De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Queen - Greatest Video Hits 1 [DVD]

    Queen - Greatest Video Hits 1 [DVD]

    De Greatest Hits albums van Queen zijn de afgelopen twee decennia wereldwijd ettelijke miljoenen keren over de toonbank gegaan. Het is dan ook niet meer dan logisch dat een DVD uitgave zou volgen. Wij bekeken (maar vooral beluisterden) de 2 disc set.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn:

    'Breedbeeld' - yuck!

    Beeld - Mwah, maar vooruit.

    Geluid - GEWELDIG! Dit is mijn referentieschijf en als het even kan trakteer ik iedereen op de DTS-versie van Bohemian Rhapsody. Zo verschrikkelijk gaaf: Mercury 'voor' en het koor 'achter'.

    Verder ook heel buurvriendelijk: je sub open en dan We will rock you, erg subtiel...

    Kan niet wachten op deel 2 en dan met name (natuurlijk persoonlijk) de gitaarsolo van May bij The invisible man.

    BTW: Dit is mijn 1000e post!!!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Ben heel dat Queen zo verschrikkelijk beu. Als ik hun muziek hoor gooi ik em gelijk op een andere zender. Was een fantastische band, maar na overlijden leadzanger is het hele repertoire zo verschrikkelijk uitgemolken en kapotgedraaid dat ik het niet meer kan aanhoren........ Zonde
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  4. #4

    Standaard

    Mij lukt het dus niet om die easter egg te bekijken. Hoewel ik toch precies doe wat er staat. Misschien een verschil in snelheid. Is er geen ander manier?

  5. #5

    Standaard

    Prachtige DVD met een superieur geluid. De beeldkwaliteit is matig, maar daar valt mee te leven en geeft wel iets speciaals.
    Leuk is de alternatieve Bicycle Race
    Ik had het idee dat sommige andere clips ook een andere versie waren, maar weet het niet zeker.


    Ik kijk nu ook al uit naar deel II
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    ik snap even niet welke nummers nou dts zijn. Zijn alleen de twee genoemde nummers dts, of de hele dvd? Hoe zit het trouwens met die dts-track, kun je die ook met een 'gewone' dts-versterker+speler afspelen? Hangt er even van af of ik em ga kopen, Queen is idd fantastisch.

  7. #7
    Member
    Registratie datum
    Sep 2002
    Woonplaats
    Maastricht [in de buurt van]

    Standaard

    Super DVD, behoord tot de beste in mijn collectie. Geluid is super en ja het beeld mag dan wat minder zijn, maar ik heb de DVD dan ook gekocht voor het geluid

    Kan niet wachten op deel 2

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wagenveld
    ik snap even niet welke nummers nou dts zijn. Zijn alleen de twee genoemde nummers dts, of de hele dvd? Hoe zit het trouwens met die dts-track, kun je die ook met een 'gewone' dts-versterker+speler afspelen?
    Yep alle nummers zijn DTS. ’Bohemian Rhapsody’ en ‘You’re My Best Friend’ zijn zo als je kon lezen 96 kHz en 24 bit. Om daar optimaal van te genieten moet er op je DVD speler een 96 kHz 24 bit D/A converter zitten... wat bij een beetje speler meestal wel het geval is..
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Yep alle nummers zijn DTS.
    Voor de duidelijkheid: dit geldt alleen voor de nummers op disc 1.
    T.a.v. de vraag van wagenveld: je kan de DVD uitstekend op een 'gewone' DTS compatibele set afspelen. Voor de 2 genoemde songs (Bo Rhap en YMBF) geldt dat ze bij geschikte apparatuur nog iets boven de rest uitsteken. Neemt niet weg dat je ze gewoon kan afspelen indien je geen DTS 96/24 kunt afspelen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Voor de duidelijkheid: dit geldt alleen voor de nummers op disc 1.
    Dank voor de aanvulling!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  11. #11

    Standaard

    Queen blijft geweldig, mijn eerste Queen aankoop, de cd's heb ik gekopieerd, vond dat ik dus wel es wat mocht kopen :P

    Revolutionair voor de tijd waren de clips van Queen, al viel de kwaliteit me toch tegen maar zo heel vreemd is dat niet.

    Geluid is natuurlijk wel schitterend

  12. #12

    Standaard

    Queen Rockz! .. heb vrij veel van queen zowat alle lp's en ook alle cd's zowat dus dvd hoorde daar ook bij. Het beeld is opzich wel goed gedaan. Dat breedbeeld is wel jammer maar aan de andere kant maakt dat niet zoveel uit het gaat om de clips en boeit mij verder niet ozveel of dat in breedbeeld is of niet.

  13. #13

    Standaard

    Moet deze zeker nog een keer kopen, maar waarschijnlijk zal er nog wel een keer een box verschijnen met alle drie de greatest hits dvd's

  14. #14

    Standaard

    thx, ga em zo snel mogelijk ophalen.

  15. #15

    Standaard

    err geen Dolby Digital.. alleen dat DTS gedoe.. dus ik kan op mn DD setje alleen de PCM afspelen?

  16. #16

    Standaard

    Het meeste is al gezegd, maar toch nog een aantal aanvullingen:
    - de Picture Gallery stelt erg teleur: een kleine 3 minuten over foto's heen pannen en tillen is niet echt wat je hiervan had mogen verwachten. De gemiddelde Disney DVD biedt zelfs meer in de overbekende 'plakboeken'
    - met name in 'Save me' zitten slordige film-spetters die er volgens mij makkelijk uitgepoetst hadden kunnen worden omdat ze niet meer dan 1 á 2 frames beslaan. Ze zijn daardoor echter net hinderlijk genoeg.

    Tja en dat breedbeeld: een gijzeling van een kantoortoren is wellicht wat overdreven, maar brrrrrr...
    "DVD-producers are stuck in the first marketingstage: product-oriented"

  17. #17

    Standaard

    Het probleem met deze dvd is niet zozeer dat het breedbeeld is, maar dat de slechte videokwaliteit dit ook helemaal niet toelaat. Door de clips als 16:9 te remasteren zie je nog meer de tekortkomingen van de videotechniek (ruis, onscherp, colour bleeding)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  18. #18

    Standaard

    Ik vind hem echt prachtig, hoe de surround gebruikt word voor de muziek had ik nog nooit gehoord, maar ik vind het supermooi. Gitaren die tegenover elkaar staan te 'praten', achtergrondstemmen die van achter komen, het is allemaal super.

  19. #19
    Theo Mertens
    Guest

    Standaard Ultieme audiocd!!!!

    Het beeld is doorgaans, zoals iedereen hier al eerder aangeeft: bagger.
    Maar het geluid is magisch. Ik heb een jaar geleden voor iemand een greatest hits cd moeten copiëren (niet van mijzelf), maar maakte geen copie voor mijzelf; Queen vond ik wel aardig, maar ik geloofde het wel. Deze dvd (vandaag bij V&D voor 20 euro gekocht) vind ik geweldig. Maar eigenlijk alleen met de tv uit dus.

  20. #20

    Standaard

    Eindelijk !!! Lang moeten wachten maar toch....
    het geluid en beeld is niet allemaal "het van je" maar voor de Queen fans (ikke ok) een must have DVD. Nu wachten op het volgende deel.

    Weet iemand al wanneer deze uitkomt?

    The Show must go on.....
    :wink:
    I'll be back...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Boyke_2002
    Eindelijk !!! Lang moeten wachten maar toch....
    het geluid en beeld is niet allemaal "het van je" maar voor de Queen fans (ikke ok) een must have DVD. Nu wachten op het volgende deel.

    Weet iemand al wanneer deze uitkomt?

    The Show must go on.....
    :wink:
    Rond kerst waarschijnlijk

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •