Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 173 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een scan van de voorkant (zie het bovenste LOTR-plaatje op deze pagina) om als wallpaper te fungeren. Kan/wil iemand dat hier eens neerzetten?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Dit is wel een R1 recensie -wel erg goeie- en een commentaar over de R2 was dat de R1 veel meer bas heeft...teveel blijkt dus uit deze review.
    Hoeveel bass een film heeft verschilt echt per DVD en soms moet ik hem voor een film echt zachter zetten (Band of Brothers), dus vind ik niet iets om echt over te klagen. Of zijn er basssystemen die niet goed regelbaar zijn door een knopje op de bass zelf?
    Dan heb ik blijkbaar een regio 1 versie, want mijn kopietje thuis heeft exact hetzelfde euvel...

    En idd, je kunt de bas zachter zetten, maar waarom een constant harde bas als de rest van het geluid niet meedoet? Liever heb ik een subtiel gebruik, zoals bijv. bij de gelijktijdig gekochte ATOTC (Star Wars 2).

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ettepet
    Een vriendin van mij genoot veel meer van Harry Potter, hoewel ze van beiden de boeken niet kende...
    Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik kan met deze info wel een schatting maken van hoe oud die vriendin van jou is

  4. #29

    Standaard

    Ze is wat jonger ja, 21...

    Maar ik denk ook dat het zware onderwerp bij LOTR en de speelse magie bij Harry Potter invloed hebben gehad bij haar keuze.

  5. #30

    Standaard

    Mijn Denon 3801 heeft geen last van tikken maar toch hoor ik dat bij de DTS track soms het geluid als het ware wordt afgekapt. Vooral bij zachte zang met instrumentale begeleiding is het te horen. Op wat voor een type Yamaha versterker is deze film getest?

  6. #31

    Standaard

    kheb de huurversie gezien....en met mijn set heb ik ook geen dts geluids fout kunnen vinden.......(ps die DTS track is echt flippuuhhhh)

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DTS freak
    kheb de huurversie gezien....en met mijn set heb ik ook geen dts geluids fout kunnen vinden.......(ps die DTS track is echt flippuuhhhh)
    Wat voor een set heb je?

  8. #33

    Standaard

    Prachtige recensie, goed omschreven en duidelijk. Dit is inderdaad de kroonjuweel van mijn collectie. Misschien ben ik als Tolkien fan niet helemaal objectief, maar ik denk toch dat de meeste dvd-bezitters het met mij eens zijn.

    Ik heb alle commentaartracks beluisterd en moet toegeven dat de director's en cast commentaar het leukst en informatief zijn. Toch zijn de andere ook de moeite waard en hoor je buiten de vele technische informatie toch ook leuke anekdotes.
    Voor veel mensen zal de stem van Richard Taylor erg zeurdig overkomen en die van Alan Lee is nauwlijks te verstaan, maar goed. Het is ook erg handig dat je de naam van de pratende persoon in beeld krijgt, TOP!

    En nu begint het lange wachten op de extended uitgave van The Two Towers...
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #34

    Standaard

    Geweldige recensie, en inderdaad de film en de DVD zijn het allemaal zeker waard. het ploppen hoor ik ook maar ik heb het op de 2 disc editie ook gehoord en hoor het nu maar bij een of twee scenes. niet echt storend en het is pas merkbaar als je er goed op let.

    Ik merk zeker dat de 4disc DTS track veel minder bass weergeeft en daar ben ik blij om , ik vondt de 2 disc vaak TE.

    Een echte topper! ^-^
    An alliance once existed between elves and men. long ago we fought and died together.

  10. #35

    Standaard

    Misschien is het wat roor hoor,
    Maar waarom heeft een DVD die alle rondjes heeft bij alle onderdelen NIET alle rondjes bij "inhoud"?

    Dat verhaal van 16 jaar en ouder vind ik wel vaag, wat is er dan grover????? Dat stuk waneer Isildoor word vermoord ofzo? Dat ze die pijl schieten? Misschien dat ze hem daarom ook wel eruit hebben geknipt. Ik koop maar weinig DVD's alles die ik ECHT hebben wil. De 2 disk heb ik al dus ik vind het wel een beetje zonde om dan de 4 disk te gaan kopen.

    Verder wel een ERG GOEDE! recentie!

    Doei Sonyman

    Spoilertags toegevoegd door de crew (Alex)
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #36

    Standaard

    Ik deel de meningen van iedereen. Alleen vind ik niet dat je alle bolletjes voor beeld kan geven, aangezien er nu ook Star Wars 2 is, kijk, die was pas subliem! En bij Inhoud verdient die wel alle bolletjes, maar er moet iets overblijven voor volgend jaar ! Ik heb net de laatste van de docu's gekeken, en ben er dus precies een goede maand mee zoet geweest(12-11 t/m 12-12). Geweldige DVD gewoon en ik ben blij dat ik ook nog eens de beeldjes erbij heb!!

    P.S.: Is Saruman nou zo'n moeilijke naam?? Er staat Sauroman...

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobW
    P.S.: Is Saruman nou zo'n moeilijke naam?? Er staat Sauroman...
    Typfouten kunnen altijd gebeuren, ik heb Eric al een PM gestuurd voor een andere.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Neo
    Peter Jackson heeft al bekend gemaakt dat volgend jaar de The Two Towers, the extended version uit zal komen.

    Top!!
    Kan niet wachten tot the two towers. Heb al kaartjes voor de premiere. Wordt smullen. Als de Two Towers ook op zo een juweeltje van een dvd komt is iedere dag wachten er 1 teveel.
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Voor veel mensen zal de stem van Richard Taylor erg zeurderig overkomen...
    Dat viel me inderdaad op tijdens het bekijken van de extra's. Hij praat wel op een enorm irritante manier moet ik zeggen. Voor de rest niks te klagen over wat ik tot nu toe van de extra's heb gezien.

    Ik weet niet of het al eerder was vermeld maar het viel me op dat Peter Jackson soms een muts droeg met 'Braindead' erop .
    1 van z'n vroegere films zoals veel mensen inmiddels wel zullen weten.

  15. #40

    Standaard

    Dit is zo'n uitgave waar je het als dvd-liefhebber allemaal voor doet.

  16. #41

    Standaard

    Ik heb hem een 9 gegeven. Ik vond het net geen tien waard omdat ik wel had verwacht dat als de film over 2 discs is verspreidt, dat de bitrate wel op z'n volledige bereik zou zitten en niet op de helft. Voor de rest top top top. zijn er nog meer mensen die het met me eens zijn?

  17. #42
    eX0duS
    Guest

    Standaard

    Dit is echt een box set waar ik trots op ben, echt geweldig gewoon. Ik heb er verder gewoon geen woorden meer voor, zo mooi. Geluid een 10, beeld een 10, eigenlijk alles een 10.

    En meer dan 7 uur aan documentaire, en nog interessant ook. En de extra scene's, geweldig gewoon. Ik kan niet wachten op LOTR Two Towers.

  18. #43

    Standaard

    Ik kan het niet eens zijn met de beroordeling van 5-discsjes voor het geluid. Is dit niemand opgevallen dan?

    Van DVDinfo.be
    Er is intussen al behoorlijk wat over te doen geweest, en na nauwkeurige beluistering kunnen we niet anders concluderen dat de dynamiek van de 2-discversie wat is getemperd, en, wat erger is, er hier en daar enkele storende effecten optreden. Niets wat de disc definitief onbeluisterbaar maakt, maar door pitch-correctie (het verlagen van de toon om de versnelling van PAL versus NTSC te compenseren) zitten er een paar knikken in het geluid, en in sommige scènes is dat wel érg goed te merken. Neem bijvoorbeeld de scène waarin Gandalf op Orthanc gevangen zit, en een vlinder tot bij hem vliegt; het geluid bestaat daar enkel uit koorgezang, en dan merk je pas goed dat er een hik in het geheel zit.
    Ik vond dit inderdaad ook storend. Al is dit probleem maar in een paar scenes merkbaar, naar mijn mening is het geluid dus niet perfect.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  19. #44

    Standaard

    Goede recensie, dat ten eerste.

    Verder wist ik a meteen dat ik de gewone Extended wilde hebben, R1. Nu was ik van de zomer (aug) in de USA, en zag daar de 2 disc editie liggen voor 10 dollar. Du stoch maar meegenomen. Film wederom 3 of 4 keer bekeken, prachtig.

    Vervolgens van de week de Extended R1 binnen gekregen, en ik vindt persoonlijk het verhaal veel en veel vloeiender, beter uitgewerkt en zeer de moeite waard. Verder zijn de extra's (ben er nog niet klaar mee) uitbundig en overvloedig.

    Dit betekent dat ik toch weer probeer hetzelfde te doen voor de komende 2 delen, ik vindt dit echt een release (en hopelijk ook de komende) die zijn geld waard is!
    It may be that your sole purpose in life is simply to serve as a warning to others.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap Poot
    Ik vermoed dat het ploppen te maken heeft met de toegepaste dts decoder in sommige versterkers. Ikzelf heb de denon avc-a1se met upgrade en deze heeft totaal geen moeite en laat ook geen enkele onregelmatigheid horen. Ik heb beide versie gezien en beluisterd en de dts track springt er zonder meer boven uit.
    De detaillering van de omgevingsgeluiden in het begin, alle toegepaste geluidseffecten, de ruimtelijkheid van het geluid in Moria en de samenhang in de toepassing van de surrounds en sub is ronduit geweldig.
    Ik heb dezelfde versterker en dezelfde ervaring. Enkele andere versterkers (waaronder ook oudere Denon types) hebben soms problemen met de ES flag. In vergelijking tot de 2 disc is de sub wat zachter, hetgeen alleen maar een verbetering is.

    De film is .
    Het beeld is .
    Het geluid is .
    De extra's: vrijwel allemaal breedbeeld in goede kwaliteit, ondertiteld en informatief, dus ook .
    Dit is de eerste DVD die ik een 10 heb gegeven.

  21. #46

    Standaard

    Zijn de audiocommentaren nou ondertitelt of niet? Verder moet ik wachten tot 25 december totdat ik deze film kan gaan zien want dan krijg ik hem voor de kerst.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AJl
    Ik heb hem een 9 gegeven. Ik vond het net geen tien waard omdat ik wel had verwacht dat als de film over 2 discs is verspreidt, dat de bitrate wel op z'n volledige bereik zou zitten en niet op de helft. Voor de rest top top top. zijn er nog meer mensen die het met me eens zijn?
    Ik weet niet hoeveel ruimte 4 commentaartracks innemen, maar daar zal vast wel een deel van de verklaring liggen. Tevens de mooi geanimeerde menu's die alle in DD5.1!
    Erg subliem dat de extra's van het geluid ook in DD5.1 is!

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    ...
    In vergelijking tot de 2 disc is de sub wat zachter, hetgeen alleen maar een verbetering is.
    Over welke bassen hebben we het hier? De meeste tijd is de bas ongeveer 4x zo hard geworden, veel te hard.. (ik heb het over de achtergrondgeluiden/ -muziek, en beslist niet over de special effects)

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB
    Zijn de audiocommentaren nou ondertitelt of niet?
    ja

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    ja
    Alle vier?!? Dat is best wel goed, eigenlijk.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •