Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 113 worden weergegeven.

Discussie: Censuur

  1. #1

    Standaard Censuur

    N.a.v. het WÉÉR dichtgooien van een thread over de Beamerland ad, ga ik bij deze voor het eerst in mijn leven een ad killer gebruiken. Ik vind de manier waarop omgegaan wordt met de mening van de forummers over ads e.d. van dusdanige arrogante aard, dat er niets anders opzit dan wat anarchistischer te gaan denken. Als er met geen mogelijkheid te praten valt over zoiets, zelfs als er oplossingen aangedragen worden, dan houdt het gewoon op.


    Deze kan meteen op slot wat mij betreft.
    3d

  2. #2

    Standaard

    Ik denk niet dat het iets met censuur te maken heeft maar het is gewoon een eindeloze discussie

  3. #3

    Standaard

    Ik moet me (helaas) bij de topicstarter aansluiten.

    Uit die andere thread:

    Er is ooit een keer flink de pleuris uitgebroken vanwege een verhitte discussie over ad-blockers. En dat liep een beetje uit de hand toen. Vandaar dat Eric die thread dicht had gegooid en als jullie het niet erg vinden wil ik dat hier ook doen.
    Het gaat niet om het tegenhouden van kritiek op ads, maar het hele ad-blocker verhaal ligt hier een beetje gevoelig...
    Wat mij stoort is dus (nogmaals) dat een discussie gesmoord wordt voordat die ontspoort omdat het onderwerp in het verleden gevoelig is gebleken. Dat betekent dus dat hier nooit meer over banners en ad-killers gesproken kan worden?

  4. #4

    Standaard

    Natuurlijk moet er over gediscussieerd kunnen worden, maar dan moet het wel zin hebben. Uiteindelijk zul je gewoon voor- en tegenstanders blijven houden en ik denk niet dat door steeds maar een nieuwe thread te starten die banner verwijdert wordt. Misschien moet je je maar eens de vraag stellen wat je liever hebt: Een gratis dvd.nl met 1 irritante banner, of een dvd.nl zonder banners waar je voor moet betalen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Ik moet me (helaas) bij de topicstarter aansluiten.
    Same here. Ik vind het ook nogal grof dat mensen niet eens meer mogen discussieren over dit onderwerp. Het is geen OT-geouwehoer, maar een onderdeel van deze site.

    BTW, ik heb soms ook de indruk dat deze banner problemen heeft met laden, wat als resultaat heeft dat het veel langer duurt om een complete pagina te laden.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    Niemand twijfelt aan dat bestaansrecht van die banner. Dat is namelijk wel toegelicht en met die verklaring had ik persoonlijk wel vrede. Blijf het een ***banner vinden Ik wil best een irritante banner ondergaan hoor, daar gaat het niet om, het is het plezier wat ik aan deze site ondervind zeer zeker waard.

    Het gaat mij meer om het feit dat topics die de crew niet bevallen te makkelijk worden gesloten, althans, die indruk krijg ik nu. Als dat nu eenmaal beleid is, soit. Maar dan moet je niet gaan zeiken dat bezoekers zich wapenen met ad-killers en daarmee het gratis internet om zeep helpen. Dvd.nl bestaat bij gratie van de bezoekers. Nu had het geheel nogal een karakter van "je mag uberhaupt blij zijn dat je hier op deze site mag komen" en dat is in mijn optiek de omgekeerde wereld.

    ik wil best af en toe op een banner klikken als ze daarmee meer geld vangen. Maar dan wil ik op zijn minst de indruk hebben dat ze zich hier wat aantrekken van de mening van bezoekers, zeker gezien het feit dat de teneur tov van die banner negatief was...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    ...
    Maar dan moet je niet gaan zeiken als bezoekers dat bezoekers zich wapenen met ad-killers en daarmee het gratis internet om zeep helpen.
    ...
    Bestaat er ook internet waar je voor moet betalen dan??
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen


    BTW, ik heb soms ook de indruk dat deze banner problemen heeft met laden, wat als resultaat heeft dat het veel langer duurt om een complete pagina te laden.
    geen last van aan deze kant

  9. #9

    Standaard

    Luister lieve schatten,

    Een klein beetje geirriteerd wil ik hier toch nog wel met alle plezier een reactie op geven. Ik heb erg weinig zin om de discussies over banners weer te gaan voeren... Ik zal het nog één keer uitleggen: DVD.nl als website zijnde draait binnen HWI Group zwaar verlies. Dankzij andere werkzaamheden houden we gelukkig het hoofd boven water, maar DVD.nl op zich kan zich niet eens bij benadering zelf bedruipen. Advertenties (banners) zijn gewoon broodnodig bij een project als DVD.nl.

    Waarom is een normale 468x60 banner nu níet irritant en een uitklapbanner volgens jullie wel? Heel simpel: zo'n 468x60 banner zie je als doorgewinterde internetgebruiker bijna niet meer. Daar zijn we met z'n allen min of meer immuun voor geworden. Dat weten wij, maar dat weten adverteerders ook. De advertentiemarkt op internet is erg complex en dus moeten er nieuwe manieren bedacht worden. Binnen HWI Group hebben we duidelijk een lijn gesteld. Bij ons ligt de lijn van 'dit gaat tever' bij pop-up windows. Zaken als uitklap-banners of A4-banners zijn inderdaad stukken opdringeriger dan normale banners, maar dat is dus juist ook de bedoeling!

    De discussies over ad-blockers ga ik niet aan beginnen. Ga nu alsjeblieft niet beginnen met het feit dat het wel of niet zwak is dat we die discussie aangaan, want zowel Eric als ik hebben daar duidelijk een mening over. Zó duidelijk zelfs, dat de vorige keer behoorlijk de pleuris is uitgebroken op het forum. En dat lijkt me zowel voor ons als voor jullie absoluut niet de bedoeling.

    Nog één keer concluderen: afwijkende, opdringerigere advertentie-mogelijkheden zijn gewoon noodzakelijk op een website als DVD.nl. Ik weet dat er websites zijn waar dit niet aan de orde van de dag is, maar neem van mij aan: iedere website die de bezoekersomvang van DVD.nl krijgt, loopt tegen deze problemen aan.

    En John: de opmerking dat wij niet naar de bezoekers luisteren vind ik echt een klap in het gezicht. Surf voor de aardigheid nog eens helemaal door DVD.nl heen en bekijk eens hoeveel wij wel niet hebben gemaakt puur na ideeen van bezoekers: film-waarderingen bij reviews, top 50 lijst, film-discussies-forum, veiling-forum, etc. etc. Ik denk dat er maar weinig professionele off- en online publicaties zijn waar zo'n korte communicatielijnen tussen redactie en lezers bestaan dan hier...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Crijns
    De discussies over ad-blockers ga ik niet aan beginnen. (...)

    Nog één keer concluderen: afwijkende, opdringerigere advertentie-mogelijkheden zijn gewoon noodzakelijk op een website als DVD.nl. Ik weet dat er websites zijn waar dit niet aan de orde van de dag is, maar neem van mij aan: iedere website die de bezoekersomvang van DVD.nl krijgt, loopt tegen deze problemen aan.

    En John: de opmerking dat wij niet naar de bezoekers luisteren vind ik echt een klap in het gezicht.
    Volgens mij ging het hiet eigenlijk niet eens meer om de banners en ad-blockers. In de oorspronkelijke beamerlandbanner-topic spraken veel mensen hun ergernis uit over de banner, maar hadden de meesten tegelijkertijd ook zoiets van "it's a small price to pay, dus daar leven we mee". Dus voor de zoveelste keer uitleggen waarom jullie die banner plaatsen hoeft echt niet, daar hebben wij als bezoekers alle begrip voor, dunkt mij.

    Waar het in deze thread om ging is dat er topics te makkelijk zijn gesloten omdat het wel eens een kant op zou kunnen gaan met de discussie dat de crew niet bevalt. Nogmaals: dat een topic gesloten wordt als het uit de hand loopt, helemaal mee eens. Maar voor die tijd vind ik het gewoon censuur. Niemand verwacht dat die banner verwijderd wordt. Maar een beetje begrip vanuit de crew dat sommige bezoekers puur de behoefte hebben om erover te praten, discussieren of ronduit zeuren zou ook wel op zijn plaats zijn. Als ik ervoor kies om de advertenties te bekijken (en dus geen ad-blocker te gebruiken) verwacht ik op zijn minst dat ik mijn mening over die advertenties mag geven.

    Ik vraag me ook af of de meningen van de bezoekers over de beamerlandbanner worden teruggekoppeld aan het bedrijf wat de banner plaatst.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Crijns
    Luister lieve schatten
    Ik dacht dat je alleen mij zo noemde?

    PS: Ik maak me er niet druk over...jullie blijven toch wel bestaan he?

  12. #12

    Standaard

    Oef... ik ben een paar daagjes offline geweest...

    Bij deze wil ik met liefde mijn besluit om de eerste thread dicht te gooien toelichten:

    Zoals Koen al eerder aangaf zijn wij zeer bereid om op vele fronten naar jullie te luisteren en zaken die jullie aankaarten te implementeren en te verbeteren. Echter, dit geldt niet voor de manier waarop wij proberen geld te verdienen (= verlies te beperken) met DVD.nl. Wellicht dat het alleen overkomt als ik het op deze manier stel:

    Wij voeren geen discussies over banners.

    Als dat een arrogante houding is, dan zij dat zo. Banners zijn lastig maar leveren geld op, grote banners zijn lastiger, maar leveren nog meer geld op, zo simpel is het helaas. Tegen de tijd dat je ons in dikke BMW's ziet rondrijden wordt het tijd om te gaan klagen over grote banners, tot die tijd vind ik het gewoon echt niet gepast.

    In de vorige thread hebben wij uitgebreid 'geluisterd' en ons standpunt toegelicht, als men dan gewoon weer opnieuw met dezelfde argumenten blijft komen dan gaan we in kringetjes draaien en komen we geen stap verder. Wij hebben ons besluit over de banner toegelicht, daarmee is de kous gewoon af.

    Overigens ben ik erg blij dat er ook veel mensen zijn die wel begrijpen dat wij gewoon alle zeilen moeten bijzetten om deze site in de lucht te houden. 'Vervelende' banners plaatsen we echt niet om jullie te pesten!!
    Eric van Ballegoie

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    dikke BMW's z
    hee....wat is er mis met dikke BMW`s

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    hee....wat is er mis met dikke BMW`s
    Niets, had ik er maar 1 !!!
    Eric van Ballegoie

  15. #15

    Standaard

    Deze discussie blijft in een cirkeltje draaien.
    Koen, ik bedoelde niet dat er in het geheel niet naar ons geluisterd wordt, maar zoals Rob Technoid aangeeft: Er wordt gewoon een thread dichtgegooid als het jullie niet aanstaat. Dat was waar het op een gegeven moment om draaide.

    Ik denk dat het alleen maar goed is dat er een thread zoals deze bestaat, waar centraal de gal gespuwt kan worden. En voor jullie om alles in 1 keer te kunnen lezen wat ons stoort.

    Natuurlijk begrijpen we allemaal dat jullie voor die BMW aan het sparen zijn, en dat gun ik jullie persoonlijk van harte. Maar neem de klachten ter kennisname en houdt het in jullie achterhoofd. Kritiek, zowel opbouwend als afkrakend, is alleen maar goed. Dat houdt iedereen wakker.

    En nogmaals: ik heb nix tegen banners. Ik zal die ad-killer ook niet installeren.

    (Die ad die jullie nu hebben van hardwarezone, die kanariegele, valt echt wel op, neem dat maar van mij aan. Maar irritant istie niet. En je ziet: Ik heb hem gezien, dus ik kijk er niet overheen).
    3d

  16. #16

    Standaard

    Ik zou het volgende willen voorstellen: een grote banner, met in het midden het dvd.nl-schermpje Dan heb je snel een bmw, en een "M"-serie

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Ik zou het volgende willen voorstellen: een grote banner, met in het midden het dvd.nl-schermpje Dan heb je snel een bmw
    als het zo makkelijk gaat dan zal ik dat zeker doen als ik eric (en de rest) was
    een m3 zal toch lekker zijn en als je dat met zo,n forum kan verdienen (met de advertenties) dan doe je het toch goed

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey


    Bestaat er ook internet waar je voor moet betalen dan??

    steeds meer ja


    En van mij mag die banner blijven staan hoor, heb er echt totaal geen last van. boeiend dat ie uitklapt 1/10e van een seconde later zit ie weer ingeklapt .

    dvd.nl moet ook nog een beetje vrolijk kerstfeest vieren

  19. #19

    Standaard

    Ik wil de discussie nog verder voeren zelfs. Het valt mij op dat vooral op dvd.nl HEEL vaak opmerkingen gewoon gedelete worden ,dichtgegooit enz, vooral als het eric niet bevalt.

    Ik ben een ervaren internet gebruik, kom vaak op tweakers.net enz maar ook op hardware.info wordt er gewoon normaal gedaan. maar hier is het zo: zint het eric niet? dan delete i gewoon je hele post. Erg kinderachtig.

    Ik zet dit er ff neer omdat het hier toch over cencuur ging

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xxxMaverick
    Ik wil de discussie nog verder voeren zelfs. Het valt mij op dat vooral op dvd.nl HEEL vaak opmerkingen gewoon gedelete worden ,dichtgegooit enz, vooral als het eric niet bevalt.

    Ik ben een ervaren internet gebruik, kom vaak op tweakers.net enz maar ook op hardware.info wordt er gewoon normaal gedaan. maar hier is het zo: zint het eric niet? dan delete i gewoon je hele post. Erg kinderachtig.

    Ik zet dit er ff neer omdat het hier toch over cencuur ging
    Daar zit wat in...maar een tactische benadering doet een hoop.....

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xxxMaverick
    Ik zet dit er ff neer omdat het hier toch over cencuur ging
    En daarnaast zeker niet over het sparen voor BMW's, maar voor het kostendekkend maken van deze site.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xxxMaverick
    Ik wil de discussie nog verder voeren zelfs. Het valt mij op dat vooral op dvd.nl HEEL vaak opmerkingen gewoon gedelete worden ,dichtgegooit enz, vooral als het eric niet bevalt.

    Ik ben een ervaren internet gebruik, kom vaak op tweakers.net enz maar ook op hardware.info wordt er gewoon normaal gedaan. maar hier is het zo: zint het eric niet? dan delete i gewoon je hele post. Erg kinderachtig.

    Ik zet dit er ff neer omdat het hier toch over cencuur ging
    Hoi xxx! Leuk dat je weer eens met opbouwende kritiek komt!

    P.S.: Je bent helemaal vergeten om in je post te zeggen dat DVD.nl Magazine zo slecht is!
    Eric van Ballegoie

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    dat DVD.nl Magazine zo slecht is!
    Ook dat nog
    Maak nu geen slapende honden wakker

    PS Het is wel weer eens tijd voor een nieuwe DVD.nl magazine
    Misschien ook iets om over te klagen, dat het te lang duurt

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Hoi xxx! Leuk dat je weer eens met opbouwende kritiek komt!

    P.S.: Je bent helemaal vergeten om in je post te zeggen dat DVD.nl Magazine zo slecht is!

    ah bedankt dat je mijn punt bewijst! daar wou ik nog niet eens over beginnen inderdaad.

    Maar het mooiste vb voor mijn kritiek is inderdaad die affaire met dvd magazine.

    Wat gebeurde er? ik was (terecht!) kritisch over het dvd blad en de kwaliteit hiervan.

    Inderdaad mengde ik mij in de discussie over het blad en was kritisch. Wat doet onze vriend eric? een mailtje sturen met de mededeling dat ik een ban heb! tja, inderdaad openstaan voor kritiek maar niet heus.
    Neem een vb aan het hardwareinfo blad. Ook daar plaatste ik bij het eerste nummer kritische opmerkingen, wat doet koen? normaal reageren, weerleggen en keuzes toelichten. Nogal een verschil met een ban. gevolg? -----> ik adviseer iedereen hardwareinfo en zeg vooral uit de buurt te blijven bij het dvd magazine. En aangezien het hwi blad beter verkoopt dan het dvd blad (naar het lijkt) zijn er meer die het met me eens zijn.

    Het dieptepunt was toen een topic over mijn ban na 1 zin op slot ging, dan laat je jezelf wel kennen.

    Waarom ik dit verhaal type? omdat eric zonder het hele verhaal te vertellen opeens een opmerkingen plaatst die kant nog wal raakt.

    Trouwens, de meeste vaste gebruikers weten dat dvd.nl een zeer goede site is, maar het censuur beleid kan anders simpel toch?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xxxMaverick
    Trouwens, de meeste vaste gebruikers weten dat dvd.nl een zeer goede site is, maar het censuur beleid kan anders simpel toch?
    De meeste gebruikers gaan ook langzaamaan begrijpen wie de notoire zeikerds zijn...

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •