Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 211 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alexander (2004)/Alexander the Great (2005)

    http://us.imdb.com/Title?0327405

    Ik las net op imdb.com dat er een re-make komt van alexander the great met decaprio in de hoofdrol

    Ik hoop dat decaprio een beetje een goede alexander de grote neerzet. (ik heb mijn twijvels)

    In 1956 is er ook een film van alexander the great gemaakt met richard burton in de hoofdrol. Het acteren was daar erg goed ik zelf denk dat de re-make geen betere acteerprestaties kan neerzetten(ondanks dat richard burton een gek was kon hij geweldig acteren).
    Maar ik zelf vond het verhaal niet zo goed het begin was erg traag en het eind ging erg snel je zag bv alleen van de veroveringen in perzie maar niet in alexandrie die stat die hij bv zelf heeft gemaakt.

    Ik hoop dat het verhaal wat beter is van die remake.

    Wat denken jullie van die nieuwe film die in 2004 in de bios komt?
    Ik zelf heb geen flauw idee.

  2. #2

    Standaard

    er komen er zelfs twee toch?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    er komen er zelfs twee toch?
    Daar weet ik niks vanaf?

  4. #4

    Standaard Re: In 2004 in de bioscoop een remake van alexander the grea

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    Ik las net op imdb.com dat er een re-make komt van alexander the great met decaprio in de hoofdrol
    Er zijn minstens drie produkties in voorbereiding geweest. Baz Luhrmann schijnt het verst gevorderd te zijn (waardoor de anderen waarschijnlijk afhaken). Bovendien zit er nog een Hannibal-verfilming in de planning (dus over de 2e Punische oorlog, niet over de kannibaal). Sinds Gladiator staat de klassieke oudheid weer vollop in de belangstelling van de geldschieters in Hollywood.
    Het betreft overigens geen remake: de film wordt niet opnieuw gemaakt, er komt gewoon een compleet nieuw verhaal. De kijk op Alexander de Grote is sinds de verfilming met Richard Burton hier en daar toch bijgesteld.
    [B]Het acteren was daar erg goed ik zelf denk dat de re-make geen betere acteerprestaties kan neerzetten.
    Zo! Je bent wel erg vroeg met je kritiek! De rest van de cast is nog nauwelijks bekend. Laat staan dat je op voorbaat Leonardo al afschrijft. Alexander was een driftkop en een dronkaard die eerder door overmoed en geluk dan door militair vernuft z'n belangrijkste veldslagen won. Op zich zou zo iemand wel door DiCaprio gespeeld kunnen worden -afgezien van het feit dat het volgens mij een irritant ventje is, kan hij wel acteren. Zelfs de leeftijd komt redelijk overeen. En zoals gezegd, er zijn nog genoeg andere figuren in de legende-vorming rond Alexander die een uitdaging voor menig acteur opleveren!
    [B]maar niet in alexandrie die stat die hij bv zelf heeft gemaakt.
    Alexander was niet de meest bescheiden veldheer die de geschiedenis heeft gekend. Overal langs z'n route door Klein-Azië, Egypte, Perzië en India heeft hij steden gesticht die naar hem genoemd zijn. Ik dacht dat hij er ook een naar z'n paard genoemd had en ook een paar naar een of meerdere van z'n vrouwen.
    [B]Wat denken jullie van die nieuwe film die in 2004 in de bios komt?
    Ik ben geïnteresseerd in films EN in geschiedenis. Ik volg dit project dus met belangstelling. De techniek is er om er een grandioos spektakel van te maken en de regisseur heeft bewezen dat hij interessante films kan maken (hoewel ik geen musical-liefhebber ben). De bronnen die Alexander vermelden bieden genoeg aankopingspunten om er een interessant verhaal van te maken. Met een goede scriptschrijver, een goede componist en een stel goede acteurs komt het wel goed.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #5

    Standaard

    Je zal waarschijnlijk na Gangs of New York en catch me if you can anders gaan denken over DiCaprio. Daar verwacht ik wel veel van. Ik geef ook toe dat hij nooit mijn favoriet was, ondanks goede rollen in Gilbert Grape en Titanic. Maar hij schijnt weer hot te zijn want hij wordt veel gevraagd. Laten we maar afwachten.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    er komen er zelfs twee toch?
    Drie zelfs. Beetje veel vindt ik wel. Het moet wel een prachtig verhaal zijn om te verfilmen: een tijdje geleden zag ik een serie programma's op Discovery Channel (dacht ik) waarin ze de hele veroveringstocht en levensloop van Alexander de Grote zijn nagereist. Dat ging van Griekenland totaan de grens met China, en de gebeurtenissen die zich tijdens die toch afspeelden zijn echt heel boeiend. Een van de drie moet vast een prima film worden.

  7. #7

    Standaard

    Die wil ik echt zien!
    Beetje dom dat ze Dicaprio hebben uitgekozen.
    Maar ja misschien doet ie het niet zo slecht.
    Moet er nog wel lang op wachten.
    Nou ja
    YOU CAN STILL LOSE EVEN IF YOU REALLY TRY

  8. #8

    Standaard

    Kleine update (volgens o.a. IMDB):

    Project 1 & 2 (Alexander the Great): Martin Scorsese vond blijkbaar 3 films over Alexander de Grote ook wat aan de overdreven kant. Hij heeft daarom zijn eigen project nu laten varen en zich nu als executive producer aangesloten bij het project van Baz Luhrman/De Laurentiis. De door Scorsese beoogde hoofdrolspeler (Leo) speelt nu in het project van Baz Luhrman de hoofdrol.Opnames beginnen echter pas op z'n vroegst eind dit jaar.

    Project 3 (Alexander): Oliver Stone doet daarnaast verwoede pogingen de race te winnen door al in de zomer met opnames te starten. Rising star Colin Farrell is gecast als Alexander. Dit project zal waarschijnlijk wat controversiëler worden: Er is sprake van wat meer aandacht voor de naar homoseksualiteit neigende relatie tussen Alexander en z'n beste vriend Hephaestion.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #9

    Standaard

    Sorry, dubbel
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Kleine update (volgens o.a. IMDB):

    Project 1 & 2 (Alexander the Great): Martin Scorsese vond blijkbaar 3 films over Alexander de Grote ook wat aan de overdreven kant. Hij heeft daarom zijn eigen project nu laten varen en zich nu als executive producer aangesloten bij het project van Baz Luhrman/De Laurentiis. De door Scorsese beoogde hoofdrolspeler (Leo) speelt nu in het project van Baz Luhrman de hoofdrol.Opnames beginnen echter pas op z'n vroegst eind dit jaar.

    Project 3 (Alexander): Oliver Stone doet daarnaast verwoede pogingen de race te winnen door al in de zomer met opnames te starten. Rising star Colin Farrell is gecast als Alexander. Dit project zal waarschijnlijk wat controversiëler worden: Er is sprake van wat meer aandacht voor de naar homoseksualiteit neigende relatie tussen Alexander en z'n beste vriend Hephaestion.
    Bedankt voor deze update: dat van die samenvoeging van twee van de projecten wist ik nog niets.

    Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden met deze twee films. Het verhaal van Alexander de Grote leent zich *perfect* voor een mooi avonturenverhaal met een psychologische verdieping. Op de een of andere manier denk ik trouwens dat films als LOTR er aan hebben bijgedragen dat dit soort films nu wat makkelijker gemaakt kunnen worden

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Op de een of andere manier denk ik trouwens dat films als LOTR er aan hebben bijgedragen dat dit soort films nu wat makkelijker gemaakt kunnen worden
    Mwah, nou niet overdrijven... De Alexander-projecten zaten al in de planning voordat Fellowship of the Ring uitkwam (en voordat bekend was hoe die film eruit ging zien). Gladiator was toen wel al uit (en zeer succesvol/winstgevend). De inspiratie voor allerlei epische films die zich in de klassieke oudheid afspelen (genoemd zijn o.a. een vervolg of prequel op Gladiator, de drie Alexander-projecten en een project over Hannibal) moet denk ik daarom vooral eerder bij Gladiator gezocht worden dan bij Lord of the Rings.
    Daarnaast zal misschien Braveheart (weliswaar niet de klassieke oudheid, maar wel epische veldslagen) als inspiratiebron ook meespelen.
    Off topic: Sterker nog, Braveheart zou wel eens een inspiratiebron voor LOTR kunnen zijn geweest. Peter Jackson beschreef in het prille begin van zijn project de beoogde uitstraling van zijn film als eerder een epische historische film dan als een fantasyfilm. Hij noemde zelfs expliciet de veldslagen in Braveheart als referentie. Misschien is de bestorming van de ruiters van Rohan bij Helmsdiepte een bescheiden verwijzing naar de stormloop van de ruiters in de eerste veldslag in Braveheart...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Op de een of andere manier denk ik trouwens dat films als LOTR er aan hebben bijgedragen dat dit soort films nu wat makkelijker gemaakt kunnen worden
    Mwah, nou niet overdrijven... De Alexander-projecten zaten al in de planning voordat Fellowship of the Ring uitkwam
    Toch kan zoiets wel degelijk invloed hebben. Zo was Stanley Kubrick van plan om na 2001: A Space Odyssey het levensverhaal van Napoleon te verfilmen met Jack Nicholson in de titelrol, maar na het floppen van Waterloo (1970) kreeg hij niet genoeg geld bij elkaar. En hoewel hij daarna met A Clockwork Orange weer succes had, kreeg hij zijn project ook daarna niet meer van de grond omdat epische films simpelweg "uit" waren.

    Misschien weer iets voor Spielberg...?

  13. #13

    Standaard

    al begrijp ik het goed wordt dicaprio geen alexandser de grote. Het worden twee andere spelers.

    En hoe staat het nu met die film over hannibal lijk me wel tof idee.
    Met de oliefanten van hannibal kan een flinke spektakel op leveren.

    Al worden de boeken van colleen Mccullough verfilmt ben ik hellemaal blij

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    al begrijp ik het goed wordt dicaprio geen alexandser de grote. Het worden twee andere spelers.
    Leo gaat nog steeds in één van de beide Alexander-films de hoofdrol spelen. Of jij moet ergens iets anders gelezen hebben.
    Colin Farrell gaat in de andere film onze Macedonische veldheer vertolken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    al begrijp ik het goed wordt dicaprio geen alexandser de grote. Het worden twee andere spelers.
    Leo gaat nog steeds in één van de beide Alexander-films de hoofdrol spelen. Of jij moet ergens iets anders gelezen hebben.
    Colin Farrell gaat in de andere film onze Macedonische veldheer vertolken.
    ok dan heb ik het verkeerd begrepen :wink:

    maar we zullen afwachten wat het wordt...........

    ps al hebben we het toch over de oudheid weet iemand wanneer de miniserie over julias caesar uitgezonden wordt in nl: http://us.imdb.com/Title?0284741

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    ps al hebben we het toch over de oudheid weet iemand wanneer de miniserie over julias caesar uitgezonden wordt in nl: http://us.imdb.com/Title?0284741
    Of en wanneer deze serie op de Nederlandse buis te zien is, weet ik niet. Maar je kunt hem wel bij www.amazon.de bestellen. Er zit een Engelstalig geluidsspoor bij, maar alleen in Dolby 2.0.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #17
    Hamilcar54
    Guest

    Standaard

    Als we het dan toch over Julius Caesar hebben dan zou ik het heel leuk vinden als men de volgende film op dvd zou uitbrengen :

    http://us.imdb.com/Title?0045943

    Marlon Brando in topvorm

    De liefhebbers van epische films zullen het ook graag horen dat binnen enkele maanden de pre-productie zal starten over de nieuwe Hannibal film.
    Mijn nickname maakt het wel duidelijk dat dit mij zeer interesseert

    Tot zover het hijacken van deze thread :P

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renny Collard
    Je zal waarschijnlijk na Gangs of New York en catch me if you can anders gaan denken over DiCaprio. Daar verwacht ik wel veel van. Ik geef ook toe dat hij nooit mijn favoriet was, ondanks goede rollen in Gilbert Grape en Titanic. Maar hij schijnt weer hot te zijn want hij wordt veel gevraagd. Laten we maar afwachten.
    Catch me if you can vond ik op alle fronten zwaar tegenvallen, inclusief de acteerprestatie van diCaprio. Voor mij was Gilbert Grape voor hem een uitschieter, want sindsdien heeft hij mij geen ogenblik kunnen overtuigen (en zeker niet in Titanic!)....tot ik afgelopen week eindelijk naar Gangs of New York ging. Eindelijk, na tien jaar van gemakzuchtig neergezette karakters en vooral teren op de 'looks', was daar dan toch nog de overtuigende acteerprestatie die mij over de streep trok. Ik hoop dat de knul beseft wat er allemaal mogelijk kan zijn. In deze vorm is er niemand die beter past bij de rol van Alexander de Grote: een jonge charismatische leider naar buiten, maar (zoals eerder in deze thread al gemeld) eigenlijk een ongelooflijke rat met veel persoonlijkheidsproblemen.
    #Do you go to the movies/find a friend in a film/holding hands with the heroes/fall in love with the heroine# --- "Movies" van Hothouse Flowers

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hamilcar54
    Als we het dan toch over Julius Caesar hebben dan zou ik het heel leuk vinden als men de volgende film op dvd zou uitbrengen :

    http://us.imdb.com/Title?0045943

    Marlon Brando in topvorm

    De liefhebbers van epische films zullen het ook graag horen dat binnen enkele maanden de pre-productie zal starten over de nieuwe Hannibal film.
    Mijn nickname maakt het wel duidelijk dat dit mij zeer interesseert

    Tot zover het hijacken van deze thread :P
    ik hoop echt dat deze film ooit op dvd zal uitkomen. Ik betwijvel het de filmaatschapijen zijn net bush, al levert het geen geld brengen ze het niet uit.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    Ik betwijvel het de filmaatschapijen zijn net bush, al levert het geen geld brengen ze het niet uit.

    Ok, ik heb er niet zo'n moeite mee dat niet iedereen perfect ABN schrijft, maar dit kan ik helaas niet volgen...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    Ik betwijvel het de filmaatschapijen zijn net bush, al levert het geen geld brengen ze het niet uit.

    Ok, ik heb er niet zo'n moeite mee dat niet iedereen perfect ABN schrijft, maar dit kan ik helaas niet volgen...
    Ik bedoel eigenlijk hiermee dat het erg jammer is dat klasiekers verwaarloost worden. Omdat de opbrengst daarvan waarschijnlijk niet hoog genoeg is.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M_KOS
    Ik betwijvel het de filmaatschapijen zijn net bush, al levert het geen geld brengen ze het niet uit.

    Ok, ik heb er niet zo'n moeite mee dat niet iedereen perfect ABN schrijft, maar dit kan ik helaas niet volgen...
    Ik bedoel eigenlijk hiermee dat het erg jammer is dat klasiekers verwaarloost worden. Omdat de opbrengst daarvan waarschijnlijk niet hoog genoeg is.
    Die discussie hebben we hier al eens gehad: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=6634
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #23

    Standaard

    Update volgens CHUD.COM:
    Luhrmann's/De Laurentiis' versie wil niet zo vlotten, dus is de geplande release-datum verschoven naar de 2e helft van 2005. Hiermee wordt het ook iets minder een 'race' met Oliver Stone's/Colin Farrell's versie die waarschijnlijk in de zomer van 2004 uitkomt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Update volgens CHUD.COM:
    Luhrmann's/De Laurentiis' versie wil niet zo vlotten, dus is de geplande release-datum verschoven naar de 2e helft van 2005. Hiermee wordt het ook iets minder een 'race' met Oliver Stone's/Colin Farrell's versie die waarschijnlijk in de zomer van 2004 uitkomt.
    Het is goed en slecht nieuws.

    Het goede nieuws is dat de films niet flak achter elkaar komen dus dan hoef je niet achter elkaar naar een film over hetzelfde onderwerp.

    Het slechte nieuws is dat het langer gaat duren en omdat ik de versie van Luhrmann hogeracht, vooral omdat de director van the last temp.of christ in de producer stoel zit is het erg jammer

    Olivier stone lijkt mij niet de juiste type om zo een film te maken ach we zullen zien :wink:

  25. #25
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    somewhere in the darkness of Belgium

    Standaard Alexander Alaxander!!

    Tja, veel moet ik niet toevoegen... Bazke Luhrmann en Dinootje De Laurentiis geven er een lap op, ik weet of Scorsese er nog bij betrokken is, met DiCaprio an Nicole Kidman in de hoofdrollen en releasen hun prent in 2005 na een zes maanden durende shoot.

    Oliver Stone brengt met Colin Farrell al een versie uit in 2004 die wel niet over hetzelfde deel van Alexanders leven gaat dus de twee films kunnen mekaar wat aanvullen. Anthony Hopkins is hier gecast en deze film gaat de biseksualiteit van het personage niet uit de weg.

    Als ik de regisseurs een beetje ken dan denk ik dat Stone's versie een bloederige, volwassen film zal worden zonder enige compromissen.

    De versie met DiCaprio zal een flamboyant megaspektakel worden dat veel meer geld zal opbrengen dan Stone's Alexander. Persoonlijk kijk ik wel meer uit naar de underdog (als hier in dit geval sprake van is) en dat is de ongetwijfeld controversiële Great van Stone.

    Drexl
    "We've got everything here from a diddle-eyed Joe to damned if I know!" Drexl (Gary Oldman) in 'True Romance'

    "What's my name? Fuck you, that's my name!" Alec Baldwin in 'Glengarry Glen Ross'

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •