Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 245 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Heeft het ook zin om een tv van 650 euro te laten calibreren? Philips breedbeeld 72 cm..?
    ISF-calibratie heeft bij elke tv zin Zoals Garmt ook al aanhaalde zal een goedkope ISF-gecalibreerde tv een beter beeld hebben als een dure niet ISF-gecalibreerde tv (mischien dat het nu ook wat duidelijker is waarom ik telkens beweer dat elke tv uit de doos in principe slecht is ).

    Mvrgr

    Patrick

  2. #27

    Standaard

    Ja ok Patrick, maar ik vind zowieso dat mijn tv beter beeld heeft dan vele duurdere laat staan met calibratie. Misschien dan toch maar eens gaan overwegen zo'n calibratie..

  3. #28

    Standaard

    Het wordt er alleen nog maar beter van

    Mvrgr

    Patrick

  4. #29

  5. #30
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    ik heb de philips 36pw9527 en wil ik het ook laten doen, maar help het ook het blokkerige beeld weg?
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam
    iemand intresse regio rotterdam?
    Ja waarschijnlijk wel! Even overleggen nog

    btw ook ik heb een Philips... iedereen volgens mij

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    maar help het ook het blokkerige beeld weg?
    Goede vraag

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    ik heb de philips 36pw9527 en wil ik het ook laten doen, maar help het ook het blokkerige beeld weg?
    Ik neem aan dat je de zgn "artifacts" bedoeld? De blokken die bij snelle bewegingen om personen verschijnen.

    Of die weg zijn na de callibratie ligt aan het toestel wat je hebt volgens Frank. Er wordt in ieder geval alles uit gehaald wat erin zit. Het zal sowieso een héél stuk minder zijn. Ikzelf heb de 36pw9767 en heb er ook nog last maar het is nog maar minimaal en het stoort me nu eigenlijk niet meer zo als voor de callibratie. Ik denk ook dat de reden is dat ik het nog zie omdat het een erg groot beeld is. Hierdoor zie je dus veel meer en dus ook de kleine foutjes.

    Maar in ieder geval is een callibratie heel sterk aan te bevelen, je weet niet wat je ziet na afloop en je hebt veel meer plezier in je toestel. En zeker zo`n pixel plus toestel loont zich. Geloof me, ik spreek inmiddels uit ervaring...

  9. #34
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Nou dat is mooi, is er iemand die in de regio amsterdam het wil laten doen?
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  10. #35

    Standaard

    Heb je je al aangemeld op het ht.forum ? Er start nl zeer binnekort een tour in A`dam en o.g. dus misschien je je nog opgeven.

    Wil je een tour starten of inschrijven moet je dat sowieso daar doen en niet hier, hier kan je wachten tot je een ons weegt

  11. #36

    Standaard

    7 Januari is het zover, dan komt Frank een calibratie doen bij mij thuis!

    Ik zal hier verslag doen van het resultaat.

  12. #37
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Heb je je al aangemeld op het ht.forum ? Er start nl zeer binnekort een tour in A`dam en o.g. dus misschien je je nog opgeven.

    Wil je een tour starten of inschrijven moet je dat sowieso daar doen en niet hier, hier kan je wachten tot je een ons weegt


    ja ik had daar al gekeken, maar ik had het over het hoofd gezien bedankt. nu afwachten of ik er nog bij kan.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  13. #38
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus




    ja ik had daar al gekeken, maar ik had het over het hoofd gezien bedankt. nu afwachten of ik er nog bij kan.


    yess! hij komt 9 januari. Ben benieuwd.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  14. #39
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van Nassau
    Hier nog een bericht van een tevreden "klant" van Frank die een ISF calibratie heeft laten doen bij een Philips 32PW9527
    Alles wat er hier over wordt verteld is gewoon waar!
    Maar het is eigenlijk niet uit te leggen.
    Mijn beeld was voor de calibratie al perfect dacht ik.
    Tuurlijk de kleuren zullen wat echter zijn maar veel meer zou het toch niet uit verbeteren, dacht ik....
    Er zit zo veel meer diepte in het beeld, metaal lijkt ook echt op metaal. Ik heb nu zo'n 40 dvd's (van de bijna 90) opnieuw bekeken en iedere keer weer sta ik versteld!

    Voor iedereen die nog twijfelt: DOEN!!
    Patrick ff een vraagje ik heb de zelfde tv, ik kijk tegenwoordig met tegen zin naar regio 1 dvds want dat beeld is gewoon veel blokkiger, heb jij dat ook? is het minder geworden na die calibratie? of heb je er helemaal geen last van? ik heb de 36 inch.

    groeten maximus
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  15. #40

    Standaard

    Ik kan me voorstellen dat de televisies die gecalibreerd worden qua kleuren natuurlijker worden, maar ik begrijp niet hoe een dvd er scherper door kan gaan uit zien. Kan iemand dit mij uitleggen of is het toch voornamelijk een verandering op het kleur/contrast gebied.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas 32PW9527
    Ik kan me voorstellen dat de televisies die gecalibreerd worden qua kleuren natuurlijker worden, maar ik begrijp niet hoe een dvd er scherper door kan gaan uit zien. Kan iemand dit mij uitleggen of is het toch voornamelijk een verandering op het kleur/contrast gebied.
    Je moet er rekening mee houden dat ALLES wordt gechecked... "Scherpte" van het plaatje wordt vooral beinvloedt door de fysieke maximale resolutie die de display in het beste geval kan weergeven (afhankelijk van zowel de kwaliteit van de video-electronica/voorbewerking als het electronenkanon/raster/buisaansturing/beam spot size), maar ook van afstellingen als focus, convergentie (en in mindere mate: geometrie), die worden nagelopen tijdens de calibratie.

    Meer detail wordt ook al in veel gevallen verkregen door alleen al de sharpness te verlagen, maar voor het oog kan detail zelfs toenemen als contrast, zwart-niveau, kleurtemperatuur e.d. echt perfect staan ingesteld. Je zou het weernemen van diepte in het beeld (een optelling van contrast, zwart-niveau en resolutie) ook al kunnen zien als het toenemen van detail... Je kunt namelijk als het ware dieper in het plaatje kijken.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz

    Je moet er rekening mee houden dat ALLES wordt gechecked... "Scherpte" van het plaatje wordt vooral beinvloedt door de fysieke maximale resolutie die de display in het beste geval kan weergeven (afhankelijk van zowel de kwaliteit van de video-electronica/voorbewerking als het electronenkanon/raster/buisaansturing/beam spot size), maar ook van afstellingen als focus, convergentie (en in mindere mate: geometrie), die worden nagelopen tijdens de calibratie.

    Meer detail wordt ook al in veel gevallen verkregen door alleen al de sharpness te verlagen, maar voor het oog kan detail zelfs toenemen als contrast, zwart-niveau, kleurtemperatuur e.d. echt perfect staan ingesteld. Je zou het weernemen van diepte in het beeld (een optelling van contrast, zwart-niveau en resolutie) ook al kunnen zien als het toenemen van detail... Je kunt namelijk als het ware dieper in het plaatje kijken.
    Helemaal mee eens. Heb shrek bekeken ervoor en erna en dan zie je een wereld van verschil.

  18. #43

    Standaard

    en als niet alle geometie-functies in het sevice menu zitten, zoals vertikale bolling( mijn beeld loopt nl. een beetje krom aan de linkerkant ) wordt dan de tv opengeschroevd ofzo, en dan intern een aanpassing ?

  19. #44

    Standaard

    Ik vind het allemaal nog vrij ingewikkeld klinken allemaal, ik zal bij ons in de buurt is naar de speciaalzaak gaan, kijken wat die me er over kunnen vertellen! Laat het hier wel weten!

    Tommy!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  20. #45

    Standaard

    Het klinkt allemaal fantastisch, maar toch wil ik wel even een kritische kanttekening plaatsen!

    het kalibreren van een monitor c.q. tv. gebeurt met een colori-meter (patrick VDB). nu weet iedereen die in de grafische industrie werkzaam is, zoals ik, dat je kleurenkanon na verloop van tijd weer verloopt!
    vanuit de grafische industrie zelf wordt geadviseerd om een monitor(een monitor is een kleine tv, nietwaar?!) het liefst elke maand op kleurechtheid te kalibreren! inbranden van fosfor laat ook je tv slijten.

    Nu is mijn vraag;

    hoe lang duurt het voordat de kleuren weer verlopen? moet je elk jaar laten kalibreren of nog eerder?

    Ik weet dus wel dat een goed op kleurechtheid gekalibreerde monitor of tv veel kan schelen, maar ik wil toch wel even weten hoelang je er plezier van hebt!

    de eerste maand(en) zal alles er wel fantastisch uitzien, maar langzaam maar zeker zullen je kleuren na verloop van tijd verlopen. dit heb je meestal niet zo snel in de gaten( verloopt langzaam en geleidelijk aan), totdat je weer je tv laat kalibreren en de kleuren er weer sprankelend uitzien!
    Hoe snel het verloopt verschilt van merk en van type beeldbuis/kleurkanon!

    P.s.
    voor degene die geintereseerd is in doe het zelf-kalibratie:
    colori-meters beginnen vanaf zo'n € 500!
    en je moet natuurlijk een stukje service software bemachtigen van je tv producent om je kleurenkanon te kalibreren (rgb en grijswaarden).

    P.P.s.
    dus........... die tv kalibratie voor €120,- valt nog mee.
    ligt er wel aan hoe lang je er plezier van hebt.

    zal mij benieuwen wat voor reactie ik hier op krijg!

  21. #46

    Standaard

    Ik vind dit een paar zeer interessante opmerkingen/vragen maar ik weet er helaas ook niet het fijne van. Ik zou zeggen stel je vraag eens aan de "meester" zelf (Frank van het htforum) op onderstaande link. Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.



    Wat doen wij bij een ISF calibratie

  22. #47

    Standaard

    Mischien dat GARMTZ hier meer over kan vertellen?
    Ik zie net op die site dat hij daar moderator is; hij kan dus bij zijn mede-moderator, de man die dus kalibreert, hierover laten voorlichten/ inlichtingen inwinnen.

  23. #48

    Standaard

    Vind dit inderdaad nogal een goed punt, want als het na een bepaalde tijd dus werdwijnt vraag ik me inderdaad af wat je er dan aan hebt. Ik kijk er nog steeds zeer kritisch tegen aan. Zijn er geen winkels ofzo waar je het verschil kan bekijken?

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ripper
    en als niet alle geometie-functies in het sevice menu zitten, zoals vertikale bolling( mijn beeld loopt nl. een beetje krom aan de linkerkant ) wordt dan de tv opengeschroevd ofzo, en dan intern een aanpassing ?
    Mijn tv kan ook enkelt verticaal verschoven worden en niet horizontaal. Ja als dat niet in je service menu staat dan wordt het moeilijk om dit te doen. Het kromme zal denk ik wel weggehaald kunnen worden.

    De enige 2 mensen die ik ken ik nederland die ISF calibratie doen zijn Garmt en Frank Doornhof (beide van dezelfde firma).

    Ik denk niet dat de kleuren van je tv in een maand verlopen want dan zou isf calibratie overbodig zijn (niemand gaat tenslotte elke maand dat laten doen). Tevens heb ik het al een aantal maanden. En wat juist bij Garmt en Frank goed is is de prijs die je ervoor betaald. Ik dacht dat die software die hun gebruiken erg duur is. Mja voor de echte preciese uitleg laat ik liever aan Garmt over . Maar hij kan je toch niet vertellen hoe het verschil eruit ziet. Dat moet je echt zelf zien.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas 32PW9527
    Vind dit inderdaad nogal een goed punt, want als het na een bepaalde tijd dus werdwijnt vraag ik me inderdaad af wat je er dan aan hebt. Ik kijk er nog steeds zeer kritisch tegen aan. Zijn er geen winkels ofzo waar je het verschil kan bekijken?
    Wellicht in hun zaak kan je het bekijken. Echter is het nog niet hetzelfde want in die zaak is de verlichting, lichtinval etc anders als bij jou en merk je het pas als je eerst de oude situatie ziet en vlak erna de nieuwe. Vaak dringt het een paar dagen pas nog beter to je door als je een aantal films heb gezien die je al eens eerder op je tv het bekeken. Kijk echt maar eens shrek of monster en co vlak ervoor en een daarna.

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •