Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 48 van 48 worden weergegeven.

Discussie: prijzen veiling

  1. #26

    Standaard

    Forummer Ghast heeft op 6 december een officiele (en laatste) waarschuwing gekregen vanwege het herhaaldelijk noemen van winkelprijzen binnen de veiling threads. Sindsdien is het (naar mijn weten) niet meer voorgekomen.

    Hierbij wederom een oproep om dit soort activiteiten achterwege te laten. Het zal in de meeste gevallen immers alleen maar tot irritatie leiden. Het pricewatch forum is bij iedereen bekend dus men zou moeten weten wat een 'goede' veilingprijs is.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Forummer Ghast heeft op 6 december een officiele (en laatste) waarschuwing gekregen vanwege het herhaaldelijk noemen van winkelprijzen binnen de veiling threads. Sindsdien is het (naar mijn weten) niet meer voorgekomen.
    Dat is perfect, goed gedaan jongens

  3. #28

    Standaard Re: Veiling

    Ik wil alleen even opmerken dat ik niet Ghast, maar het veiling-gedeelte van dvd.nl irritant vind. Ik kom er dan ook niet meer. Ik erger me niet alleen aan de hoge prijzen (ben het wel met Donovan eens), maar ook aan het feit dat deze hoge prijzen aangemoedigd worden door dvd.nl.

    Ik zou zeggen: laat het veilen lekker op e-bay, want hier is er ook geen controle op. Je kun nl. makkelijk je vriendjes mee laten bieden "voor de vorm" en zo de prijzen opdrijven. Verder is er geen controle of je de dvd uiteindelijk ook wegdoet.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  4. #29

    Standaard Re: Re: Veiling

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey

    Ik zou zeggen: laat het veilen lekker op e-bay, want hier is er ook geen controle op. Je kun nl. makkelijk je vriendjes mee laten bieden "voor de vorm" en zo de prijzen opdrijven. Ook is er geen controle of je de dvd uiteindelijk ook wegdoet.
    Hoe wou je dat controleren dan? Iemand langsturen om te kijken of die dvd er ligt?

  5. #30

    Standaard Re: Re: Re: Veiling

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Hoe wou je dat controleren dan? Iemand langsturen om te kijken of die dvd er ligt?
    Nee, maar het is nu wel erg makkelijk om als de uiteindelijke prijs je te laag is even onder een alias in te loggen en een mooi eindbod te doen.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #31

    Standaard Re: Re: Re: Re: Veiling

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Nee, maar het is nu wel erg makkelijk om als de uiteindelijke prijs je te laag is even onder een alias in te loggen en een mooi eindbod te doen.
    Is niet eens nodig joh met de startprijzen waarmee de meeste mensen beginnen
    Startrader, Safetrader

  7. #32

    Standaard Re: Re: Re: Re: Veiling

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Nee, maar het is nu wel erg makkelijk om als de uiteindelijke prijs je te laag is even onder een alias in te loggen en een mooi eindbod te doen.
    Volgens mij ben jij iemand die alleen het "slechte" in mensen ziet...
    Denk je niet dat Rein of een van de ander forum-moderators heel snel in de gaten zouden hebben als leden die veilen ook nog onder een alias werken en zo hun eindprijzen zouden opdrijven! Ze hebben hier volgens mij alle tools en mogelijkheden voor...
    Ik heb trouwens meerdere posts van je gezien waarin je roept dat ze jou niet meer op het veilingforum zien en waarin je alles wat met veilen te maken heeft afkraakt of bekritiseert. Als jou het veilen niet interesseert of zelfs irriteert, laat dan ook alle topics hierover links liggen zou ik zeggen. Je bent sowieso off-topic bezig hier, dus...
    En geen controle of de veiler de DVD uiteindelijk ook weg doet...
    kom nou toch, denk eens even na, waarvoor denk je dat de thread "info over handelaren" in het leven geroepen is...
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  8. #33

    Standaard

    Ik dacht toch niet dat ik hier off-topic bezig ben hoor... Ik zit in het forum opmerkingen op dvd.nl en binnen de thread prijzen veiling.

    Iedereen moet zelf weten wat ie doet, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het gewoon jammer dat dvd.nl deze stap heeft genomen. Ik geloof dat er minstens zoveel mensen zijn die zich aan de veilingen-threads ergeren als dat er mensen zijn die er wel voor zijn (waaronder crewleden die zelf ook actief zijn in het veilinggebeuren).

    En wat betreft het slechte in mensen zien: 90% van de veilingtitels wordt aangeboden met een startprijs die even hoog ligt als de huidige winkelprijs....
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  9. #34

    Standaard

    Zoals reeds vele malen eerder aangegeven, mag een veiler vragen wat hij wel, een verkoper ook trouwens. Als je de prijs te hoog vind, bied je toch niet. Ik kijk zelf ook altijd op bv play, wat de dvd nieuw kost. Scheelt het veel dan bied ik mee, anders niet. Simpel toch?

    Snap niet waar je je zo druk om maakt. Lijkt ons lekker veilinkje spelen, heb jij toch geen last van?

    Dankzij de Traders lijst kun je perfect inschatten of jij bij de aanbieder/veiler een DVD wil kopen. Vertrouw je het niet, dan doe je het niet. Werderom: simpel toch?
    You've got a sense of humor Bob... I like that in a man

    My Little Collection

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Ik geloof dat er minstens zoveel mensen zijn die zich aan de veilingen-threads ergeren als dat er mensen zijn die er wel voor zijn (waaronder crewleden die zelf ook actief zijn in het veilinggebeuren).
    ik ben geen crew lid......

  11. #36

    Standaard

    Als we het toch over de veilingen hebben heb ik nog een 'klachtje'.

    Persoonlijk vindt ik het zeer storend dat mensen hun veiling steeds weer omhoog trappen om hem weer onder de aandacht te bregen. Begrijpelijk voor de thread starter zelf, maar zeer nadelig voor:

    - Mensen die al geboden hebben
    Deze zien hun bod weer naar boven geschopt worden, waardoor deze snel weer overboden wordt
    - Mensen die zelf een thread hebben geopend
    Op het moment dat iemand een thread opent en iemand anders schopt daar weer 5 threads langs, dan zakt deze weer af. Gevolg: Deze laatste gaat zijn threads ook schoppen en dan blijf je bezig.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  12. #37

    Standaard Mee eens!

    Ben ik het helemaal mee eens. Dat 'up' begint me inderdaad de keel uit te hangen.

    Als je veiling niet loopt heb je of een niet interessante titel in de verloting, of de prijs is te hoog. Eigen schuld dikke bult!

    Dat uppen werkt, voor mij zeker, alleen averechts.
    You've got a sense of humor Bob... I like that in a man

    My Little Collection

  13. #38

    Standaard

    Ik vind dat ge-up ook vervelend maar doordat anderen het wel gaan doen, gaat jouw eigen veiling helemaal naar beneden en zelfs naar een volgende pagina... en zo krijg je dus een soort van reactie waar iedereen wel eens upt.

    Ik heb ook een DVD in de veiling staan en door het ge-up van anderen verdwijnt hij bijna en ja... ik ben dus ook geneigd om te uppen....

    EDIT: eigenlijk herhaal ik eenbeetje wat al gezegd werd maar ik heb weer eens niet alles gelezen. Sorry...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap


    ik ben geen crew lid......
    Maar je voelt je wel aangesproken genoeg om te reageren...
    Robert.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door René Groen
    Als we het toch over de veilingen hebben heb ik nog een 'klachtje'.

    Persoonlijk vindt ik het zeer storend dat mensen hun veiling steeds weer omhoog trappen om hem weer onder de aandacht te bregen. Begrijpelijk voor de thread starter zelf, maar zeer nadelig voor:

    - Mensen die al geboden hebben
    Deze zien hun bod weer naar boven geschopt worden, waardoor deze snel weer overboden wordt
    Niet mee eens. Het is allemaal openbaar hier hoor!
    Als mensen niet geinteresseerd zijn zullen ze niet bieden ook al staat ie weer bovenaan.
    Het bieden gebeurt in de openbaarheid. Het omhoog schoppen zorgt er alleen maar voor, dat het geveilde wat makkelijker toegankelijk is (openbaar).

    Geen probleem dus wat mij betreft.

    De mensen die het doen moeten zich echter wel achter de oren krabben. Als er zo weinig gereageerd wordt, dan is waarschijnlijk al snel de prijs te hoog.
    Robert.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Ik vind dat ge-up ook vervelend maar doordat anderen het wel gaan doen, gaat jouw eigen veiling helemaal naar beneden en zelfs naar een volgende pagina... en zo krijg je dus een soort van reactie waar iedereen wel eens upt.
    Het "uppen" is superirritant! Ik zoek altijd via de nieuwe berichtenlink en als ik dan zie dat er weer 10 verschillende veilingen van een persoon onder elkaar staan met als laatste post van de topicstarter vind ik dat zware vervuiling. Krijg ook het idee dat iedereen nu eerder veilt dan verkoopt, puur om er nog ff €0,50 "winst" uit te halen...

  17. #42

    Standaard

    Als forum-lid dat heel veel gebruikt maakt van de veilingthread moet ik zeggen dat mij dit zelf ook wel behoorlijk irriteert (ondanks het feit dat ik meer veil dan koop). Enkele weken geleden zijn hier enkele veilers mee begonnen (namen noemen is overbodig) en ik reageerde hier gelijk in de thread http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...478#post284478 met de volgende post: Ik wil even voorzichtig een ander probleem aankaarten:
    Ik zie dat het aantal posts in de veilingthread wél meetelt in je totaal. Op zich niets mis mee.
    Maar wat gebeurt er nu in de veilingthread.
    Er zijn leden die bij elk van hun veilingen, als er niet geboden wordt, of zonder reden, een aantal nieuwe posts plaats met drie belangrijke gevolgen: 1. je veiling komt weer bovenaan te staan 2. je veiling komt weer onder de aandacht op de homepage van dvd.nl 3. en iets minder belangrijk; je aantal posts loopt lekker op.
    Heel erg slim natuurlijk om op deze manier te werk te gaan, maar wat vinden de mede-forumleden en de crew van deze handelswijze...
    Mijn eigen mening: in principe heb ik hier geen problemen mee, maar wordt het niet een onoverzichtelijk zooitje en wordt er dan niet zo veel mogelijk zelf gepost om je eigen veiling maar bovenaan te krijgen? Kijk, als je bijvoorbeeld je prijs een beetje verlaagd, is het logisch dat je zelf een post plaatst op je eigen veiling, maar opmerkingen als: nog maar 12 uur te gaan...
    Wat is jullie mening...

    Rein stelde daarna: Maar ik vind het niet vreemd dat mensen soms een schop geven tegen hun eigen veiling. Dat gebeurd in tra en tka threads ook veelvuldig en daar is het ook niet erg....
    Nu moet ik toegeven dat ik het daarna ook enkele malen gedaan heb, gewoon omdat je ziet dat je eigen veiling helemaal "ondersneeuwt" door al die zinloze kreten. Maar het blijft voor mij een bron van ergernis en zo te zien voor anderen eveneens.
    Ik vind dat een prijsverlaging (indien er nog niet geboden is) de enige reden zou moeten zijn waarom je met een post op je eigen veiling reageert!!! Misschien dat dit, indien de crew en overige forummers (en dan met name de veilinggebruikers) het hier mee eens zijn, toch als regel ingesteld zou kunnen worden, want het wordt toch wel een zooitje zo.
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  18. #43

    Standaard

    Ik snap dus echt niet dat we op dit forum elkaar massaal de koopjes wijzen (pricewatch), dat winkels die in onze ogen te duur zijn totaal worden afgezeken, en dat we zelfs in pricewatch threads nog schrijven dat een genoemde prijs bij winkel X toch wel aan de dure kant is, maar dat als iemand een dvd voor die zelfde prijs te koop of ter veiling aanbied daar absoluut niet publiekelijk iets van gezegd mag worden
    Ik vind dat dit precies de lading dekt.

    En maar ouwehoeren met zijn allen op die dure winkels.
    En maar bestellen in het buitenland om 2 euro korting te krijgen. Maar ow ow ow, we zijn roomser dan de paus als iemand een nieuwprijsje noemt dat ONDER de vraagprijs ligt.

    Ik val in herhalingen, ok, maar we zijn er voor om elkaar te helpen. En dat is met de goedkoopste prijzen lijkt me.

    Dus wat mij betreft: gewoon de nieuwprijs noemen. Wat de verkoper ermee doet moetie zelf weten (het is me al vaak overkomen dat ik de verkoper een PM heb gestuurd om hem/haar erop te wijzen dat een dvd ergens nieuw goedkoper was, en dat ik sowieso nix terughoorde, en er werd nix aan gedaan.
    dan gaat mijn post gewoon de thread in als zo'n verkoper arrogant door blijft gaan....)

    PS
    Weet je wat mij stoort? Dat er hier op het forum verkapte handelaren rondlopen, die onder het mom van "dvd-liefhebber" hun "1x geziene dvdtjes" verkopen in seal (?), en als je hun eigen collectie bekijkt (als die er al bijstaat) hebben ze misschien 20 dvd's in hun bezit . En daar wordt nix aan gedaan...
    3d

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    Ik val in herhalingen, ok, maar we zijn er voor om elkaar te helpen. En dat is met de goedkoopste prijzen lijkt me.
    Ben ik helemaal met je eens

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    Dus wat mij betreft: gewoon de nieuwprijs noemen. Wat de verkoper ermee doet moetie zelf weten (het is me al vaak overkomen dat ik de verkoper een PM heb gestuurd om hem/haar erop te wijzen dat een dvd ergens nieuw goedkoper was, en dat ik sowieso nix terughoorde, en er werd nix aan gedaan.
    dan gaat mijn post gewoon de thread in als zo'n verkoper arrogant door blijft gaan....)
    Heb ik dus ook een keer gedaan, kreeg keurig netjes een PM terug en de prijs werd aangepast. Ik vind dit op zich wel een idee, eerst een PM, geen reactie dan in de veiling posten. Toch zegt mijn gevoel dat dit de veilingthreads niet ten goede gaat komen....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John
    PS
    Weet je wat mij stoort? Dat er hier op het forum verkapte handelaren rondlopen, die onder het mom van "dvd-liefhebber" hun "1x geziene dvdtjes" verkopen in seal (?), en als je hun eigen collectie bekijkt (als die er al bijstaat) hebben ze misschien 20 dvd's in hun bezit . En daar wordt nix aan gedaan...
    Laat ik in ieder geval stellen dat je niet de enige bent die dit is opgevallen, ik vind het trouwens opvallend hoeveel 'gesealde' DVD's er de laatste tijd te koop/te ruil/te veil worden aangeboden....

  20. #45

    Standaard

    Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het is opgevallen....
    3d

  21. #46

    Standaard

    Originally posted by Dirty Harry
    ik vind het trouwens opvallend hoeveel 'gesealde' DVD's er de laatste tijd te koop/te ruil/te veil worden aangeboden....
    da's heel simpel. je krijgt bij de aanschaf van een DVd al gauw drie tot vijf DVD's gratis mee. Als je die films al hebt of niet leuk vind, verkoop je ze.

  22. #47

    Standaard

    Ik bood een film aan voor € 12 inculsief alle verzendkosten in de veiling.
    Bij FRS kostte ie € 19,95.
    Deze veiling werd vervuild door allerlei lieden die meenden dat ie bij FRS wel of niet € 12,95 zou kosten.
    Ik vind het prima als iemand mij waarschuwt dat ik te hoog zit, maar dit werd dus een gekrakeel tussen allerlei lieden en het had niks meer met de veiling te maken.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Ik vind dat een prijsverlaging (indien er nog niet geboden is) de enige reden zou moeten zijn waarom je met een post op je eigen veiling reageert!!![/B]
    Een andere mogelijke regel zou zijn: iedereen die een DVD veilt mag zijn eigen thread een beperkt aantal x (1 of 2 keer of zo) uppen. Dan is iedereen tevreden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •