Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 99 worden weergegeven.

Discussie: Bollywood

  1. #1

    Standaard Bollywood

    DVD.NL MOET EENS AANDACHT GEVEN NAAR BOLLYWOOD FILMS UIT INDIA....WANT GELOOF ME JONGENS BOLLYWOOD GAAT DE FILM WERELD VEROVEREN...EERST BEGON HET MET LAGAAN...MISSION KASHMIER...DEVDAS......EN KAANTE KOMT ER AAN.............EN WAAROM KAN IK GEEN RECENSIES VINDEN VAN LAGAAN EN MISSION KASHMIER OP DVD.NL??????? JONGENS KOM OP BESTEED ER EEN BEETJE TIJD AAN DIE FILM EN ZET EEN PAAR RECENSIES VAN DIE FILMS.

  2. #2

    Standaard

    nou nou.. rustig aan zeg

  3. #3

    Standaard Re: Bollywood

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DTS freak
    DVD.NL MOET EENS AANDACHT GEVEN NAAR BOLLYWOOD FILMS UIT INDIA....WANT GELOOF ME JONGENS BOLLYWOOD GAAT DE FILM WERELD VEROVEREN...EERST BEGON HET MET LAGAAN...MISSION KASHMIER...DEVDAS......EN KAANTE KOMT ER AAN.............EN WAAROM KAN IK GEEN RECENSIES VINDEN VAN LAGAAN EN MISSION KASHMIER OP DVD.NL??????? JONGENS KOM OP BESTEED ER EEN BEETJE TIJD AAN DIE FILM EN ZET EEN PAAR RECENSIES VAN DIE FILMS.
    haal Caps Lock er eens af
    ok dan... misschien besteden ze er wel wat bij
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  4. #4

    Standaard

    ik moet zeggen dat ik ook nog nooit van die titels heb gehoord die je opnoemd. en zoveel recensies schrijven ze niet (laatste tijd wel erg veel)
    als je er nou een thread over opend (zoals nu) heb je je aandacht

  5. #5

    Standaard Re: Bollywood

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DTS freak
    DVD.NL MOET EENS AANDACHT GEVEN NAAR BOLLYWOOD FILMS UIT INDIA....WANT GELOOF ME JONGENS BOLLYWOOD GAAT DE FILM WERELD VEROVEREN...EERST BEGON HET MET LAGAAN...MISSION KASHMIER...DEVDAS......EN KAANTE KOMT ER AAN.............EN WAAROM KAN IK GEEN RECENSIES VINDEN VAN LAGAAN EN MISSION KASHMIER OP DVD.NL??????? JONGENS KOM OP BESTEED ER EEN BEETJE TIJD AAN DIE FILM EN ZET EEN PAAR RECENSIES VAN DIE FILMS.
    Deze vraag heb ik ook al eens meerder keren gesteld!!!
    Je hebt inderdaad gelijk. De Westerse maatschappijen hebben de Bollywood ook al ontdekt. Ik zou het ook wel leuk vinden als er eens revieuws van Indiase films zouden komen.
    De Mission Kashmir en Lagaan zijn ook in Nl uitbegebracht, door Columbia, wat een goede zaak is. In R1 zijn Monsoon Wedding (Universal), American Desi (weet de maatschappij niet) en binnenkort Salaam Bombay (MGM) uitgebracht. Ik verwacht dat Kaante ook door een major maatschappij uitgebracht gaat worden, mede omdat er een versie met liedjes (Bollywood versie) en een zonder liedjes (Hollywood versie), van gaat komen
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  6. #6

    Standaard Monsoon Wedding

    Voor de Bollywood liefhebbers, vanaf vandaag bij de videotheek te huur, Monsoon Wedding. Is een film van Mira Nair ( van o.a Salaam Bombay). Ik zou eigenlijk de R1 versie al aanschaffen, maar nu zie ik dat hij gewoon in de videotheek te krijgen is met NL subs. Dus hij zal binnenkort wel ook op koop it uitkomen in NL
    De film is een romantische komedie, gaat over een huwelijk en alle verwikkelingen eromheen
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  7. #7

    Standaard Devdas

    Deze film is ingezonden voor Oscar nominaties. Ze hebben voor 6 categories ingezonden. Nou maar hopen dat de film word geselecteerd voor een van de categories. Ik denk dat het voor beste Foreign film en Costume Design wel geselecteerd kan worden en nog een grote kans voor een Oscar wordt.
    Bron www.zulm.net



    'Devdas' has been formally introduced to the Academy Award Committee over the last few days through industry ads in Hollywood and in 'Variety' Magazine, the American film industry's leading trade publication.

    INSIDER ALERT : Aishwarya Rai, who plays Parvati, in 'Devdas' has been formally inducted into the list of nominees for 'Best Actress' at the 2003 Academy Awards. There were many deciding factors for this, but it has been decided that Shah Rukh Khan and Madhuri Dixit will not have their names submitted for nomination in the Best Actor and Best Supporting Actress categories. Oscar Nomination Ads for Aishwarya Rai will be released first in 'Variety' over the course of December.

    In the meantime, 'Devdas' has also been formally selected for possible nomination in the following categories :

    BEST CINEMATOGRAPHY
    BEST ART DIRECTION
    BEST FOREIGN FILM
    BEST FILM
    BEST MAKE-UP
    BEST COSTUME DESIGN
    Oscar posters


    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  8. #8

    Standaard

    Dat klinkt goed, Roos Devdas moet ik maar is gaan bekijken als hier draait in een filmhuis of anders wachten tot ie wordt uitgebracht als huur/koop-dvd
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art
    Dat klinkt goed, Roos Devdas moet ik maar is gaan bekijken als hier draait in een filmhuis of anders wachten tot ie wordt uitgebracht als huur/koop-dvd
    Hij heeft hier al gedraaid Art, in de grote steden. Maar misschien komt de film nog wel in de filmhuizen. Ik heb de R0 Collectors edition. Maar ik denk als de film daadwerkelijk genomineerd gaat worden, er ook een NL release van gaat komen. Dat is met Lagaan ook gebeurd.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Hij heeft hier al gedraaid Art, in de grote steden. Maar misschien komt de film nog wel in de filmhuizen. Ik heb de R0 Collectors edition. Maar ik denk als de film daadwerkelijk genomineerd gaat worden, er ook een NL release van gaat komen. Dat is met Lagaan ook gebeurd.
    Ik heb er niks van mee gekregen dat ie hier heeft gedraaid Maar als de Oscar-uitreiking er aan komt en de film is genomineerd dan zullen de Filmhuizen het heus wel gaan draaien Ik ben benieuwd
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art

    Ik heb er niks van mee gekregen dat ie hier heeft gedraaid Maar asl de Oscar-uitreiking er aan komt en de film is genomineerd dan zullen de Filmhuizen het heus wel gaan draaien Ik ben benieuwd
    Je hebt wel gelijk, de film heeft alleen in selekte theaters in de grote steden gedraaid. En de kaartjes kon je alleen maar in de Surinaamse/Indiase winkels krijgen, wat ik heel jammer vind. De kaartjes zijn dan vaak duur en de theaters zijn vaak slecht. Ik weet wel dat Pathe in Rotterdam geprobeerd heeft (een maand geleden) om een Bollywood film in hun programma op te nemen, maar dat was volgens mij niet zo een succes. Want nu zie geen Bollywood films meer in hun programering Daarom vind ik het wel een goede zaak dat filmhuizen af en toe Indiase films op hun programma hebben staan
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  12. #12

    Standaard

    Ben super blij dat jullie er zo over denken...Te gek...bollywood komt r aan!!!!!
    (thanks rochan dat je al die info r op hebt gezet over devdas)

  13. #13

    Standaard Kabhi Kushi, Kabhie Gham

    De Bollywood klapper van eind 2001, wordt/is als S.E. gereleased.
    De S.E. bevat ook NL subs. Die voor wie geinteresseerd zijn in Bollywood films, is dit zker een aanrader. Ik heb al de pirate version en de gewone versie. De S.E. ga ik vanmiddag even halen. Deze film is een familie film, met mooie dans en zang. Ook de kostuums zijn erg mooi in de film. De topcast van Bollywood speelt in deze mee en leveren allemaal een goede prestatie af
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  14. #14

    Standaard Kaante

    Gisteravond Kaante in de bioscoop gezien. Deze film is een Bollywood remake van Reservoir Dogs (althans het 2e gedeeelte). Film gaat over een aantal criminelen die een bank gaan overvallen. De film is in zijn geheel in Amerika opgenomen. Ondanks dat het een remake is van Reservoir Dogs, vond ik de film goed. Dit is ook een geheel andere soort film, dan de gangbare Bollywood crime films. Veel dialoog en groffe taalgebruik. Deze film heeft mij iedergeval 150 minuten kunnen boeien. Hoop dat als de dvd release uitkomt beide versies van de film erop wordt gezet. (nl de Hollywood versie, met de liedjes en de zgn Hollywood versie, zonder liedjes)
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  15. #15

    Standaard

    hehe, moet lukken Rochan, ik heb gisteren een artikel gelezen over deze film en ik wilde je er iets over vragen. Goed te horen dat het blijkbaar de moeite is. Het zou wel zo zijn dat de film redelijk gesponsord is door coca cola en dat het soms een beetje lullig is zoals dit hier wordt gepromoot.

    Ik veronderstel dat in Europa en de Vs enkel de versie zonder liedjes zal uitkomen. men begon blijkbaar te dansen en te zingen midden de geweld scènes of zo iets?

    Volgens het artikel dat ik las had men trouwens geen toestemming van Tarantino als ik me niet vergis

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
    Edit

    Ik veronderstel dat in Europa en de Vs enkel de versie zonder liedjes zal uitkomen. men begon blijkbaar te dansen en te zingen midden de geweld scènes of zo iets?

    Volgens het artikel dat ik las had men trouwens geen toestemming van Tarantino als ik me niet vergis
    Als het goed is en de film slaat aan, dan wordt idd de versie zonder liedjes, in Europa en de VS gereleased in de theaters. Maar ik heb de laatste tijd helemaal niets meer over de zogenaamde Hollywood release gelezen, dus ik vraag me uberhaupt af of die nog gereleased wordt. De versie die ik gisteren heb gezien, was wel met liedjes, maar niet alle liedjes heb ik gezien in de film (ik heb ook de soundtrack van de film en daar staan iets van 10 liedjes op, en ik heb er maar 4 of 5 gehoor). Misschien hebben ze het gecombineerd

    En het kan idd kloppen dat ze geen toestemming hebben gehad van Tarantino, dat gebeurt idd wel vaker in India, dat ze films maken, die dan een remake van Amerikaanse films zijn. Ze doe nhet vaak zo subtiel (vaak een mix van een aantal films), zodat ze dan geen toestemming hoeven te hebben
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  17. #17

    Standaard Re: Kabhi Kushi, Kabhie Gham

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    De Bollywood klapper van eind 2001, wordt/is als S.E. gereleased.
    De S.E. bevat ook NL subs. Die voor wie geinteresseerd zijn in Bollywood films, is dit zker een aanrader. Ik heb al de pirate version en de gewone versie. De S.E. ga ik vanmiddag even halen. Deze film is een familie film, met mooie dans en zang. Ook de kostuums zijn erg mooi in de film. De topcast van Bollywood speelt in deze mee en leveren allemaal een goede prestatie af
    Heb deze versie aangeschaft. Ziet er allemaal heel mooi uit. Niet zo mooi als de C.E. van Devdas. Heb de film van de week bekeken. Waar ik nieuwsgierig naar was, was de NL ondertitleing. Deze viel erg tegen, erg veel fouten, zinsopbouw klopte niet. Ik denk dat ze vertaald hebben vanuit de Engelse subs. Heel erg jammer, als je dat vergelijkt met de NL ondertiteling van Lagaan en Mission Kashmir, die wel erg goed waren. Voor de rest heeft de film een aatnal extra's, de gewone versie heeft helemaal geen extra's, zoals een aantal deleted scenes, interviuews en commentaren en trailers. Aangezien van de NL subs, ben ik wel tevreden met deze aanschaf.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  18. #18

    Standaard Kehtaa hai Dil Baar Baar

    Deze film gisteravond gekeken. Films is een remake van Meet the parents. Gaat over een jongen, die verliefd raakt over een meisje, en dan goedgekeurd moet worden door de vader van het meisje. Dit brengt dan een aantal komische sitiaties met zich mee. Film bevat mooie liedjes. Beeld en geluid valt erg tegen. Beeld trilt af en toe, en dof. Film is voor Bollywood begrippen niet lang (119 minuten). Film is leuk voor een keertje te zien, maar zal hem niet aanbevelen om aan te schaffen. Heb deze film voor mijn dochtertje aangeschaft en voor de jeugd is het wel leuk
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  19. #19

    Standaard

    Hey Rochan

    jij hebt een aardige collectie bolly-films
    Waar koop jij ze als ik vragen mag ??

    Prem
    God Created Mother Because He Could Not Be Everywhere.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prem
    Hey Rochan

    jij hebt een aardige collectie bolly-films
    Waar koop jij ze als ik vragen mag ??

    Prem
    Mijn verzameling Bollywood films begint aardig te groeien. En tot een paar jaar terug moest ik eigenlijk niets van Bollywood films hebben. Mede omdat ik de taal niet machtig ben. Sinds de komst van de dvd's ben ik me wel in gaan interesseren, omdat je ook mogelijkheid voor Engelse ondertiteling (en ook een aantal met NL ondertiteling). Ik heb ook gemerkt dat er een flink aantal goede films zijn gemaakt (vooral die met Amitabh). Mijn vrouw keek altijd al naar de films (op video). Mijn zoontje en oudste dochtertje zijn al helemaal verslaafd aan de Bollywood films. Ik volg ook veel niews op www.zulm.net. Op deze site wordt Bollywood films besproken. Ik haal mijn films meestal bij Temptations Palace in Rotterdam. Ze zijn niet de goedkoopste, maar ze weten dat ik de originele versies wil hebben, dus ze bedonderen me niet. Heel veel winkels verkopen illegalle copies, en beweren dan dat het originele versies zijn. Wat ik ook een leuke winkel vind is Govinda in Dne Haag. Zij hebben evenals Temptations ook een uitgebreide collectie. Mi Wakandra in Rotterdam koop ik ook wel eens films, alleen zij hebben niet zo uitgebreide collectie (maar zij hebben wel leuke aanbiedingen).
    Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan

    Govinda in Dne Haag.
    Paulkrügerlaan/plein geloof ik ???

    De S.E. van KKKG was zeker pittig geprijsd.
    Kan me nog die dubbel dvd van Mohabbatein herinneren
    die was ook niet echt goedkoop.
    (Heb deze overigens wel meteen gekocht, iets wat ik de laatste 2 jaar niet meer doe).
    God Created Mother Because He Could Not Be Everywhere.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prem


    Paulkrügerlaan/plein geloof ik ???

    De S.E. van KKKG was zeker pittig geprijsd.
    Kan me nog die dubbel dvd van Mohabbatein herinneren
    die was ook niet echt goedkoop.
    (Heb deze overigens wel meteen gekocht, iets wat ik de laatste 2 jaar niet meer doe).
    De S.E. van KKKG is idd niet goedkoop, maar de films Yashraj zijn over het algemeen altijd al vrij prijzig. En dat is best wel jammer, want ze brengen best goede films uit (oude en nieuwe) en meestal de kwaliteit is niet zo goed. Dei heeft in het verleden wel een aantal goede films uitgebracht, die ik je zker wel kan aanbevelen o.a. Hum Dil De Chuke Sanam (met Ashwayria Rai, Salman Khan), Hum Saath- Saath Hain (Karisma Kapoor, Salman Khan) en Kaho Naa Pyaar Hai (met Hritik Roshan en Amisa Patel) en dit jaar heeft Columbia Lagaan en Mission Kashmir, beide met NL subs en goede kwaliteit, beeld en geluid. Devdas kan ik je ook aanraden, topfilm. Voor de rest ben ik ook benieuwd naar de dvd release van Kaante
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  23. #23

    Standaard Dilwale Dulhania El Jayenge

    Morgen (05-01-2003) op Nederland 3 Dilwale Dulhenia El Jayenge om 14.05. Dit is een van succesvolste van Bollywood films. Het is een simpel verhaal, een loverstory met de daarbij behorende problemen. Film heeft leuke liedjes en is zker een aanbeveling om te kijken.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  24. #24

    Standaard Mother India

    Zondag 15.05 op Nederland 3 Mother India. Dit is een film uit 1957 uit India. Het is een aangrijpend verhaal over een alleenstaande moeder met haar 2 kinderen. Zeker een aanrader om te zien. De film is eigelijk zwart/wit, maar je krijgt de ingekleurde versie te zien en met NL ondertiteling
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  25. #25

    Standaard Re: Mother India

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan
    Zondag 15.05 op Nederland 3 Mother India. Dit is een film uit 1957 uit India. Het is een aangrijpend verhaal over een alleenstaande moeder met haar 2 kinderen. Zeker een aanrader om te zien. De film is eigelijk zwart/wit, maar je krijgt de ingekleurde versie te zien en met NL ondertiteling
    Ach mijn Indisch is ook prima, dus die ondertitels hoeven niet zo van mij

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •