Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 245 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Na alles te hebben gelezen ben ik overuigd. Als ik een nieuwe tv koop zal ik deze zeer waarschijnlijk laten calibreren. Ik was achterdochtig omdat ik bij die "te mooi om waar te zijn" altijd begin te twijfelen. Het doet me altijd een beetje denken aan TV-reclame . Maar ik moet zeggen dat gezien het aantal positieve berichten (ook buiten dit forum) toch zeker de moeite waard is om te doen. Nu maar hopen dat mijn volgende TV niet al van de fabriek uit al perfect is afgesteld, want dat heeft het natuurlijk geen zin

    Sommige mensen geven ook e120 uit aan een enkele kabel, wat ongetwijfeld een verbetering oplevert, maar voor mij gewoon niet de moeite waard is. Ik denk echter dat het calibreren toch wel een zodanige verbetering oplevert dat dit voor iedereen de moeite waard is, en niet alleen voor de perfectionisten.

    edit: bedankt voor die link naar dat pdf-je maar het zou ook leuk zijn wanneer de consumentenbond hier eens aandacht aan zou besteden en een echte objectieve mening zou geven. Dan zou Frank ook meer klanten krijgen en de prijzen hopelijk een tikkeltje lager worden voor iedereen 8)

  2. #177
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher

    Klopt, en de service van Frank gaat zelfs zover dat hij gratis een hercalibratie doet indien je de tv zelf komt brengen! Echt top!
    Dat is inderdaad nog eens service ja. :wink:

  3. #178
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man
    maar het zou ook leuk zijn wanneer de consumentenbond hier eens aandacht aan zou besteden en een echte objectieve mening zou geven.
    Dat zal inderdaad wel eens leuk zijn ja.
    Stuur ze een e-mail je leg je voorstel aan ze voor, je weet immers nooit wat er uit komt rollen.

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door J-man
    edit: bedankt voor die link naar dat pdf-je maar het zou ook leuk zijn wanneer de consumentenbond hier eens aandacht aan zou besteden en een echte objectieve mening zou geven. Dan zou Frank ook meer klanten krijgen en de prijzen hopelijk een tikkeltje lager worden voor iedereen 8)
    Hmm, nou ja van die zgn Consumentebond met hun zgn testen heb ik geen hoge pet op. Zeker niet na dat debacle van de Epson inkt cartridges eer dit jaar, wat een blamage! Nee, doe dan maar een gerenomeerd HT blad ofzo die dan ook échte kenners hebben. 8)
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  5. #180
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Maar de consumenten bond zal opzich toch wel leuk zijn.
    Kunnen we eens lezen wat de leek er allemaal van ziet.

  6. #181

    Standaard

    Als je het alleen wilt dan wilt hij best komen hoor. je betaald dan wel alle onkosten. Dus wordt het wel wat meer als €120.

    En je hoeft niemand zelf te strikken. Hij plaatst een topic op het forum betreffende een tour in jou gebied. diegene die er ook interesse in hebben kunnen dan reageren.

  7. #182

    Standaard

    En of je nou leek bent of pro. je ziet het verschil. Dat zal je gewoon maar moeten aannemen van de mensen hier. Heb je een mooie tv en heb wil je er meer uithalen DOE HET DAN. uiteraard als de financien het toelaten.

  8. #183

    Standaard

    Er wordt hier in zulke superlatieven gesproken over dat calibreren...
    aan de convergentie van een moderen televisie valt meestal niks te doen; dit ligt vast in de fysische parameters van de beeldbuis. je kan beginnen met het kleven van magneetjes maar dan gaat de kleurzuiverheid om zeep..
    de focus kan eventueel bijgesteld worden, als hij al niet goed stond, want dit is een afregeling die in de fabrieken zeer goed ingesteld wordt. het kost heus niet meer energie om de focus tijdens de produktie goed af te regelen...
    Dus kleurtemperatuur blijft nog over. vroeger werd die altijd ingesteld op D6500, maar velen vonden dit te "warm". daarom wordt de kleurtemperatuur bij veel toestellen nu iets kouder ingesteld. Fabrikanten doen dit op basis van kijkersstatistieken en hun voorkeur, over gans europa. Nederlanders en Belgen verkiezen een iets warmer beeld dan Duitsers en Engelsen, maar zij zijn met veel meer...en tv toestellen worden voor gans europa gemaakt, vandaar de koude temperatuur. Bij moderne toestellen heb je gelukkig weer de instelling warm/cool, net zoals in de beginperiode. Overigens kleuren tv bestaat maar pas sinds de jaren 50, niet sinds de jaren dertig zoals ik hier ergens las..enfin je weet het, over smaken en kleuren wordt niet gediscussieerd....

  9. #184

    Standaard

    Voor de nog aanwezigen sceptici onder ons is er nu op hifi.nl een zeer uitgebreid testverslag te lezen over ISF calibarties. Uiteraard zal het de kenners hier niets verbazen dat de eindconclusie zeer positief is.

    Een stukje van de eindconclusie:

    Als advocaat van de duivel wil ik de sceptici dit nog nagegeven: een betere scartkabel van bijv. Qed of Ixos kost ongeveer 100 euro en geeft een zichtbare verbetering in de beeldkwaliteit bij een televisie. Een ISF calibratie voor een televisie kost ongeveer hetzelfde als de scart-kabel en geeft ten opzichte van het vervangen van de kabel ongeveer een verbetering van 3 keer de verhoging in performance van de scartkabel.

    Wanneer u volledig wilt genieten van alle aspecten van een film, is een ISF calibratie in mijn mening niet te vermijden. Een correcte grayscale is de enige manier om DVD en videomateriaal te bekijken zoals de regisseur deze bedoeld heeft. Daarnaast zorgt de juiste contrast- en helderheidinstelling er tevens voor dat uw weergever een langere levensduur zal hebben.


    Het hele verslag is te lezen op: http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1597

    Overigens een erg interessant artikel, ook voor de reeds ingeweiden. :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  10. #185

    Standaard

    Voor mensen die het resultaat willen zien (pdf file) van een Philips 36PW9527 moeten mij maar een pm sturen.

  11. #186

    Standaard

    Wel grappig: voordat ik keek wist ik al wie het artikel geschreven zou hebben . Bleek ik nog gelijk te hebben ook .
    Waarschijnlijk in maart komt Frank naar Vlissingen toe. Dan gaan die mijn tv eens onder handen nemen. Ben zeer benieuwd.

  12. #187

    Standaard

    Zit er zelf nu ook heel erg over na te denken, over dvd beeld ben ik nu wel tevreden, maar over tv zeker niet.

    Nadeel is alleen dat de tv mij 380 euro heeft gekocht en de ISF calibratie 120 euro is, een vrij groot gedeelte van het totale aankoopbedrag dus...
    ...toch nog ff nadenken

  13. #188

    Standaard

    oeps, foutje
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  14. #189

    Standaard

    Tja, dit is een afweging die je helemaal zelf moet maken. Ikzelf denk dat je de weergave op die goedkope TV echt wel beter kunt en zult krijgen middels een calibratie maar dat de verbetering niet opweegt tegen de kosten van deze aktie.

    Net zoals er maar weinig mensen een paar duizend euro zullen pompen in het opvoeren, chippen en tunen van een Suzuki Alto...Tuurlijk gaat die Alto daarna harder, maar echt veel schiet je er niet mee op, het blijft een [spoiler:2c037eb7e0]truttenschudder[/spoiler:2c037eb7e0]
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  15. #190

    Standaard

    Maar het is wel zo dat een alto niet echt bewust matig is afgesteld om maar te zorgen dat die opvalt in de showroom. Met tv's is dat al wat meer het geval. Die worden vaak bewust lekker hard en met felle kleuren afgesteld om toch maar te zorgen dat ze opvallen tussen al die andere tv's.
    [spoiler:99035a065c]PS: ik denk dat de resultaten van een calibratie op een goedkope tv minder groot zullen zijn dat op een middenklasse tv of een gewoon dure tv . Maar, dat kan ik in het geheel niet staven oid [/spoiler:99035a065c]

  16. #191

    Standaard

    't is niet zo dat het een goedkope tv is, het is gewoon een philips 28 pw 8206 100hz, kon 'm alleen vrij goedkoop krijgen :d
    maar toch vind ik 120 euro een hoop geld in verhouding...

  17. #192

    Standaard

    ooh, maar dat is toch best een redelijke tv?

    Dan kun je het gewoon doen hoor, zie het maar alsof je 500 euro hebt uitgegeven die er na de calibratie uitziet als een tv van tegen de 1000 euro

    ---.500 euro bespaard
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  18. #193

    Standaard

    das helemaal waar,

    zal het denk toch is een keer laten doen, eerst wat meer geld hebben...! (moet ook nog eten en huur betalen en dat soort dingen)

  19. #194
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Maar het is wel zo dat een alto niet echt bewust matig is afgesteld om maar te zorgen dat die opvalt in de showroom.
    Niet helemaal waar.
    Auto worden zeker niet geheel optimaal afgesteld.
    Zo wordt een fijnere rij eigenschap verkregen voor de gemiddelde mens en ook om beter aan de richtlijnen van de diverse instantie te voldoen.
    Het is dus een compromie die fabrieks afstelling.
    Vandaar dat je dus vrij eenvoudig met een chipje al sportievere rijeigenschappen kan verkrijgen, alleen vind niet iedereen dat sportievere karakter fijn om mee te rijden.
    Vandaar dat ze de gulden middenweg nemen voor hun afstelling.
    Geld ook voor het milieu verhaal.

    Maargoed, was ff off topic

  20. #195

    Standaard

    ik zit erook over te denken om mijn Philips 28pw6006 te laten calibreren maar zal die 120 of 75 euro de moeite waard zijn???

    GrtZ

  21. #196
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J.
    ik zit erook over te denken om mijn Philips 28pw6006 te laten calibreren maar zal die 120 of 75 euro de moeite waard zijn???

    GrtZ
    JA

  22. #197

    Standaard

    Ik heb een SONY KV-32LS60.

    Deze is 100hz. Zou het zich lonen om deze te laten calibreren? Ik ben erg te spreken over deze tv. Is er per toeval iemand die dezelfde (tv of serie) heeft en heeft laten calibreren?

  23. #198
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BlackDemon666
    Zou het zich lonen om deze te laten calibreren?
    In principe is het voor iedere tv zinvol.
    Is alleen de vraag of je het de kosten waard vind.

  24. #199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Dus omdat Frank dit toevallig als beroep doet mag ie er hier niet over praten op het forum ,en dus ook geen prijs geven
    Maar als ik een prijs doorgeef is het wel goed omdat het mijn zaak/beroep niet is
    Vreemd hoor, laten we liever blij wezen dat er iemand in NL is die dit soort dingen (callibreren)doet
    En laten wij nu blij zijn dat we weten bij wie we moeten zijn
    ik zie het probleem ook niet .
    Maar dat zal wel aan mij liggen . Ik ga ff kijken in de betreffende thread op de betreffende site of er al meer nieuws is over de tour in Zeeland die hopelijk vrij binnenkort is 8)

  25. #200

    Standaard

    Is er iemand die toevallig zo'n mooi testrapport heeft liggen met de grafieken van voor en na de callibratie van een Sony KV28FX68?

    Ik ben zeer benieuwd naar de verschillen, wil hem zelf namelijk ook laten callibreren... Moet alleen nog ff wachten op de cashflow
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •