Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
De resultaten 226 tot 245 van 245 worden weergegeven.
  1. #226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Weer zo`n schreeuwerd/zeikerd/SUKKEL die duidelijk geen verstand van zaken heeft en dus maar wat roept en wat onrust wil zaaien. Kritiek hebben kan best maar onderbouw het dan met echte feiten en kom niet met zo`n uit de lucht gegrepen onzin. Schijnbaar is ie wat gefrusteerd en vindt ie het leuk om hier wat te jennen, nou veel plezier ermee dan heikneuter.
    Wanneer iemand een afwijkende mening heeft, dan is dat nog geen reden om hem/haar meteen af te kraken. Gewoon op een normale toon iemands ongelijk aantonen is een kunst en veel meer te waarderen

    In dit geval klopt de onderbouwing inderdaad niet. Ik weet het ook alleen maar uit de diverse reakties van mensen die hun beeldweergever hebben laten callibreren, maar het schijnt inderdaad zo te zijn dat de beeldbuis minder belast wordt waarbij het contrast (onderscheid in details) toch verbetert wordt.
    De reden hiervoor ligt volgens mij veel meer in de nauwkeurige afstelling van de kleurbalans dan in een verhoging van de contrastinstelling. Dit is psychologisch ook best te verklaren uit het feit dat het oog nu eenmaal veel gevoeliger is voor de ene kleur (blauw) dan voor de andere kleur (rood). Om die reden zien wij mensen de wereld ook steeds meer in blauwtinten en minder in groen- en roodtinten naarmate het donkerder wordt.

  2. #227
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Kritiek hebben kan best maar onderbouw het dan met echte feiten en kom niet met zo`n uit de lucht gegrepen onzin.
    Dit hadden mijn woorden kunnen zijn.
    Hij heeft totaal geen idee waar ie het over heeft zoals ie nu zijn mening gepost heeft en maak inderdaad gelijk aan het begin al de fout door te denken dat de waardes juist hoger ingesteld worden.
    Daarnaast en wellicht het belangrijkste is dat ik me afvraag of ie ooit wel eens een toestel heeft gezien "met" callibratie en uiteraard het verschil tussen wel en niet.
    Kortom, tot nu toe grote onzin in zijn eerste post.

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Weer zo`n schreeuwerd/zeikerd/SUKKEL die duidelijk geen verstand van zaken heeft en dus maar wat roept en wat onrust wil zaaien. Kritiek hebben kan best maar onderbouw het dan met echte feiten en kom niet met zo`n uit de lucht gegrepen onzin. Schijnbaar is ie wat gefrusteerd en vindt ie het leuk om hier wat te jennen, nou veel plezier ermee dan heikneuter.
    Wanneer iemand een afwijkende mening heeft, dan is dat nog geen reden om hem/haar meteen af te kraken. Gewoon op een normale toon iemands ongelijk aantonen is een kunst en veel meer te waarderen
    I know en normaal zal ik dat ook nooit doen en waardeer ik ieders mening. Echter bij deze reaktie ontstaat bij mij toch heel sterk de indruk dat het iemand is die hier alleen maar wat stennis wil schoppen. En al helemaal gezien het "verdachte" feit dat het z`n eerste post is. Doet me inderdaad denken aan die zgn Philips medewerker, zoals Mike Philippens hierboven ook al aangaf, die op andere fora ook alleen maar stennis zat te schoppen. En daarbij met dat soort ongefundeerde opmerkingen moet je ook niet raar opkijken van dit soort reakties. 8)

    Oh en by the way trouwens, hoe kan het dat zo`n dvd freak als jij nog steeds niet z`n tv gecalibreerd heeft? Oóóóóóóóóngelooflijk gewoon! :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  4. #229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Oh en by the way trouwens, hoe kan het dat zo`n dvd freak als jij nog steeds niet z`n tv gecalibreerd heeft? Oóóóóóóóóngelooflijk gewoon! :wink:
    Misschien omdat ik het topmodel van Loewe (Articos) heb? Daar valt niet zoveel meer aan te calibreren

  5. #230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Oh en by the way trouwens, hoe kan het dat zo`n dvd freak als jij nog steeds niet z`n tv gecalibreerd heeft? Oóóóóóóóóngelooflijk gewoon! :wink:
    Misschien omdat ik het topmodel van Loewe (Articos) heb? Daar valt niet zoveel meer aan te calibreren
    Nou daar heb je het toch mis. Heb genoeg reacties en bevindingen gezien van eigenaars van Loewe toestellen en die waren allen zeer positief. Denk dat je nog versteld zult staan van wat er nog uit te halen valt. Ik zou het toch nog maar eens overwegen als ik jou was...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  6. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Misschien omdat ik het topmodel van Loewe (Articos) heb? Daar valt niet zoveel meer aan te calibreren
    Ik zou het toch nog maar eens overwegen als ik jou was...
    Alex kijkt altijd met zonnebril op...dan heeft dat calibreren geen zin, joh! :wink:
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #232

    Standaard

    LOL
    Droog.
    Maar goed, die adrie heeft zijn portie aandacht ook weer gekregen. Fikkie ook weer blij
    Ach, het maakt het juist wel leuk hier op het forum zo af en toe iemand die puur voor het stennis trappen zulke dingen gaat roepen.
    Trouwens wel een prachtig voorbeeld van veel schrijven zonder weinig te zeggen

  8. #233

    Standaard

    Even een oud topic weer eens naar bovenhalen....:wink:

    Zijn er vandaag de dag nog mensen hier die met de huidige moderne toestellen nog aan ISF calibratie doen? Ik vraag me namelijk af of het nog nodig is om bijv HD/LCD tv`s nog te laten calibreren en is het een significante verbetering dan? Of heeft het bij de huidige toestellen nog nauwelijks effect en kan je het geld beter sparen? Ik lees/zie namelijks niks meer over calibraties hier en wil me over niet al te lange tijd ook een plat scherm kopen vandaar. Ben eens nieuwsgierig naar de reakties....
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  9. #234

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Even een oud topic weer eens naar bovenhalen....:wink:

    Zijn er vandaag de dag nog mensen hier die met de huidige moderne toestellen nog aan ISF calibratie doen? Ik vraag me namelijk af of het nog nodig is om bijv HD/LCD tv`s nog te laten calibreren en is het een significante verbetering dan? Of heeft het bij de huidige toestellen nog nauwelijks effect en kan je het geld beter sparen? Ik lees/zie namelijks niks meer over calibraties hier en wil me over niet al te lange tijd ook een plat scherm kopen vandaar. Ben eens nieuwsgierig naar de reakties....
    Het heeft nog steeds effect. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Even een oud topic weer eens naar bovenhalen....:wink:

    Zijn er vandaag de dag nog mensen hier die met de huidige moderne toestellen nog aan ISF calibratie doen? Ik vraag me namelijk af of het nog nodig is om bijv HD/LCD tv`s nog te laten calibreren en is het een significante verbetering dan? Of heeft het bij de huidige toestellen nog nauwelijks effect en kan je het geld beter sparen? Ik lees/zie namelijks niks meer over calibraties hier en wil me over niet al te lange tijd ook een plat scherm kopen vandaar. Ben eens nieuwsgierig naar de reakties....
    Het heeft nog steeds effect. :wink:
    Je kunt een ISF calibratie eigenlijk zien als een soort chiptuning voor een motor. Een motor wordt geleverd met een standaard chip die onder eigenlijk alle omstandigheden zorgt dat de motor gewoon draait. Een TV wordt geleverd met bepaalde standaard instellingen die je zelf wel wat kunt aanpassen, maar in principe zodanig dat hij voor iedereen acceptabel is. Net zoals de chip van de motor laten tunen voor bijv sportiever rijgedrag, kun je hem ook tunen voor zuiniger rijden. Een ISF calibratie is in principe diezelfde tuning om de TV zo natuurgetrouw mogelijk te laten weergeven. En aangezien elke TV fabrikant dat met allerlei electronische trucjes doet zodat het beeld voor iedereen acceptabel is, kun je daar dus aan tunen/calibreren mocht je betere prestaties willen.

  11. #236

    Standaard

    ik laat mijn tv morgen calibreren.
    het is een CRT (wel hd ready) dus ben benieuwd wat het effect zal zijn!
    ik vond €200 op een tv van €700 een beetje veel, dus ik rij er zelf heen
    hou ik er misschien wel een hernia aan over (50kg) maar hou ik wel €120 in mijn zak

  12. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco Bekijk bericht
    ik laat mijn tv morgen calibreren.
    het is een CRT (wel hd ready) dus ben benieuwd wat het effect zal zijn!
    ik vond €200 op een tv van €700 een beetje veel, dus ik rij er zelf heen
    hou ik er misschien wel een hernia aan over (50kg) maar hou ik wel €120 in mijn zak
    En, zie je verschil?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #238
    bank1
    Guest

    Standaard Leek

    Mensen,

    Ik ben een leek en kom waarschijnlijk met een domme vraag!

    Waar kan ik mijn LCD van Sony dan laten callibreren?

    Graag jullie reactie!

  14. #239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bank1 Bekijk bericht
    Mensen,

    Ik ben een leek en kom waarschijnlijk met een domme vraag!

    Waar kan ik mijn LCD van Sony dan laten callibreren?

    Graag jullie reactie!
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=55.0

  15. #240

    Standaard

    Heeft zo een calibaratie ook nut bij een nieuwe 47PFL9703.
    Als ik aleen maar geupscaled en HD qualiteit kijk?

  16. #241

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ackbar Bekijk bericht
    Heeft zo een calibaratie ook nut bij een nieuwe 47PFL9703.
    Als ik aleen maar geupscaled en HD qualiteit kijk?
    Zeker weten. Het maakt niet zoveel uit naar welke bron je kijkt, het beeld van je televisie wordt door de kalibratie voor alle bronnen een stuk mooier en natuurlijker.

  17. #242

    Standaard

    Ik weet niet of je hier nog actief bent Arnold, maar voer je die ISF calibraties nog steeds uit? Ik heb vorige week gemaild naar kalibravo, maar ik heb geen reactie ontvangen.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  18. #243

    Standaard

    Ik heb laatst contact met Arnold gehad en ik moet je helaas teleurstellen.
    Hij doet helemaal niets meer met kalibreren.

  19. #244

    Standaard

    Ok, bedankt voor je reactie.

    Dan denk ik dat ik op internet maar wat instellingen ga zoeken
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  20. #245

    Standaard

    Via htforum is ook een aanrader hoor. Bij mij was het echt een groot verschil.

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •