Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 69 van 69 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Het DTS spoor op de marco borsato dvd heeft bij mij veel indruk gemaakt,echt super geluid,een van de beste DTS tracks voor mij denk ik.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    IK heb er een nieuwe DTS-track bij. Kylie Minoque. Nou voor de DTS-track hoef je de DVD Kylie Live in Sydney niet te kopen. Ben benieuwd hoe de nieuwe DVD die nu pas uit is (zilverkleurige hoes) klinkt. Iemand ervaring?
    Bedoel je toevallig Kylie Fever?? Dat is de nieuwe van Kylie Minogue, heeft alleen geen zilverkleurige hoes en ook geen DTS.
    Wel DD5.1, maar hij valt naar mijn mening qua lage tonen erg tegen. Is wel een heldere, fijne DD track maar het laag zou een stuk meer mogen. Ook het verder opendraaien van mijn sub geeft niet het gewenste resultaat. Volgens mij zijn de lage frequenties er grotendeels uitgefilterd ofzo.
    Nogmaals: het is verder een mooie heldere, ruimtelijke audiotrack maar bij de lekkere swingmuziek hoort naar mijn mening een goede bass (als ik het zo mag noemen).

    Of bedoelde je die dvd niet, Henk??
    Arrivederci

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Bedoel je toevallig Kylie Fever?? Dat is de nieuwe van Kylie Minogue, heeft alleen geen zilverkleurige hoes en ook geen DTS.
    Wel DD5.1, maar hij valt naar mijn mening qua lage tonen erg tegen. Is wel een heldere, fijne DD track maar het laag zou een stuk meer mogen. Ook het verder opendraaien van mijn sub geeft niet het gewenste resultaat. Volgens mij zijn de lage frequenties er grotendeels uitgefilterd ofzo.
    Nogmaals: het is verder een mooie heldere, ruimtelijke audiotrack maar bij de lekkere swingmuziek hoort naar mijn mening een goede bass (als ik het zo mag noemen).

    Of bedoelde je die dvd niet, Henk??
    LEZEN!!!!

    DVD Kylie Live in Sydney

    Hij schrijft het erbij.
    Hij bedoelt dus NIET Fever.

    Robert.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie


    LEZEN!!!!

    DVD Kylie Live in Sydney

    Hij schrijft het erbij.
    Hij bedoelt dus NIET Fever.

    Zooooooooo....beetje gespannen??????

    Hij vraagt toch:
    Ben benieuwd hoe de nieuwe DVD die nu pas uit is (zilverkleurige hoes) klinkt. Iemand ervaring?
    Dus volgens mij bedoelt ie niet Live in Sydney. Die heeft ie al en de DTS track is niet geweldig.

    LEZEN!!!!!!!!!


    Maarre....laat Henk ff lekker zelf antwoord geven!!
    Arrivederci

  5. #55

    Standaard

    Bee Gees > Live by Request

    dat geluid valt tegen....

    ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het klinkt gewoon "plat", geen dynamiek (of zeg ik nu iets heeel raars??)

    Hell Freezes Over > TOP DTS-track
    May The Force Be With Me
    Mijn set

  6. #56

    Standaard

    Goede DTS-track: Brian Setzer Orchestra: Live In Japan (lekker vet bas geluid)
    Ook Slane en Chicago van U2 zijn erg vet.
    Slechte DTS-track: Kane : Live in Rotterdam (veel te schel geluid)
    Spence: Are you worried about saving your own skin?
    Sam: Yeah, I am. It covers my body.

  7. #57

    Standaard

    Metallica - Live S&M.

    Op zich klingt deze dvd niet slecht maar tijdens de stukjes waar het publiek even meezingt, gaan de rear speakers in 1 keer een stukje harder, om vervolgens wanneer dat meezing gebeuren weer stopt, ze weer zachter gaan klinken.
    Alsof er een mannetje met een aparte volumeknop van je rear speakers speelt.
    Het klingt nergens naar en is heel irritant.

    Edit: topic gaat over Dts tracks en bovenstaand is dd5.1
    Never mind bovenstaande post dus!

  8. #58

    Standaard

    DVD's van Jean Michelle Jarre klinken in het algemeen erg goed!

    Vooral Aero.

  9. #59

    Standaard

    Robbie Williams- What We Did Last Summer & Phil Collins - Finally, The First Farewell Tour hebben geniale DTS tracks!

  10. #60

    Standaard

    Frank Boeijen - Live in Antwerpen heeft ook een geweldige DTS track.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #61

    Standaard

    Heel Freezes over klinkt echt erg goed (mn moeder heeft die en in leen die wel eens). Coldplay DTS is redelijk en U2 Live at Slanecastle valt een beetje tegen (de DTS track).
    Ik luister regelmatig muziek DVDs af op stereo (terwijl ik een meerkanaals set heb), omdat muziek doorgaans beter klinkt op PCM stereo (geen compressie). Surround is leuk voor actie films, maar wat betreft muziek ben ik er niet direct een voorstander van. De plaatsing van speakers is erg kritiek. Ik heb ook een Depeche Mode meerkanaals SACD en vind dit zeker niet beter dan de stereo SACD. Meer speakers betekent zeker niet altijd beter!

  12. #62

    Standaard

    Slechte geluidstracks genoeg. Nadat ik eerst van Robbie William live @ knebworth altijd de DTS track draaide. Speel ik nu meestal de DD track. De DTS is niet slecht, maar ik vind de DD gewoon wat mooier een betere soundstage.
    ik hoor niemand over Phil Collins the last farewell tour, dat vind ik een vette DTS track. Misschien heb ik nog niet genoeg geluisterd, naar de andere, maar de DTS klinkt gewoon zo lekker.
    Over beste DTS track kan ik er maar een noemen, en dat is Jean Michel Jarre met AERO, wat een lekkere track is dat, en wat luisterd die lekker (wel wat vermoeiend door alle indrukken, maar geweldig)
    Van Tiesto in Concert 2, viel me eigenlijk de hele geluidstrack wat tegen, lees het recensie topic van die dvd er maar eens op na, ik heb geloof ik nog wat discussie gehad met de sound engineer van die dvd. Tiesto in Concert 1 is wel okee. Ik was er in ieder geval niet zo over te spreken, en als Tiesto fan wel wat teleurgesteld. Jammer dat door NL dance producenten niet wat meer aandacht daaraan besteed wordt, Armin Only was ook wel aardig , maar zeker niet super.
    Eagles met Hell freeze over vond ik trouwens wel gewoon goed, maar niet super.
    De DTS van The Up In Smoke Tour is ook erg tof.
    Joss Stone, vind ik wat tegenvallen en ik switch deze dan ook regelmatig tussen de stereo track en de surround, wel een erg leuke dvd als je van de muziek houd.
    U2 live @ Slane vind ik ook wel goed, knalt er lekker vanaf, ben het niet helemaal eens met het eerder genoemde commentaar over de zang en de mix met de instrumenten, maar kan me er ook wel een kleinn beetje in vinden.
    Ik heb nog meer muziek dvd's... maar kan/wil ze nu niet beoordelen. In ieder geval de beste zijn voor mij duidelijk:
    Jean Michel Jarre - AERO (live in China krijg ik deze week )
    Phil Collins - finally the last farewell tour
    Turn around and feel the vibe.....

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Tiesto in Concert 2
    ik heb bijna geen muziek-dvd's, maar deze toevallig wel. ben er ook niet erg tevreden over, het mag dan wel live zijn maar hier moet een geluidstechnicus toch een beter resultaat uit kunnen krijgen dan wat ze hier op DVD hebben gezet. onzuivere weergalmende bass en de hoge tonen verdwijnen gewoon in die galm, zo klinkt alles heel ongebalanceerd. ik heb hier MP3's staan van livesets van DJ's opgenomen van internetradio's die beter klinken als ik ze afspeel op mijn home cinema dan de TiC2 DVD.

    als liefhebber van elektronische muziek is voor mij het belangrijkst dat de bass zo diep en zuiver mogelijk is, zonder de hoge tonen te overtreffen of teniet te doen. spijtig genoeg heb ik niet genoeg muziek-DVD's om een referentie te kunnen geven van wat ik wel een goede muziek-DVD vind. maar ik ben er wel vrij zeker van dat DTS niet noodzakelijk beter zal klinken.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Tiesto in Concert 2
    ik heb bijna geen muziek-dvd's, maar deze toevallig wel. ben er ook niet erg tevreden over, het mag dan wel live zijn maar hier moet een geluidstechnicus toch een beter resultaat uit kunnen krijgen dan wat ze hier op DVD hebben gezet. onzuivere weergalmende bass en de hoge tonen verdwijnen gewoon in die galm, zo klinkt alles heel ongebalanceerd. ik heb hier MP3's staan van livesets van DJ's opgenomen van internetradio's die beter klinken als ik ze afspeel op mijn home cinema dan de TiC2 DVD.

    als liefhebber van elektronische muziek is voor mij het belangrijkst dat de bass zo diep en zuiver mogelijk is, zonder de hoge tonen te overtreffen of teniet te doen. spijtig genoeg heb ik niet genoeg muziek-DVD's om een referentie te kunnen geven van wat ik wel een goede muziek-DVD vind. maar ik ben er wel vrij zeker van dat DTS niet noodzakelijk beter zal klinken.
    Ik heb destijds een discussie gevoerd met de geluidstechnicus van deze dvd in het recensie topic van deze dvd. Wel leuk om te lezen misschien waarom hij bepaalde keuze's heeft gemaakt.

    Hier een linkje: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=29814
    Turn around and feel the vibe.....

  15. #65

    Standaard

    dat moet ook net lukken bedankt voor de link, ga het topic eens lezen nu.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    dat moet ook net lukken bedankt voor de link, ga het topic eens lezen nu.
    Was inderdaad een erg interessante discussie, en veel mensen verschilden erg van mening met deze technicus. Wel erg leuk om de intentie van deze te lezen en wat hun bedoeling van de mix was.

  17. #67

    Standaard

    Het valt me een beetje tegen dat 'Live In Melbourne'van The Eagles nog niet is genoemd. Daar sloeg ik echt van achterover. Anderen zijn 'Play', Growing Up' en 'Still Growing Up' van Peter Gabriel. Over ontzettende goede DTS gesproken. Verder was 'Video Hits' van Genesis echt echt indrukwekkend. Vanaf het begin van No Son Of Mine realiseerde ik me dat ik deze nummers nog nooit eerder zo mooi had gehoord.

    Wat heb ik verder nog nog met DTS. Queen, Greatest Hits I en II, ook heel erg goed. U2 Live in Chicago. Madonna, live in Detroit. Tina Turner, Live In Amsterdam (zeker een goede track als je je realiseert waar het is opgenomen), de DVD audio van Blof - Omarm, Maar de DVD Live 2004, vond ik bijster mager. Phil Collins - Finally..... is ook prachtig. Borsato 'Zien' of 'Zien live in de Kuip. En last but not least, Led Zeppelin. Wat moet Page hier een werk in hebben zitten. Ik wacht echt met smacht op verdere releases van zijn hand.

    Nou en dan hebben we denk ik alle goeden wel gehad. Maar ik zwijg echt bij Melbourne van The Eagles en de DVD's van Gabriel.

  18. #68

    Standaard

    Sade:lovers live vindt ik een slechte DVD omdat deze anders dan de verpakking doet vermoeden, niet is voorzien van een DTS soundtrack.
    De geluidsmix ben ik ook niet positief over. Het lijkt meer op een in de studio opgenomen audio-CD. Zodra het publiek niet meer te horen is, worden de de schuiven van de zaal-microfoons dicht gegooid. Het klinkt daardoor minder boeiend. Iets wat er jammergenoeg bij teveel Muziek DVD's gedaan wordt.

    Bij de Kane:Live in Rotterdam bvb, is dit niet gebeurd, deze vind ik kwa mix daarom veel beter klinken.

    Het gaat bij mij meer om de beleving dan om de weergave-kwaliteit van de muziek :wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #69

    Standaard

    Slechte DTS track:

    Iced Earth - Alive in Athens. Dit is een full bitrate, maar het geluid zit alleen op de voorste drie kanalen en dan vooral op de center.
    NAD T758 | Pioneer DV-656A | Infinity Alpha 50, 20, center, Beta SW-12 | Sony CDP-XA20ES | Sony MDS-JE500 | Panasonic DMP-BDT370 | Panasonic TX-P42V20

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •