De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Soundtrack van DVD rippen

    Ik ben nu al een tijdje bezig met een poging de soundtrack van een DVD te rippen. Dit echter zonder succes.
    Wat ik wil is ALLEEN de soundtrack van een DVD pakken en op de Audio-CD te branden. Zo kan ik ook in de auto van Hell Freezes Over genieten. Ik heb wel tips gehad van verschillende mensen, maar dat was altijd iets als 'zo zou het moeten werken', of 'het moet kunnen'. Daar koop ik dus niets voor. Zijn er lieden die precies dat hebben gedaan wat ik wil en aan kunnen geven welk programma/programma's ik moet gebruiken.
    Ik heb btw Vob2Audio geprobeerd, maar die laat gek genoeg geen files zien onder Audiostreams nadat ik de voblist heb opgegeven. Met vstrip ben ik er wel in geslaagd een AC3 file te maken, maar die kan ik weer niet branden.
    Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe of gewoon even kan uitleggen hoe het wel moet.

  2. #2

    Standaard

    Gewoon de DVD naar je harde schijf rippen en decoderen met AC3DEC. Dat je vast wel ergens op Internet kunt vinden. Anders mail je me maar even op:
    strikkieus@yahoo.com

  3. #3

    Standaard

    Hier staat AC3 decoder:
    http://www.mediatwins.com/downloads.htm
    De naam zegt het al, je kunt er AC3 bestanden mee omzetten naar mp3 of wav, en die kun je vast wel branden

  4. #4

    Standaard

    TIPJE: Normalize de track voor je hem brand eerst met CoolEdit op 99%, niet op 100 anders kun je klikjes in het geluid krijgen. Zo kun je het zachte geluid van de DVD-track versterken...

  5. #5

    Standaard

    Het is me inmiddels gelukt. Ik heb VOB2VBRMP3 (wie verzint die namen?) gedownload en daarmee lukt het. Eerst de audiotracks rippen met smartrip en daarna met dat andere ding eroverheen. Dat prog is een front-end voor AC3DEC, Normalize en Lame dus die vult alle 'enge' parameters in voor me en gaan met die banaan. Vreemde is dat de eerste DVD die ik ripte (Hell freezes over) niet lukte. Een andere lukte wel. Ik probeer 'm wel opnieuw want ik denk dat ik misschien de verkeerde tracks heb gepakt ofzo.
    Ik elk geval dank voor de hulp en tips! Ik kan weer verder.

  6. #6

    Standaard

    kan iemand me vertellen waar je die smartrip kan downen?? thx guys!!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnny veyt
    kan iemand me vertellen waar je die smartrip kan downen?? thx guys!!
    Bij Riphelp kun je van alles vinden. Makkelijk te onthouden en heeft links&rechts naar alles wat met DVD's rippen te maken heeft.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #8

    Standaard Oude koeden (uit de sloot)

    Erg leuk dat rippen...en vooral erg makkelijk met SmartRip. Lukt ook meteen. Maar nu ben ik iets aan het proberen dat blijkbaar nog niemand heeft geprobeerd...

    In plaats van een multichannel mix rippen (DD5.1) en daar een WAV van maken dat dan weer naar een CD'tje gefikt wordt, wil ik gewoon de stereo mix rippen. Geen probleem met SmartRip, alleen krijg ik dan één hele grote WAV. Niet zo handig om op een CD te zetten. Nu kan ik wel een AC3 file laten maken en die converteren en downmixen naar stereo, maar dan loop ik weer te kloten met verschillende programma's en met bewerken van het geluid. Het gaat me een beetje om het gemak. Is er een programma dat ipv één WAV dus gewoon rekening houdt met chapters? Bij SmartRipper dacht ik even dat het kon omdat je in de settings bij File-Splitting kan kiezen voor 'Every Chapter' en natuurlijk kies ik Demux to Extra File maar nog steeds is de audio stream in één file gevangen.

    Kèn dit makkelijker?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  9. #9

    Standaard Re: Oude koeden (uit de sloot)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Kèn dit makkelijker?
    Ja, je kunt in SmartRipper gewoon zoveel chapters aanvinken als er op een CD kunnen. Hou je tijdmetertje in de gaten en als je in de buurt van de 80 minuten komt, rip je die chapters. Etc...
    Let er wel op dat je even de audio moet converteren van 48.000 Hz naar 44.100 Hz om aan de PCM stereo CD standaard te voldoen. Dit kun je gewoon doen met bijvoorbeeld Cool Edit.
    Let wel dat je de hoogste kwaliteitsstand gebruikt hierbij. Dat duurt wel vreselijk lang, maar anders krijg je een ongelooflijk schel en onnatuurlijk geluid.
    Succes!

    Enne... je gaat er toch geen illegale dingen mee doen hè?

  10. #10

    Standaard Re: Re: Oude koeden (uit de sloot)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ja, je kunt in SmartRipper gewoon zoveel chapters aanvinken als er op een CD kunnen
    Ehh...daar gaat het niet om. Ik kan die audio wel rippen - en dan kies ik voor het gemak al de PCM soundtrack - maar ik krijg één file. Momenteel ben ik bezig met BeSplit (van de maker van BeSure) waarmee ik die file kan opknippen. Ik maar daarvoor gebruik van de info file die SmartRipper genereert. Hij weet dus wél waar die chapterstops zitten, maar hij gebruikt dat niet voor de audio. Kijk, ik doe het nu effe voor de proef met dat BeSplit, maar dat is weer een handeling meer en ik moet alles plits aangeven. Daar hebben we nou die ijzeren hond onder het buro voor... Dat bedoel ik dus. Ik ben lui...

    En nee...ik doe niets illegaals. Gewoon voor in de auto.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •