Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 245 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Resultaten/ervaringen van een ISF Calibratie

    Zoals hier beloofd zou ik nog een oordeel plaatsen van de resultaten van de isf callibratie.

    Ik meldde tevens hier al dat ik verre van tevreden was over m`n Philips 36PW9767 pixel plus toestel. Welnu na de callibratie moet ik dit oordeel geheel bijstellen. Het is werkelijk ONGELOVELIJK wat zo`n callibratie met je toestel doet! Ik had dit écht nooit verwacht!

    Allereerst het dvd resultaat:
    Ik dacht dat het beeld eigenlijk niet beter kon, hier was ik tevreden over. Na callibratie zie je echt een wezenlijk verschil en zie je pas goed wat er voor een kwaliteit zit verstopt in je toestel. De kleuren zijn nu veel natuurlijker, warmer en voller. De scherpte is enorm toegenomen evenals de ongelovelijke toename aan detail! Berichtte ik eerder dat ik de pixel plus optie met name bij films de zgn "filmlook" miste, welnu dit is geheel verdewenen na die callbibratie. Ik zal nu alle fims met pixel plus aan kijken. Frank (de gast die callibreerde) vertelde al dat de pixel plus toestellen erg goed waren en hij had er al de nodige gecallibreerd. De resultaten waren altijd verbluffend en naar volle tevredenheid van de klant. Maar dit geldt bij alle toestellen wel zei hij.

    Ik heb na de callibratie onmiddelijk The Lord Of The Rings erin gestopt en vergeleken. Het resultaat was werkelijk verbluffend! Veel mooiere kleuren en detail en de scherpte en diepgang was stukken beter.

    Tv kijken via de kabel:
    Ik dacht vooraf dat er iets aan m`n signaal was of dat de tv niks was. Ik had al van alles geprobeerd om het beter te kijgen maar niks hielp echt. Ik had al nieuwe antenne kabels gemaakt enzo met beter kwaliteit stekkertjes maar helaas geen beter resultaat.
    Het beeld was niet scherp, vlekkerig, de kleuren waren wat dof enz, kortom het was niet om aan te zien. Ik keek bijna geen tv meer hierdoor en baalde als een stekker. Ik was hier dus allerminst tevreden over.

    Toen Frank klaar was en ik tv ging kijken wist ik ook hier weer niet wat ik zag! Alle nadelen waren verdwenen en het was alsof ze me een nieuwe tv hadden gebracht die het nu wel goed deed!
    Ik wist echt niet wat ik moest zeggen!

    Ik vertel hier echt geen sprookjes en maak ook geen afgesproken reclame voor Frank. ISF callibratie werkt écht! En voor de meesten hier die denken dat er alleen maar wat met de user settings gespeeld wordt (contrast, kleur, helderheid enz.) hebben het mis. Er komt veel meer bij kijken, meetapparatuur met sensor, speciale software en een speciale dvd. Als ik niet zo tevreden was met het resultaat had ik dat ook eerlijk gemeld.

    Ik wist van tevoren niet precies wat ik moest verwachten en had al helemaal niet verwacht dat het het tv kijken zo positief ging beinvloeden. Was al bang dat ik geen ideale uitgangspositie had voor de callibratie en het dus weggegooid geld was. Ik had het dus mis.

    Frank was op cursus speciaal hiervoor in de USA geweest. Het schijnt daar de gewoonste zaak van de wereld te zijn dat als je een tv koopt er meteen een advies wordt gegegeven aan de klant over callibratie en de bedrijven die het doen. Tevens hebben er de meeste grote bedrijven gecertificeerde monteurs in dienst die niks anders doen dan bij de klanten callibreren.

    Ik kan dit echt iedereen aanbevelen. Iedereen geeft veel geld uit aan z`n systeem: apparatuur, kabels, dvd`s enz. maar om het compleet te maken zou dit er ook nog bij moeten. Het haalt echt het onderste uit het presteren van je toestel!!!

    EDIT:

    Omdat er vaak vragen zijn naar onafahankelijke beoordelingen en meer info over ISF calibraties hieronder een opsomming van links zonder dat je eerst dit hele topic moet doorlezen. Lekker veel leesvoer en info! 8)

    Waar en hoe meld ik me aan voor een ISF calibratie?
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...130&board=14.0

    Overzicht lopende ISF tours
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=55.0

    Onafahankelijke reviews van ISF calibraties
    http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1597

    http://www.hometheater.nl/media/ISF%20uit%20HVT.pdf

    Technische uitleg en achtergrond van een ISF calibratie
    http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/PDF/Kelvin.PDF

    Meer gebruikers ervaringen na ISF calibratie
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4648.0

    De officiele ISF site
    http://www.imagingscience.com/

    De NL-talige ISF site van ITC
    http://www.isfcalibraties.nl/

    Een reactie die J.A.F. Doorhof (Frank van ITC) hier gaf naar aanleiding van een aantal vragen/opmerkingen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J.A.F. Doorhof
    Hi,

    Even wat antwoorden.

    Garmt werkt niet bij mijn firma (was het maar waar), we zijn gewoon goede vrienden en wij moderaten het HT forum.

    Het verloop van een TV valt reuze mee, veel TV's hebben een automatisch circuit dat de spanning op het electronen kanon in de gaten houdt en dit compenseert, de instellingen blijven dus gehandhaaft, natuurlijk zal het verlopen, maar meestal is het na een jaar niet meer dan 500-700 graden verlopen. En een verschil van 500 graden is net te zien. Het belangrijkste is dat de grayscale vlak verloopt, en dat is vaak het probleem.

    Waarom wordt het niet af fabriek gedaan ?
    Omdat ik dan niets meer verdien ? , just kidding.
    TV's moeten op de showroom vloer opvallen, je kent die reklame wel met die kleine kabouters, pick me, pick me etc.
    De gemiddelde TV krijgt minder dan een seconde de tijd om op te vallen. Dit doe je op 2 manieren, het helderste beeld of de hardste kleuren, een veel gebruikte truuk is gewoon blauw toevoegen, het menselijk oog is daar zeer ongevoelig voor in DIRECT vergelijk, bijkomend voordeel is dat wit witter lijkt, en alles lijkt frisser, het is echter bedrog, door blauw zo onverantwoord open te schroeven gaat blauw (wat de zwakste kleur is) clippen en krijg je dus allerhande artifacts en vlekken in witte delen. Daar hebben ze ook wat op gevonden, dynamic contrast (bye-bye stabiel black level).
    Aangezien fosfor een natuurlijk product is zal het door een te grote belasting gaan uitzetten (het wordt warm) en daardoor gaan de lijnen bloomen, ook dit wordt opgelost door het zgn SVM (Scan Velocity Modulator circuit) welke vaak gekoppeld zit aan je sharpness controll. Door sharpness te gebruiken krijgen hoogcontrast vlakken een extra streepje, hierdoor LIJKT de TV scherper.

    Maar dit is dus allemaal schijn en schijn bedriegt, maar dan is de TV al verkocht. En aangezien iedereen dit doet nemen wij het allemaal maar voor lief.

    Een goed voorbeeld is een 200TVL patroon op te zetten en dan de sharpness even open en dicht te draaien, je zult zien dat je met scharpness uit bijna 50% meer detail ziet. Logisch ook, je hebt een X aantal pixels (720x576) beschikbaar voor BEELDINFORMATIE, als je naast elke zwarte pixel een wit lijntje zet van 1 pixel om dat zwarte lijntje te benadrukken verlies je dus elke keer 1 pixel informatie..... voila daar komt die extra scherpte vandaan als je sharpness uitzet.

    Levensduur.
    Een TV die uit de doos komt staat onverantwoord je fosfor op te stoken, ik zie projectieTV's van Toshiba die UIT de doos contrast op 100 hebben staan in alle standen, tja...... als je nog nooit van fosfor burn hebt gehoord dan hoor je dit heel snel met deze Toshiba modellen, trust me.
    Na de calibratie staan ze meestal rond de 40-50%.

    Een TV is niet ontworpen om 15000 graden weer te geven met 100 footlambert aan licht. Een TV voelt zich heerlijk (voorzover je dat mag zeggen) op tussen de 5500-7500 gradenK en een lightoutput van tussen de 50-80 footlambert, heel erg afhankelijk van de grote van de beeldbuis, de gebruikte voeding etc. etc.

    Bij de calibratie wordt het volgende gedaan (in het kort).

    * De TV's sweetspot wordt opgezocht (lightoutput).
    * De user instellingen zoals contrast, brightness etc. worden ingesteld
    * Digitale opties worden waar nodig gebypassed
    * De Geometrie wordt nagekeken
    * De convergentie wordt waar mogelijk aangepast (kleuren op elkaar)
    * De grayscale wordt gecalibreerd op D6500 graden Kelvin

    Gemiddeld duurt een calibratie voor een bekend chasis 30-45 minuten, en een onbekend chasis kan tussen de 60-120 minuten duren (of langer).

    De opmerking over goedkoper colormeters kan ik heel kort in zijn, een coloranalyzer die wij gebruiken is iets heel anders dan in de grafische industrie gebruikt wordt, drukkers gebruiken ook colormeters of fotografen, maar deze zijn NIET bedoelt voor het calibreren van TV toestellen, dit zijn meters, geen analyzers.

    Voor zover ik weet zijn wij (ik dan) het enige bedrijf in Nederland dat TV's calibreerd, op het gebied van projectoren is buiten ons ook Rob Dingen zeer kundig en ook Rob is ISF gecertificeerd. Maar commercieel gezien doen alleen wij de tours en calibraties voor gewone particulieren.

    Ik zal deze thread even opslaan voor verdere vragen, je kunt ze mischien beter terug lezen op www.htforum.nl maar als je ze hier in deze thread post zal ik indien mogelijk ze ook beantwoorden.

    MvrGr.
    Frank

  2. #2

    Standaard Re: Resultaten ISF Callibratie

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Ik kan dit echt iedereen aanbevelen. Iedereen geeft veel geld uit aan z`n systeem: apparatuur, kabels, dvd`s enz. maar om het compleet te maken zou dit er ook nog bij moeten. Het haalt echt het onderste uit het presteren van je toestel!!!
    Klinkt fantatisch, maar nu de vragen: wat doet "Frank"precies?Hoe komen we aan "Frank"? Kunnen we als leden van DVD.NL korting krijgen? Zijn er bedrijven die dit doen en dus bij je thuis komen??
    Ik denk dat er meer mesen zijn die dit wel willen weten!!

  3. #3

    Standaard

    Klinkt fantatisch, maar nu de vragen: wat doet "Frank"precies?Hoe komen we aan "Frank"? Kunnen we als leden van DVD.NL korting krijgen? Zijn er bedrijven die dit doen en dus bij je thuis komen??
    Wat hij precies doet weet ik niet, dat is me te technisch maar het toestel wordt optimaal afgesteld zoals het bedoeld is.

    Ik denk niet dat je als lid van dvd.nl korting krijgt. Er is tot nu toe maar één bedrijf in Nederland dat dit doet en gecertificeerd is (ITC). Als je je inschrijft voor een tour met meerdere mensen die een beetje in de buurt wonen is het een stuk goedkoper en komt hij gewoon bij je thuis, heb ik ook gedaan. Je kan er ook gewoon heen gaan maar dit zal niet voor iedereen een optie zijn vrees ik, het ligt nl in Emmeloord. Doe je mee aan een tour dan kost het je €120,- wat echt een kleine investering is met wat je ervoor terugkrijgt vind ik. Het callibreren op zich duurt ongeveer 45 min.

    Wil je écht het naadje van de kous weten kijk dan hier. Dit is ook tevens de plaats voor je in te schrijven.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ook een ISF callib. laten doen op mijn Plus Piano projector.
    En het is inderdaad precies zoals hierboven beschreven.. Vele natuurlijkere kleuren.. ik heb pas eens even via mijn PC geprojecteerd (normaal gebruik ik stand-alone player) welke heel andere kleuren af geeft (callibratie is natuurlijk altijd op basis van je bron). Nou... het verschil was heel groot... Ik ben echt heel blij met mijn callibratie... ook huidskleuren zijn veel natuurlijker.. alles ziet er gewoon mooier uit!
    Upgrading is a neverending story...

  5. #5

    Standaard Calibratie omgeving Arnhem

    Zijn er nog mensen in de omgeving van Arnhem die net als ik hun Tv willen laten calibreren ?

    Schrijf je dan in op de bovenstaande link, dan kan je binnenkort écht genieten van je tv.

  6. #6

    Standaard

    Ik zou graag eens willen weten of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen. Dus dat ze na callibratie een behoorlijke verbetering zagen of dat ze eerst niet tevreden waren over hun toestel en erna wel. Misschien zijn er ook mensen die niet tevreden zijn over het resultaat? Ik heb ook nog het idee dat het onder de meesten nog vrij onbekend is en dat men niet weet wat men er mee aan moet en men het "risico" niet durft te nemen.

    Laat eens horen wat jullie ervaringen/meningen hierover zijn.

  7. #7

    Standaard

    check www.htforum.nl maar eens.. dat is Frank (ITC) zijn thuisbasis
    En daar staan een hoop reacties op zijn callibraties (allemaal positief trouwens)
    Upgrading is a neverending story...

  8. #8

    Standaard

    check www.htforum.nl maar eens.. dat is Frank (ITC) zijn thuisbasis
    Dat weet ik, maar ik wou hier eens een discussie starten, aangezien er op dat forum nooit zoveel users ingelogd zijn en het lang duurt voordat je een reply krijgt...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher


    Dat weet ik, maar ik wou hier eens een discussie starten, aangezien er op dat forum nooit zoveel users ingelogd zijn en het lang duurt voordat je een reply krijgt...
    Er zijn niet zoveel users, maar de antwoorden die je krijgt zijn zeker niet traag, maar wel zeer kundig... Je moet me maar op mijn woord geloven, want ik ben behoorlijk bevooroordeeld...

  10. #10

    Standaard

    Vind zo'n callibratie net iets te duur, maar geloof wél dat het zichtbaar verbeterd. Misschien als je na een bezoek zelf ook kunt callibreren is het de moete waard, kun je anderen ook nog eens helpen, die zeker geen €120 uit willen geven.

  11. #11

    Standaard

    De vraag of je iets duur of niet duur vind is natuurlijk een persoonlijke aangelegenheid. Persoonlijk vind ik het echter wel vreemd dat er met gerust een hart 1000-2000 euro wordt neergeteld voor een nieuwe tv maar een ISF-calbiratie is dan weer te duur

    Mijns inzien is het de prijs meer dan waard en doe je je tv er meer recht mee

    Zelf een ISF-calibratie uitvoeren na het een keer gezien te hebben is helaas niet mogelijk. Naast het afregelen van de contrast, brightness, sharpness en juiste kleurbalans in de user settings wordt namelijk een groot (en bepalend) gedeelte van de calibratie uitgevoerd in het service menu van de TV. De totale geometrie wordt bekeken en aangepast en ook de garyscaling wordt gecalibreert. Voor dit laatste heb je tevens een color-analyzer en laptop nodig (en de juiste kennis). Maw laat iemand die er verstand van heeft (FrankD van het HTforum.nl) je tv ISF-calibreren.

    Wil men dan toch perse zelf ISF-calibreren dan zit er maar 1 ding op en dat is op cursus gaan Voor meer ISF info zie ook http://www.imagingscience.com/

    Mvrgr

    Patrick

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Vind zo'n callibratie net iets te duur, maar geloof wél dat het zichtbaar verbeterd. Misschien als je na een bezoek zelf ook kunt callibreren is het de moete waard, kun je anderen ook nog eens helpen, die zeker geen €120 uit willen geven.
    Ik ben het volledig eens met Patrick. €120 is inderdaad een luttel bedrag voor de verbetering die een ISF calibratie geeft. In de States komen ze hun bed niet eens uit beneden de €500. Maarja, Amerikanen snappen t.o.v. de Nederlanders WEL dat een calibratie door een professional de beeldkwaliteit ernstig verbetert. Zie het zo: koop een redelijke TV en laat hem calibreren. Je zult dan in de meeste gevallen een beter beeld hebben dan TVs die aanzienlijk duurder zijn. Dus zie het als een BESPARING. Bovendien gaat je beeldbuis/buizen langer mee door een ISF calibratie.

    Ik heb zelf mijn CRT-projector laten calibreren en het effect was DRAMATISCH.

  13. #13

    Standaard

    Kom op mensen geef je nou eens op !! Kan mijn tv ook eindelijk gecalibreerd worden

  14. #14

    Standaard

    Ik heb zelf mijn CRT-projector laten calibreren en het effect was DRAMATISCH.
    Ik neem aan dat je dit in positieve zin bedoeld?

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Obiman
    Kom op mensen geef je nou eens op !! Kan mijn tv ook eindelijk gecalibreerd worden
    Obiman is hij nou nog steeds niet gecalibreert .

    Nou ja ik heb ervaring met ISF calibratie en ik zelf vond het zeker de €120 waard. Je tv haalt er gewoon uit wat erin hoort te zitten en niet dat standaard beeld vanuit de fabriek.

    Rood is nu gewoon rood en dat is het hele verschil. Je kleuren worden veel realistischer en er zit meer diepgang in je tv.

    Wat doet Frank precies:

    Hij komt langs met zijn laptob en spulletjes. Op zijn laptop zit het software programma wat ISF calibratie meet (geloof me 120 is niet duur want je wilt echt niet weten wat dat software programma kost). Hij sluit een soort meetsensor aan op je beeld en op zijn laptob. Aan de hand daarvan wordt je grayscale etc afgesteld zoals hij behoort te zijn. Dit verteld hij allemaal en laat hij zien. Het is niet zo dat hij zomaar wat doet en dat je denkt Ja ok leuk.

    Je mag zelf wat dvd's opzetten met stukjes die je bijv. vaak heb gezien. je kan rustig kijken wat je nu voor verschil ziet. Dit zie je zeker en geloof me dat wordt na dagen nog beter omdat je dan pas dingen gaat realiseren van he dat was vorige keer een hele andere kleur of dat was je nog nooit opgemerkt.

    Je krijgt op floppy een grafiek met de situaties ervoor en erna. En je kan rustig dingen vragen en doen want hij neemt alle tijd. Ik kan me herinneren dat er iemand was waarvan Frank vond dat zijn tv nog niet optimaal gecalibreert was (terwijl hij dat wel vond) en dat hij een aantal dagen later nog eens langs kwam om het nogeens te verbeteren. Dus lijkt me dat hij er echt ook wel alles aan wilt doen om je beeld zo goed mogelijk te maken en niet zomaar wat te doen.

    Maar ja iedereen voor zich en de keuze ligt bij jezelf. het is moeilijk om te beschrijven hoe het er precies uitziet want je moet het zelf zien. ik was er iedergeval erg tevreden mee en ik heb nog niet gelezen dat iemand dat niet is.

    dus heb je een mooie thuisbioscoop en het geld dan zou ik het je aanraden.

    Btw als je bij hun zaak langsgaat dan kost het iets van €75.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    De vraag of je iets duur of niet duur vind is natuurlijk een persoonlijke aangelegenheid. Persoonlijk vind ik het echter wel vreemd dat er met gerust een hart 1000-2000 euro wordt neergeteld voor een nieuwe tv maar een ISF-calbiratie is dan weer te duur

    Mijns inzien is het de prijs meer dan waard en doe je je tv er meer recht mee
    Ja, eigenlijk heb je ook wel gelijk. Is misschien het idee dat je niet precies weet wat je te wachten staat ofzo... Zal er eens over denken de volgende keer dat hij in de buurt is. Wil dan wel eerst een nieuwe DVD speler, want neem aan dat dát ook nog wel wat scheelt.
    Dat je TV er langer door meegaat wist ik niet. Hoe komt dit en hoe lang is "langer"?

    PS: Ik heb een Sony 32FX65

  18. #18

    Standaard

    Je tv leeft niet meer op de snufjes die de fabriek erin heeft gezet om het beeld er enigszins er een beetje uit te laten zien. Dit scheelt energie etc.

    Wat betreft de dvd speler maakt dit geen verschil uit. Deze vraag had ik nml zelf ook en kreeg als antwoord dat dit 99% geen invloed had. Dus niet echt een probleem ofo.

  19. #19

    Standaard ISF calibratie

    OK, hier een deelnemer in Hengelo OV. !

  20. #20

    Standaard

    Hier nog een bericht van een tevreden "klant" van Frank die een ISF calibratie heeft laten doen bij een Philips 32PW9527
    Alles wat er hier over wordt verteld is gewoon waar!
    Maar het is eigenlijk niet uit te leggen.
    Mijn beeld was voor de calibratie al perfect dacht ik.
    Tuurlijk de kleuren zullen wat echter zijn maar veel meer zou het toch niet uit verbeteren, dacht ik....
    Er zit zo veel meer diepte in het beeld, metaal lijkt ook echt op metaal. Ik heb nu zo'n 40 dvd's (van de bijna 90) opnieuw bekeken en iedere keer weer sta ik versteld!

    Voor iedereen die nog twijfelt: DOEN!!

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van Nassau


    Voor iedereen die nog twijfelt: DOEN!!
    doe ik absoluut een keertje

  22. #22

    Standaard

    Het lijkt me logisch, na al die postieve reacties, om ook eens mijn tv (panasonis 82 cm breedbeeld volledig vlakke beeldbuis) deze behandeling te laten ondergaan. Heb er toch een hoop geld aan uitgegeven en dan wil je wel het beste beeld dat mogelijk is. Triest trouwens dat een nieuwe tv niet gewoon vanuit de fabriek of via de tussenhandel optimaal afgesteld staat. Ik schrik daarvan!!!
    Frank, als je dit leest en je bent eens in de buurt van Zoetermeer, neem dan even contact met me op! Alvast bedankt!!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van Nassau

    Er zit zo veel meer diepte in het beeld, metaal lijkt ook echt op metaal. Ik heb nu zo'n 40 dvd's (van de bijna 90) opnieuw bekeken en iedere keer weer sta ik versteld!

    Voor iedereen die nog twijfelt: DOEN!!
    Absoluut mee eens! Texturen zijn vele malen realistischer, er is inderdaad meer diepte. Licht is realistischer....

  24. #24

    Standaard

    Heeft het ook zin om een tv van 650 euro te laten calibreren? Philips breedbeeld 72 cm..?

  25. #25

    Standaard

    Originally posted by Marcel A. de Vrije

    Frank, als je dit leest en je bent eens in de buurt van Zoetermeer, neem dan even contact met me op! Alvast bedankt!!
    Ben bang dat het zo helaas niet werkt. Denk ook niet dat Frank aktief is op dit forum. Je zult je toch eerst zelf moeten opgeven voor een tour om een afspraak te maken of er heen moeten gaan...

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •