Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 69 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mooie en lelijke DTS-tracks op muziek DVD's

    Martin en ik zijn het er over eens dat Acoustica van The Scorpions absoluut de mooiste geluidstrack heeft van de muziek DVD's.
    (even los van je persoonlijke muzieksmaak).
    Dus mooier dan Hell Freezes Over van The Eagles en One Night Only van The Bee Gees.
    Wij willen graag een discussie starten over mooie en lelijke DTS-tracks op muziek DVD's.
    Ik vooral omdat ik van mijn vele muziek DVD's er slechts 14 kan aanmerken als toppie-geluid. Dat vind ik mager. Is dat dan misschien ook de oorzaak dat muziek-DVD's het minder goed doen dan film-DVD's???

  2. #2

    Standaard

    Ik wil graag wat zinnigs bijdragen aan deze discussie, maar aangezien ik geen 12-boxen stereo super dolby systeem heb, hoor ik totaal geen verschil tussen dts en niet-dts. Voor mij staat het dan ook alleen maar leuk op zo'n hoesje als er dts-opstaat

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Ik wil graag wat zinnigs bijdragen aan deze discussie, maar aangezien ik geen 12-boxen stereo super dolby systeem heb, hoor ik totaal geen verschil tussen dts en niet-dts. Voor mij staat het dan ook alleen maar leuk op zo'n hoesje als er dts-opstaat
    Dat was bij mij ook lang het geval. Maar nu heb ik DTS-apparatuur en dan schrik je werkelijk. Vandaar dat Martin en ik hier over stoeiden middels pm'men en dachten, laten we de anderen bij deze discussie betrekken.
    Misschien komen we dan bijvoorbeeld ook via anderen goeie geluidstracks op het spoor of kunnen we aan de andere kant teleurstellende kopen voorkomen. Een miskoop is in muziekland gauw gemaakt.

  4. #4

    Standaard

    Wat ik gehoord heb:

    Mooiste: Hell Freezes Over - The Eagles
    Lelijkste: Queen - We will Rock you

    Die van de Scorpions heb ik nog nooit gehoord...Zodra ik die geluisterd heb, update ik mijn post misschien
    Komt wel goed...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Dat was bij mij ook lang het geval. Maar nu heb ik DTS-apparatuur en dan schrik je werkelijk. Vandaar dat Martin en ik hier over stoeiden middels pm'men en dachten, laten we de anderen bij deze discussie betrekken.
    Misschien komen we dan bijvoorbeeld ook via anderen goeie geluidstracks op het spoor of kunnen we aan de andere kant teleurstellende kopen voorkomen. Een miskoop is in muziekland gauw gemaakt.
    Mannen, moet 't speciaal een DTS dvd zijn? Want ik heb wat muziekdvd's die DD5.1 zijn en die ik echt bar slecht vind..
    Muziek die de hele tijd zo "zwevend" is; dan weer hard...komt er zang bij dan zakt de muziek als een plumpudding in elkaar...afgevlakt heet dat geloof ik...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rossi
    Wat ik gehoord heb:
    Lelijkste: Queen - We will Rock you
    Dat heb ik een keer in een post vermeld. Dat vind ik inderdaad nog steeds een voorbeeld van een slechte/lelijke DTS-track.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Isis


    Mannen, moet 't speciaal een DTS dvd zijn? Want ik heb wat muziekdvd's die DD5.1 zijn en die ik echt bar slecht vind..
    Muziek die de hele tijd zo "zwevend" is; dan weer hard...komt er zang bij dan zakt de muziek als een plumpudding in elkaar...afgevlakt heet dat geloof ik...
    Ja, er zijn in mijn collectie ook gewone 5.1, die evenzeer bendeden de mata genoemd mogen worden. Maar het gaat hier vooral om DTS. Waarom? Omdat van DTS zeker verondersteld wordt dat dat toppie geluidje is, dat DTs een grote toegevoegde waarde heeft.
    Het hoeft ook niet zo te zijn dat we ons op slechte tracks gaan concentreren, we proberen ook mooie/goeie DTs-tracks te vinden. Steds worden The Eagles genoemd, maar martin en ik vinden Acoustica van The Scorpions de DTS-track der DTS-tracks. Je moet het echt een keer DTS gehoord hebben!!!!!!!!

  8. #8

    Standaard

    Originally posted by Isis
    ik heb wat muziekdvd's die DD5.1 zijn en die ik echt bar slecht vind..
    Jij mag gewoon overal over schrijven, scheet, als ik maar op zoveel mogelijk threads van je lezen kan, is het mij goei!!!!!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Dat heb ik een keer in een post vermeld. Dat vind ik inderdaad nog steeds een voorbeeld van een slechte/lelijke DTS-track.
    Helemaal mee eens. Dat is de reden dat ik hem weer weggedaan heb. De Greatest Hits dvd is wat dat betreft al een heel stuk beter!!
    Robert.

  10. #10

    Standaard

    Heb zelf een aantal muziek DVD's met DTS

    de besten...

    The Eagles - Hell freezes over
    Eric CLapton - Live at hyde park
    BeeGees - One night only


    ik heb er nog een aantal welke wel ok zijn
    Santana
    B.B. King - Jazzchannel
    Ben E KIng - Jazzchannel

    Heb ook pas Bløf gezien/geluisterd
    Klinkt naar mijn mening ook zeer goed (ism Metropole orkest)

    Een echte lelijke heb ik ook nog niet ontdekt

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie


    Helemaal mee eens. Dat is de reden dat ik hem weer weggedaan heb. De Greatest Hits dvd is wat dat betreft al een heel stuk beter!!
    Kijk dat zijn er in kort tijdsbestek al vier die vinden dat We Will Rock You van Queen een benedenmaatse DTS-track heeft.

  12. #12

    Standaard

    Ik wil zeker als mooi warm, rond en vol geluid ook Black and White Night van Roy Orbison noemen. Heel mooie DTS-track.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Jij mag gewoon overal over schrijven, scheet, als ik maar op zoveel mogelijk threads van je lezen kan, is het mij goei!!!!!
    Jij heerlijke man!!!

  14. #14

    Standaard

    Mooiste muziek DVD's met DTS:

    - The Eagles - Hell Freezes Over
    - Paul Simon - You're The One
    - BeeGees - One Night Only

    Slechtste muziek DVD's met DTS:

    - Queen - Tribute to Freddy Mercury
    - Queen - We Will Rock You

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Een miskoop is in muziekland gauw gemaakt.
    Dat ken ik ergens van Zelf heb ik van muziekdvd's
    Metallica
    Lauryn Hill
    Hell Freezes Over
    The Beegees
    Toto
    en The Up in Smoke Tour,
    en van dit rijtje zijn alleen Hell Freezes Over en The Up In Smoke Tour met (grote) regelmaat in mijn speler terug te vinden. The Beegees en Tot af en toe, en de rest helemaal nooit.
    Eens kijken of een van mijn vrienden deze zou willen kopen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer


    Dat ken ik ergens van Zelf heb ik van muziekdvd's
    r
    The Beegees

    en van dit rijtje zijn alleen The Beegees en Toto af en toe, en de rest helemaal nooit.
    Eens kijken of een van mijn vrienden deze zou willen kopen.
    Ligt er aan welke uitgave je van One Night Only van The Bee Gees hebt. Ik heb de versie met en zonder DTS. Echt eens de DTS-versie kopen, dan heb je iets moois. Draai dan eens dat kleine juweel met Celine Dion en je weet of je apparatuur zuiver staat!!!!

  17. #17

    Standaard

    De allerslechtse moet zijn KANE 'With or without U' en mijn favourite is zeker Roy Orbison, maar ook zeker 'In the Flesh ' van Roger Waters.

    Zeer prettige is ook 'Love is Here' van Starsailor. Is echter een bandje wat maar niet door wil breken in ons Nederland.

    Ik zie nog graag een hoop goede adviezen tegemoet!!!

    Marco

  18. #18

    Standaard

    we hebben het hier over soundtracks only dus afgezien je de band niks vindt laten we dan in het midden.

    BB King in concert. DTS
    BeeGees. One Night Only DTS
    Don Henley. Live Inside Job. DTS.
    Eagles, the.Hell Freezes over. DTS.
    Earth Wind & Fire, Live By request DTS
    Marco Borsato Onderweg.DTS
    Michael McDonald. A gathering of Friends.DTS
    Roberta Flack.DTS

    Dit zijn titles die ik in me bezit heb waarvan ik zeker weet dat het goed klinkt.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  19. #19
    MisterNoName
    Guest

    Standaard

    Ik heb er maar 2 (Beidde DTS)

    Godsmack Live DTS - goed geluid maar ik vind de show toch wat tegenvallen

    Red hot chilli pepers OFF THE MAP DTS - goed geluid , goede show wat wil je nog meer

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MisterNoName
    Ik heb er maar 2 (Beidde DTS)

    Godsmack Live DTS - goed geluid maar ik vind de show toch wat tegenvallen

    Red hot chilli pepers OFF THE MAP DTS - goed geluid , goede show wat wil je nog meer
    Over muzieksmaak kunnen we niet twisten, dat ben ik met Martin eens. Het gaat dus puur om de DTS geluidstrack. Ik heb tegen de 100 muziek DVD's maar slechts van 14 vind ik de tracks toppie en dat vind ik bar weinig. Overigens is het aantal DTS-uitvoeringen ook dramatisch laag eigenlijk.
    Dus als iemand nog goede ervaringen heeft, prima!!!

  21. #21

    Standaard

    Heb 2 muziek DVD's:

    Craig David - live at Wembley, heb hem nog niet op me set geluisterd maar heeft volgens mij niet eens DD 5.1!

    Usher live evolution 8701, DTS, klinkt erg goed, maar heb dan ook niks om mee te vergelijken!

    Tommy!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    we hebben het hier over soundtracks only dus afgezien je de band niks vindt laten we dan in het midden.

    BB King in concert. DTS
    BeeGees. One Night Only DTS
    Don Henley. Live Inside Job. DTS.
    Eagles, the.Hell Freezes over. DTS.
    Earth Wind & Fire, Live By request DTS
    Marco Borsato Onderweg.DTS
    Michael McDonald. A gathering of Friends.DTS
    Roberta Flack.DTS

    Dit zijn titles die ik in me bezit heb waarvan ik zeker weet dat het goed klinkt.
    Dus jij komt eigenlijk in eerste instantie ook maar tot acht toppers qua geluid. Hoeveel muziek DVD's heb jij totaal?Ik heb er tegen de 100 en zo'n 14 met een perfecte geluidstrack.
    De slechtste die ik heb is 10CC Alive.
    De Frank Sinatra serie reken ik niet mee, want dat is zeer oud materiaal en vrijwel MONO.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Dus jij komt eigenlijk in eerste instantie ook maar tot acht toppers qua geluid. Hoeveel muziek DVD's heb jij totaal?Ik heb er tegen de 100 en zo'n 14 met een perfecte geluidstrack.
    De slechtste die ik heb is 10CC Alive.
    De Frank Sinatra serie reken ik niet mee, want dat is zeer oud materiaal en vrijwel MONO.
    Ik ga zo 's naar beneden en dan loop ik ze allemaal nog 's na...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Isis


    Ik ga zo 's naar beneden en dan loop ik ze allemaal nog 's na...
    Doe wel eerst ff de hond!!!!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Doe wel eerst ff de hond!!!!
    Zucht..je kent me te goed...
    Hij huppelde inderdaad al blij mee en hij baalde als een stekker toen ik weer naar de pc rende...arme Luke..

    Maar goed, ik kom uit op 46 muziekdvd's, waarvan er 20 met DTS zijn.
    Het mooiste geluid blijf ik Madonna-Drowned World Tour vinden; al die kleine bliepjes en geluidjes vanachter..heerlijk!
    Sarah Brightman-La Luna ook prachtig, minder zijn Roxy Music, Red Hot Chili Peppers en een dvd van Riverdance.

    Ook goed zijn Kylie Minogue, Paul Simon, The Eagles, The Jazzchannel met Chaka Kahn...Steely Dan is ook wel oke.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •