Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 173 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Vooral handig. Cast-commentaar rulet Tik

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB
    Alle vier?!?
    ja

    Er staat zelf in beeld wie aan het woord is, dus dat is perfect gedaan. Ook wel makkelijk dat je bij het commentaar de NL subs hebt, want soms gaat het toch wat te snel of moeilijke woorden...

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ettepet

    Over welke bassen hebben we het hier? De meeste tijd is de bas ongeveer 4x zo hard geworden, veel te hard.. (ik heb het over de achtergrondgeluiden/ -muziek, en beslist niet over de special effects)
    Het dreunen van het Nazgul paard als de Hobbits zich onder de boomwortels verstoppen. En volgens mij ook bij de lawine op de nevelbergen. Maar het kan ook zijn dat ik m'n sub anders heb afgesteld sinds ik de 2disc heb gekeken. Ik heb ze niet rechtstreeks vergeleken.

  4. #54

    Standaard

    Simpelweg de beste DVD-release tot nu toe. Prachtig vormgegeven, mooie extra's en natuurlijk een superfilm.

    Wel jammer dat je beide versies moeten kopen als je echt op extra's kickt, maar goed, dat hebben we er wel voor over (O ja en dan natuurlijk nog de National Geographic DVD...)

  5. #55

    Standaard

    Ik heb hem al geruime tijd in bezit, evenals de bioscoop versie. Ik ben een ontzettende fan van het boek. Mijn vriendin niet, en hierdoor de volgende opmerking:

    Voor mijn vriendin waren de toegevoegde scenes een geschenk uit de hemel! Voor een "leek" is het nu beter te volgen en te begrijpen.

    Hebben jullie ook deze ervaring?
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  6. #56

    Standaard

    Nasibal, zoals ik al eerder zei: JA... de bioscoop versie is sneller, maar de extended is vloeiender en snel genoeg...
    It may be that your sole purpose in life is simply to serve as a warning to others.

  7. #57

    Standaard

    Voor mijn vriendin waren de toegevoegde scenes een geschenk uit de hemel! Voor een "leek" is het nu beter te volgen en te begrijpen.
    Ik ben Tolkien freak. De extra scenes zijn voor mij een feest van herkenning (bijv. de geschenken van Galadriel).

  8. #58

    Standaard

    Hallo,

    Ze zeggen op het doosje dat de speelduur 200 minuten is maar ik kwam er net achter dat de aftiteling 30 minuten duurt. Echt grappig, nog nooit gezien.

  9. #59

    Standaard

    Dit is hier nog niet gezegd, geloof ik....mooie recensie!

    Als fervent lezer van de boeken (5e keer in 15 jaar er inmiddels opzitten) ben ik verre van objectief...hoewel, misschien juist daarom ook wel extra kritisch. Maar ik kan niet anders zeggen dat van Peter Jackson tot aan de koffiejuffrouw, iedereen met zoveel liefde aan deze film heeft gewerkt. Dat zag je in de bios al terug, maar wordt nog eens bevestigd met deze weergaloze dvd.
    Dat begint uiteraard met de uitbreiding van de originele bioscoopversie, maar gaat door bij de zeer waardevolle commentaartracks en de compleetheid van de overige extra's. Niet zomaar wat losse docu's of wat foto's achter elkaar gezet, maar een logische opbouw van de wijze waarop de film vorm heeft gekregen. logisch en compleet.

    Het is heerlijk om te weten dat ook TTT en ROTK in één ruk zijn gemaakt, want dat garandeert drie jaar van zeer hoge cinematografische kwaliteit. Het zijn mooie tijden waarin we leven. PJ, bedankt!

  10. #60
    Matthijs Duppen
    Guest

    Standaard

    Hier heb ik echt op gewacht, een extended versie. Hij is echt fantastisch. Iets minder vond ik dat losse velletje met de inhoud... Dit was lekker scheef op de doos geplakt en niet zonder scheuren te verwijderen... Kan iemand mij hier aan helpen? Alvast bedankt

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Matthijs Duppen
    Hier heb ik echt op gewacht, een extended versie. Hij is echt fantastisch. Iets minder vond ik dat losse velletje met de inhoud... Dit was lekker scheef op de doos geplakt en niet zonder scheuren te verwijderen... Kan iemand mij hier aan helpen? Alvast bedankt
    Bij mij zat het velletje er los bij
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Bij mij zat het velletje er los bij
    Bij mij ook! Erg onhandig, want wat moet ik er zo mee?
    Robert.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tossie


    Bij mij ook! Erg onhandig, want wat moet ik er zo mee?
    Ja ik weet ook niet goed wat er mee te doen, die zit bij mij achter het boekje in de zijkant.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #64
    Piet Dijkstra
    Guest

    Standaard

    Ik ben benieuwd wat voor DVD-box er uitkomt als alle films in de bios zijn geweest. DAt moet toch wel mega worden....mega

  15. #65

    Standaard

    Zo vlak voor het uitkomen van The Two Towers heb ik de 4-disc nu eindelijk aangeschat (zat wel in de pijplijn, maar kwam er maar niet van) en ik kan er volledig in meegaan dat ie echt subliem is. De extra's heb ik nog niet bekeken maar over de nieuwe cut van de film kan ik kort zijn: als ik deze versie gezien had toen ik hem in de bios zag had ik het meteen een meesterwerk genoemd i.p.v. dat ik het toen een beetje een teleurstelling vond. Het is echt een verademing hoe al die nieuwe edits en toegevoegde scenes de hele toon van de film zo (in de positieve zin!) hebben kunnen veranderen. Een paar mensen noemden het lagere tempo een groot pluspunt en daar kan ik volledig in meegaan: je ziet meer details en kunt volgt het verhaal en de ontwikkeling van de karakters veel beter. Wat ik heel fijn vond was dat je bij deze versie ook veel meer het idee van 'een reis' krijgt. De extra details (vooral de toegevoegde scenes/shots in the Shire en het deel voor Rivendel, maar ook die later in de film) geven je veel meer het besef dat ze een enorme trek aan het maken zijn, en dat vond ik altijd zo'n heerlijk aspect aan het boek. Wat een heerlijke film en wat een heerlijke dvd!

    Een klein minpuntje: het door elkaar mixen van Engelse en Nederlandse namen in de ondertiteling vond ik niet zo'n succes. D'r bestaat zo'n mooie Nederlandse vertaling van het boek dus waarom?

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Piet Dijkstra
    Ik ben benieuwd wat voor DVD-box er uitkomt als alle films in de bios zijn geweest. DAt moet toch wel mega worden....mega
    Ik zou eigenlijk niet weten wat ze aan een box nog zouden kunnen toevoegen om daar meerwaarde aan te geven. Misschien beide cuts van alle films? Ik ga al voor beide versies van ALLE drie de films dus daar zou ik niets aan hebben. Je komt dan in ieder geval aan een verzameling van 18 schijven voor 3 films.... oef!

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon


    Ik zou eigenlijk niet weten wat ze aan een box nog zouden kunnen toevoegen om daar meerwaarde aan te geven. Misschien beide cuts van alle films? Ik ga al voor beide versies van ALLE drie de films dus daar zou ik niets aan hebben. Je komt dan in ieder geval aan een verzameling van 18 schijven voor 3 films.... oef!
    Je vergeet de DVD's van National Geographic "LOTR - Beyond the Movie", dan kom je straks wellicht op 3x7=21 DVD's..

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ettepet

    Je vergeet de DVD's van National Geographic "LOTR - Beyond the Movie", dan kom je straks wellicht op 3x7=21 DVD's..
    Ik betwijfel eigenlijk of voor iedere release wel 4 of 5 disc edities gemaakt zullen worden. Na de docu's op de 4 disc van FOTR gezien te hebben vraag ik me af wat er nou in vredesnaam nog te vertellen valt over deze films. Maak daarvan trouwens maar "over WAT voor film dan ook". Dit is verreweg de meest uitgebreide documentatie van de productie van een film op dvd die ik tot nu toe heb gezien. Voorheen was wat dat betreft de Criterion editie van Brazil mijn 'kampioen' maar die heeft nu plaats moeten maken voor deze titel.

    EDIT: d'r is eigenlijk al aangekondigt dat er weer een directors cut komt van TTT maar wat ik dus bedoelde met die opmerking over 4 of 5 disc edities is dat ik benieuwd ben of ze die release nog genoeg kunnen opvullen met extra's om er echt zulke grote disc sets van te maken.

  19. #69

    Standaard

    Originally posted by Richard Boon
    EDIT: d'r is eigenlijk al aangekondigt dat er weer een directors cut komt van TTT maar wat ik dus bedoelde met die opmerking over 4 of 5 disc edities is dat ik benieuwd ben of ze die release nog genoeg kunnen opvullen met extra's om er echt zulke grote disc sets van te maken.
    Allereerst: Ik heb net deel 2 TTT gezien, en ze stoppen zo te zien express wat vroeger om voldoende materiaal over te houden voor een deel 3 van weer ruim 2 1/2 uur.

    Over de extra's: Volgens mij is er voldoende materiaal om zoveel disks te vullen, maar ze zullen creatief moeten zijn om niet al teveel in herhalingen te vervallen. Misschien een hele verzameling niet gebruikt filmmateriaal, een interactieve encyclopedie en/of chronologisch overzicht, interviews met vragen van de kijkers, of die nog niet behandeld zijn. Een plaatjes bibliotheek op dvd met allerlei props, miniatures en 'bigatures' uit de 3 films, eventueel nog van verschillende kanten bekeken. Aan overlappen zul je bijna niet kunnen ontkomen.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ettepet
    Over de extra's: Volgens mij is er voldoende materiaal om zoveel disks te vullen, maar ze zullen creatief moeten zijn om niet al teveel in herhalingen te vervallen.
    De CGI in TTT is stukke meer, dus dat alleen al kan zeker 2 uur interessant zijn...misschien wel 3. Dit is dan incl. Gollum, Helm's Deep, de Ents etc. (waarbij ík denk dat Gollum en Helm's Deep misschen nog wel uitvoeriger worden besproken....kostte 3 maanden filmen!!) Daarnaast zijn er ook hier weer andere locaties en sets, dus ook weer een uurtje erbij. Pak dan de muziek en digital grading, ook een uurtje. Nog een uurtje voor de acteurs, want daar zijn ook weer nieuwe bijgekomen.
    Zit je al op 6 uur en dan is editing en filmen nog niet eens behandeld. Materiaal genoeg dus!

  21. #71

    Standaard

    Ik kijk NU al uit naar de extended version van TTT terwijl ik die film nog niet eens gezien heb! Lijkt me waanzinnig om straks een soort 'mini serie' van tussen de 10 a 11 uur in de kast te hebben staan van alle drie delen van LOTR. Wow! Wow! Wow!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik kijk NU al uit naar de extended version van TTT terwijl ik die film nog niet eens gezien heb! Lijkt me waanzinnig om straks een soort 'mini serie' van tussen de 10 a 11 uur in de kast te hebben staan van alle drie delen van LOTR. Wow! Wow! Wow!
    Ja en dan deze uitgave staande tussen twee stenen torens. Alleen Barad Dur is natuurlijk veel groter dan Ortanc, dus ik ben benieuwd.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ja en dan deze uitgave staande tussen twee stenen torens. Alleen Barad Dur is natuurlijk veel groter dan Ortanc, dus ik ben benieuwd.
    Of, als ze bij die boekensteunen blijven: 2 gollums (gollum + smeagol). Alleen al die verschillen in gezichtsuitdrukking...
    --
    edit: of twee euliphants..

  24. #74

    Standaard

    Sorry hoor, maar ik vraag me af, waarom deze DVD nog geeneens in de top 31 staat in de DVD.nl top 50. Dit is de beste release tot nu toe. En dan zijn er paar sukkels die de DVD een 1 geven omdat hij anders boven hun favoriete film komt, het gaat er toch om hoe de DVD-release is?

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Sorry hoor, maar ik vraag me af, waarom deze DVD nog geeneens in de top 31 staat in de DVD.nl top 50. Dit is de beste release tot nu toe. En dan zijn er paar sukkels die de DVD een 1 geven omdat hij anders boven hun favoriete film komt, het gaat er toch om hoe de DVD-release is?
    Ik vind het bizar dat de huur-versie nog hoger staat
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •