Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 101 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    de beste film wat ik de afgelopen jaren heb gezien ondanks dat hij een beetje langdradig word...

  2. #52

    Standaard

    D'r zit echt iets geweldigs in deze film maar ik heb dat nog niet ontdekt. Ik werk er nog aan: het ligt niet aan de film maar aan mij vrees ik.

  3. #53

    Standaard

    Samen met Dr. Strangelove mijn favo Kubrick (ik heb 2001 echter nog nooit gezien ), een absoluut meesterwerk.

  4. #54

    Standaard

    Hele beroerde film.. derderangs maatschappijkritiek met gruwelijk irritante muziek en ergere dialogen.

    Niet mijn film..
    Robbie Three-Star Trader +55

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InCoMing!!
    Hele beroerde film.. derderangs maatschappijkritiek met gruwelijk irritante muziek en ergere dialogen.

    ????????
    Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit serieus meent???????
    Ik denk dat de algehele opinie ongeveer dit is:
    "Hele boeiende film.. een flinke scheut scherpe maatschappijkritiek met gruwelijk mooie muziek en geniale dialogen."

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karsehole
    Samen met Dr. Strangelove mijn favo Kubrick (ik heb 2001 echter nog nooit gezien ), een absoluut meesterwerk.
    Inmiddels heb ik 2001 gezien en dat is weer een stapje hoger op de ladder. Mijn absolute favoriet. A Clockwork Orange blijft uiteraard een meesterwerkje (zoals de meeste films van Kubrick).

  7. #57

    Standaard

    Een van de beste Kubrick films in mijn ogen! Mijn lijstje tot nu toe van alle Kubricks die ik gezien heb:

    1: A clockwork orange
    2: Full metal jacket
    3: The shining
    4: Spartacus
    5: Dr. Strangelove: or.......
    6: Eyes wide shut

    2001: A space odyssey heb ik wel, maar moet ik nog steeds zien. En The killing en Paths of glory staan beiden op mijn wishlist.
    Lolita en Barry Lyndon wil ik uiteraard ook nog zien :wink:

  8. #58

    Standaard

    the Shining is mijn favoriete Kubrick maar Clockwork Orange vindt ik ook zeker geniaal. Er hangt ook echt zo'n bepaald sfeertje in die film.

  9. #59

    Standaard

    Echt een topper! Een geweldige sfeer hangt er in deze film. Denk dat dit meteen mijn favoriete Kubrick is geworden van degene die ik gezien heb.
    Four-Star Trader (236)

  10. #60
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Ik deel niet in het enthousiasme van de mensen hier denk ik.

    Ik heb me 2 uur dood zitten ergeren moet ik eerlijk bekennen. En dat kwam mede doordat ik de hoofdrolspeler al niet mocht vanaf het eerste shot. De muziek is mooi, maar de settingen,decors en kostuums zijn echt de meest ongemakkelijke dingen die ik ooit heb gezien. Ik vond het een vreselijke film. Misschien wel de slechtste die ik ooit heb gezien.

    Heb me 2 uur lang erg ongemakkelijk en onbehaaglijk gevoeld. 1 keer, nooit weer.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    Ik deel niet in het enthousiasme van de mensen hier denk ik.

    Ik heb me 2 uur dood zitten ergeren moet ik eerlijk bekennen. En dat kwam mede doordat ik de hoofdrolspeler al niet mocht vanaf het eerste shot. De muziek is mooi, maar de settingen,decors en kostuums zijn echt de meest ongemakkelijke dingen die ik ooit heb gezien. Ik vond het een vreselijke film. Misschien wel de slechtste die ik ooit heb gezien.

    Heb me 2 uur lang erg ongemakkelijk en onbehaaglijk gevoeld. 1 keer, nooit weer.
    Smaken verschillen, maar om dit de slechtse film te noemen, gaat echt te ver, ik kijk op jouw site my collection daar zag ik een film van Steven Seagal is dat een topper dan, dat vind ik de meest verschrikkelijk films die je maar kan bedenken.

  12. #62

    Standaard

    Ik heb deze film afgelopen weekend voor de tweede keer gezien na een lange tijd en weet nog steeds niet wat ik van deze film moet vinden.
    Ik kan niet echt in de lof delen die velen hier hebben,het is zeker een aparte film maar echt schokkerend of iets vond ik het nou niet,dit is mede ook te danken omdat we nu in 2005 zitten.De film komt op mij ook erg kitcherig en flower powerachtig over.Laat ik het zo zeggen,ik heb beter werk van Kubrick gezien.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #63

    Standaard

    Ik deel niet in het enthousiasme van de mensen hier denk ik.

    Ik heb me 2 uur dood zitten ergeren moet ik eerlijk bekennen. En dat kwam mede doordat ik de hoofdrolspeler al niet mocht vanaf het eerste shot. De muziek is mooi, maar de settingen,decors en kostuums zijn echt de meest ongemakkelijke dingen die ik ooit heb gezien. Ik vond het een vreselijke film. Misschien wel de slechtste die ik ooit heb gezien.

    Heb me 2 uur lang erg ongemakkelijk en onbehaaglijk gevoeld. 1 keer, nooit weer.
    Ik geloof dat dit ook de bedoeling is van Kubrick's films. Het gaat er niet zo zeer om of je de films goed of slecht vindt, als hij maar iets teweegt brengt bij je. En of dat een euforisch, blij, sexueel, ongemakkelijk, agressief of onbehaaglijk gevoel is, dat maakt niet zoveel uit.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Ik deel niet in het enthousiasme van de mensen hier denk ik.

    Ik heb me 2 uur dood zitten ergeren moet ik eerlijk bekennen. En dat kwam mede doordat ik de hoofdrolspeler al niet mocht vanaf het eerste shot. De muziek is mooi, maar de settingen,decors en kostuums zijn echt de meest ongemakkelijke dingen die ik ooit heb gezien. Ik vond het een vreselijke film. Misschien wel de slechtste die ik ooit heb gezien.

    Heb me 2 uur lang erg ongemakkelijk en onbehaaglijk gevoeld. 1 keer, nooit weer.
    Ik geloof dat dit ook de bedoeling is van Kubrick's films. Het gaat er niet zo zeer om of je de films goed of slecht vindt, als hij maar iets teweegt brengt bij je. En of dat een euforisch, blij, sexueel, ongemakkelijk, agressief of onbehaaglijk gevoel is, dat maakt niet zoveel uit.
    Elke film brengt toch wel iets bij je teweeg,of het nu in goede of slechte zin is,ik snap je statement even niet.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  15. #65
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    Ik deel niet in het enthousiasme van de mensen hier denk ik.

    Ik heb me 2 uur dood zitten ergeren moet ik eerlijk bekennen. En dat kwam mede doordat ik de hoofdrolspeler al niet mocht vanaf het eerste shot. De muziek is mooi, maar de settingen,decors en kostuums zijn echt de meest ongemakkelijke dingen die ik ooit heb gezien. Ik vond het een vreselijke film. Misschien wel de slechtste die ik ooit heb gezien.

    Heb me 2 uur lang erg ongemakkelijk en onbehaaglijk gevoeld. 1 keer, nooit weer.
    Smaken verschillen, maar om dit de slechtse film te noemen, gaat echt te ver, ik kijk op jouw site my collection daar zag ik een film van Steven Seagal is dat een topper dan, dat vind ik de meest verschrikkelijk films die je maar kan bedenken.

    En daar zeg je juist de cruciale woorden he: 'ik kijk op jouw site'. Daar heb je het al. Ik vind Under Siege 10 keer zo leuk om te kjiken als naar ACOrange.
    En Stallone en Seagal worden altijd genoemd als slechte acteurs en bla bla. Ik vraag me dan af wie bepaald wie slecht is en wie goed. Jij? Ik niet in ieder geval.
    Feit blijft dat ik alle films uit mijn collectie erg leuk vind, anders stonden ze er niet in. Wat jij daarvan vindt, kan me eigenlijk niets schelen. Ik kijk wat ik leuk vind, kijk jij wat jij leuk vind. Klaar toch?

  16. #66
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Ik deel niet in het enthousiasme van de mensen hier denk ik.

    Ik heb me 2 uur dood zitten ergeren moet ik eerlijk bekennen. En dat kwam mede doordat ik de hoofdrolspeler al niet mocht vanaf het eerste shot. De muziek is mooi, maar de settingen,decors en kostuums zijn echt de meest ongemakkelijke dingen die ik ooit heb gezien. Ik vond het een vreselijke film. Misschien wel de slechtste die ik ooit heb gezien.

    Heb me 2 uur lang erg ongemakkelijk en onbehaaglijk gevoeld. 1 keer, nooit weer.
    Ik geloof dat dit ook de bedoeling is van Kubrick's films. Het gaat er niet zo zeer om of je de films goed of slecht vindt, als hij maar iets teweegt brengt bij je. En of dat een euforisch, blij, sexueel, ongemakkelijk, agressief of onbehaaglijk gevoel is, dat maakt niet zoveel uit.
    Elke film brengt toch wel iets bij je teweeg,of het nu in goede of slechte zin is,ik snap je statement even niet.
    Ik geloof dat niemand die uitspraak snapt; het is namelijk volkomen onzinnig om zoiets te zeggen.

  17. #67

    Standaard

    Wat ik bedoel is dat je een film van Kubrick heel slecht kan vinden, maar het doet wel echt iets met je. Of je de film nou goed of slecht vind, de film heeft voor iedereen een bepaalde sterke expressie.

    Maar je moet het niet te zwaar opvatten. Maar als vergelijking...snow fever doet echt helemaal niks met me. Alle films van Kubrick wel, en dat doen ze bij veel mensen. You love it or you hate it, but you can't forget it.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  18. #68
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Wat ik bedoel is dat je een film van Kubrick heel slecht kan vinden, maar het doet wel echt iets met je. Of je de film nou goed of slecht vind, de film heeft voor iedereen een bepaalde sterke expressie.

    Maar je moet het niet te zwaar opvatten. Maar als vergelijking...snow fever doet echt helemaal niks met me. Alle films van Kubrick wel, en dat doen ze bij veel mensen. You love it or you hate it, but you can't forget it.
    Nou, dat is dus weer iets wat niet kan.

    De film heeft voor iedereen een bepaalde sterke expressie?
    Geloof me, dat kan niet. Ik vind het gewoon een bar slecht film die ik geen 2e keer wil zien en het had totaal geen 'sterke expressie' op mij.

  19. #69

    Standaard

    Iets slecht vinden is ook een vorm van expressie. :wink: Snowfever Alleen bij de hoes gaan me tenen al krommen.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  20. #70
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Iets slecht vinden is ook een vorm van expressie. :wink: Snowfever Alleen bij de hoes gaan me tenen al krommen.
    Same here.
    Op de 1 na slechtste in mn lijst komt Star Wars 2

  21. #71

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De beste film allertijden!
    De beste misschien niet, maar wel zeker weten één van de besten.

    Mensen als Argonath weten gewoon niet waarover ze het hebben, je kunt niet beweren dat dit de slechtste film ooit is en verwachten dat mensen je nog serieus nemen ook... kijk maar eens films als Linda of Sadomania DAT zijn pas slechte films

  23. #73
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De beste film allertijden!
    De beste misschien niet, maar wel zeker weten één van de besten.

    Mensen als Argonath weten gewoon niet waarover ze het hebben, je kunt niet beweren dat dit de slechtste film ooit is en verwachten dat mensen je nog serieus nemen ook... kijk maar eens films als Linda of Sadomania DAT zijn pas slechte films

    Waarom worden er altijd zulke onvriendelijke uitspraken gedaan hier? En door de crew nogwel.
    Ik weet dondersgoed waar ik het over heb.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    De beste film allertijden!
    De beste misschien niet, maar wel zeker weten één van de besten.

    Mensen als Argonath weten gewoon niet waarover ze het hebben, je kunt niet beweren dat dit de slechtste film ooit is en verwachten dat mensen je nog serieus nemen ook... kijk maar eens films als Linda of Sadomania DAT zijn pas slechte films

    Waarom worden er altijd zulke onvriendelijke uitspraken gedaan hier? En door de crew nogwel.
    Ik weet dondersgoed waar ik het over heb.
    Nou, als je zulke uitspraken gaat doen over een van de meest gewaardeerde films allertijden dan kun je zien aankomen dat je daar een reactie op krijgt.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath
    Waarom worden er altijd zulke onvriendelijke uitspraken gedaan hier? En door de crew nogwel.
    Ik weet dondersgoed waar ik het over heb.
    Ik ga in filmdiscussies geen blad voor de mond nemen omdat ik nu toevallig crewlid ben. Dat heeft niks met mijn functie als crewlid te maken, zo ben ik nu eenmaal.

    Ik zeg graag eerlijk wat ik denk en ik denk dus dat als je A Clockwork Orange de slechtste film vind die je ooit hebt gezien, dat je dus of maar bitter weinig films hebt gezien, of gewoon nooit een echt slechte film hebt gezien.

    Net als Richard Boon zegt, je mag bij zo'n boude uitspraak best heftige reacties verwachten.

    De hoofdargumenten die je trouwens noemt waarom jij dit een slechte film vind (je mag de hoofdrolspeler niet, vind de decors kitsch en had een ongemakkelijk gevoel bij het kijken) zijn nu juist de redenen dat velen dit een meesterwerk vinden.

    De hoofdrolspeler moet je juist helemaal niet sympathiek vinden. Het is een droplul! Een echte ********, en je moet hem juist intens haten. De decors zijn er ook niet voor de mooiheid, maar geven de film een geheel eigen sfeer mee. En dat ongemakkelijke gevoel... tsja, het is ook hier weer de bedoeling dat je je ongemakkelijk voelt door al dat geweld.

    Dan weet ik niet wat ik erger vind: een film als deze, waarin zinloos geweld niet wordt verheerlijkt en je er zelfs een naar gevoel van krijgt als kijker, of een film van Stallone en/of Seagal, (waar jij klaarblijkelijk zo weg van bent) waarin geweld als iets rechtvaardigs en stoers wordt geportretteerd.

    Nogmaals, dit is geen aanval op jou persoonlijk en ik probeer ook helemaal niet onvriendelijk te doen, maar je simpelweg gewoon je tent uit te lokken om de discussie op gang te houden.

    Benieuwd naar jouw volgende argumenten dus.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •