Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 245 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    Is er iemand die toevallig zo'n mooi testrapport heeft liggen met de grafieken van voor en na de callibratie van een Sony KV28FX68?

    Ik ben zeer benieuwd naar de verschillen, wil hem zelf namelijk ook laten callibreren... Moet alleen nog ff wachten op de cashflow
    Ik heb er geloof ik zo een. Maar veel heb je er niet aan want ten eerste is Frank de enige die er kaas van kan maken en ten tweede kan jouw TV heel anders zijn.

    Ik kan je wel vertellen dat het een enorme verbetering was. Gewoon doen, je TV is het waard.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  2. #202

    Standaard

    @ Lesley:Ik heb ook nog ergens die uitdraai van Frank liggen maar kan hem zo snel niet vinden. Je ziet er idd niet zoveel op zoals Mike ook al aangeeft. Het is eigenlijk ook meer een certificaat als bewijs dat je tv een ISF calibratie heeft ondergaan. Is ook leuk indien je hem ooit weer wilt verkopen. Verhoogd toch ook weer de verkoopwarde een beetje. Maar verwacht zeker geen schitterende voor/na grafieken. Mocht ik hem nog vinden zal ik hem je wel mailen.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  3. #203

    Standaard

    Alle belangrijke links en info heb ik nu samengevat in de startpost. Wel zo makkelijk zodat je niet meer het hele topic hoeft door te spitten eer je het gevonden hebt. 8)
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  4. #204

    Standaard

    ik heb nog een vraag, ik wil de philips 28pw9528 aanschaffen en misschien een calibratie uitvoeren, maar moet dat pixel plus dan gewoon aanblijven staan en de Omgevingslichtsensor moet zeker uitgeschakeld worden, want als ik het goed heb begrepen veranderd hij toch de kleur/contrast/enz. instellingen?

    de dingen die in de tv bij geleverd zitten zoals pixel plus, Digital Natural Motion, enz blijven gewoon actief?

    en mag je na zo'n calibratie helemaal niet meer aan je instellingen komen?

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scarface2002
    ik heb nog een vraag, ik wil de philips 28pw9528 aanschaffen en misschien een calibratie uitvoeren, maar moet dat pixel plus dan gewoon aanblijven staan en de Omgevingslichtsensor moet zeker uitgeschakeld worden, want als ik het goed heb begrepen veranderd hij toch de kleur/contrast/enz. instellingen?

    de dingen die in de tv bij geleverd zitten zoals pixel plus, Digital Natural Motion, enz blijven gewoon actief?

    en mag je na zo'n calibratie helemaal niet meer aan je instellingen komen?
    In principe hoef jezelf helemaal niks uit te zetten, dit doet Frank allemaal voor je. Hij legt ook precies uit wat hij doet en waarom dat zo is. Pixel plus is een optie in de tv die je kan uit- of aanzetten dat is je eigen keuze. Ik zou hem wel altijd aan laten staan anders heeft het ja ook geen nut om zo`n tv aan te schaffen. :wink:

    Frank veranderd veel meer dan alleen je userinstellingen zoals kleur en contrast dus ja dat heb je dan verkeerd begrepen, begrepen? :wink:

    Je mag best nog aan je instellingen zitten na de calibratie. Let wel dat je dan bij elke aanpassing die je doet een stukje van de calibratie verloren gaat. Het enige wat je in principe kan verstellen zijn de userinstellingen zoals brightness/color/sharpness enzo. Schrijf dan wel even de calibratie instelwaarden van te voren op zodat je altijd weer terug kunt!

    Voor de rest kan ik allen maar zeggen gewoon doen ook als je evnetueel een andere tv koopt.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  6. #206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Je mag best nog aan je instellingen zitten na de calibratie. Let wel dat je dan bij elke aanpassing die je doet een stukje van de calibratie verloren gaat. Het enige wat je in principe kan verstellen zijn de userinstellingen zoals brightness/color/sharpness enzo. Schrijf dan wel even de calibratie instelwaarden van te voren op zodat je altijd weer terug kunt!
    Frank past de standaardsetting van de TV aan. Dus als je zelf aan de knoppen gaat zitten, druk je op de knop (volgens mij heb je altijd wel ergens een functie op naar factory defaults terug te gaan) en je bent weer bij af.
    En ter aanvulling: Pixel Plus mag aanblijven, want (volgens Frank tenminste) is PP best een goed systeem, mits te TV goed is ingesteld. De overige digitale 'beeldverbeteringen' gaan uit. En als je denkt dat dat een gemis is, moet je de aangepaste startpost (goed idee overigens!) maar eens lezen. Daarin staat een quote van Frank over het waarom van die actie. Mijn verkorte versie: als die shit is voor televisie-uitzendingen. Kabel-tv is bagger en de TV mag het compenseren. Dat betekent dat je met de neveneffecten wordt geconfronteerd als je een DVDtje wilt kijken.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Je mag best nog aan je instellingen zitten na de calibratie. Let wel dat je dan bij elke aanpassing die je doet een stukje van de calibratie verloren gaat. Het enige wat je in principe kan verstellen zijn de userinstellingen zoals brightness/color/sharpness enzo. Schrijf dan wel even de calibratie instelwaarden van te voren op zodat je altijd weer terug kunt!
    Frank past de standaardsetting van de TV aan. Dus als je zelf aan de knoppen gaat zitten, druk je op de knop (volgens mij heb je altijd wel ergens een functie op naar factory defaults terug te gaan) en je bent weer bij af.
    Nou om die zgn factory default knop (reset) hoef je niet bang te zijn hoor als je alleen maar userinstellingen wilt aanpassen. Die resetknop zit ver verscholen in het servicemenu waar je alleen maar in kan komen dmv een bepaalde toetsencombinatie. Daarom is het ook van belang, zoals ik al aangaf, dat voordat je die instellingen veranderd deze waarden eerst opschrijft zodat je ten allen tijden weer terug kunt naar de calibratie instellingen. Bij sommige tv zenders wil je die instellingen wel eens aanpassen vandaar. Ik blijf overigens gewoon van alle instellingen af en laat het gewoon zoals het is want anders blijf je aan de gang.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lesley
    Is er iemand die toevallig zo'n mooi testrapport heeft liggen met de grafieken van voor en na de callibratie van een Sony KV28FX68?

    Ik ben zeer benieuwd naar de verschillen, wil hem zelf namelijk ook laten callibreren... Moet alleen nog ff wachten op de cashflow
    Wel van mij Philips 36PW9527, dan heb je in ieder geval een idee wat de verbeteringen worden. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel?

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Je mag best nog aan je instellingen zitten na de calibratie. Let wel dat je dan bij elke aanpassing die je doet een stukje van de calibratie verloren gaat. Het enige wat je in principe kan verstellen zijn de userinstellingen zoals brightness/color/sharpness enzo. Schrijf dan wel even de calibratie instelwaarden van te voren op zodat je altijd weer terug kunt!
    Frank past de standaardsetting van de TV aan. Dus als je zelf aan de knoppen gaat zitten, druk je op de knop (volgens mij heb je altijd wel ergens een functie op naar factory defaults terug te gaan) en je bent weer bij af.
    Nou om die zgn factory default knop (reset) hoef je niet bang te zijn hoor als je alleen maar userinstellingen wilt aanpassen.
    Volgens mij begrijp je niet goed wat ik bedoelde. Frank pas de TV zodanig aan, dat zijn instellingen de nieuwe factory defaults worden. Tenminste, zo heeft ie het aan mij uitgelegd. Dus juist die reset is om alles weer zoals Frank het heeft ingesteld te krijgen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Volgens mij begrijp je niet goed wat ik bedoelde. Frank pas de TV zodanig aan, dat zijn instellingen de nieuwe factory defaults worden. Tenminste, zo heeft ie het aan mij uitgelegd. Dus juist die reset is om alles weer zoals Frank het heeft ingesteld te krijgen.
    Excuse moi?
    Weet je dat héél zeker? Zo heeft ie het mij nl niet verteld. Ik zeg echter niet dat het niet zo is maar ik vermoed toch dat je het een en ander door elkaar gegooid hebt. 8) Ik zou het voor de zekerheid toch nog maar eens navragen dan het zou nl eeuwig zonde zijn als je in de volle veronderstelling op die knop duwt denkende dat alles weer goed staat en het tegendeel is zo. Doh!
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Volgens mij begrijp je niet goed wat ik bedoelde. Frank pas de TV zodanig aan, dat zijn instellingen de nieuwe factory defaults worden. Tenminste, zo heeft ie het aan mij uitgelegd. Dus juist die reset is om alles weer zoals Frank het heeft ingesteld te krijgen.
    Excuse moi?
    Weet je dat héél zeker? Zo heeft ie het mij nl niet verteld. Ik zeg echter niet dat het niet zo is maar ik vermoed toch dat je het een en ander door elkaar gegooid hebt. 8) Ik zou het voor de zekerheid toch nog maar eens navragen dan het zou nl eeuwig zonde zijn als je in de volle veronderstelling op die knop duwt denkende dat alles weer goed staat en het tegendeel is zo. Doh!
    Dat is wat ik ervan begreep. Hij stelt alles in via het systeemmenu van de TV en niet met de normale instellingen. Anders zou je het binnen 1 minuut al kunnen verzieken. Ik kan bovendien niet eens fatsoenlijk de instellingen opschrijven want ik zie alleen maar een balkje op het scherm. Zou ik met een papiertje moeten overtrekken ofzo. In het systeemmenu van de TV zie je alles numeriek en daar heeft ie de wijzigingen aangebracht. Ik heb daar specifiek naar gevraagd, want ik zou denk ik helemaal ziek worden als mijn neefje een keer op de knop duwt en de boel verstelt...

    Misschien moeten we het gewoon nog eens aan Frank vragen.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  12. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Misschien moeten we het gewoon nog eens aan Frank vragen.
    Dat zou ik dan maar zeker nog eens doen ja. Kan je tenminste ook met een gerust hart op die bewuste knop duwen, of niet natuurlijk... :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  13. #213

    Standaard

    Misschien beetje rare vraag, maar ik heb hier een samsung plano breedbeeld tv staan (type weet ik zo niet, vlakke beeldbuis, 100hz) en die heeft last van 2 witachtige strepen verticaal door het beeld. Dit valt op sommige momenten behoorlijk op. Is dit met een calibratie oid ook weg te krijgen?

    Alvast bedankt.
    Pride only hurts, it never helps.
    Mijn Collectie

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BurningMetal
    Misschien beetje rare vraag, maar ik heb hier een samsung plano breedbeeld tv staan (type weet ik zo niet, vlakke beeldbuis, 100hz) en die heeft last van 2 witachtige strepen verticaal door het beeld. Dit valt op sommige momenten behoorlijk op. Is dit met een calibratie oid ook weg te krijgen?

    Alvast bedankt.
    Hmm, dat is moeilijk te zeggen. Is het een oude tv? Heb je die strepen al lang of pas sinds kort?
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  15. #215

    Standaard

    Is het een trinitron beeldbuis? Dan is het namelijk de ophanging van het raster... En dat kan je niet wegkrijgen (door calibratie tenminste )
    Upgrading is a neverending story...

  16. #216

    Standaard

    Beetje late reactie.

    Die strepen hebben er altijd al ingezeten, en de tv is een jaartje oud nu geloof ik. Of het een trinitron beeldbuis is, geen idee, ben daar eerlijk gezegt niet zo in thuis.

    Hoop dat jullie wat aan de info hebben
    Pride only hurts, it never helps.
    Mijn Collectie

  17. #217

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BurningMetal
    Die strepen hebben er altijd al ingezeten, en de tv is een jaartje oud nu geloof ik. Of het een trinitron beeldbuis is, geen idee, ben daar eerlijk gezegt niet zo in thuis.

    Hoop dat jullie wat aan de info hebben
    Is eigenlijk moeilijk aan te geven zo. Ikzelf had ook lichte vertikale balken in het beeld en deze zijn nagenoeg verdwenen na de calibratie. Aangezien je toch een redelijk nieuw model hebt en het dus waarschijnlijk geen technisch mankement is denk ik dat die balken bij jou ook zullen verdwijnen. Maar vraag het voor de zekerheid vantevoren toch nog maar even bij Frank na, je weet immers maar nooit. :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  18. #218
    Ariebier
    Guest

    Standaard

    Dit is eigenlijk heel triest.

    Hier staan pure tegenstrijdigheden (lees: onwaarheden)
    Ze claimen een langere levensduur, maar zetten daar tegenover dat het contrast en helderheid.hoger zijn. (kan niet)

    Ze hebben gemerkt dat je in het service-menu een hoop kunt afregelen.
    ze passen dit naar eigen smaak toe en gaan aan de instellingen van de beeldbuis zitten knoeien.
    Hierdoor komt de beeldbuis (meestal) in de gevarenzone omdat de spanningen en instellingen niet meer kloppen met wat de fabrikant van de beeldbuis opgeeft.
    En echt: Meer emissie is meer slijtage.
    Een beeldbuis gaat 50% langer mee als je het contrast 10-20 % terugdraait. dus andersom precies het zelfde, maar dan veel sneller omdat de cathode van de beeldbuis erg klein is en bij overbelasting het materiaal erg snel slijt!

    Dit is onrust zaaien onder de consumenten
    Veel particulieren weten niet eens waar en hoe je je surroundboxjes neer moet plaatsen.
    Laat staan dat ze contrast helderheid ed. kunnen instellen.
    Als je daarbij nog optelt dat het antennesignaal ook nog vaak slecht is door de slechte kabels, splitters en verstekers, dan is het niet zo moeilijk dat na een bezoek van zo'n "calibratieman" het resultaat flink op kan knappen.
    Die zal echt wel zorgen dat er aan het signaal ed. niets meer mankeert als ie klaar is.
    Hieruit ontstaan al die reactie's van de klanten die denken dat het puur uit het calibreren komt.
    Dus voor hun is het bewijs geleverd.... "De fabriekanten leveren slecht afgeregelde producten".
    Er alleen zij kunnen het oplossen!
    Waar zit dan wel het probleem?


    Het echte probleem begint bij de dealer.
    Als die z'n werk goed had gedaan bij het plaatsen van het toestel en een beetje kennis van zaken had gehad was het hele calibratie-feest niet nodig geweest!!

    Conclusie:

    Calibratie is bij een goed toestel zonder defecten niet nodig.
    Een beetje meer tijd en aandacht voor de klant van de dealer wel.

    Vervelend om te vertellen, maar € 120 voor een goed toestel is wel erg veel, zeker als je weet dat de levensduur verschrikkelijk hard achteruit gaat.
    Jammer dat ze dan ineens niet meer thuis zullen zijn, en de problemen door zullen schuiven naar de desbetreffende fabrikant

    Groet Adrie

  19. #219

    Standaard

    Bedankt Adrie, voor je "positieve", "goed onderbouwde" en "zinvolle" bijdrage.

    Als je geen verstand van zake hebt, hou dan je opsomming van woorden voor je.

    Oh, welkom op het forum!

  20. #220

    Standaard

    Poeh, Ardrie heeft gesproken.
    Ik begrijp, dat je het net zo ziet als chiptuning bij auto's, het werkt, maar het heeft ook een keerzijde in de vorm van een kortere levensduur. (puur als samenvatting van je verhaal)
    Maar om hier dan m'n mening over te geven. Als het beeld daardoor mooier wordt is het misschien die levensduurverkorting wel waard. Desalnietemin is het m.i. wel iets om dan in de overweging mee te nemen.
    Jammer dat ze dan ineens niet meer thuis zullen zijn, en de problemen door zullen schuiven naar de desbetreffende fabrikant
    Zelf ervaring mee?
    Harman Kardon AVR 2550
    Harman Kardon DVD 25
    JBL SCS 178

  21. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ariebier
    Dit is eigenlijk heel triest.
    Daar heb je gelijk in...
    Je hebt duidelijk geen idee wat die calibratie inhoudt. Je roept maar wat. Bovendien doet de kritiek denken aan de figuur die een ander forum bestookte en claimde bij Philips te werken.

    Wat betreft het contrast en helderheid: die worden idd teruggedraaid omdat ze af fabriek vaak te hoog staan. Dat een correcte instelling een betere contrast oplevert ontgaat je blijkbaar want jij concludeert dat ze 'm juist hoger zetten. Waar je dat vandaan haalt is onduidelijk. De calibratie wordt met behulp van professionele meetapparatuur uitgevoerd en er wordt een redelijk universeel geaccepteerde calibratie-dvd gebruikt. Als je het verhaal van Frank en de hele ISF Calibratie gemeenschap onderuit wilt halen, zul je toch echt met een beter verhaal moeten komen.

    Je hebt in één ding gelijk: de dealer zou de calibratie moeten uitvoeren. Het is geen kwestie van onrust zaaien door Frank of wie dan ook. Frank maakt geen aggresieve reclame.

    Tot slot: als je als klant echt helemaal niet tevreden bent met de calibratie rekent Frank niets. Uiteraard in alle eerlijkheid, anders wordt het wel erg gemakkelijk. Hij heeft zijn ogen ook niet in zijn zak. En je kunt altijd bij 'm terecht voor vragen/opmerkingen.

    Eerlijk gezegd geloof ik niet dat je alles wat je zegt echt meent. Ik denk dat je alleen maar de boel probeert op te naaien. Ben je wél serieus, raad ik je aan met een iets wetenschappelijker verhaal te komen. Wat je hierboven hebt gepost vat ik onder de categorie 'grappenmakers'.

    Welkom op DVD.nl by the way...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  22. #222

    Standaard

    Leuk die bijdrage van Ariebier..... staat namelijk vol onwaarheden

    Any way.... ik heb ook eens een bijdrage gedaan over een ISF calibratie, deze is te lezen op http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1597.

    Over de onwaarheden gesproken, de levensduur is juist verlengend, aangezien contrast en brightness juist vaak lager worden gezet.. (dit is slechts 1 element waar Ariebier zich al volledig in vergist....)

    Met vriendelijke groet,

    Bjorn

  23. #223

    Standaard

    Als ArieBier met z'n verhaal ons probeert duidelijk te maken dat wij een TV kopen die niet het uiterste uit het beeld haalt, moet ik hem gelijk geven. Het is natuurlijk belachelijk omweer een tas met duiten uit te geven om het beeld goed te krijgen. Waarom wordt dit niet gedaan in de fabriek of de winkelketen waar je hem koopt. Het anwoord kan ik wel zelf verzinnen omdat die dozenschuiverwinkels er zelf geen hol van af weten, maar de fabriekant zou er toch wel een voordeel mee kunen halen bij de verkopen.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  24. #224

    Standaard

    Ik denk dat de fabrikant er nadeel van ondervind bij verkopen. Veel kopers kiezen b.v. voor het helderste/felste beeld..
    "Die is toch veel mooier, helderder beeld, meer/fellere kleuren!"

    Een callibratie door b.v. Frank van ITC heeft echt nut, als je het niet gelooft dan kan je je eigen tv laten callibreren, en het verschil zelf waarnemen.
    Upgrading is a neverending story...

  25. #225

    Standaard

    Weer zo`n schreeuwerd/zeikerd/SUKKEL die duidelijk geen verstand van zaken heeft en dus maar wat roept en wat onrust wil zaaien. Kritiek hebben kan best maar onderbouw het dan met echte feiten en kom niet met zo`n uit de lucht gegrepen onzin. Schijnbaar is ie wat gefrusteerd en vindt ie het leuk om hier wat te jennen, nou veel plezier ermee dan heikneuter.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •