Pagina 4 van 10 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 245 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J.A.F. Doorhof
    Hi,

    In principe zal het feit van de calibratie altijd blijven bestaan, immers je start punt is nu helemaal correct en linear. Door de juiste instellingen van contrast en brightness zal de TV veel minder snel slijten, drift kan altijd ontstaan, maar ik denk dat je je echt helemaal geen zorgen hoeft te maken.

    Wij adviseren om elk jaar of elke 2 jaar een touchup te laten doen, ik heb net mijn eerste serie gedaan en de TV's hingen nog netjes rond de D6500 +/- 200/300 graden, niets aan de hand dus.

    MvrGr.
    Frank
    Bedankt voor je uitleg, voel me een stuk beter nu

    Originally posted by Eric van Ballegoie
    [B]Beste mensen,

    Het vragen / geven van informatie is uiteraard prima maar het bespreken van commerciele deals is hier niet toegestaan, houdt daar aub rekening mee.
    Sorry Eric maar deze opmerking vind ik toch zwaar overdreven! Van commerciele deals is hier geen enkele sprake, het is nog gratis ook dus hoe kan het dan commercieel zijn???
    Hij geeft alleen een antwoord op een vraag zonder al te diep in (commerciele) details te gaan of over bedragen te spreken en in mijn ogen worden hiermee dus geen regels overtreden.

    We gaan toch niet op dit forum ook al beginnen met muggen ziften he?

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher

    We gaan toch niet op dit forum ook al beginnen met muggen ziften he?
    Te laat, de censuurpolitie is ook hier actief. Ik zie net tot mijn grote teleurstelling dat de moderator mijn prachtige avatar had verwijderd. Zonder een reactie of een PM om uit leggen waarom.
    Nu kan ik me voorstellen dat je zoiets doet, als dat niet toegestaan is. Maar als je leden proberen er een leuk forum van te maken en hun medeforummers op weg te helpen. Moet je ze ook leuk behandelen, what comes around, goes around.

  3. #78
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erikro


    . Ik zie net tot mijn grote teleurstelling dat de moderator mijn prachtige avatar had verwijderd.
    Nu kan ik me voorstellen dat je zoiets doet, als dat niet toegestaan is.
    Zo,n avatar is inderdaad niet toegestaan hier op het forum
    Men wilt het hier een beetje persoonlijk houden en dus moet het een foto van je eigen ik zijn
    Jammer maar het is niet anders

  4. #79
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Daar horen avatars als deze niet bij
    Tenzij je er inderdaad zo uitziet


    Oke ,nu weer on topic
    Het callibreren
    Wanneer er een tour bij mij in de omgeving komt dan zal ik het zeker laten doen

  5. #80

    Standaard

    Zo,n avatar is inderdaad niet toegestaan hier op het forum
    Men wilt het hier een beetje persoonlijk houden en dus moet het een foto van je eigen ik zijn
    Jammer maar het is niet anders

    Overigens vind ik het plaatsen van onnodig veel animated gif's ook niet nodig op dit forum. Het is best aardig om het stukje tekst af en toe te verfraaien, echter overdaad schaad.

  6. #81
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thijs colpa


    Overigens vind ik het plaatsen van onnodig veel animated gif's ook niet nodig op dit forum. Het is best aardig om het stukje tekst af en toe te verfraaien, echter overdaad schaad.
    Maar het vrolijk de boel wel een beetje op toch

  7. #82

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz
    De animated gifs van j.vandendool heersen!
    Ik blijf ze ook nog steeds cool vinden, vind ze wel geinig. Mijn avatar van Kezza hadden ze trouwens ook verwijderd. Heb er nu een van mezelf maar zie toch liever Kezza.

    Ontopic: zou zo'n calibratie ook goed uitpakken op mijn AudioSonic met 55 cm beeldbuis?
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  9. #84
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz
    De animated gifs van j.vandendool heersen!
    Even een off topicje
    Garmtz, ik heb het stukje in Home Studio gelezen over jouw HT
    Leuk stukje en alleen maar positieve dingen wat die gasten te vertellen hadden
    Heel leuk


    ps. ik kan het toch niet laten he

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Even een off topicje
    Garmtz, ik heb het stukje in Home Studio gelezen over jouw HT
    Leuk stukje en alleen maar positieve dingen wat die gasten te vertellen hadden
    Heel leuk

    ps. ik kan het toch niet laten he
    Thanks! Nu moet ik het zelf nog weten te lezen! Ik heb het hele artikel nog niet gezien! Hahaha!

    P.S.: die gifjes blijven heersen!

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz

    Thanks! Nu moet ik het zelf nog weten te lezen! Ik heb het hele artikel nog niet gezien! Hahaha!

    P.S.: die gifjes blijven heersen!
    Mag ik dan ook eens een keer offtopic reageren. Ik had het artikel ook gelezen. Eerlijk gezegd een van de betere artikelen in de twee nummers die ik van dat magazine heb. En ik wilde er wel eens eerder op reageren, maar wist niet goed waar.
    Wat ik vooral erg goed vind is dat je ook daarwerkelijk verteld wat je hoorde en voelde en waarop je dat baseerd.

    Soms lees ik een review van 2 blz en denk ik, ok veel blabla, maar wat vind je er nou van? Er staat eigenlijk niets, behalve dat wel leuk zijn. En dan denk ik mijn achterhoofd toch aan sponserering. Ja, ik weet het ik ben door en door slecht.

    Een kanttekening had ik wel, maar dat heb ik met alle artikelen in audiobladen. De test van de totem was volgens mij uitgevoerd op een hele dure set (de jouwe) uitgevoerd en scoorde erg goed.
    Wat ik me dan tegelijkertijd afvraag, hoe klinkt de totem nou op bv een denon 1802 of iets in die prijsklasse.
    Dan kan ik een betere vergelijking trekken of deze set ook echt iets voor mij is. Bovendien krijg je als lezer dan een een beeld hoe eea zich tot elkaar verhouden.


    Voor hetzelfde geld is de totem wel weggegooid geld op zo'n "goedkope of matige" versterker en verdwijnt dat prachtige holografische geluidsbeeld daar voor 99%.
    Btw dit is geen kritiek hoor. Voor ik het van het forum wordt verbannen door jouw volgelingen

    En idd die animated gifs van jvd rulen.

  12. #87

    Standaard

    Originally posted by J.A.F. Doorhof
    ...door blauw zo onverantwoord open te schroeven gaat blauw (wat de zwakste kleur is) clippen en krijg je dus allerhande artifacts en vlekken in witte delen. Daar hebben ze ook wat op gevonden, dynamic contrast (bye-bye stabiel black level).
    Aangezien fosfor een natuurlijk product is zal het door een te grote belasting gaan uitzetten (het wordt warm) en daardoor gaan de lijnen bloomen, ook dit wordt opgelost door het zgn SVM (Scan Velocity Modulator circuit) welke vaak gekoppeld zit aan je sharpness controll. Door sharpness te gebruiken krijgen hoogcontrast vlakken een extra streepje, hierdoor LIJKT de TV scherper.
    Als je nog geen tv hebt aangeschaft, hoe weet je dan of een tv eigenlijk bij voorbaat al "verpest" is met 'dynamic contrast' enz.?

    Ik overweeg een Philips 32PW9527 aan te schaffen, ook omdat ie positief opvalt in de winkel. Zijn er andere tv's die na een ISF callibratie net zo goed (of beter) zijn, qua beeld? ergo: krijgen wij als consument massaal een 'vertekend beeld'? (dubbel )

    ps: Nog zo'n feature waar niet iedere consument op zit te wachten: ingebouwde speakers! Een beetje HT-fanaat wil dat dus helemaal niet!

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Sorry Eric maar deze opmerking vind ik toch zwaar overdreven! Van commerciele deals is hier geen enkele sprake, het is nog gratis ook dus hoe kan het dan commercieel zijn???
    Klopt, maar er vroeg nu iemand naar de prijzen voor een calibratie, dat soort zaken hebben we liever via de mail.
    Eric van Ballegoie

  14. #89

    Standaard

    Ik overweeg een Philips 32PW9527 aan te schaffen, ook omdat ie positief opvalt in de winkel. Zijn er andere tv's die na een ISF callibratie net zo goed (of beter) zijn, qua beeld? ergo: krijgen wij als consument massaal een 'vertekend beeld'? (dubbel )
    Op htforum kun je lezen dat Frank (Doorhof) goed te spreken is over de PP tv's en Loewe modellen. De 9527 komt erg vaak langs in de ISF-tours.
    Ik zou zeggen, ga naar htforum en kijk onder 'Projectie, weergevers en alles wat daar bij hoort' en dan bijvoorbeeld 'Aankoop advies voor televisies (MIJN mening)' (wel 10 pagina's )

  15. #90
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Klopt, maar er vroeg nu iemand naar de prijzen voor een calibratie,
    Maar dat willen we toch allemaal weten

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland1
    Op htforum kun je lezen dat Frank (Doorhof) goed te spreken is over de PP tv's en Loewe modellen. De 9527 komt erg vaak langs in de ISF-tours.
    Ik zou zeggen, ga naar htforum en kijk onder 'Projectie, weergevers en alles wat daar bij hoort' en dan bijvoorbeeld 'Aankoop advies voor televisies (MIJN mening)' (wel 10 pagina's )
    Dank je voor de tip, ik ben gelijk aan het kijken!

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Maar dat willen we toch allemaal weten
    He volgens mij doe jij aan sluikreclame, boef.

  18. #93
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erikro

    He volgens mij doe jij aan sluikreclame, boef.
    YEP

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Klopt, maar er vroeg nu iemand naar de prijzen voor een calibratie, dat soort zaken hebben we liever via de mail.
    Er wordt hier zoveel over prijzen gesproken dat ik deze opmerking echt niet kan volgen, sorry hoor! Ik kan me echt heel goed voorstellen dat als mensen hier hier actief gaan werven en adverteren dit niet getolereerd wordt. Maar hier zie ik geen kwaad in, tja...

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher


    Er wordt hier zoveel over prijzen gesproken dat ik deze opmerking echt niet kan volgen, sorry hoor! Ik kan me echt heel goed voorstellen dat als mensen hier hier actief gaan werven en adverteren dit niet getolereerd wordt. Maar hier zie ik geen kwaad in, tja...
    Helemaal mee eens. Ik vroeg er naar, maar puur om een idee te hebben. Zie Frank ook meer als iemand die het ook als hobby doet en gewoon een vergoeding wil hebben door de dure apparatuur en reiskosten.
    Zal niks meer over prijzen vragen....

  21. #96

    Standaard

    Frank doet dit (samen met andere dingen) als baan.. dus is geen hobbyist (schrijf je dat zo?) en is er professioneel mee bezig..
    Ik kan begrijpen dat dit forum niet bedoelt is om reclame te maken voor hem en evt zijn forum
    Upgrading is a neverending story...

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    Frank doet dit (samen met andere dingen) als baan.. dus is geen hobbyist (schrijf je dat zo?) en is er professioneel mee bezig..
    Ik kan begrijpen dat dit forum niet bedoelt is om reclame te maken voor hem en evt zijn forum
    O, dan had ik het verkeerd begrepen.... Dan is het idd commercieel, maar hij is er niet zelf mee gekomen om reclame te maken.

  23. #98

    Standaard

    De bedoeling was inderdaad om wat informatie te geven, maar ik zal het niet meer doen .

    Voor vragen weten jullie me wel te vinden.

    MvrGr.
    Frank
    ISF & HAA certified
    www.htforum.nl

  24. #99
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dus omdat Frank dit toevallig als beroep doet mag ie er hier niet over praten op het forum ,en dus ook geen prijs geven
    Maar als ik een prijs doorgeef is het wel goed omdat het mijn zaak/beroep niet is
    Vreemd hoor, laten we liever blij wezen dat er iemand in NL is die dit soort dingen (callibreren)doet
    En laten wij nu blij zijn dat we weten bij wie we moeten zijn

  25. #100

    Standaard

    Kijk dat bedoel ik. Als Frank nou iemand was die zich overal voor probeerde te gooien, om maar zoveel mogelijk reclame te maken voor zichzelf zou ik ook zeggen weg met die hap.
    Ik ken zelfs één audioforum waar een bepaald iemand (met een winkel) zich voordoet zogenaamd als particulier en daar zijn handel zijn per stuk aanbied. Meestal onder motto "ik ga upgraden" en is toevallig de nieuwprijs die ook op zijn site staat. Kijk dat is irritant en daar mag tegen opgetreden worden.

    Maar Frank zie je amper en je moet hem bij wijze van spreken zoeken. Dat hij toevallig ook een eigen forum/winkel heeft, mag geen reden zijn om hem hier de mond te snoeren. We zijn hier allemaal volwassen mensen, dus laten we ons nou ook zo (proberen ) te gedragen.

Pagina 4 van 10 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •