Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 173 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lord of the Rings, The: The Fellowship of the Ring (4 disc) [DVD]

    Lord of the Rings, The: The Fellowship of the Ring (4 disc) [DVD]

    Naast de toevoeging van vele extra's is bij deze nieuwe DVD versie ook de film aangepast. De originele lengte van bijna drie uur is met een half uur verlengd door de toevoeging van nieuwe scènes. Speciaal voor deze DVD is regisseur Peter Jacksom opnieuw achter de montagetafel gekropen om extra elementen aan het verhaal toe te voegen.

    Lees dit artikel

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Eindelijk mogen we wel zeggen, maar wel een goeie recensie. Nu ben ik nog benieuwd naar wat A-film heeft te zeggen over het vermeende geluidsprobleem. Misschien dat de tikken/plops idd wel apparatuurafhankelijk zijn en iets met de EX/ES flag te maken hebben. Ben zelf helaas geen expert...

    TOPPER is zwaarverdient, misschien is een release als deze zelfs wel buitencategorie

  4. #4

    Standaard

    Goede Recensie Dit is de beste/mooiste dvduitgaves, van dit jaar. Ik heb dan de gewone extended version (Zonder boekensteunen). Heb de extended version afgelopen maandaag gekeken en , heeft me geboeid van begin tot het einde. De bioscoopversie, heb ik nog niet uitgepakt, omdat ik die versie al in de bioscoop heb gezien. Een vette pluim voor A-film. Zo hoort een topfilm uitgebracht te worden
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  5. #5

    Standaard

    Leuke recensie hoor, met een terechte score. Het is moeilijk om alles 5 sterren te geven, want dat zou beteken dat de DVD-set perfect is en dat is onmogelijk, het kan altijd beter Maar dit is gewoon de mooiste set tot nu toe

  6. #6

    Standaard

    TOP! Een heerlijke recensie om te lezen en prachtige box voor in de collectie. Inderdaad een TOPPER.
    Komt wel goed...

  7. #7
    Thijs van den Ende
    Guest

    Standaard

    Ga naar de chapter selection op disc 1 en 2, ga naar het laatste hoofdstuk en druk naar beneden, er verschijnen resp. een ring en twee torens. Selecteer deze en je krijgt op disc 1 een MTV Movie Award filmpje en op disc 2 de trailer van Two Towers

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Een prachtige recensie over een prachtige film

  10. #10

    Standaard

    ik moet zeggen dat dit een toprecensie is voor een topfilm. Goed en duidelijk neergezet door Eric (klasse gedaan hoor), nodigd echt uit tot het bekijken en aanschaffen van deze uitgave van de film. Heb hem zelf al in huis,echt een dijk van een film,goed geluid,mooie extras en een mooie uitgave( ik heb de 4 dvdversie met de boeken en de beelden). Een van de beste recensies die ik gelezen heb hier.

  11. #11

    Standaard

    Mooie recensie. Kben ook blij dat ik em heb.
    Klein puntje over de recensie:

    opnieuw regemixt
    , moet dit niet Geremixt zijn? Klein tikfoutje, kan gebeuren

  12. #12

    Standaard

    In 1 woord "SUBLIEM"

  13. #13

    Standaard

    Ik vermoed dat het ploppen te maken heeft met de toegepaste dts decoder in sommige versterkers. Ikzelf heb de denon avc-a1se met upgrade en deze heeft totaal geen moeite en laat ook geen enkele onregelmatigheid horen. Ik heb beide versie gezien en beluisterd en de dts track springt er zonder meer boven uit.
    De detaillering van de omgevingsgeluiden in het begin, alle toegepaste geluidseffecten, de ruimtelijkheid van het geluid in Moria en de samenhang in de toepassing van de surrounds en sub is ronduit geweldig.

  14. #14

    Standaard

    ff off topic: De film is goed bevonden voor 12 jaar en ouder en niet 16 hoor.

  15. #15

    Standaard

    Hier zaten we op te wachten!!!
    Een hele goede recentie (Jammer dat het wat lang heeft geduurd)
    En misschien leuk voor de toekomst om de R1 met de R2 track te vergelijken?
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  16. #16

    Standaard

    Peter Jackson heeft al bekend gemaakt dat volgend jaar de The Two Towers, the extended version uit zal komen.

    Top!!
    "Take your Vulcan cynicism and bury it with your repressed emotions" Captain Archer

    My precioussss collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    ff off topic: De film is goed bevonden voor 12 jaar en ouder en niet 16 hoor.
    De korte versie (bios) is 12 jaar en ouder, op deze lange versie wordt 16 jaar en ouder aangeven. Zal wel te maken hebben met de iets bloederiger gevechten.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap Poot


    De korte versie (bios) is 12 jaar en ouder, op deze lange versie wordt 16 jaar en ouder aangeven. Zal wel te maken hebben met de iets bloederiger gevechten.
    Klopt, alleen zijn de gevechten niet echt veel bloederiger, alleen wat harder. Kopstoten enzo.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap Poot
    Ik vermoed dat het ploppen te maken heeft met de toegepaste dts decoder in sommige versterkers. Ikzelf heb de denon avc-a1se met upgrade en deze heeft totaal geen moeite en laat ook geen enkele onregelmatigheid horen. Ik heb beide versie gezien en beluisterd en de dts track springt er zonder meer boven uit.
    De detaillering van de omgevingsgeluiden in het begin, alle toegepaste geluidseffecten, de ruimtelijkheid van het geluid in Moria en de samenhang in de toepassing van de surrounds en sub is ronduit geweldig.
    Welke scenes zou dit nu moeten zijn, dan kan ik nog eens goed gaan luisteren? Ik heb zelf een Onkyo TX600E en die is volgens mij extra goed bekeken op zulke onvolkomendheden. Tijden kan ik helaas niet op zoeken, want die geeft de PS2 niet weer.

    Als het ploppen níet door de pitchcorrectie komt, kan het dan evengoed zijn dat er nog een ander probleem is?

  20. #20

    Standaard

    Dit is werkelijk een topper van de bovenste plank!!!
    Zowel als film zelf als de dvd uitgave op zich.
    Wat een genot om hier naar te kijken. Ik heb er lang op moeten wachten maar het was het dubbel en dwars waard. Ben achteraf blij dat ik toch niet voor de 2 disc versie ben gegaan. Deze uitgave is zonder meer de beste dvd titel die er is en het zal ook nog wel ff duren voordat dit ooit overtroffen wordt...The Two Towers misschien ja

    Vind het alleen vreemd dat bij de beoordeling het puntje "Inhoud" niet helemaal blauw is. Wat kan hier dan nog beter op? Kan me dat iemand dan eens uitleggen? Maar ja, mensen moeten altijd wat te zeuren hebben. Verder een goede recensie op dat ene puntje na.

  21. #21

    Standaard

    Er is toch nog wel het eea op het geluid aan te merken, met name het bij deze versie (onnodig) sterke gebruik van de bas. Zie bijvoorbeeld ook: (uit recentie)

    I also felt pleased with the Dolby Digital EX 5.1 and DTS ES 6.1 soundtracks of Fellowship, though I admit the audio didn’t overwhelm me to the degree apparently experienced by others. I’ve read massive praise for the mixes that I didn’t think they merited. Actually, the audio did overwhelm me, which was the problem. Bass levels went off the chart during much of the film, and I don’t feel that more is necessarily better. Fellowship poured on the low-end to an excessive degree, and it became a distraction at times. It seemed like every little noise pounded my subwoofer into submission, and this felt over the top and unnecessary. Some may love this emphasis on heavy bass, but it dissatisfied me to a small degree.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Vind het alleen vreemd dat bij de beoordeling het puntje "Inhoud" niet helemaal blauw is. Wat kan hier dan nog beter op? Kan me dat iemand dan eens uitleggen? Maar ja, mensen moeten altijd wat te zeuren hebben. Verder een goede recensie op dat ene puntje na.
    Als je een fantasy-liefhebber bent en/of het boek gelezen hebt vind je deze film zeer waarschijnlijk subliem. Als je ziet hoeveel energie (en liefde) er ingestopt is zijn er vrijwel geen gelijken. Als je leest en ziet wat er achter de schermen allemaal moest worden verricht en hoevelen bezielt leken met dat ene doel (het zo goed mogelijk verfilmen van LOTR), dan doet me dit denken aan de jaren zestig: het (veilig) zetten van een mens op de maan.

    Puur als film gezien is het verhaal bij tijd en wijle opervlakkig en gehaast, vooral als je bedenkt dat mensen vaak maar de helft (of minder) van de details opvalt. Een vriendin van mij genoot veel meer van Harry Potter, hoewel ze van beiden de boeken niet kende...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ettepet
    Er is toch nog wel het eea op het geluid aan te merken, met name het bij deze versie (onnodig) sterke gebruik van de bas. Zie bijvoorbeeld ook: (uit recentie)
    Dit is wel een R1 recensie -wel erg goeie- en een commentaar over de R2 was dat de R1 veel meer bas heeft...teveel blijkt dus uit deze review.
    Hoeveel bass een film heeft verschilt echt per DVD en soms moet ik hem voor een film echt zachter zetten (Band of Brothers), dus vind ik niet iets om echt over te klagen. Of zijn er basssystemen die niet goed regelbaar zijn door een knopje op de bass zelf?

  24. #24

    Standaard Beter dan verwacht!!!

    De uitgave van de 2-disk versie was echt een beetje een domper voor mij, maar deze uitgave maakt alles weer goed!. (volgende keer koop ik de 'normale' versie niet meer). Vooral de toegevoegde scenes vind ik erg goed. Ik heb zelf nog niet de boeken gelezen en de bioscoopversie vond ik dan eigenlijk ook niet zo goed (niet zo goed als in; 'minder goed dan wat gemiddeld de reacties van anderen waren'). Het verhaal kwam mij nogal onduidelijk over!. Met de toegevoegde scenes wordt het verhaal voor mij (en voor de andere niet-lezers v/d boeken) veel duidelijker. De scenes passen zo goed in de bioscoop versie dat ik denk dat bij het weglaten van deze scenes niet gedacht is aan de verhaallijn maar puur en alleen aan de tijdsduur van de bioscoop-versie ("3 EN een 1/2 is net iets te lang", moeten ze gedacht hebben!). Scenes kunnen namelijk ook geknipt worden omdat ze het verhaal verslechteren maar bij deze scenes is dat zeker niet het geval JIPPIE!!!!!. Had hij deze scenes niet weggeknipt dan had 'The fellowship of the Ring' wellicht een Oscar gescoord voor beste film!!!.
    Over geluid en beeld ben ik eveneens verheugd, echter het verschil met de 2-disk versie is niet zo groot (wel cool DTS-track ps. geen last met plokken??of ook maar iets op Pioneerr DV-55). Toch beland deze film bij mij op de 4e plaats voor beeld & geluid achter; 1 Attack of the Clones, 2 The Phantom Manace, 3 The Fifth Element (superbit).
    De extra's zijn erg goed!!, zeker i.v.g. met de 2-disk versie waar je wordt opgezadeld met PREVIEWS, wat was dat hinderlijk!. Ik zat gewoon te kijken naar een 3-tal warmmakertjes voor The fellowship of the Ring terwijl ik hem al drie keer had gezien. Sorry hoor, extra's horen naar mijn mening veel meer in te gaan op hoe de film is gemaakt en wat er allemaal bij komt kijken, ja toch?. Deze versie doet dat heel erg goed en komt daarmee voor mij hierdoor op een gedeelde eerste plaats met de twee Star Wars dvd's.
    Kortom, een juweeltje!!!

  25. #25

    Standaard

    Mooie recensie voor een geweldige film!
    Ik heb inmiddels de film de afgelopen tijd een paar maal gezien om mij zo optimaal voor te breiden voor deel 2.
    Ik ben de dagen al aan het aftellen.... 6... 5... 4... 3... 2... 1...

    Jaaaa... het is bijna 18 december!!!


    Check out my website:

    My HIFI and my DVD Collection

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •