Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 245 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erikro
    Kijk dat bedoel ik. Als Frank nou iemand was die zich overal voor probeerde te gooien, om maar zoveel mogelijk reclame te maken voor zichzelf zou ik ook zeggen weg met die hap.
    Ik ken zelfs één audioforum waar een bepaald iemand (met een winkel) zich voordoet zogenaamd als particulier en daar zijn handel zijn per stuk aanbied. Meestal onder motto "ik ga upgraden" en is toevallig de nieuwprijs die ook op zijn site staat. Kijk dat is irritant en daar mag tegen opgetreden worden.

    Maar Frank zie je amper en je moet hem bij wijze van spreken zoeken. Dat hij toevallig ook een eigen forum/winkel heeft, mag geen reden zijn om hem hier de mond te snoeren. We zijn hier allemaal volwassen mensen, dus laten we ons nou ook zo (proberen ) te gedragen.
    Hier sluit ik me helemaal bij aan en wat mij betreft kunnen we dit (sub)thema nu afsluiten en het hierbij laten en verder gaan met de ontopic nl: ISF calibraties

  2. #102

    Standaard

    Precies!!!

    Morgen, woensdag, komt Frank bij mij langs om de tv te calibreren en ik zal mijn ervaringen met jullie delen!!

  3. #103

    Standaard

    Frank is ongeveer een uur geleden vertrokken.
    Eerst stelde hij de normale users settings opnieuw in.
    Nadat hij eerst via een toetscombinatie op de AB en de TV zelf in het servicemenu van de tv kwam, plaatste hij een sensor, die aagesloten was op z'n laptop, op het scherm en plaatste een calibratie dvd in mijn speler.
    Het voert te ver om alle details te beschrijven, maar het komt er op neer dat Frank de instellingen van het wit, grijs, zwart en alles wat daar tussen ligt optimaal afstelde. Alle vragen en opmerkingen die ik had werden door Frank rustig en geduldig beantwoord. Toen nogmaals de users settings en toen vroeg hij mij een favoriete film in de speler te doen. Ik had Monsters Inc. liggen en ........ GEWELDIG.
    Veel meer detail, rustiger beeld, natuurlijker, zachter, ook al is het een computeranimatiefilm. Net kwam mijn vrouw thuis en die zei dat het dieptegevoel van het beeld oproept intenser is. Meer als een foto, scherpte/diepte.
    Frank, als je dit leest, bedankt en mensen, je geeft veel geld uit aan je hobby, dvd's zijn kostbaar, dat weten we allemaal. Maar om er nog extra van te genieten is het een investerinkje waard. Meer info over calibratie op www.htforum.nl.

  4. #104

    Standaard

    Frank is die dag ook bij mij geweest in ZTM. Alleen een beetje weinig tijd gehad om goed te kijken.

    Gisteravond Band of Brothers deel 1 gekeken en dat ziet er toch wel erg anders uit. Soms lijkt het erop of het pijn aan mijn ogen doet: Zo scherp en veel diepte.

    Heb alle settings wel nog even opgeschreven voor het geval dat.
    Enige nadeel is soms de belabberde tv uitzendingen, en dan vooral van de commerciele omroepen. Dan is het soms wel weer erg rood.

    De lichtsensor staat nu uit wat bij mijn tv (philips 36pw9525) resulteerde dat DNR ook niet meer werkt. En dat is bij (slechte) tv uitzendingen soms wel eens handig. Maar DNR en ander digitale opties zijn ook maar trucs die je eigenlijk voor de gek houden.

    ISF is zeker het geld waard

  5. #105
    patrol
    Guest

    Standaard PLasma calibratie?

    Mijn excuses als deze vraag al eerder is gesteld.

    Ik ben van plan een Philips 42 PF9964 aan te schaffen (geld over van de verbouwing ). Heeft het zin om een plasma ook te laten calibreren? Zo ja, heeft dat dan ook een gunstige invloed op de levensduur?

    Alvast bedankt!

  6. #106
    patrol
    Guest

    Standaard PLasma calibratie?

    Mijn excuses als deze vraag al eerder is gesteld.

    Ik ben van plan een Philips 42 PF9964 aan te schaffen (geld over van de verbouwing ). Heeft het zin om een plasma ook te laten calibreren? Zo ja, heeft dat dan ook een gunstige invloed op de levensduur?

    Alvast bedankt!

  7. #107
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Wellicht is 1 keer calibreren wel voldoende

  8. #108

    Standaard

    Zin heeft het altijd. Al hoewel ik begrepen heb dat plasma schermen beter af fabriek zijn dan gewone tv's.

  9. #109

    Standaard

    Even ingaan op de plasma...

    Voor een plasma is de grey-scale (belangrijkste onderdeel bij een ISF calibratie) gewoon spot-on. Wel moet vaak contrast, scherpte en digitale instellingen juist worden ingesteld, maar dat kan je zeer makkelijk doen via Avia of andere instel-dvd's.

    Zulke DVD's koop je voor 30-40 Euro terwijl een ISF calibratie in tour gewoon 120 euro is.

    LET OP: dit geldt alleen voor plasma's , bij alle andere TV's zijn vaak geometrie, greyscale en color way out of line. En is het na de ISF calibratie alsof je naar een compleet nieuwe tv aan het kijken bent.

    Groet Bjorn

  10. #110
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Gisteren het verschil gezien op een CRT projector bij Garmt thuis
    Dus het verschil tussen wel of geen calibratie
    Nou geloof mij maar, het verschil is er zeer duidelijk
    Het gecalibreerde beeld is gewoon veel echter
    Het staat dan dichter bij de werkelijkheid
    Voor mij is het duidelijk, dit is gewoon altijd noodzakelijk

  11. #111

    Standaard

    Het is ook niet verplicht.
    Als je het geld niet waard vindt of je gelooft er niet zo in, dan doe je het gewoon niet

  12. #112
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Welbergen
    Het is ook niet verplicht.
    Als je het geld niet waard vindt of je gelooft er niet zo in, dan doe je het gewoon niet
    Reken bij aanschaf van een nieuwe tv gewoon de kosten van een ISF Cal. erbij
    Wat is nu 120 euro op het totaal bedrag van een tv
    Je beeld wordt er immers beter van en je tv gaat langer mee
    Maar zoals Dennis al zei, het is niet verplicht (al zouden ze dit wel aan de fabriekanten moeten verplichten)

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Reken bij aanschaf van een nieuwe tv gewoon de kosten van een ISF Cal. erbij
    Wat is nu 120 euro op het totaal bedrag van een tv
    Je beeld wordt er immers beter van en je tv gaat langer mee
    Maar zoals Dennis al zei, het is niet verplicht (al zouden ze dit wel aan de fabriekanten moeten verplichten)

    Zo is het. En niet anders. Als je 5k euro voor een (plasma) tv uitgeeft, is 120 euro een lachertje

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erikro
    Ik ken zelfs één audioforum waar een bepaald iemand (met een winkel) zich voordoet zogenaamd als particulier en daar zijn handel zijn per stuk aanbied. Meestal onder motto "ik ga upgraden" en is toevallig de nieuwprijs die ook op zijn site staat.
    Is dat toevallig ene Charles? Die heeft 2dehands.nl ook helemaal vol staan. Gewoon een winkel...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  15. #115

    Standaard

    Vandaag mijn Philips PW 9527 laten callibreren. Ik kan niet anders zeggen dan een nog beter beeld, veel meer diepte en nog mooiere kleuren. Met name Monsters Inc was echt super om te zien.

    Ik ga mijn DVD's maar weer eens opnieuw bekijken

    Serge

  16. #116

    Standaard

    hallo allemaal
    ff een oproep aan de belgen aanwezig op dit forum!!
    kijk ff op dit topic

    reageer daar ff zodat we met wat mensen naar ginder kunnen rijden...kosten zouden zo zeer beperkt kunnen gehouden worden.
    en naar ik heb gehoord heeft Frank ginds een zéér leuke zaak waar je veel moois kan ontdekken!

    en voor Frank D.:ik dacht ergens gelezen te hebben dat je wel een liefhebber bent van een belgisch biertje...no problemo...wij zorgen ervoor!!

    dit wordt dus een leuke dag!!
    greetz,

  17. #117
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Een invasie van belgen bij Frank in de zaak

  18. #118

    Standaard

    Yahoo!!

    Gisteren was Frank Doorhof van ITC Home Theater bij mij voor een ISF kallibratie.

    Het resultaat is zijn geld waard, zelfs op mijn 4:3 televisie. Ik ben blij dat ik het heb laten doen want nu geniet ik nog 5 jaar veel meer van mijn tv.

  19. #119

    Standaard

    Wat voor een TV heb jij precies? En hoe oud/groot is die? Want ik zit er over te denken om mijn sony KV29GX30B te laten calibreren. heb er momenteel het geld even niet voor, maar als ik het weer kan betalen zou ik het toch wel willen laten doen.
    De enige reden dat ik het niet heb laten doen toen ik het wel nog kon betalen, is dat ik niet weet of ik persoonlijk het verschil zie. Heb links namelijk 15% zicht bij -8.5 en rechts 75% zicht bij -6.75.
    Maakt het ook bij slechte ogen dus nog een wereld van verschil? Want mijn tvtje kostte mij "slechts" 600 euro, en dan is zo'n calibratie toch weer 20% van je totale budget...
    Alvast bedankt!

  20. #120

    Standaard

    Ik heb een Philips van anderhalf jaar oud. Een 4:3 tv met 55cm beelbbuisdoorsnede (schuin). Geen grote dus.

    Ik zie wel degelijk verschil in de kleuren. Het klopt gewoon nog meer ofzo, ik weet niet hoe je dat moet uitleggen.
    Ik heb geen idee hoe dat is met slechte ogen....

    Maar je moet het zo zien: De instellingen en dergelijke staan NU gewoon verkeerd. En na de kalibratie staan ze allemaal GOED en klopt dus het weergegeven beeld precies met hoe het hoort! Dus een verbetering is het ALTIJD.

    Ik heb het met deze tv enkel gedaan omdat ik weet dat ik deze nog 5 jaar houd en dan vind ik het zeker de moeite waard!!!

    Ik hoop dat je hier wat mee kan.....

  21. #121

    Standaard

    Vielen Dank .

    Dat is inderdaad even wat ik zoek. Want ik heb nogal eens het gevoel dat veel mensen alleen laten calibreren als ze een 96 cm Pixel Plus toestel hebben (ik weet het, dat is overdreven ).
    Maar als het ook met een normale tv verschil uitmaakt ga ik er zeker nog harder over denken.
    Nu nog even Frank emailen en vragen of slechte ogen geen probleem moet opleveren. Neem aan dat hij het al vaker heeft gedaan met mensen met mijn soort ogen....
    Ik zal wel zien (flauwe woordspeling bedenk ik me net )

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Ik heb een Philips van anderhalf jaar oud. Een 4:3 tv met 55cm beelbbuisdoorsnede (schuin). Geen grote dus.
    Ik vind dit wel lachu 8) De meesten durven het nog niet eens aan op hun grootbeeld tv en jij laat Frank toch maar mooi even opdraven voor je 55 cm schermpie!

    Bewijst maar eens te meer het nut van zo`n calibratie en dat het niet uitmaakt wat voor een tv je hebt
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Vielen Dank .

    Dat is inderdaad even wat ik zoek. Want ik heb nogal eens het gevoel dat veel mensen alleen laten calibreren als ze een 96 cm Pixel Plus toestel hebben (ik weet het, dat is overdreven ).
    Maar als het ook met een normale tv verschil uitmaakt ga ik er zeker nog harder over denken.
    Nu nog even Frank emailen en vragen of slechte ogen geen probleem moet opleveren. Neem aan dat hij het al vaker heeft gedaan met mensen met mijn soort ogen....
    Ik zal wel zien (flauwe woordspeling bedenk ik me net )
    Hi,

    Dat veel mensen de pixelplus laten calibreren is omdat het uit de afbriek een matige tv is en waar niks klopt.
    Na calibratie zag ik een ongelovenlijk verschil in beeldkwaliteit en dit is dus bijna bij elke tv zo (loewe is al redelijk goed vanaf de fabriek maar daar is het verschil een stuk kleiner).
    Maar geloof me het is het geld meer dan waard.

    Bryan

  24. #124

    Standaard

    Frank is vandaag bij mij langs geweest voor mijn 36PW9527. De type TV geeft uitzichzelf al goed beeld dus was erg benieuwd.

    Via zijn laptop kon je zien dat mijn TV van verre weg optimaal was ingesteld. Vooral de RGB kleuren lagen niet op 1 lijn.

    Het heeft een half uurtje geduurd en kon het daarna meteen testen. Heb als 1e film FINDING NEMO gekozen en het was echt een wereld van verschil. Veel warmer beeld met diepere kleuren en veel meer detail. Had tegen mijn vriendin gezegd dat dit de HDDVD van Finding Nemo was en zij geloofde het ook nog

    Als mensen een goede TV hebben waar ze veel geld vooruit hebben gegeven zijn ze eigenlijk VERPLICHT om dit te doen. Je TV heeft dan ook nog een langere levensduur wat opzich al de moeite waard is!

  25. #125
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller

    Als mensen een goede TV hebben waar ze veel geld vooruit hebben gegeven zijn ze eigenlijk VERPLICHT om dit te doen. Je TV heeft dan ook nog een langere levensduur wat opzich al de moeite waard is!
    Eigenlijk moet je nog een stap verder gaan met deze stelling.
    Meneer Sony, Philips of wie dan ook zullen dit eigenlijk al af-fabriek moeten doen zodat wanneer wij veel geld neerleggen voor een tv we hier geen omkijken meer naar hebben.
    En die service mag je toch wel verwachten wanneer we een tv kopen.
    Een tv hoort nu eenmaal zijn beste kunnen te tonen toch.

Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •