Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 184 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Out-of-print Disney's

    Ik vroeg me zelf af welke Nederlandse (regio 2) Disney's er nu uit productie zijn en welke ook niet meer te krijgen zijn, dus vandaar dat ik een lijstje heb opgesteld wat ik hier publiceer ter ieders informatie. Let op: het gaat hier ALLEEN om de avondvullende tekenfilms die onder de noemer 'Disney Classics' bekend zijn en niet om de 'delen 2' en gewone films.

    Tussen haakjes staat de oorspronkelijke releasedatum van de dvd en de status qua verkrijgbaarheid.

    Alice in Wonderland - Warner release (27-01-1999, nieuwe Disney-release per 13-01-2005)
    Alice in Wonderland - Disney release (07-08-2002, nieuwe Disney-release per 13-01-2005)
    Dumbo - Warner release (24-02-1999, nieuwe Disney-release per 05-09-2001)
    Merlijn de tovenaar - Warner release (30-06-1999, nieuwe Disney-release per 27-08-2003)
    101 Dalmatiers - Warner release (29-03-2000, waarschijnlijk pas in oktober 2007 een nieuwe 'mile-stone' release)
    Jungle Book - Warner release (29-03-2000, waarschijnlijk pas in maart 2007 een nieuwe 'mile-stone' release)
    De kleine zeemeermin - Warner release (29-03-2000, pas in oktober 2006 een nieuwe 'mile-stone' release)
    Lady en de Vagebond - Warner release (29-03-2000, pas in februari 2006 een nieuwe 'mile-stone' release)
    Hercules - Warner release (29-03-2000, nieuwe Disney-release per 27-08-2003)
    Mulan - Warner release (29-03-2000, nieuwe Disney-release per 24-11-2004)
    Pinokkio - Warner release (30-06-2000, nieuwe Disney-release per 26-03-2003)
    Sneeuwwitje - Disney release (24-10-2001)
    Belle en het beest (16-10-2002, nog beperkt verkrijgbaar)
    Tarzan - Disney release (20-09-2000, nieuwe release per 01-06-2005)
    De Leeuwenkoning (15-10-2003, vermoedelijk OOP maar nog volop te krijgen)
    Fantasia - Disney release (06-12-2000, vermoedelijk OOP maar nog verkrijgbaar)
    Fantasia 2000 - Disney release (06-12-2000, vermoedelijk OOP maar nog verkrijgbaar)

    Tot en met Belle en het Beest waren milestone Disneys slechts ongeveer 6 maanden 'in print' en als dat principe nog geldt dan zou Aladdin binnenkort ook OOP moeten gaan.

    Wijzigingen of toevoegingen op deze lijst zijn zeer welkom. Laatste wijziging: 14-10-2005

    edit: ik ben (voorlopig) gestopt met het bijhouden van de lijst. Maar alle informatie en opmerkingen over het out-of-print gaan van Disney classics zijn natuurlijk heel welkom in dit topic.
    Laatst aangepast door Richard B. : 07-01-2009 om 21:46

  2. #2

    Standaard

    Jungle Book is zeker niet meer te krijgen

    Ben er een tijdje naar op zoek geweest, maar was te laat.
    Ik geloof dat ik nu tot 2006 moet w8en ofzo...

    Misschien kom ik hem ooit nog tegen...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike M
    Jungle Book is zeker niet meer te krijgen

    Ben er een tijdje naar op zoek geweest, maar was te laat.
    Ik geloof dat ik nu tot 2006 moet w8en ofzo...

    Misschien kom ik hem ooit nog tegen...
    Bij de echte speciaalzaken kun je hem nog tegenkomen. Bij The Movie Store hier in Zwolle hebben ze nog een aantal OOP Disney's in de schappen liggen, waarvan Jungle Book er volgens mij een is. Uiteraard tegen een prijs, dat wel.

  4. #4

    Standaard Re: Out-of-print Disney's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hercules (1999?, niet meer verkrijgbaar?)
    Mulan (1999?, niet meer verkrijgbaar?)
    Hercules zie ik nog weleens liggen, Mulan idem dito.
    Hercules heb ik een paar maanden geleden pas gekocht.

  5. #5

    Standaard

    Pinokkio komt over 4 maanden opnieuw uit!
    De rest zul je nog heel even (nou ja, heel veel) geduld voor moeten hebben jammer genoeg!

  6. #6

    Standaard

    Met dank aan Debsel (zie http://www.debsel.nl/) heb ik mijn lijstje kunnen voltooien. Ik denk dat Hercules en Mulan wel degelijk OOP gegaan zijn want ik kwam er achter dat dat nog oude Warner-releases waren. Ik heb ze al een tijd niet meer kunnen 'spotten' dus vermoedelijk zijn ze nog slechts heel beperkt te krijgen.

    Ik keek er trouwens van op dat Merlijn de tovenaar ook ooit op dvd uitgebracht is in Nederland: hiervan komt er in 2003 een nieuwe release aan dus ik ga geen moeite doen om die nog proberen op te sporen.

  7. #7

    Standaard

    Hmm... iemand die Hercules en Mulan recent nog ergens tegengekomen is? Ben er naar op zoek, maar kom ze ECHT nergens meer tegen.

  8. #8

    Standaard

    Zijn er meer mensen die meerdere versies van een dezelfde Disney dvd hebben? Ik heb bijvoorbeeld 2 versies van:
    • dombo
    • alice in wonderland
    • belle en het beest (kerstfeest)

    Ik ben helemaal geen verzamelaar, maar ik vond de extra's van de nieuwe versies toch wel interessant. En eigenlijk vind ik het zonde om de oude versie weer te verkopen... Ik heb daar een beetje collectors item gevoel bij.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hmm... iemand die Hercules en Mulan recent nog ergens tegengekomen is? Ben er naar op zoek, maar kom ze ECHT nergens meer tegen.
    Volgens mij zijn Mulan en Hercules nog te koop bij E-plaza (volgens mij alléén twee winkels in R-dam). Ff bellen voor de zekerheid (scheelt je een ritje)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danny Woensdregt

    Volgens mij zijn Mulan en Hercules nog te koop bij E-plaza (volgens mij alléén twee winkels in R-dam). Ff bellen voor de zekerheid (scheelt je een ritje)
    Ik ben daar ooit wel eens geweest, maar vanuit Zwolle is dat niet direct om de hoek. Op zich is dat trouwens wel een goeie tip die je geeft: ik denk dat ik eens wat zaken opzoek waarvan ik denk dat het assortiment wat minder actueel zal zijn. Hier in het oosten des lands hebben we er daar gelukkig nog wel de nodige van.

  11. #11

    Standaard

    ik heb hercules nog geen maand geleden gekocht bij dvdland lisse.. (ik werk er zelf ook) en dacht dat er nog 1tje in winkel lag.. ik kan donderdag even voor je kijken, of je kan zelf even bellen..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Hier in het oosten des lands hebben we er daar gelukkig nog wel de nodige van.
    Moet je de Ear & Eye in Nunspeet eens proberen, ligt genoeg oud spul tussen nog. Wel beetje erg duur...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    ik heb hercules nog geen maand geleden gekocht bij dvdland lisse.. (ik werk er zelf ook) en dacht dat er nog 1tje in winkel lag.. ik kan donderdag even voor je kijken, of je kan zelf even bellen..
    Dank je wel, maar ik kreeg net een ingeving over een zaakje erg dichtbij die beide waarschijnlijk nog wel heeft (errrug oud assortiment) dus die zal ik eerst eens proberen.

  14. #14

    Standaard

    Buiten Zwolle niemand Junglebook meer gezien?

  15. #15

    Standaard

    Je kunt het soms ook treffen bij de blokker. Als je naar de media balie gaat hebben ze soms nog wat "oud spul" liggen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elaine
    Je kunt het soms ook treffen bij de blokker. Als je naar de media balie gaat hebben ze soms nog wat "oud spul" liggen.
    Zal het eens proberen, bedankt!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Buiten Zwolle niemand Junglebook meer gezien?
    Kijk eens bij de Megapool zaken. Die hebben ook vaak oudere Disney's staan, (die raken ze toch niet kwijt, omdat ze nou niet echt goedkoop zijn met hun dvd's)
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Kijk eens bij de Megapool zaken. Die hebben ook vaak oudere Disney's staan, (die raken ze toch niet kwijt, omdat ze nou niet echt goedkoop zijn met hun dvd's)
    Ik was er vanmiddag (hier in Zwolle dan) en het bleek dat ze helemaal niets meer hadden van Disney. Daar keek ik van op want meestal hadden ze daar juist heel veel van.

    Ik bedacht me trouwens later dat ik nog even aan de balie had moeten vragen of ze misschien nog wat in het magazijn hadden liggen, want ik weet dat dat nog wel eens gebeurt. Ga ik morgen maar eens proberen want ik ben hier in de regio de meeste zaken afgeweest en heb die laatste paar OOP's nergens kunnen vinden.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon


    Ik keek er trouwens van op dat Merlijn de tovenaar ook ooit op dvd uitgebracht is in Nederland: hiervan komt er in 2003 een nieuwe release aan dus ik ga geen moeite doen om die nog proberen op te sporen.
    hoe weet je dat dan? Ik weet alleen dat (misschien) De Speurneuzen, Pinokkio, Heksen en Bezemstelen, Vrij en Vrolijk en Poeh volgend jaar komen!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HaNZ
    Zijn er meer mensen die meerdere versies van een dezelfde Disney dvd hebben? Ik heb bijvoorbeeld 2 versies van:
    • dombo
    • alice in wonderland
    • belle en het beest (kerstfeest)

    Ik ben helemaal geen verzamelaar, maar ik vond de extra's van de nieuwe versies toch wel interessant. En eigenlijk vind ik het zonde om de oude versie weer te verkopen... Ik heb daar een beetje collectors item gevoel bij.
    Vergelijk de kwaliteit van de films eens! Ik heb net gemerkt dat de oudere uitgaves een veel betere filmkwaliteit hebben! Ik voel me echt een beetje bedrogen! Koop ik een nieuwe uitgave en krijg ik een slechtere beeldkwaliteit!!!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HaNZ
    Ik ben helemaal geen verzamelaar
    Je maakt een geintje zeker....je hebt ALLE disney's die ooit zijn uitgekomen
    Komt wel goed...

  22. #22

    Standaard

    Lady & Vagebond is ook niet meer verkrijgbaar. Heb voor deze ook hard moeten zoeken, zonder resultaat. Helaas.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Kijk eens bij de Megapool zaken. Die hebben ook vaak oudere Disney's staan, (die raken ze toch niet kwijt, omdat ze nou niet echt goedkoop zijn met hun dvd's)
    Daar is inderdaad misschien nog meer kans dan bij de Blokker

  24. #24

    Standaard

    Ik heb A Goofy Movie, die is ook nergens meer te krijgen, volgens mij.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  25. #25

    Standaard

    Ik heb eens gelezen dat de kopstoot tegen het eind van Mulan bij latere versies eruit zou worden gehaald. Is dit zo?

    Een wat oudere Disney is inmiddels ook Fantasia.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •