

    Waar ???? kan hem niet vinden.

    please help me.
    Op de eerste disc hoofdstuk 15 selecteren en je ziet het "blooper-filmpje". Hoe je er anders kunt komen weet ik ook nog niet...
    Is het jullie trouwens al opgevallen dat de hoofd- en submenu's in 3 verschillende vormen op de dvd staan?

    Groeten,
    Martijn
    Te lang onderschrift verwijderd door beheer

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martijn


    Op de eerste disc hoofdstuk 15 selecteren en je ziet het "blooper-filmpje". Hoe je er anders kunt komen weet ik ook nog niet...
    Is het jullie trouwens al opgevallen dat de hoofd- en submenu's in 3 verschillende vormen op de dvd staan?

    Groeten,
    Martijn
    Hoi Martijn, nee dat was me nog niet opgevallen.
    Is dat als je hem steeds opnieuw start ofzo ? Random ?
    Van die blooper wist ik ook niet...ik ga kijken !
    Met vriendelijke groeten,
    Danny M.A. Broerse

  5. #30

    Standaard

    Hoi Danny,

    Hier nog wat meer info (even geleeend van DVD-Home) :

    Verrassing: "Outtakes/Blooper Reel"
    Hoe:
    * Stop de 1e disc in de speler;
    * Ga naar het "Launguage Selection Menu";
    * Toets daar de volgende cijfers "11" (of 10+" en "1") in en druk op "enter" en wacht tot de speler in de "pauze" stand komt.
    * Toets vervolgens het cijfer "3" in en druk op "enter" en wacht weer op de pauze stand;
    * Toets als laatste het cijfer "8" in en druk op "enter".
    Nu krijg je een "Outtake/Blooper Video" (ca. 2.03 min.) in 2.35:1 (16x9) met DD2.0 (192 kb/s) geluid zonder NL ot te zien.

    De hoofdmenu's zijn zeer mooie 3D filmthema animaties in 16x9 met DD2.0 (192 kb/s) geluid. Dit is gelijk een soort "Easter Egg" want telkens als je de disc opstart krijg je ander hoofdmenu en submenu's (er zijn 3 werelden als thema).

    Groeten en succes, Martijn
    Te lang onderschrift verwijderd door beheer

  6. #31

    Standaard

    En oh ja....

    Die code 1138 om bij die blooper-reel te komen is waarschijnlijk afgeleid van Lucas' eerste film THX-1138, wat weer HELEMAAL NIETS met THX te maken heeft, zoals we misschien allemaal wel weten...

    Groeten, Martijn
    Te lang onderschrift verwijderd door beheer

  7. #32

    Standaard

    yep, easteregg is ontdekt, thnx voor alle hulp
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  8. #33
    cool0
    Guest

    Standaard Phantom menace menu's in het frans?

    Ik heb starwars op DVD gekocht denk mooi dingetje alleen nu stopte ik dat ding in me dvd speler blijken alle menu's frans te zijn is dit goed hoort dit bij die dvd? De film is wel engels talig na gekozen te hebben in het langauge menu.

    Standaard staat die dus op frans en alle menu's zijn franstalig hoort dit zo? of is dit een fout?

  9. #34

    Standaard Re: Phantom menace menu's in het frans?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cool0

    Standaard staat die dus op frans en alle menu's zijn franstalig hoort dit zo? of is dit een fout?
    Je bent al de 100 en 1ste met deze vraag Ok, gaan we nog een keer: Dit gebeurt dus bij veel meer mensen bij deze DVD. Wat je moet doen is in de instellingen van je DVD speler de taal op Engels zetten. Die staat nu vermoedelijk op Nederlands. Dit moet je probleem oplossen als het goed is.
    Good luck.

  10. #35

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martijn
    En oh ja....

    Die code 1138 om bij die blooper-reel te komen is waarschijnlijk afgeleid van Lucas' eerste film THX-1138, wat weer HELEMAAL NIETS met THX te maken heeft, zoals we misschien allemaal wel weten...

    Groeten, Martijn
    Dat is daar idd van afgeleid

    Is het je trouwens ook opgevallen dat bij Star Wars IV (A New Hope) het afvalverwerkingssysteem waar Luke en zijn groep in terechtkomen nummer 1138 heeft?

    More passion than 50 Popstars bastard robots, and more evil than Korn morphed with Shitknot, bow down before the Man In Black,Mr. Johnny Cash
    Aantal DVD's: 208 | Veni, vidi, vici!

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas de Jong


    Dat is daar idd van afgeleid

    Is het je trouwens ook opgevallen dat bij Star Wars IV (A New Hope) het afvalverwerkingssysteem waar Luke en zijn groep in terechtkomen nummer 1138 heeft?
    Nee, was me nog niet opgevallen Bas. Kga vanavond meteen even op m'n oude vertrouwde LASERDISC kijken. Helaas in composiet en niet in RGB, maar beter dan VHS

    Groeten,
    Martijn
    Te lang onderschrift verwijderd door beheer

  13. #38

    Standaard

    hè, hè,

    eindelijk mijn dvd player terug.
    meteen vanmiddag even star wars 1 gekeken.

    mooie film! goeie animaties en mooi geluid.
    maar dat kun je wel aan light en magic overlaten van de heer lucas. zij verzorgen meestal de mooie animaties voor hollywood films.

  14. #39
    Czar
    Guest

    Standaard menu en interactual

    Beste mensen,

    Ik heb een oud DVD-ROM playertje van uit de begintijd. Ik heb gelezen dat ik die "fijne" franse menu's kan laten verdwijnen door mijn player op "Engels" te zetten. Hoe? Ik kan deze optie nergens vinden. Heeft iemand een oplossing? Kan ik bijvoorbeeld met PowerDVD wel de taal aanpassen en puur Engelse menu's krijgen?

    De InterActual troep die meegeleverd is met de DVD werkt bij mij niet. Ik heb een regio 2 DVD (uiteraard) gekocht en ik heb een regio 2 speler. Toch beweert InterActual dat de regio fout is. Ik word er onderhand gestoord van. Ook hier weer: heeft iemand een oplossing?

    Alvast bedankt!

    Czar

  15. #40

    Standaard

    Ik weet niet waar jullie allemaal over lopen te zeuren de film The phantom menace is een top film met een goed verhaal je kan de film pas goed bergrijpen als je de hele story line weet.
    De DVD van Episode I is van top kwaliteit vele extra's dus als ik een cijfer mocht geven gaf ik een 10

  16. #41

    Standaard

    Helemaal mee eens Vincent.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vincent
    The phantom menace is een top film

  17. #42

    Standaard

    En een leuk weetje: De Radeon chips van ATI maken wel degelijk gebruik van 10 decoding, dat in tegenstelling tot vrijwel alle andere chipsets waaronder de populaire GeForce chipsets van nVidia.

    Ik ben sowieso een fan van Ati, NVidia heeft teveel macht en Ati levert concurrentie door gewoon een beter product neer te zetten (een beetje off topic misschien?)

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AoG
    Ik ben sowieso een fan van Ati, NVidia heeft teveel macht en Ati levert concurrentie door gewoon een beter product neer te zetten (een beetje off topic misschien?)
    Ik ook, ATI heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding dan NVidia kaarten. Inderdaad een beetje off topic, maar misschien kun je een topic openen in General Chat...
    Videokaarten lijken mij wel een belangrijk onderwerp ook voor PC-DVD bezitters omdat de kwaliteit van je DVD-ROM speler vaak staat of valt met je videokaart. Mijn zegen heb je!

  19. #44

    Standaard

    Star Wars is tot nu toe een van de beste Science fiction films die zijn uit gebracht dus loop nou allemaal niet zo te zijken op Star Wars.
    Als je ze allemaal hebt gzien dan begrijp je pas.
    See-Ya
    Vin

  20. #45

    Standaard

    Ik heb ze allemaal gezien en ik ben nog steeds een non-believer, ik heb best wel respect voor Lucas-Arts, omdat ze meestal/altijd als eerste nieuwe ontwikkelingen op D-gebied doorvoeren, maar de films zit weinig tot geen goed verhaal in.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik

    Inderdaad een beetje off topic, maar misschien kun je een topic openen in General Chat...
    Videokaarten lijken mij wel een belangrijk onderwerp ook voor PC-DVD bezitters omdat de kwaliteit van je DVD-ROM speler vaak staat of valt met je videokaart.
    Ik zal het gelijk ff doen

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AoG
    Ik heb ze allemaal gezien en ik ben nog steeds een non-believer, ik heb best wel respect voor Lucas-Arts, omdat ze meestal/altijd als eerste nieuwe ontwikkelingen op D-gebied doorvoeren.
    Ik bedoel natuurlijk 3D-gebied

  23. #48

    Standaard

    je kunt je posts ook editen... dat houdt de boel overzichtelijker..

  24. #49

  25. #50

    Standaard

    Oké, ik lees dus heel veel ontzettend ver uit elkaar liggende meningen over Star Wars. Heb hem al vaak in mijn handen gehad. Maar legde hem, vanwege forse prijs en deels onwetendheid steeds weer terug.
    Mijn vermoeden is dat het geen klotefilm is, want hij ligt nog steeds voor f 80 en niet in de uitverkoopbak. Zie hem ook nooit in een leuke aanbieding.
    Waar kan ik het mee vergelijken, met de Alien-reeks, met Soldier, met Blade Runner, met Space Odyssee 2001, of welk type SF.
    Wat kun je aan iemand vertellen die de film nog nooit gezien heeft en er dus werkelijk blanko tegenover staat.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •