Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 245 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Ik vroeg me iets af.
    Stel ik koop een nieuwe top tv van rond de 1500 euro maar deze laat ik NIET ISF calibreren en ik koop een tv van 700 euro maar laat ik WEL calibreren kan het dan zo zijn dat mijn goedkope tv toch een mooier en natuurlijker beeld heeft?
    Ik vraag me dit af omdat ik mijn kamer in januari op zolder krijg en dan een nieuwe tv wil kopen, niet veel geld maar als een ISF calibratie wonderen doet kan ik toch misschien een mooie tv kopen

    GrtZ

    p.s. als ik een nieuwe draad had moeten maken excuses hiervoor

  2. #152
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Jansen
    Stel ik koop een nieuwe top tv van rond de 1500 euro maar deze laat ik NIET ISF calibreren en ik koop een tv van 700 euro maar laat ik WEL calibreren kan het dan zo zijn dat mijn goedkope tv toch een mooier en natuurlijker beeld heeft?
    Het is 99% zeker dat die van €700,- een beter beeld gaat geven dan die van €1500,-
    Calibreren = magie (of overdrijf ik nu een beetje )



    p.s. als ik een nieuwe draad had moeten maken excuses hiervoor
    Hier hoef je zeker geen nieuw draadje voor te maken :wink:

  3. #153

    Standaard

    Ik vraag me eigenlijk af of het voor een Philips 32PW6516 zin heeft. Heb het ding gekocht voor 499 (demo model) en ben er eigenlijk helemaal niet zo tevreden over. Dit betreft voornamelijk gewoon kabeltv, wat op de andere tv's in huis significant beter is.
    Maar ja, ik dacht dat ik me voor 499 geen buil kon vallen.., is ook eigenlijk wel zo, ik ben er alleen maar op vooruit gegaan. Van 72cm 3:4 50Hz 13 jaar oude panasonic, naar 82 16:9, helaas ook 50Hz.
    Echter beeld valt me dus tegen, alhoewel dvd heel aardig is. Iig beter als mijn vorige

    Lost een ISF calibratie bij deze tv wat op denken jullie?

    Probleem is wel dat ik in Limburg woon, en ik daar niet zo snel een tour naartoe zie gaan..
    2e probleem is dat ik deze tv eigenlijk als "tussenfase" zie, en dus eigenlijk niet te veel knaken aan het ding wil uitgeven. Anders is het effect van de lage aanschafprijs weer weg. Planning was afschrijven op 5 jaar. Heb ook al bewust geen bijpassend meubel gekocht voor 289
    Dus vind ik wel dat ik ook echt profijt moet hebben, anders doe ik het niet.. Kep nog 4 jaar te gaan
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  4. #154
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    Lost een ISF calibratie bij deze tv wat op denken jullie?
    Iedere tv wordt er beter van.
    Of het resultaat ook aan je wensen/ideeen voldoed is een andere vraag want hier komt persoonlijke smaak ook weer om de hoek kijken.Maar in principe is het voor iedere tv zinvol

    Probleem is wel dat ik in Limburg woon, en ik daar niet zo snel een tour naartoe zie gaan..
    In principe komt frank overal al kan het soms een tijd duren voordat ie toevallig in jouw omgeving komt.
    Hangt af van het aantal aanmeldingen uit die regio

    2e probleem is dat ik deze tv eigenlijk als "tussenfase" zie, en dus eigenlijk niet te veel knaken aan het ding wil uitgeven.
    Dan zal ik het inderdaad niet doen maar je beeld wordt er wel beter van.
    Of je dat beter dus ook mooier vind kan je alleen zelf beoordelen.

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=55

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    Ik vraag me eigenlijk af of het voor een Philips 32PW6516 zin heeft.
    In principe heeft het bij elke tv zin het is alleen de vraag of je het er voor over hebt! 8)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    Heb het ding gekocht voor 499 (demo model) en ben er eigenlijk helemaal niet zo tevreden over. Dit betreft voornamelijk gewoon kabeltv, wat op de andere tv's in huis significant beter is.
    Bij mij was het tv signaal ook brak voorheen, of beter gezegd het tv beeld, maar na calibratie is dat een stuk beter. Het ligt natuurlijk ook eraan of je uberhaupt wel een goed tv signaal krijgt. Als dit sowieso al slecht is dan zal een calibartie op dit gebied niet veel helpen. Maar je geeft echter zelf al aan dat dit op je andere tv`s wel goed is dus dat is het probleem niet. Het tv beeld zal dus na calibratie zeker aanzienlijk verbeterd zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    Probleem is wel dat ik in Limburg woon, en ik daar niet zo snel een tour naartoe zie gaan..
    Ook ik woon in (zuid) Limburg en Frank is ook bij mij langs geweest, is geen probleem hoor. Ik zou zeggen open gewoon een tour op htforum.nl en wacht gewoon af.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    2e probleem is dat ik deze tv eigenlijk als "tussenfase" zie, en dus eigenlijk niet te veel knaken aan het ding wil uitgeven. Anders is het effect van de lage aanschafprijs weer weg. Planning was afschrijven op 5 jaar. Heb ook al bewust geen bijpassend meubel gekocht voor 289
    Dus vind ik wel dat ik ook echt profijt moet hebben, anders doe ik het niet.. Kep nog 4 jaar te gaan
    Indien je er nog 4 jaar mee moet doen is het het overwgen zeker waard. En waarschijnlijk bevalt het beeld je dan zo goed dat je er nog langer mee doet!
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  6. #156

    Standaard

    Hmm.. Toch eens overwegen. Misschien wil een collega van mij zijn Sony ook wel laten calibreren.
    Bedankt voor de info jongens!
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  7. #157

    Standaard

    Domme vraag wellicht ...
    Maar waarom wordt deze calibratie niet vanuit de fabriek gedaan ?
    Regards,
    Arjan.

  8. #158
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Omdat als de concurrent zijn beeld scherper afstel dan een gecallibreerd beeld dat die dan eerder zal verkopen in de winkels.
    Het is gebleken dat een beeld wat (schijnbaar) scherp en voller van kleur staat afgesteld beter verkoopt.
    Het zit om dus in de concurrentie en wellicht een prijskaartje wat eraan vast zit om alle tv,s in de fabriek te doen.
    Dat zal dan één voor één moeten gebeuren.
    Maar ben met je eens dat het eigenlijk wel zo zou moeten zijn.

  9. #159

    Standaard

    misschien nog een stomme vraag maar waarom worden er dan nog tv's ontwikkeld? Dan maken ze een mooie tv en daarna verkl*ten ze het weer met de instellingen?

  10. #160
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wijx
    misschien nog een stomme vraag maar waarom worden er dan nog tv's ontwikkeld? Dan maken ze een mooie tv en daarna verkl*ten ze het weer met de instellingen?
    In landen zoals America is het heel normaal dat men de tv laat callibreren na aankoop en dan dus het maximale uit zo,n tv gehaald wordt.
    Hier in Europa is callibreren een vrij onbekend fenomeen bij 99% van de tv bezitters.
    Men weet dus gewoon niet beter of de tv hoort gewoon zo te spelen zoals ie uit de doos komt.
    Men weet gewoon niet beter en ook op dit gebied lopen wij in Europa dus weer eens heel ver achter.

  11. #161

    Standaard

    En men wil je nog wel eens voor gek verklaren als je je tv wel laat calibreren. Dan ben je een tvfreak. En nu weet ik niet of ik :S moet gebruiken of .
    Kies zelf maar

  12. #162
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Kies zelf maar
    Moet dat echt...........

  13. #163

    Standaard

    Kies zelf maar of je zelf moet kiezen .
    Sorry, begin weer wat moedeloos te worden van Need for Speed 7 welke ik maar niet aan de praat krijg.
    En het spel heeft me al een toetsenbord gekost . Werd namelijk klein beetje woest gister en gaf mijn toetsenbord een aardig bedoeld klopje

  14. #164
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ga dan ook voor Need for Speed Underground
    (hoezo off-topic)

  15. #165

    Standaard

    Dat is underground .
    En offtopic: tja: de calibratie komt vanzelf wel weer aan bod .
    Maar krijg bij disc 1 de mededeling: pak de andere disc en doe ik disc 2 erin krijg ik een foutmelding en moet ik disc 1 erin doen. Doe ik die erin etc etc etc. En das niet zo fijn. Dus ben nu maar bezig met de demoversie.
    De hele tijd hetzelfde rondje rijden in dezelfde gare auto

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wijx
    misschien nog een stomme vraag maar waarom worden er dan nog tv's ontwikkeld? Dan maken ze een mooie tv en daarna verkl*ten ze het weer met de instellingen?
    In landen zoals America is het heel normaal dat men de tv laat callibreren na aankoop en dan dus het maximale uit zo,n tv gehaald wordt.
    Hier in Europa is callibreren een vrij onbekend fenomeen bij 99% van de tv bezitters.
    Men weet dus gewoon niet beter of de tv hoort gewoon zo te spelen zoals ie uit de doos komt.
    Men weet gewoon niet beter en ook op dit gebied lopen wij in Europa dus weer eens heel ver achter.
    Dat is toch debiel? Het is niet meer dan logisch dat als ik iets koop er vanuit ga dat het goed is. Het is niet zo dat de tv moet worden afgesteld op de omgeving (zoals bij een projector), dan zou ik er geen moeite mee hebben.
    Nu koop je dus een nieuwe tv die "niet gereed" is vanaf de fabriek. Daarbij komt nog dat er maar 1 winkel is die die calibratie kan uitvoeren wat natuurlijk niet de concurrentie bevoordert. Het gaat hier immers om consumenten en niet om commerciele filmzalen ofzoiets dergelijks.

    Let op ik zeg niet dat de calibraties onzin zijn, maar dat het onzinnig is dat ze nodig zijn.

    Morgen zal ik eens een briefje schrijven naar meneer panasonic Nederland

  17. #167

    Standaard

    Heb je al een tour geopend voor Limburg?
    Ik denk er sterk over om ook mee te doen (als ik dat mag voor mijn vrouw, je weet wel hoe dat gaat hè?).

  18. #168
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dat is underground
    Ach, ik riep ook maar wat

  19. #169
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wijx

    Dat is toch debiel? Het is niet meer dan logisch dat als ik iets koop er vanuit ga dat het goed is.
    De tv,s zijn ook goed alleen het kan nog beter.
    In die richting moet je het eigenlijk bekijken.

    Daarbij komt nog dat er maar 1 winkel is die die calibratie kan uitvoeren wat natuurlijk niet de concurrentie bevoordert.
    Concurrentie of niet, de prijs die hier gevraagd wordt is zeker niet te duur.

    Morgen zal ik eens een briefje schrijven naar meneer panasonic Nederland
    Laat even weten wat ze terug schrijven :wink:

  20. #170
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank H
    Heb je al een tour geopend voor Limburg?
    Ik denk er sterk over om ook mee te doen (als ik dat mag voor mijn vrouw, je weet wel hoe dat gaat hè?).
    Ik geloof dat je minimaal 4 personen (tv,s) moet hebben om de tour jouw kant op te krijgen.
    Dus vanaf 4 callibraties in jouw regio, moet lukken toch. :wink:

  21. #171

    Standaard

    Bij mij waren het er 3 toendertijd.

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Bij mij waren het er 3 toendertijd.
    dus afgezien dat je e120 ,- moet betalen mag je ook nog even andere klanten proberen te strikken vandaar dat iedereen die hier belang bij heeft zo ongelooflijk positief hierover is.

    Is er eigenlijk ook een onafhankelijk onderzoek/bericht/review oid wat bericht over dit in america super bekende fenomeen?? Om eerlijk te zijn had ik voor dit forum nog nooit gehoord over die calibratie. En wanneer ik hoor dat ALLE tv's slechts zijn afgesteld en dat ALLE tv's in meer of mindere mate beter worden wordt ik toch een beetje wantrouwend. Wanneer 1 merk de TV's gecalibreerd aflevert, wat voor een fabriek veel goedkoper kan gebeuren dan e120, dan zou deze de markt overheersen. Ik denk hierbij aan een wat duurdere tv als loewe en niet aan een daewoo van de buurtsuper. Dit zou zo'n beetje de ontdekking van een decenium zijn op tv gebied lijkt me.


    @ alle mensen die er heilig in geloven...... ik wil niemand opstangen, maar ik ben een beetje achterdochtig wanneer het om zulke bedragen gaat . Ik vind het moeilijk te geloven dat dit hele forum "samen spant" met Frank, maar ik vind het nog moeilijker om te geloven dat alle producenten, zowel de goedkope en hele dure, expres slechte TV's maken.


    edit: ik heb zelf wat rondgekeken en er is me opgevallen dat een heleboel mensen hier erg positief over zijn. Ik heb maar 1 negatief bericht gevonden !!
    Verder is die e120 toch redelijk goedkoop. Ik meot zeggen dat ik er nu wel een beetje vertrouwen in krijg, maar er is een ding dat ik nog niet heb gelezen in deze thread: (komt van een faq over isf)

    Will it last forever?

    No, but then what does? Studio monitors are calibrated daily or weekly when used in critical viewing situations where consistency is paramount. Most consumer televisions will drift from correct settings over time and will typically "hold their own" for 12-24 months. The variables are the specific chassis, amount of use and number of on/off cycles. ISF recommends annual calibration for optimum performance, life span (the unit's) and viewing pleasure (yours).

  23. #173

    Standaard

    J-man, je mag best sceptisch of achterdochtig zijn dat was ik ook een beetje in het begin. Ik had ook voor het eerst ervan gehoord op dit forum en wist helemaal niet wat het inhield. Echter achteraf ben ik erg blij dat ik dit "risico" toch genomen heb. Toen ik m`n tv ontving was ik allerminst tevreden en wilde ik hem het liefste meteen weer retourneren zo`n teleurstelling was het. Toch nam ik de gok om hem, puur op basis van de vele positieve reacties overal, te laten calibreren. Ik heb daar tot op heden nog geen spijt van gehad! Na bijna een jaar sta ik soms nog steeds versteld van het resultaat, recentelijk nog bij de The Two Towers extended en de Indy box wist ik weer niet wat ik zag! Geloof me maar ik *** echt niet uit m`n nek.

    Ik snap best dat je vindt dat de tv`s vanuit de fabriek goed afgesteld dienen te worden, daar betaal je immers (veel) geld voor. Die mening deel ik in principe ook nog steeds, echter dit gebeurd gewoon niet! Waarom dat dit niet gebeurd is in dit topic al vaak genoeg besproken, lees de eerste 2 pagina`s maar eens goed door.

    Als je het niet vertrouwt of als je tevreden bent met je beeld doe je het gewoon toch niet!? Simple as that, niemand verplicht je om dit te doen. Je zult echter welliswaar nooit weten welke "verborgen" kwaliteit je tv nog in zich heeft en je zult je tv nooit zien zoals hij eigenlijk hoort te zijn.

    Frank Doorhof heeft hier ook al tekst en uitleg gegeven. Voor degenen die geen zin hebben om zich door alle pagina`s heen te worstelen zal ik het hier nog maar eens herhalen:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J.A.F. Doorhof
    Hi,

    Even wat antwoorden.

    Garmt werkt niet bij mijn firma (was het maar waar), we zijn gewoon goede vrienden en wij moderaten het HT forum.

    Het verloop van een TV valt reuze mee, veel TV's hebben een automatisch circuit dat de spanning op het electronen kanon in de gaten houdt en dit compenseert, de instellingen blijven dus gehandhaaft, natuurlijk zal het verlopen, maar meestal is het na een jaar niet meer dan 500-700 graden verlopen. En een verschil van 500 graden is net te zien. Het belangrijkste is dat de grayscale vlak verloopt, en dat is vaak het probleem.

    Waarom wordt het niet af fabriek gedaan ?
    Omdat ik dan niets meer verdien ? , just kidding.
    TV's moeten op de showroom vloer opvallen, je kent die reklame wel met die kleine kabouters, pick me, pick me etc.
    De gemiddelde TV krijgt minder dan een seconde de tijd om op te vallen. Dit doe je op 2 manieren, het helderste beeld of de hardste kleuren, een veel gebruikte truuk is gewoon blauw toevoegen, het menselijk oog is daar zeer ongevoelig voor in DIRECT vergelijk, bijkomend voordeel is dat wit witter lijkt, en alles lijkt frisser, het is echter bedrog, door blauw zo onverantwoord open te schroeven gaat blauw (wat de zwakste kleur is) clippen en krijg je dus allerhande artifacts en vlekken in witte delen. Daar hebben ze ook wat op gevonden, dynamic contrast (bye-bye stabiel black level).
    Aangezien fosfor een natuurlijk product is zal het door een te grote belasting gaan uitzetten (het wordt warm) en daardoor gaan de lijnen bloomen, ook dit wordt opgelost door het zgn SVM (Scan Velocity Modulator circuit) welke vaak gekoppeld zit aan je sharpness controll. Door sharpness te gebruiken krijgen hoogcontrast vlakken een extra streepje, hierdoor LIJKT de TV scherper.

    Maar dit is dus allemaal schijn en schijn bedriegt, maar dan is de TV al verkocht. En aangezien iedereen dit doet nemen wij het allemaal maar voor lief.

    Een goed voorbeeld is een 200TVL patroon op te zetten en dan de sharpness even open en dicht te draaien, je zult zien dat je met scharpness uit bijna 50% meer detail ziet. Logisch ook, je hebt een X aantal pixels (720x576) beschikbaar voor BEELDINFORMATIE, als je naast elke zwarte pixel een wit lijntje zet van 1 pixel om dat zwarte lijntje te benadrukken verlies je dus elke keer 1 pixel informatie..... voila daar komt die extra scherpte vandaan als je sharpness uitzet.

    Levensduur.
    Een TV die uit de doos komt staat onverantwoord je fosfor op te stoken, ik zie projectieTV's van Toshiba die UIT de doos contrast op 100 hebben staan in alle standen, tja...... als je nog nooit van fosfor burn hebt gehoord dan hoor je dit heel snel met deze Toshiba modellen, trust me.
    Na de calibratie staan ze meestal rond de 40-50%.

    Een TV is niet ontworpen om 15000 graden weer te geven met 100 footlambert aan licht. Een TV voelt zich heerlijk (voorzover je dat mag zeggen) op tussen de 5500-7500 gradenK en een lightoutput van tussen de 50-80 footlambert, heel erg afhankelijk van de grote van de beeldbuis, de gebruikte voeding etc. etc.

    Bij de calibratie wordt het volgende gedaan (in het kort).

    * De TV's sweetspot wordt opgezocht (lightoutput).
    * De user instellingen zoals contrast, brightness etc. worden ingesteld
    * Digitale opties worden waar nodig gebypassed
    * De Geometrie wordt nagekeken
    * De convergentie wordt waar mogelijk aangepast (kleuren op elkaar)
    * De grayscale wordt gecalibreerd op D6500 graden Kelvin

    Gemiddeld duurt een calibratie voor een bekend chasis 30-45 minuten, en een onbekend chasis kan tussen de 60-120 minuten duren (of langer).

    De opmerking over goedkoper colormeters kan ik heel kort in zijn, een coloranalyzer die wij gebruiken is iets heel anders dan in de grafische industrie gebruikt wordt, drukkers gebruiken ook colormeters of fotografen, maar deze zijn NIET bedoelt voor het calibreren van TV toestellen, dit zijn meters, geen analyzers.

    Voor zover ik weet zijn wij (ik dan) het enige bedrijf in Nederland dat TV's calibreerd, op het gebied van projectoren is buiten ons ook Rob Dingen zeer kundig en ook Rob is ISF gecertificeerd. Maar commercieel gezien doen alleen wij de tours en calibraties voor gewone particulieren.

    Ik zal deze thread even opslaan voor verdere vragen, je kunt ze mischien beter terug lezen op www.htforum.nl maar als je ze hier in deze thread post zal ik indien mogelijk ze ook beantwoorden.

    MvrGr.
    Frank
    Je vroeg nog om een test of onderzoek, wellicht heb je hier (en ook anderen) hier iets aan? http://www.hometheater.nl/media/ISF%20uit%20HVT.pdf
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  24. #174
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man

    dus afgezien dat je e120 ,- moet betalen mag je ook nog even andere klanten proberen te strikken vandaar dat iedereen die hier belang bij heeft zo ongelooflijk positief hierover is.
    Vanwaar dat wantrouwen hierin............??
    Als ie voor één of twee personen moet komen zal de prijs van de callibratie wellicht hoger worden.
    Vergeet niet dat ook zijn reistijd betaald moet worden.

    Is er eigenlijk ook een onafhankelijk onderzoek/bericht/review oid wat bericht over dit in america super bekende fenomeen?? Om eerlijk te zijn had ik voor dit forum nog nooit gehoord over die calibratie.
    Ook in nederlandse hifi/ht bladen is er divererse keren aandacht besteed aan het callibreren.
    In amerika is het net zo gewoon als dat wij onze auto een beurt geven.
    Nu zijn er een paar personen in nederland (ik meen een stuk of 4 maar 2 gecertificeerd) die dit callibreren kunnen doen en dus ook die opleiding hebben gevolgd in de states.
    Die doen dit nog niet zo gek lang ,paar jaar wellicht.
    Omdat er zo weinig zijn die dit kunnen is het onder het gewone volk ook niet zo bekend.
    En dat er zo weinig zijn die dit kunnen heeft wellicht alles te maken met de kosten van de curses en de benodigde apparatuur/software.
    Ook moet je continu de kennis bijhouden omtrend de nieuwe modellen.
    Kortom, er komt dus heel wat bij kijken.

    En wanneer ik hoor dat ALLE tv's slechts zijn afgesteld
    Ze zijn niet slecht afgesteld maar het kan dus zeker beter.
    Je kleur wordt "echter" ,er komt meer diepte in het beeld en je ziet meer details.
    Bijkomend voordeel is dat je beeldbuis minder snel slijt .

    Dit zou zo'n beetje de ontdekking van een decenium zijn op tv gebied lijkt me.
    Dat zal je inderdaad wel verwachten ja maar..............99% van de tv kopers zijn leken en onbekend op dit gebied.
    Die kijken in de winkel naar de tv met de mooiste/hardste/felste kleuren
    Het is namelijk gebleken dat mensen onbewust zo,n afgestelde tv kopen.
    En het gaat de fabriekanten uiteindelijk toch om de verkoop cijfers.

    beetje achterdochtig wanneer het om zulke bedragen gaat
    Natuurlijk is €120 een hoop geld maar zoals eerder vermeld is het in principe niet duur.
    In amerika is een bedrag van €300 a €400 zeker ook normaal.
    Ook is €120 niet veel op het totaal bedrag van een nieuwe tv.

    Ik vind het moeilijk te geloven dat dit hele forum "samen spant" met Frank, maar ik vind het nog moeilijker om te geloven dat alle producenten, zowel de goedkope en hele dure, expres slechte TV's maken.
    De liefhebbers van kwaliteit moeten juist heel erg blij zijn met mensen als Frank D.
    Heeft niks met samen spannen te maken maar hij verdiend gewoon deze steun in het goede werk wat ie levert.

    De tv,s zijn dus niet slecht maar zijn zo afgesteld dat ze beter verkopen.
    Dat is namelijk het enige wat belangrijk is voor meneer sony, philips en dergelijke.
    Dan is het toch juist prachtig dat iemand als Frank D. voor een relatief klein bedrag het maximale uit je tv kan halen met behulp van zijn apparatuur en kennis.

    In principe hoef je dat callibreren maar één keer te laten doen.
    Het beeld verloop welliswaar met de tijd maar dat gaat zo geleidelijk dat je er niks van merkt.
    Wil je luxe doen dan kan je de tv bijvoorbeeld om de twee a drie jaar ofzo opnieuw laten doen.
    Lijkt mij enigzins overdreven

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    In principe hoef je dat callibreren maar één keer te laten doen.
    Het beeld verloop welliswaar met de tijd maar dat gaat zo geleidelijk dat je er niks van merkt.
    Wil je luxe doen dan kan je de tv bijvoorbeeld om de twee a drie jaar ofzo opnieuw laten doen.
    Lijkt mij enigzins overdreven
    Klopt, en de service van Frank gaat zelfs zover dat hij gratis een hercalibratie doet indien je de tv zelf komt brengen! Echt top!
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •