Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 50 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aanrader: The Pianist

    Tussen al het blockbuster-geweld in de donkere dagen vóór en na Kerst viel het me pas laat op dat ik bijna The Pianist had gemist. Deze film van Roman Polanski moet het helaas zonder uitgebreide promotie-campagne doen in onze contreien. Het marketing-budget is blijkbaar voornamelijk opgegaan aan het promoten van de film in Cannes.

    The Pianist gaat over een jood, die de 2e Wereldoorlog in Warschau probeert te overleven. Het verhaal verloopt bij vlagen nogal fragmentarisch, maar we krijgen zo wel een tweede hoofdrol-speler: de stad Warschau zelf. Mensen die iets van de 2e Wereldoorlog in Polen afweten, zullen ongetwijfeld ook weten dat deze stad vreselijk geleden heeft. O.a. de opstand in het ghetto en de dramatische opstand vlak vóór de bevrijding door de Russen worden getoond vanuit het perspectief van onze onderduiker. Hierin zit met name het verschil tussen deze film en Schindler's List. In deze laatste werden de lotgevallen van joden in het ghetto ook getoond, maar dan vanuit het perspectief van een niet-jood. In The Pianist staan ze centraal. Niet alleen als slachtoffer, maar ook als parasiet die probeert te overleven ten koste van z'n medemens. De oorlog kent in deze film geen helden, alleen overlevenden. Er zijn dan ook een paar fragmenten waarbij ik me erg klein voelde worden in m'n bioscoopstoel.

    Iemand anders die hem nog gezien heeft? En wat vond je ervan?
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #2

    Standaard

    Ik heb hem nog niet gezien maar ik koop hem wel op DVD (ben niet zo'n bioscoopganger).

    More passion than 50 Popstars bastard robots, and more evil than Korn morphed with Shitknot, bow down before the Man In Black,Mr. Johnny Cash
    Aantal DVD's: 208 | Veni, vidi, vici!

  3. #3

    Standaard

    Veel over gelezen/gehoord lijkt me een topfilm

  4. #4

    Standaard

    Ik heb hem al een aantal maanden geleden gezien in Brussel en ik vond het echt een geweldige film.

    Polanski, die de gruweldaden in de Poolse getto's zelf heeft meegemaakt (zijn moeder is omgekomen in een concentratiekamp), geeft een angstaanjagend realistisch beeld van de vervolging van de joden in Polen. Door zijn persoonlijk ervaring weet hij de film te verrijken met allerlei kleine details en indrukwekkende beelden, terwijl de film ook niet al te persoonlijk wordt. Maar juist door toch een beetje afstand te houden, laat hij de afschuwelijke gebeurtenissen voor zichzelf spreken en wordt de film nooit sentimenteel, zoals soms het geval is bij Schindler's List.
    Adrien Brody, de hoofdrolspeler, speelt ook de rol van zijn leven in deze film. Meer dan de helft van de film is hij alleen zonder tegenspelers en zwijgt hij. Maar ik ken weinig acteurs die zo'n expressieve gelaatsuitdrukking hebben en de wanhoop is echt uit zijn ogen te lezen.

    Wat mij betreft is dit één van de beste films van dit jaar.

    9 uit 10

  5. #5

    Standaard

    ...ik kwam vorige week met een rood, vol hoofd tuschinski
    uitgelopen. wat een memorabele film!
    tot de laatste naam van de aftiteling bleef een ieder zitten.
    eenmaal buiten weet je met nog wat
    vochtige ogen over even niet hoe je je
    weg zal vervolgen.

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad een prachtige film maar ik vond het wel een beetje langdradig af en toe. Maar dat neemt niet weg dat dit een zeer goede film is. Mark T heeft in zijn post al het een en ander treffend gezegd en ik kan enkel zeggen : ga deze film bekijken
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Was na de reacties van iedereen hier al nieuwsgierig geworden en na het zien van de trailer weet ik het zeker: dit is voor mij zeker een MUST-SEE!!
    Ben alleen ook niet zo'n bios-liefhebber, dus ik denk dat ik ook maar wacht op de dvd-release.
    Arrivederci

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    Was na de reacties van iedereen hier al nieuwsgierig geworden en na het zien van de trailer weet ik het zeker: dit is voor mij zeker een MUST-SEE!!
    Ben alleen ook niet zo'n bios-liefhebber, dus ik denk dat ik ook maar wacht op de dvd-release.
    Het is echt een goede film wat ik al eerder heb gezegd Dit is zo'n film die je niet persé in de bios hoeft te zien. De film grijpt je toch bij de strot en of dat nou thuis is of in de bios dat maakt in dit geval niet uit
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  10. #10

    Standaard

    Ik heb hem vanmiddag in Pathe Tuschinski gezien. Wat een geweldige film. Heel aangrijpend en ontroerend. Ik ben er de hele dag al stil van. Het is dat het een poosje duurt voordat ik bij de Pathe Tuschinski ben, anders was ik vanavond weer gegaan.
    Ik wil hem meteen op dvd hebben. Iemand al een idee??
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  11. #11

    Standaard

    ik heb hem pas ook gezien in pathe tuschinski. erg mooi ja, weet iemand trouwens al iets van een dvd-release af?? hij won cannes dus hij zal zeker wel komen, nu nog wanneer en hoe

  12. #12

    Standaard

    Deze film moet ik zeker nog gaan zien.
    "There will be no dawn for men."

  13. #13

    Standaard

    Net geweest in Utrecht. In één woord geweldig. Als je nog niet overtuigd ben van de verschrikkingen van de 2e wereld oorlog zal je dat zeker wel zijn na het zien van deze film. Prachtig authentiek in beeld gebracht en brengt Polanski weer aan de top.
    Aanrader voor ieder die hem nog niet gezien. Voor mij, samen met Road to Perdition echt wel oscar kandidaten.

    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  14. #14

    Standaard

    Ik ben er vrijdag heen geweest....in een woord GEWELDIG!...
    "There will be no dawn for men."

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renny Collard
    Aanrader voor ieder die hem nog niet gezien. Voor mij, samen met Road to Perdition echt wel oscar kandidaten.
    Voor mij ook, maar ik vrees het ergste. Roman Polanski is erg omstreden in Amerika. Volgens mij mag hij het land niet meer in.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #16

    Standaard

    The Pianist doet het tot nu toe geweldig op de oscars. 7 Nominaties, including best picture, best leading actor en best director Echt prachtig, ik hoop echt dat hij in ieder geval een paar oscars weet weg te kapen bij die holywood popcorn blockbusters. En weet iemand al iets van een DVD-release? Hij komt zeker wel op DVD, maar hoe en wanneer heb ik nog nergens gezien... Ik wil deze prachtige film meteen op DVD kopen zodra hij uit is om hem nog een paar keer goed te zien

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DaniL
    The Pianist deed doet het tot nu toe geweldig op de oscars. 7 Nominaties, including best picture, best leading actor en best director Echt prachtig, ik hoop echt dat hij in ieder geval een paar oscars weet weg te kapen bij die holywood popcorn blockbusters. En weet iemand al iets van een DVD-release? Hij komt zeker wel op DVD, maar hoe en wanneer heb ik nog nergens gezien... Ik wil deze prachtige film meteen op DVD kopen zodra hij uit is om hem nog een paar keer goed te zien
    Het is inderdaad een zeer goede film die laat zien dat Europa wel degelijk Hollywood aan kan En de huur-dvd komt uit op 11 Maart en ik weet niet wanneer de koop-dvd uitkomt
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art

    Het is inderdaad een zeer goede film die laat zien dat Europa wel degelijk Hollywood aan kan En de huur-dvd komt uit op 11 Maart en ik weet niet wanneer de koop-dvd uitkomt
    A-film kennende zal dat zo'n 1 maand later worden: dus ergens in april (ten laatste begin mei).

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Deckard


    A-film kennende zal dat zo'n 1 maand later worden: dus ergens in april (ten laatste begin mei).
    Ik denk inderdaad ook zo rond die tijd
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  20. #20

    Standaard

    Ik ga zondagmiddag denk ik eens naar deze film kijken in de bios
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ik ga zondagmiddag denk ik eens naar deze film kijken in de bios
    Moet je doen Echt een prachtige film maar dat had je al begrepen
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art

    Moet je doen Echt een prachtige film maar dat had je al begrepen
    Ja, en ik kan het gelijk combineren met een eerste bezoek aan het Babylon filmtheater. Ben ik nog nooit geweest
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23

    Standaard

    Op imdb.com staat dat er een DTS-mix van de film is... zou het dan echt zo zijn? DTS zou zeer welkom zijn op deze film . En weet iemand al iets van de DVD zelf? Op imdb.com zag ik ook dat er een making-of van is gemaakt en zo, hoop dat we een beetje een mooie release krijgen voorgeschoteld.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DaniL
    Op imdb.com staat dat er een DTS-mix van de film is... zou het dan echt zo zijn? DTS zou zeer welkom zijn op deze film . En weet iemand al iets van de DVD zelf? Op imdb.com zag ik ook dat er een making-of van is gemaakt en zo, hoop dat we een beetje een mooie release krijgen voorgeschoteld.
    The Pianist
    De verfilming van de autobiografie van de joodse pianist Wladyslaw Szpilman, die als enige van zijn familie en vrienden en met hulp van Poolse verzetsstrijders en een Duitse officier, het getto van Warschau overleefde. In de ruïnes van zijn geliefde stad is hij getuige van de deportaties en de joodse opstand. Dit oorlogsdrama is in Cannes 2002 bekroond met de Gouden Palm.

    Regie: Roman Polanski (Death and the Maiden)
    Script: Ronald Harwood (Taking Sides)
    Cast o.a.: Adrien Brody (The Thin Red Line)
    Thomas Kretschman (Blade II)
    Frank Finlay (The Three Musketeers)
    Maureen Lipman (Educating Rita)
    Ed Stoppard (The Little Vampire)
    Julia Rayner (Topsy-Turvy)

    DVD specificaties:
    Taal Engels
    Ondertiteling Frans, Nederlands
    Audio Dolby Digital Engels 2.0, 5.1 en DTS / Frans 5.1 en 2.0
    Aspect Ratio 16:9 anamorphic

    Discformat DVD 9
    Feature Length 146 minuten
    Extra’s Retail wordt een dubbeldisc, waarvan eerste disc hetzelfde is als de rental. Sell thru nog niet geheel duidelijk
    Site www.thepianist-themovie.com

    Releasedatum DVD Verhuur 11 maart 2003
    Releasedatum VHS Verhuur 11 maart 2003
    Releasedatum VHS / DVD Verkoop TBA

    Bron : www.dvd.nl

    Meer weet ik er ook niet over
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ik ga zondagmiddag denk ik eens naar deze film kijken in de bios
    Ik ben benieuwd wat jij hier van vindt. Ik vond het heel indrukwekkend, één van de beste films die ik gezien heb.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •