Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 101 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Wat A Clockwork nog betreft, ik vond je uitleg over de film als een ode aan de vrijheid beter dan te stellen dat de film gaat over een samenleving die al dan niet maakbaar is, waarbij dan het bewijs zou moeten komen van een paar ernstige uitwassen.
    Dit vind ik dan weer opmerkelijk. Het eerste leidt in mijn ogen juist tot het tweede: iemand die absoluut voor keuzevrijheid is, zal in mijn ogen niet zijn voor repressieve oplossingen die iemands keuzes/keuzevrijheid beïnvloeden.

    Het 'bewijs' zit hem niet zozeer in de uitwassen, maar meer in het feit dat de oplossingen hiervoor niet werken. De gevangenis en de Ludovico behandeling hebben geen invloed gehad op Alex' morele waarden.
    En daarom kan ik nog steeds niet begrijpen dat dit een boodschap van de film zou zijn:
    hoe kunnen we ervoor zorgen dat gewone, fatsoenlijke burgers niet het slachtoffer worden van de onbeperkte vrijheid van ieder individu. Of beter gezegd niet wij hoeven daar voor te zorgen, maar de staat waarin we leven
    Om het ook maar met een voorbeeld uit te leggen: het lijkt me hetzelfde om uit The Godfather dezelfde boodschap te halen, en te stellen dat de film Michael Corleone neerzet als 'misdadig tuig', omdat er zoveel mensen door hem in de film(s) vermoord worden .

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    iemand die absoluut voor keuzevrijheid is, zal in mijn ogen niet zijn voor repressieve oplossingen die iemands keuzes/keuzevrijheid beïnvloeden.
    Ik denk ook niet dat ik dit ergens gezegd heb, maar het had over de maatschappij die hier wel tegen moet reageren, al dan niet onder druk van gebeurtenissen of van personen met goedkope oplossingen, die plots wel heel populair worden.

  3. #28

    Standaard

    Let's agree to disagree .

    Er zijn nog genoeg andere films om het oneens over te zijn....

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    Let's agree to disagree .

    Er zijn nog genoeg andere films om het oneens over te zijn....
    Ja, en veel slechtere.

  5. #30

    Standaard

    Een van de meest intelligente films die ik ooit heb gezien. Werkelijk alles klopt (in mijn ogen). Echter, door de dialogen en de voice-over vond ik dit helaas geen prettige film om naar te kijken. Hoewel het helemaal bij de film hoort (zoals ik al zei: alles klopt), kon ik r heel slecht tegen. Werd r een beetje misselijk van Misschien ook wel door associatie Ik zou niet weten waarmee, maar dat heb ik misschien wel verdrongen
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  6. #31

    Standaard

    Het schelden en fysieke geweld in de film is niet hard; het idee wat je in je hoofd krijgt is wel hardcore; volgens mij wilde en moest kubrick dat zo doen, anders was het destijds misschien nergens uitgebracht...het blijft een tijdloze film
    "I like it sideways"

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marije van der mark
    Echter, door de dialogen en de voice-over vond ik dit helaas geen prettige film om naar te kijken.
    Nee? Juist door deze voice-over is het mijn favoriete Kubrick. Een verhaal verteld door de ogen van Alex deLarge, maar achter al dit duidelijk een boodschap van Kubrick voor de maatschappij. En inderdaad tijdloos
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Nee? Juist door deze voice-over is het mijn favoriete Kubrick. Een verhaal verteld door de ogen van Alex deLarge, maar achter al dit duidelijk een boodschap van Kubrick voor de maatschappij. En inderdaad tijdloos
    Grappig. Ik krijg de kriebels van die stem en de intonatie, maar neemt niet weg dat ik t een hele goede en intelligente film vind. Ik zal er echter niet te vaak naar kijken
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marije van der mark
    Grappig. Ik krijg de kriebels van die stem en de intonatie
    Tja, heb ik geen last van

    Ik ga hem zeker binnenkort weer eens bekijken
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Tja, heb ik geen last van

    Ik ga hem zeker binnenkort weer eens bekijken
    Als je snel bent dan kun je NU op V8 nog de tweede helft van deze film meepakken.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Als je snel bent dan kun je NU op V8 nog de tweede helft van deze film meepakken.
    Waarom tv als je de DVD hebt
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marije van der mark
    Waarom tv als je de DVD hebt
    Omdat ik soms, heel soms, gewoon te lui ben om een dvd-schijfje in de speler te doen en gewoon lekker lig te zappen.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon


    Omdat ik soms, heel soms, gewoon te lui ben om een dvd-schijfje in de speler te doen en gewoon lekker lig te zappen.
    Maar heb je dan A Clockwork Orange helemaal in pan&scan gezien? Mis je dan veel tov de dvd? Kubrick filmde liever in wat kleinere aspect ratio's
    "I like it sideways"

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danielle Gerards
    Maar heb je dan A Clockwork Orange helemaal in pan&scan gezien? Mis je dan veel tov de dvd? Kubrick filmde liever in wat kleinere aspect ratio's
    Je mist niet echt superveel, aangezien A Clockwork Orange in 1.66:1 is gefilmd, maar het scheelt natuurlijk altijd iets.

  15. #40

    Standaard

    Het schijnt dat de TV kijkers nog wat meer gemist hebben:

    Ik las gisteren op de ergenissen-pagina van NOS Teletekst (p316) dat verzuimd was het laatst kwartier uit te zenden...
    Is dit waar, of slechte info van een beller die waarschijnlijk fan is van het iets langere boek....?

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    Ik las gisteren op de ergenissen-pagina van NOS Teletekst (p316) dat verzuimd was het laatst kwartier uit te zenden...
    Is dit waar, of slechte info van een beller die waarschijnlijk fan is van het iets langere boek....?
    Als de film geëindigd is met de woorden: "I was cured all right" (in dat ziekenhuisbed) , dan is er geen vuiltje aan de lucht. Iemand die hem heeft opgenomen die dit even kan bevestigen?

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Als de film geëindigd is met de woorden: "I was cured all right" (in dat ziekenhuisbed) , dan is er geen vuiltje aan de lucht. Iemand die hem heeft opgenomen die dit even kan bevestigen?
    Ik heb hem niet opgenomen, maar had hem tijdens het chat en forummen wel bij staan en kan bevestigen dat ie nadat Alex uit het raam van de invalide man sprong afkapt werd en na de reclame werd doodleuk begonnen met een of andere vage serie. Hoe bedoel je geen respect voor meesterwerk

    Lang leve de DVD
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    en na de reclame werd doodleuk begonnen met een of andere vage serie.
    Dat is dus inderdaad een flink stuk voor het einde. Wat een domme fout. En jammer voor alle mensen die nu het geweldige einde hebben gemist.
    Aan de andere kant zal dit de DVD-verkopen ook wel goed doen als mensen willen zien hoe het afloopt.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Aan de andere kant zal dit de DVD-verkopen ook wel goed doen als mensen willen zien hoe het afloopt.
    Je zou haast denken dat V8 een deal heeft met de FRS ofzo, daar liggen ze nu voor weinig geloof ik
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #45

    Standaard

    Ik heb nadat hier bleek dat er wat uit de film was geknipt, en het ook op het fok-forum heb gelezen, V8 gemaild hierover, ik citeer:
    Onze excuses voor het abrupte einde van de film 'A Clockwork Orange'. Door een fout in de computer die de uitzending verzorgt zijn de laatste minuten overgeslagen. Heel vervelend natuurlijk, we zullen kijken of we de film nog een keer kunnen draaien, en zullen uiteraard alles in het werk stellen om herhaling van deze fout te voorkomen.
    Dus we krijgen de film hopelijk nog een keer te zien, mij viel het niet eens op dat er een stuk uit de film was geknipt (maar ja, ik had hem nog nooit gezien.)
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  21. #46

    Standaard

    Nou van mij hoeven ze hem niet meer uit te zenden want ik heb hem nou toch al gekocht. Het was mij overigens ook niet opgevallen dat er een gedeelte ontbrak aan het eind, totdat ik het hier op het forum las. Dus de verkopen doet het inderdaad goed!!! Maar desondanks toch een beetje jammer van die ************* van V8

  22. #47

    Standaard

    Sorry dat ik oude koeien uit de sloot haal

    Maar ik kan deze dvd nergens meer in de winkel vinden. Bij FRS zijn een aantal Stanley Kubrick dvd's in de best buy actie. Maar deze kan ik nergens vinden. Ook niet in de gewone schappen. Heeft iemand hem misschien ergens gezien?

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mexoi
    Sorry dat ik oude koeien uit de sloot haal

    Maar ik kan deze dvd nergens meer in de winkel vinden. Bij FRS zijn een aantal Stanley Kubrick dvd's in de best buy actie. Maar deze kan ik nergens vinden. Ook niet in de gewone schappen. Heeft iemand hem misschien ergens gezien?
    Ja kan 'm op de frs-site bestellen. Dan ligt ie als het goed is binnen twee werkdagen bij de frs naar jouw keuze, speciaal op jouw te wachten. Zonder extra kosten.

  24. #49

    Standaard

    Hij is dus tijdelijk niet leverbaar

    http://www.freerecordshop.nl/pages/p...roductID=75547

    Als iemand hem ergens ziet in een FRS, dan zou ik dat graag horen.

  25. #50

    Standaard

    Mijn god!!! Deze film blijft een juweeltje na hem tig keer gezien te hebben. Vooral de gruwelijkheden van deze film grijpen je bij de strot...

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •