Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 245 worden weergegeven.
  1. #51
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas 32PW9527
    Is dat een Rolls als avatar??

  2. #52

    Standaard

    Ja dat klopt, is de nieuwe Phantom.

  3. #53
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas 32PW9527
    Ja dat klopt, is de nieuwe Phantom.
    Ja het viel me al op ja
    BMW/Rolls R.

    ps. lekker off topic nu

  4. #54

    Standaard

    Yes! Frank is net bij mij geweest en heeft de tv gecalibreerd.

    Op het eerste gezicht zie je inderdaad dat het beeld scherper is en je ziet echt veel meer diepte. De kleuren zien er veel echter uit en je ziet 100% verschil, het is voor mij alleen moeilijk uit te leggen wat het verschil is.

    Het is nu een uur of 11 in de ochtend dus ik kan de kamer niet helemaal verduisteren. Vanavond ga ik zeker een aantal dvd's bekijken om het verschil te zien.

    Ik heb net naar LOTR gekeken en zag echt veel meer detail en diepte, vooral in de donkere passages en passages met veel verschillende felle kleuren.

    Ik zal over een paar dagen nog een keer verslag doen van mijn bevindingen als ik meer films heb gezien.

  5. #55

    Standaard

    Ik las op het HTforum ook iets over dat je levensduur van je toestel aanzienlijk korter is zonder calibratie. Ik vraag me af in hoeverre dit waar is en niet gewoon een leuk verkooppraatje. Zo niet wat zou volgens de mensen die dit beweren dan echt het verschil zijn en waar is dit aan te danken?

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas 32PW9527
    Ik las op het HTforum ook iets over dat je levensduur van je toestel aanzienlijk korter is zonder calibratie. Ik vraag me af in hoeverre dit waar is en niet gewoon een leuk verkooppraatje. Zo niet wat zou volgens de mensen die dit beweren dan echt het verschil zijn en waar is dit aan te danken?
    Alleen het feit dat je je contrast en brightness veel lager zet verlengt de levensduur van je toestel. Het is echt geen verkooppraatje.


    PS. Het is op dit forum niet toegestaan om dat soort avatars te gebruiken. Alleen een foto van jezelf mag.

  7. #57

    Standaard

    Ja okee dat begrijp ik, maar hoeveel scheelt dat, in levensduur?

    PS. Het is op dit forum niet toegestaan om dat soort avatars te gebruiken. Alleen een foto van jezelf mag.
    Waar slaat dat op, staat dit ergens?
    Of ben je gewoon jaloers op mijn auto

  8. #58
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas 32PW9527
    Ja okee dat begrijp ik, maar hoeveel scheelt dat, in levensduur?



    Waar slaat dat op, staat dit ergens?
    Of ben je gewoon jaloers op mijn auto

    "Avatars zijn kleine afbeeldingen (max. 60x60 pixels) die je kunt toevoegen aan je profiel. Jouw avatar komt automatisch bij al je berichten op het forum te staan. Om het DVD.nl forum een persoonlijk tintje te geven, vinden wij het leuk als iedereen een klein fototje van zichzelf als avatar instelt. Om te voorkomen dat het DVD.nl forum een 'bonte kermis' wordt, hebben we besloten dat andere plaatjes (dus geen foto van jezelf) niet toegestaan zijn als avatar."

    dit staat bij "more info" in je edit options menu.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  9. #59

    Standaard

    hmm, okee, maar wel een bekrompen hap.

    P.S. fijn dat iemand ook al zo vriendelijk is geweest om hem voor me weg te halen.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    De vraag of je iets duur of niet duur vind is natuurlijk een persoonlijke aangelegenheid. Persoonlijk vind ik het echter wel vreemd dat er met gerust een hart 1000-2000 euro wordt neergeteld voor een nieuwe tv maar een ISF-calbiratie is dan weer te duur

    Mvrgr

    Patrick
    Persoonlijk vind ik dat als je € 2000,- voor een tv betaald, deze echt al wel gecalibreerd mag zijn. Is toch onzin anders. Je kunt dus beter een tv van € 150,- kopen en laten calibreren, dan een duurdere kopen. Dan zou ik voor € 270,- beter beeld hebben dan iemand die een tv koopt van € 2000,- en dit niet laat doen. Stom toch.

    En ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die dit laten doen. Dus dan is een goedkope gecalibreerde tv altijd beter?

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kollie


    Persoonlijk vind ik dat als je € 2000,- voor een tv betaald, deze echt al wel gecalibreerd mag zijn. Is toch onzin anders.
    Tja, dit gebeurt dus gewoon niet! Sterker nog, een TV uit de doos heeft niet eens de juiste basisinstellingen voor kleur, contrast, brightness en sharpness (en alle digitale "troep" staat standaard aan) laat staan dat de geometrie, convergentie en kleurtemperatuur juist zijn ingesteld! Fabrikanten nemen denk ik ongeveer 5 min. per TV de tijd om geometrie en convergentie na te lopen, als het niet minder is of misschien zelfs HELEMAAL niet wordt gechecked... Naief idee dus dat als je maar 2000 Euro uitgeeft, dat alles dan o.k. zou zijn.
    [b]Je kunt dus beter een tv van € 150,- kopen en laten calibreren, dan een duurdere kopen. Dan zou ik voor € 270,- beter beeld hebben dan iemand die een tv koopt van € 2000,- en dit niet laat doen. Stom toch.
    Dat is natuurlijk weer overdreven... Maar ik kan wel een reeler voorbeeld geven: het is heel goed mogelijk dat een TV van 1000 Euro na ISF calibratie een beter beeld heeft dan een TV van 2000 Euro conder ISF calibratie. Wat dat betreft is het dus een enorme "value for money" iets om te laten doen.
    [b]En ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die dit laten doen. Dus dan is een goedkope gecalibreerde tv altijd beter?
    Vaak wel ja. Je moet je bedenken dat in de begintijd van televisie er een vakman meekwam die de TV compleet kwam afregelen (we praten hier over jaren 30, begin van NTSC). Maarja, de commercie heeft hier gewoon een einde aan gemaakt.

  12. #62

    Standaard

    Garmtz,

    heb je al informatie ingewonnen omtrent het weer verlopen van de kleuren? zie eerder mijn post!

    ben namelijk erg benieuwd hoelang ik plezier heb van die gekalibreerde tv, daar de kleuren in een kleurkanon toch redelijk snel weer verlopen!

  13. #63

    Standaard

    Nee hoor, verloop is minimaal, aangezien de wear voor alle kleuren gelijkmatig zal verlopen als het goed is en je niet al teveel statische beelden van 1 kleur weergeeft.

  14. #64

    Standaard

    Garmtz,

    ok, bedankt voor je informatie.
    ben weer gerustgesteld!

  15. #65

    Standaard

    Kan best begrijpen dat mensen dit allemaal zo onzeker vinden enz maar kijk dan eens op hun forum op het isf board en lees gewoon wat dingen daar (reacties, uitleg, vragen etc) daar zul je ook een stuk wijzer worden.

  16. #66

    Standaard

    ISF calibratie loont een praktijk voorbeeld is inderdaad dat iemand zijn veel goedkopere t.v als die van zijn zwager liet calibreren.

    Na het bekijken van het beeld zakte het humeur van de zwager hij had zojuist een veel duurdere t.v gekocht en ?


    Het probleem is ook wat is "normaal" in Nederland vaak willen we veel voor weinig.

    Ik heb bijvoorbeeld mijn DLP laten calibreren ik was met stomheidgeslagen hoe "fout" mijn kleuren stonden.
    En dat voor een nieuw apparaat.....wat toch een aardige duit kost.

    Je ziet dan het verschil en je kunt je dan afvragen hadden ze dit niet in de fabriek moeten doen dat is een discussie punt.

    In mijn vak is calibreren heel normaal en ik vindt het dan ook niet vreemd dat een t.v/projector moet worden gecalibreerd 1 of meerdere keren.

    De kosten zijn relatief laag als je die met USA vergelijkt waar een ISF calibratie heel "normaal" is

    Kijk eens op www.htforum.nl hier is dit onderwerp genoeg aangesneden.

    m.v.g Searcher
    Back to the basics,liever een goede 5.1 opstelling als een slechte 6.1/7.1

  17. #67

    Standaard

    Ik wil het toch gaan doen zodra ik m'n nieuwe DVD speler heb (neem aan dat die ook een beetje een rol speelt met afstellen) en hij weer in de buurt is. Ik wil ook verbaasd worden, is ook leuk als je TV na 1,5 jaar ineens een veel beter beeld geeft

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Ik wil het toch gaan doen zodra ik m'n nieuwe DVD speler heb (neem aan dat die ook een beetje een rol speelt met afstellen
    Volgens mij is dit maar heel minimaal. Tenminste deze vraag had ik ook gesteld aan hun voordat ik eraan begon en kreeg dit antwoordt .

  19. #69
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Frank is net een klein uurtje weg en ben nog steeds verschillende dvds aan het bekijken.
    Om kort te zijn over het resultaat, het beeld is nu gewoon af.
    Ik wil niet zeggen dat het lijkt of ik een nieuwe tv heb ,maar het beeld is nu gewoon geperfectioneerd.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  20. #70

    Standaard

    Hi,

    Even wat antwoorden.

    Garmt werkt niet bij mijn firma (was het maar waar), we zijn gewoon goede vrienden en wij moderaten het HT forum.

    Het verloop van een TV valt reuze mee, veel TV's hebben een automatisch circuit dat de spanning op het electronen kanon in de gaten houdt en dit compenseert, de instellingen blijven dus gehandhaaft, natuurlijk zal het verlopen, maar meestal is het na een jaar niet meer dan 500-700 graden verlopen. En een verschil van 500 graden is net te zien. Het belangrijkste is dat de grayscale vlak verloopt, en dat is vaak het probleem.

    Waarom wordt het niet af fabriek gedaan ?
    Omdat ik dan niets meer verdien ? , just kidding.
    TV's moeten op de showroom vloer opvallen, je kent die reklame wel met die kleine kabouters, pick me, pick me etc.
    De gemiddelde TV krijgt minder dan een seconde de tijd om op te vallen. Dit doe je op 2 manieren, het helderste beeld of de hardste kleuren, een veel gebruikte truuk is gewoon blauw toevoegen, het menselijk oog is daar zeer ongevoelig voor in DIRECT vergelijk, bijkomend voordeel is dat wit witter lijkt, en alles lijkt frisser, het is echter bedrog, door blauw zo onverantwoord open te schroeven gaat blauw (wat de zwakste kleur is) clippen en krijg je dus allerhande artifacts en vlekken in witte delen. Daar hebben ze ook wat op gevonden, dynamic contrast (bye-bye stabiel black level).
    Aangezien fosfor een natuurlijk product is zal het door een te grote belasting gaan uitzetten (het wordt warm) en daardoor gaan de lijnen bloomen, ook dit wordt opgelost door het zgn SVM (Scan Velocity Modulator circuit) welke vaak gekoppeld zit aan je sharpness controll. Door sharpness te gebruiken krijgen hoogcontrast vlakken een extra streepje, hierdoor LIJKT de TV scherper.

    Maar dit is dus allemaal schijn en schijn bedriegt, maar dan is de TV al verkocht. En aangezien iedereen dit doet nemen wij het allemaal maar voor lief.

    Een goed voorbeeld is een 200TVL patroon op te zetten en dan de sharpness even open en dicht te draaien, je zult zien dat je met scharpness uit bijna 50% meer detail ziet. Logisch ook, je hebt een X aantal pixels (720x576) beschikbaar voor BEELDINFORMATIE, als je naast elke zwarte pixel een wit lijntje zet van 1 pixel om dat zwarte lijntje te benadrukken verlies je dus elke keer 1 pixel informatie..... voila daar komt die extra scherpte vandaan als je sharpness uitzet.

    Levensduur.
    Een TV die uit de doos komt staat onverantwoord je fosfor op te stoken, ik zie projectieTV's van Toshiba die UIT de doos contrast op 100 hebben staan in alle standen, tja...... als je nog nooit van fosfor burn hebt gehoord dan hoor je dit heel snel met deze Toshiba modellen, trust me.
    Na de calibratie staan ze meestal rond de 40-50%.

    Een TV is niet ontworpen om 15000 graden weer te geven met 100 footlambert aan licht. Een TV voelt zich heerlijk (voorzover je dat mag zeggen) op tussen de 5500-7500 gradenK en een lightoutput van tussen de 50-80 footlambert, heel erg afhankelijk van de grote van de beeldbuis, de gebruikte voeding etc. etc.

    Bij de calibratie wordt het volgende gedaan (in het kort).

    * De TV's sweetspot wordt opgezocht (lightoutput).
    * De user instellingen zoals contrast, brightness etc. worden ingesteld
    * Digitale opties worden waar nodig gebypassed
    * De Geometrie wordt nagekeken
    * De convergentie wordt waar mogelijk aangepast (kleuren op elkaar)
    * De grayscale wordt gecalibreerd op D6500 graden Kelvin

    Gemiddeld duurt een calibratie voor een bekend chasis 30-45 minuten, en een onbekend chasis kan tussen de 60-120 minuten duren (of langer).

    De opmerking over goedkoper colormeters kan ik heel kort in zijn, een coloranalyzer die wij gebruiken is iets heel anders dan in de grafische industrie gebruikt wordt, drukkers gebruiken ook colormeters of fotografen, maar deze zijn NIET bedoelt voor het calibreren van TV toestellen, dit zijn meters, geen analyzers.

    Voor zover ik weet zijn wij (ik dan) het enige bedrijf in Nederland dat TV's calibreerd, op het gebied van projectoren is buiten ons ook Rob Dingen zeer kundig en ook Rob is ISF gecertificeerd. Maar commercieel gezien doen alleen wij de tours en calibraties voor gewone particulieren.

    Ik zal deze thread even opslaan voor verdere vragen, je kunt ze mischien beter terug lezen op www.htforum.nl maar als je ze hier in deze thread post zal ik indien mogelijk ze ook beantwoorden.

    MvrGr.
    Frank
    ISF & HAA certified
    www.htforum.nl

  21. #71

    Standaard

    Hee Frank, leuk dat je hier gereageerd hebt op de discussies betreffende ISF calibratie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J.A.F. Doorhof

    Het verloop van een TV valt reuze mee, veel TV's hebben een automatisch circuit dat de spanning op het electronen kanon in de gaten houdt en dit compenseert, de instellingen blijven dus gehandhaaft, natuurlijk zal het verlopen, maar meestal is het na een jaar niet meer dan 500-700 graden verlopen. En een verschil van 500 graden is net te zien. Het belangrijkste is dat de grayscale vlak verloopt, en dat is vaak het probleem.
    Dit vond ik een interessant punt van Harry Stadman waar ik ook wel eens een duidelijk antwoord op wilde. Dit was eigenlijk een vraag die ik jezelf al wilde stellen tijdens je bezoek maar die ik helaas vergeten was
    Je geeft gelukkig al zelf aan dat dit verloop wel reuze meevalt maar toch ben ik nog een beetje ongerust.

    Dat verloop van 500 - 700 graden is dat per jaar? Dus ook het 2e, 3e jaar enz.? Want hoelang duurt het dan voordat er niks meer merkbaar is van de calibratie? Of is dit alleen maar het eerste jaar en blijft het daarna stabiel en hoef ik me dus verder niet ongerust te maken? Of moet je toch om de zoveel jaar een calibratie doen daar er nou eenmaal niets aan te doen is? Ik ga ervan uit dat ik de tv toch zo`n 8 - 10 jaar zal hebben mits er geen gekke dingen gebeuren natuurlijk...

  22. #72

    Standaard

    Hi,

    In principe zal het feit van de calibratie altijd blijven bestaan, immers je start punt is nu helemaal correct en linear. Door de juiste instellingen van contrast en brightness zal de TV veel minder snel slijten, drift kan altijd ontstaan, maar ik denk dat je je echt helemaal geen zorgen hoeft te maken.

    Wij adviseren om elk jaar of elke 2 jaar een touchup te laten doen, ik heb net mijn eerste serie gedaan en de TV's hingen nog netjes rond de D6500 +/- 200/300 graden, niets aan de hand dus.

    MvrGr.
    Frank
    ISF & HAA certified
    www.htforum.nl

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J.A.F. Doorhof
    Wij adviseren om elk jaar of elke 2 jaar een touchup te laten doen, ik heb net mijn eerste serie gedaan en de TV's hingen nog netjes rond de D6500 +/- 200/300 graden, niets aan de hand dus.
    Hey Frank,
    Wat kost een touchup dan? Neem aan dat dit een check is van alle instellingen en eventueel goedzetten...

  24. #74

    Standaard

    Hi,

    Veel goedkoper kan het niet, we moeten bij de mensen aan huis komen en zijn gemiddeld weer een 20-30 minuten bezig om alles te checken.

    Kom je in Emmeloord is het gratis.

    MvrGr.
    Frank
    ISF & HAA certified
    www.htforum.nl

  25. #75

    Standaard

    Beste mensen,

    Het vragen / geven van informatie is uiteraard prima maar het bespreken van commerciele deals is hier niet toegestaan, houdt daar aub rekening mee.
    Eric van Ballegoie

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •