Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.

Discussie: prijzen veiling

  1. #1

    Standaard prijzen veiling

    Geachte dvd.nl`ers......

    Hetvolgende waar ik mij nu op ga richten is het feit dat er in de veiling dvd`s worden aangeboden die in de winkels veel goedkoper zijn.

    Mensen die daar op bieden worden dus besodemieterd. Nu kun je zeggen dat die koper maar betere research had moeten doen,...maar hé,.. sommige hebben misschien een baan (like me), of zijn geen student meer etc etc. Die kunnen niet alles bijhouden.

    Ik vind dat er best gereplied mag worden op veilingen met de actuele prijs. Dan is het aan de verkoper en koper om daar wat mee te doen.

    Ik vind het schandalig dat het namelijk niet mag. We lopen elkaar allemaal te helpen om de dvds zo goedkoop mogelijk over de hele wereld te bestellen..... maar ondertussen....

    ITS MY OPINION.....

  2. #2

    Standaard

    Ik ben het met je eens dat we hier allemaal bij elkaar zijn om zo goedkoop mogelijk dvds te verkrijgen.....in tra/tka en veiling dan.

    Maar dat moet niet ten koste gaan van threads. Ik vind persoonlijk dus nog steeds dat het uit den boze is om threads van andere members te vervuilen met je mening over zijn vraagprijs.
    Je kunt de verkoper gemakkelijk bereiken via email of pm, dan kun je hem vertellen dat zijn prijs naar jouw mening te hoog ligt. Of de verkoper er dan wat mee doet is een tweede, maarja, dat is ook jouw zaak niet. Andere kopers zullen dan misschien niet weten dat de prijs te hoog ligt omdat alleen jij met de verkoper contact hebt gezocht. Hebben ze pech.

    Er is een pricewatch om prijzen op te zoeken, dat kost je 1 minuut. Volgens mij moet dat zelfs kunnen als je werk hebt of geen student meer bent met veel tijd.

    Tevens kun je uiteraard in vele winkels op internet en vergelijkingssites binnen 5 minuten prijzen opvragen en dan weet je dus snel genoeg of je wordt 'genaaid' door de verkoper.

    Zo....so far mijn relaas.

  3. #3

    Standaard

    Jah...

    `T is een mooi verhaal en ik snap je ook Rein, maar ik snap niet dat harde optreden van jullie....
    Let it go,... en qua inhoud van de threads, ik vind het juist meer inhoud hebben als mensen elkaar helpen..

    Maar ja...

    Rogier

  4. #4

    Standaard

    Dit lijkt wel een beetje op die discussie over de V&D en zijn hoge prijzen. Ook hier zou ik willen zeggen dat het toch in eerste instantie de koper is die bepaald of een prijs voor hem aantrekkelijk is of niet. Zoiets lijkt me niet de verantwoordelijkheid van de persoon die iets aanbiedt: die weet misschien ook niet wat actuele prijzen zijn voor iets en hoeft zich daar ook niet iets van aan te trekken (ik bedoel: als hij iets niet kan verkopen daardoor dan heeft ie zichzelf ermee).

    Btw: over dat kunnen posten van actuele prijzen heb ik verder geen mening.

  5. #5

    Standaard

    Als er iets irritant is dan zijn het wel de vermeldingen van winkelprijzen in de veiling-threads. En ik weet zeker dat ik lang niet de enige ben die zich daar aan ergert. Er zijn maar twee redenen om iets in de veilingthread te posten: óf om te veilen óf om te bieden.

    Er zijn helaas mensen op dit forum die het nodig vinden de veilingen te verzieken. Niet alleen is dit totaal niet de bedoeling van deze veilingen, het bederft ook nog eens de overzichtelijkheid. Ik heb al veilingen gezien die 20 posts hadden, maar die geen van alle betrekking hadden op de veiling zelf. Winkelprijzen vermeld je maar - zoals Rein al vermelde, en zoals trouwens ook in de regels van het veiling-gedeelte staat - in de pricewatch.

    Daarbij, als je de veilingen bekijkt waarbij de startprijs bijna aan de winkelprijs grenst, zie je dat er sowieso weinig tot niet op geboden wordt. Kennelijk is het voor de meeste mensen met een baan/studie toch niet te veel moeite om even verder te kijken dan hun neus lang is.....

    I rest my case

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    knip

    Btw: over dat kunnen posten van actuele prijzen heb ik verder geen mening.
    Je kunt mij niet wijsmaken dat je de prijzennoemerij van Ghast niet irritant vindt.......

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap


    Je kunt mij niet wijsmaken dat je de prijzennoemerij van Ghast niet irritant vindt.......
    Ik biedt niets aan op de veiling, dus nee. Als ik iets aan zou bieden dan zou ik ervoor zorgen dat het onder de actuele prijzen zou zitten: da's wel zo handig lijkt me.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon


    Ik biedt niets aan op de veiling, dus nee. Als ik iets aan zou bieden dan zou ik ervoor zorgen dat het onder de actuele prijzen zou zitten: da's wel zo handig lijkt me.
    fair enough

  9. #9

    Standaard Re: prijzen veiling

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogiers
    Ik vind dat er best gereplied mag worden op veilingen met de actuele prijs. Dan is het aan de verkoper en koper om daar wat mee te doen.
    Ik vind van niet. Iemand die een bod doet op deze site in een veiling kan ook op een simpele manier het pricewatch-forum raadplegen. Er zijn maar weinig films die er niet op staan. En anders kan men de site http://www.dvdpricecheck.co.uk/
    raadplegen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #10
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Een maatregel die men zou kunnen invoeren is dat de veiler verplicht is om een link, in de eerste post, te zetten naar de prijsvermeldingen in de Pricewatch over de aangeboden dvd (indien deze aanwezig is).

  11. #11

    Standaard

    Hallooooooooooo... Jullie zitten op (hangen aan... liggen naast... surfen over...) het internet!!!
    Even naar google... Een paar toetsjes meppen... en voila... diverse winkelprijzen verschijnen voor je neus!

    Zijn de veilingprijzen interessant, dan bied je...
    Niet interessant? Gewoon niet posten!!

    Zoals al vaker gezegd... Persoonlijke klachten kunnen via PM besproken worden... Je bemoeien met iemands veilingvoorwaarden is taboe!

  12. #12
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Het handelsforum werkt volgens mij wel aardig 'zelf regulerend'. Wanneer een DVD voor een te hoge prijs wordt aangeboden, zie je dat er weinig respons op is, behoudens een enkele kritische post van mensen die het niet kunnen laten. Na verloop van tijd zie je die threads dan verdwijnen, of de verkoper past de prijs aan. Echt belazerd wordt je naar mijn mening dus niet, zoals dat wel bij diverse winkelketens gebeurt. Wat doet Videoland als bijvoorbeeld 'Hard Rain' voor € 27,20 al enkele maanden in de schappen ligt? Men verhoogt gewoon de prijs naar € 31,74 .

    Als je ook maar een beetje de weg kent op het forum, ga je automatisch al eerst even langs de pricewatch, of doet een zoekopdracht bij El Cheapo of vergelijk.nl.

    Een veiling, om mijn favoriete onderdeel er nog even uit te lichten, is alleen leuk wanneer er strak gemodereerd wordt. Dus een aanbieding, enkele biedingen, en hup, een slot erop. Zo hebben zich de afgelopen tijd al enkele spannende taferelen rond de sluitingstijd van die veilingen voorgedaan, perfect!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Hallooooooooooo... Jullie zitten op (hangen aan... liggen naast... surfen over...) het internet!!!
    Even naar google... Een paar toetsjes meppen... en voila... diverse winkelprijzen verschijnen voor je neus!
    tjsa, ik kon zulke sterke woorden ff niet 123 vinden. Thanks!

    Enne Ernest, je hebt alweer volkomen gelijk

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap

    Enne Ernest, je hebt alweer volkomen gelijk
    Heeeeee, en ik dan?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry


    Heeeeee, en ik dan?
    sorry, jij ook!

    Maarja, ik zit nu al te vaak deze thread te vervuilen met offtopic...dit was de laatste.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Hallooooooooooo... Jullie zitten op (hangen aan... liggen naast... surfen over...) het internet!!!
    Even naar google... Een paar toetsjes meppen... en voila... diverse winkelprijzen verschijnen voor je neus!
    Dat bedoel ik dus
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #17

    Standaard

    Ik kom zelf best vaak in het veiling gedeelte en ik vindt het zeer storend dat het steeds dezelfde mensen zijn (diegene weten het zelf wel) die threads bevuilen met het noemen van prijzen, het verwijzen naar winkels enz enz.

    Met een enkele handeling heb je de thread opener een mailtje of een PM gestuurd en dan kan deze zelf kijken of hij er wat mee doet.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Hallooooooooooo... Jullie zitten op (hangen aan... liggen naast... surfen over...) het internet!!!
    Even naar google... Een paar toetsjes meppen... en voila... diverse winkelprijzen verschijnen voor je neus!

    Zijn de veilingprijzen interessant, dan bied je...
    Niet interessant? Gewoon niet posten!!

    Zoals al vaker gezegd... Persoonlijke klachten kunnen via PM besproken worden... Je bemoeien met iemands veilingvoorwaarden is taboe!
    echt?

  19. #19

    Standaard

    Ik ga me niet mengen in het "mag je mensen wijzen op veel te hoge prijzen" discussie (been there done that) maar zit met de volgende vraag....

    Ik dacht dat het idee achter een veiling was dat eem aanbieder begint op een voor hem/haar absolute minimumprijs (je wilt in principe van die dvd af maar ook weer niet voor een complete habbekrats) en dan kijkt hoe hoog de bieders de prijs opdrijven. Dat is een mooie manier om van je ongewenste dvd's af te komen, voor een prijs die naar verwachting erg meevalt boven wat je er minimaal voor wilt hebben.

    Waar het nu in de praktijk helaas meer op neerkomt is dat mensen dvd's aanbieden voor prijzen die al tegen de nieuwprijs aanliggen of daar zelfs al boven. En het ding dan nog een week in de veiling houden, af en toe een berichtje er achteraan om hem weer in de aandacht te brengen om zo helemaal zo veel mogelijk te vangen. Ik snap dus niet wat daar de bedoeling van is. "Doe hem dan niet weg" denk ik dan meestal, of "gooi hem voor die prijs dan gewoon in de verkoop".

    Ik kan best begrijpen dat iemand misschien lang geleden een dvd heeft gekocht voor het dubbele van wat 'ie nu in de winkel nog kost, en dus qua vraagprijs niet graag onder de huidige marktprijs wil gaan zitten. En je kan ook niet van iedereen verwachten dat 'ie op de hoogte is van alle lopende aanbiedingen. Maar dan nog denk ik dat mensen best iets meer realiteitszin mogen hebben bij het bedenken van hun vraagprijs (verkoop) of minimumprijs (veiling). Het is tenslotte wel tweedehands wat je aanbied, wees dan niet zo arrogant om stug nieuwprijs of meer te vragen.

    Ik dacht dat het idee achter het verkoop- en veilingdeel van dit forum was dat je voor een leuk prijsje afkomt van dvd's waarop je bent uitgekeken, waarmee een ander voor die leuke prijs een dvd in zijn/haar bezit krijgt. Zoals het nu soms gaat begint het wat mij betreft een beetje te 'commercieel' te worden.

    En volgens mij is dat alleen een beetje in te dammen door mensen af en toe te wijzen op hun toch wel optimistische vraagprijzen....... (sorry kon het toch niet laten). Ik snap dus echt niet dat we op dit forum elkaar massaal de koopjes wijzen (pricewatch), dat winkels die in onze ogen te duur zijn totaal worden afgezeken, en dat we zelfs in pricewatch threads nog schrijven dat een genoemde prijs bij winkel X toch wel aan de dure kant is, maar dat als iemand een dvd voor die zelfde prijs te koop of ter veiling aanbied daar absoluut niet publiekelijk iets van gezegd mag worden. Misschien moeten we de prijzen van het koop en veiling forum maar op gaan nemen in de pricewatch en dan daar roepen dat ze reteduur zijn?

    Je kunt een verkoper of veiler best per PM of mail wijzen op naar jouw mening (te) hoge vraagprijzen, maar tenzij de koper of veiler dan de prijs verlaagt schieten de kopers / bieders daar erg weinig mee op. Bovendien kan je bij een veiling al helemaal niet meer terug als er eenmaal een eerste bod is uitgebracht. De bieder mag het bod niet intrekken, de veiler zal in een lopende veiling ook de vraagprijs niet meer gaan verlagen en dan bieders de kans geven hun eerder uitgebrachte biedingen in te trekken.

    Heh, halftwee bedtijd
    Startrader, Safetrader

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon


    Ik biedt niets aan op de veiling, dus nee. Als ik iets aan zou bieden dan zou ik ervoor zorgen dat het onder de actuele prijzen zou zitten: da's wel zo handig lijkt me.
    Ik loop
    jij loopt.
    Robert.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie
    Ik loop
    jij loopt.
    ik loop helemaal niet.
    Das een andere thread overigens... taalfouten...
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    iemand die een bod doet weet voor zichzelf wel of ie het bedrag wat ie bied ervoor over heeft
    te duur of niet dat maak dan niet uit lijk me, die persoon heeft het er gewoon voor over en verders is het inderdaad een kleine moeite om even rond te kijken voor de prijzen
    verder vind ik ook wel dat de meeste prijzen te hoog beginnen maar goed, ook dat moet ieder voor zich weten

  23. #23

    Standaard

    Net zoals velen, vind ik Ghast ook heel erg irritant. Wordt daar iets aan gedaan door de crew?

  24. #24

    Standaard

    Ik heb nooit met een veiling op dit forum meegedaan...
    Als je de prijs te hoog vindt, biedt dan niet. Ik heb ooit weleens 2e hands regio 1 verkocht, tegen ongeveer de nieuwprijs van bijvoorbeeld een webwinkel. Duur misschien, maar destijds had ik deze in een speciaalzaak gekocht in NL en dan betaal je gauw de webprijs x 1,5. Wat ik dus wil zeggen is dat het best kan voorkomen, dat de prijs van een veilingitem wat aan de dure kant is, maar er kan best een verhaal achter zitten. Vind je een item te duur, biedt dan niet. Maak maar tijd vrij voor het zoeken op internet.

    Discussie lijkt inderdaad op de schandalige prijzen thread. Gewoon niet kopen als de prijs je niet zint. Als er niet ingegaan wordt op de prijzen (aankopen blijven uit) dan is een prijsaanpassing onvermijdelijk. Zowel op veiling als winkels.

    mvg Edge

  25. #25

    Standaard

    Ghast is inderdaad zwaar irritant..

    Het is een VRAAGPRIJS van iemand... dus wat diegene er voor wil hebben.. het is al tig keer vermeld:

    Vind je het te veel, reageer dan niet !!

    Of reageer in ieder geval niet online.. ga tegen je moeder, vrouw, buurman, opa, of wie dan ook lekker klagen hoe belachelijk je het vindt.. Dan kunnen zij je tenminste recht in je gezicht vertellen dat je een centennaaier bent...
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •