Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 167 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard Blokker en Marskramer ook

    Ik heb zojuist de meeste krantjes uitgeplozen.

    Naast Kruidvat hebben ook Blokker en Marskramer deze week een dergelijk aanbieding van DVD-speler met HT-speakerset. Alledrie zijn verschillend, zowel qua uiterlijk als features.

    Die van Blokker is EUR 228,= en daar krijg je twee DVD's die voor Blokker qua inkoop niet duur zijn: Bandits en The Musketeer.
    Het gaat om het merk Provision (zowel DVD als HT-speakers). De satellietjes zijn ovaalvormig.
    Ook hier wordt geschermd met PMPO-vermogens, maar er staat wat duidelijker informatie over de features dan in het krantje van het Kruidvat.

    Die van Marskramer is EUR 249,=. De informatie is hier het meest specifiek van allemaal (kun je een zoektocht mee op internet doen):
    DVD-speler is Koda DVD 2233. De HT-speakerset is ook van Koda, staat geen typenummer bij. Positief is dat niet met PMPO-vermogens wordt geschermd: 40 Watt subwoofer, en 5 20 Watt speakers. Nu heb je Watts en Watts, dus hier kun je ook weer niet te veel uit afleiden.
    Qua features is deze het meest uitgebreid. Zo is volgens de advertentie de DVD-speler regiovrij, heeft'ie een karaoke functie met echo. Verder staat hier ook meer onomwonden dan bij Blokker dat de set "DTS digital surround" heeft.

    Verder heeft MediaMarkt nog een aanbieding met de Pioneer DCS 303 voor EUR 599,= Ook deze is regiovrij.

    Voor al deze sets (ook de Pioneer) geldt mijn advies:

    Ga in vredesnaam luisteren voordat je je goede geld uitgeeft

    Dergelijk sets zijn het snelst en redelijk precies te testen door een gewone muziek-cd af te spelen (in een vreemde omgeving naar een film luisteren is erg moeilijk, qua beoordeling) van een mannenstem. Kies je eigen favoriete genre, als er maar een duidelijke mannenstem is (die je kent van beluisteren in andere omgevingen).

    Dit advies geldt overigens voor het beoordelen van alle subwoofersystemen.
    Ik ben een groot voorstander van subwoofer + satellietopstellingen. Echter: de meeste kant en klare subwoofersystemen (ook die hele dure van Bose) vallen door de mand (of niet, als je een die enkele goede treft) met mannenstemmen. Verkopers weten dat, en laten daarom vaak instrumentale muziek horen. Ook met films is het moeilijk om snel een goede indruk te krijgen, om dat je zo overweldigd raakt door al die effecten om je heen. Als je enkele jaren lang, dag in dag uit naar een HT/muziekinstallatie luistert, moet het geluid toch op zijn minst acceptabel zijn, niet vervreemdend of akelig.

    Dus: gebruik geen instrumentaal, vrouwenstem, of The Mummy, maar Mick Jagger, Placido Domingo of Snoop Doggy Dog om snel een goede indruk te krijgen.

  2. #27

    Standaard Re: Blokker en Marskramer ook

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luchtgordijn Bogey


    Dergelijk sets zijn het snelst en redelijk precies te testen door een gewone muziek-cd af te spelen mannenstem.
    En hier ben ik het niet met je eens. Ten eerst ff: het is niet mijn eigen mening, maar de mening uit What Hi-Fi. Want het is niet dat ik jou niet vertrouw Luchtgordijn Bogey, alleen van What Hi-Fi weet ik vrij zeker dat ze weten waar ze over praten. En daar zeggen ze precies het tegenovergestelde. Hier zeggen ze juist dat je een vrouwenstem moet hebben om de kwaliteit goed te kunnen horen.
    Nogmaals, weet niet hoezo, en waarom, alleen dit staat er in de laatste uitgave.

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Blokker en Marskramer ook

    [quote="Christiaan Sauer"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luchtgordijn Bogey


    vrouwenstem moet hebben om de kwaliteit goed te kunnen horen.
    .
    mannen stem/vrouwen stem
    een duet misschien??

  4. #29

    Standaard

    Hoi,

    die actie van blokker en van marskramer... wanneer gaan die dan in? Ik zie namelijk nog niet de actie op hun site staan ofzo, maar zoek ook een goedkoop Ht systeempje voor op mijn kamer.

    Ik hoop het te horen!

  5. #30

    Standaard Re: Re: Blokker en Marskramer ook

    Originally posted by Christiaan Sauer
    precies het tegenovergestelde.
    Dat heb ik ook wel eens gelezen, kan ik alleen niet helemaal staven naar eigen ervaring. De meeste mannenstemmen zitten nog meer dan vrouwenstemmen in het gebied dat tussen het subwooferbereik en de (vaak te kleine) satellietjes zit (het lage middentonengebied). Mannenstemmen gaan vaak heel iel en onnatuurlijk klinken, en in sommige gevallen 'reizen' ze tussen de subwoofer en de satellieten. Bij vrouwenstemmen vallen dit soort gebreken - bij mij althans - minder gauw op. En ik luister liever naar vrouwenstemmen, over het algemeen.

    Ik zou het beoordelen van een HT- of subwoorset door het luisteren naar een muziek-CD met vrouwenstem niet echt typeren als "precies het tegenovergestelde" van het luisteren naar een muziek-CD met mannenstem. Kijk, je hebt ook nog eens laag zingende vrouwen en hoog zingende mannen.

    De kern is dat:
    • Het middentonengebied erg belangrijk voor het dagelijks luisteren naar muziek of films. Dit in tegenstelling tot het luisteren in een winkel, waar vooral de bas van een sw-set erg interessant kan klinken.
    • Aan een menselijke stem hoor je heel snel of het klopt of niet. Dat komt omdat je al vanaf je geboorte met die klank vertrouwd ben. Je hebt soms aan enkele seconden al geoeg. Met straaljagers of een voor jou onbekend instrumentaal jazzmuziekje is dat lastiger.
    Mijn voorstel: neem een stukje muziek mee met vrouwen- en mannenstemmen.

    Nogmaals: ook al wil je zoiets kopen als 100% HT set en helemaal niet voor muziek, met een muziek-CD met menselijke stemmen kun het snelst beoordelen of het geluid op de lange duur acceptabel is versus akelig of vervreemdend.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MattDVD
    Hoi,

    die actie van blokker en van marskramer... wanneer gaan die dan in? Ik zie namelijk nog niet de actie op hun site staan ofzo, maar zoek ook een goedkoop Ht systeempje voor op mijn kamer.

    Ik hoop het te horen!
    Waren krantjes die vandaag of gisterenavond verspreid zijn. Zal dus wel ingaan per vandaag. Meestal gelden dit soort zaken 2 weken lang.

    Ik zou zeggen: stop een CD in je zak, ga naar de winkel om te luisteren en vergeet niet die "Nee/Nee"-sticker van je deur of brievenbus af te rukken.

  7. #32
    Mr-JvG
    Guest

    Standaard

    Maar, waar moet ik nu opletten als ik morgen na deze 3 winkels ga?

    Greetz

  8. #33

    Standaard Serieuze vraag

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr-JvG
    Maar, waar moet ik nu opletten als ik morgen na deze 3 winkels ga?

    Greetz
    Ik ga er maar even van uit dat dit een serieuze vraag is, want ik had bij mijn 2e post in deze thread al het idee dat ik mezelf aan herhalen ben.

    Het enige wat ik nog kan toevoegen (hoewel ik dat volgens mij ook in andere bewoordingen heb gesuggereerd):
    Dit soort setjes worden via deze branchevreemde kanalen afgezet omdat ze:
    • Er mooi uitzien;
    • Look-alikes zijn van 3 tot 4 keer zo dure setjes die wel te beluisteren zijn;
    • Het is in dit soort winkels (drogisterijen, huishoud/ cadeauwinkels) in de regel niet mogelijk om te beluisteren. Er is geen geschoold personeel dat dit kan aansluiten, en een anti-diefstalsysteem om het buiten een vitrine te plaatsen ontbreekt. Bovendien is het niet in het belang van de winkel, aangezien mensen meestal afknappen als ze het geluid horen;
    • Men denkt: "Het ziet er ongeveer net zo uit als die duurdere, dus het zal ongeveer wel net zo klinken als die duurdere, of misschien iets minder, maar ja, het zal toch op zijn minst wel acceptabel klinken, want zo goedkoop is het nou ook weer niet. Laat ik de gok maar nemen." Nadat thuis eenmaal alles aangesloten is, is terug naar de winkel gaan een grote psychologische barriere.
    Waar moet je dus op letten? Als je niet kunt beluisteren, niet eens overwegen te kopen. Of eventueel hele duidelijke afspraken maken over "geld terug."
    Als je wel kunt beluisteren, zie de tips hierboven.

  9. #34

    Standaard

    Hele goede tips hier van luchtgordijn...

    Ik zou wellicht nog het meeste zien in de Koda set van Marskramer (los van de zeer waarschijnlijk al een stuk betere Pioneer set hier genoemd).

  10. #35

    Standaard

    Hey

    Als je er niet zoveel om geeft dan is zo`n setje (in andermans ogen) wel geinig. Natuurlijk.....wees nou eerlijk, het stelt ook weinig voor. Winkels zoals kruidvat willen alleen maar met de " hype" rond -all in one- meedoen.

    Mensen die er weinig verstand van afhebben gaan inderdaad zulke setjes vergelijken met grotere merken zoals Pioneer-Jvc en denken dan van " hey, dat is wel erg goedkoop voor 5 speakers met een subwoofer en nog dvd speler ook!" Hup, en kopen maar.

    Ik vind dit ook slecht van de winkels, mensen worden gewoon belazerd. Nep specificaties (vooral PMPO) en dat vind ik gewoon slechte zaak. Ook vind ik het een beetje een slecht zaak voor het hele Home Theater gebeuren dat deze dingen worden verkocht, maarja, niks tegen te doen.

    Ikzelf heb het heel anders aangepakt. Toen ik 12 was ging ik al lekker elke vrijdagavond op mn fietsie naar de lokale electroboer, waar ze toen (in mijn ogen) hele moderne dingen hadden.

    Dat heb ikzelf altijd als doel gezien. Toen ik 14 was had ik mn eerste receiver gekocht met 3 boxies, een sony str-225 (ofzo) Jaar daarna frontspeakers (Jbl) gekocht en toen ik 16 was nieuwe achterspeakers (Jbl) en een center een een sub en nieuwe receiver, de denon 1802. Dvd speler kocht ik 2 maanden geleden de Pioneer 454. De receiver + dvd speler heb ik verkocht, want sinds 2 weken ben ik trotse bezitter van een CRT. Van het voorjaar komt er een nieuwe receiver (marantz 7200) en heb ik thuis ook nog 2 boxen van Bns (soundcolumn1) die ik als fronts ga gebruiken. Ook de bekabeling wordt vervangen.

    Over maand gaan mn pa en ik dus beginnen met de bouw van een "bios"

    Mijn doel met het stukje wat ik heb getypt is jullie laten weten dat het er echt vanaf hangt hoe gek je bent van HT. Ik ben er dus helemaal gek van en ik zal nog steeds dingen willen verbeteren als alles staat bij mij thuis. Een anders is er minder gek van en neemt genoegen met een set van 200 Euro, of vindt het leuk om zo te beginnen (iedereen begint onder aan de ladder)

    Als iedereen tevreden is, is t toch goed?

    Met vriendelijke groeten,

    Abel Dekkers

  11. #36

    Standaard Re: Re: Re: Blokker en Marskramer ook

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luchtgordijn Bogey

    Kijk, je hebt ook nog eens laag zingende vrouwen en hoog zingende mannen.
    I rest my case

  12. #37

    Standaard

    dat ze het een home-theatre durven noemen!

    maar voor de rest is Blokker best een relaxte winkel!
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  13. #38

    Standaard

    He Slayerboy,

    Alvast gefeliciteerd met je verjaardig en met je 5.1 set
    Ik ben 15 en ik wil ook een 5.1 set hebben.
    Ik heb het geluk gehad dat mijn broer een nieuwe versterker kocht want ik heb zijn zo goed als nieuwe Sony STR-475 5.1 gehad.
    De reciever heb ik dus al.
    Speakers ben ik nog voor op zoek.
    Ik zit te denken aan de Eltax Hollywood.

    BTW. Je set ziet er strak uit!
    Laat je het horen als je hem hebt!

    Groeten,

    Wouter Berkouwer.

  14. #39

    Standaard moeilijke keuzes

    ik vraag mij toch af waarom er toch zo moeilijk word gedaan over of iemand wel of niet zo'n goedkoope aanbieding moet kopen. de jongen waar dit over gaat heeft al enkele dingen laten weten:

    1> hij kan makkelijk ruilen als de set uberhoupt niet goed werkt/bevalt.
    2> hij stelt geen hoge eisen. hij verwacht van dit setje niet dat het een "echte" set zal evenaren, of zelfs maar benaderen. in zijn worden: "het gaat mij om het leuke effect in mijn kleine kamertje"

    dan kan wie of wat dan ook, wel komen met "koop tweedehands" of "krijg gratis speakers (waar kan ik ze ophalen ?) maar hij krijgt de set kado, dus KOOPT hij hem niet. laat hem nou blij zijn met zijn kado. hij kan altijd nog ruilen als het echt een teleurstelling is.
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  15. #40

    Standaard Re: moeilijke keuzes

    Citaat Oorspronkelijk gepost door music_maniac1965
    ik vraag mij toch af waarom er toch zo moeilijk word gedaan over of iemand wel of niet zo'n goedkoope aanbieding moet kopen. de jongen waar dit over gaat heeft al enkele dingen laten weten:

    1> hij kan makkelijk ruilen als de set uberhoupt niet goed werkt/bevalt.
    2> hij stelt geen hoge eisen. hij verwacht van dit setje niet dat het een "echte" set zal evenaren, of zelfs maar benaderen. in zijn worden: "het gaat mij om het leuke effect in mijn kleine kamertje"

    dan kan wie of wat dan ook, wel komen met "koop tweedehands" of "krijg gratis speakers (waar kan ik ze ophalen ?) maar hij krijgt de set kado, dus KOOPT hij hem niet. laat hem nou blij zijn met zijn kado. hij kan altijd nog ruilen als het echt een teleurstelling is.

    heeh. das nog eens een goed antwoord


    en iedereen die me gefeliciteert heeft;
    TNX

  16. #41

    Standaard Re: Re: moeilijke keuzes

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Slayerboy
    heeh. das nog eens een goed antwoord

    en iedereen die me gefeliciteert heeft;TNX
    dit omdat het toch allemaal zo makkelijk is om voor een ander te beslissen wat hij/zij wel en niet zou moeten doen. is het niet aan de persoon zelf om te kiezen wat ie doet, en wat ie mooi genoeg vind ?
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  17. #42

    Standaard

    Ik ben van mening dat het niet zo zeer gaat om het moeilijk doen tegenover Slayerboy, meer wijs advies. Ook al weet Slayerboy dat de set geen Bose set met bijgevoegde Rel woofer is, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik denk dat 200 euro voor zo'n set echt (te) duur is.

    edit: sorry, helemaal vergeten te feliciteren, nu nog maar even dan , GEFELICITEERD alvast jongen en nog vele jaren.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael v.d. Loosdrecht
    Ik ben van mening dat het niet zo zeer gaat om het moeilijk doen tegenover Slayerboy, meer wijs advies. Ook al weet Slayerboy dat de set geen Bose set met bijgevoegde Rel woofer is, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik denk dat 200 euro voor zo'n set echt (te) duur is.
    maar hoe vaak moet het nog gezegd worden dat het een KADO is dan ????¿¿¿¿

    een gegeven paard kijk je niet in de bek is mij geleerd een jaar of 27 terug.
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  19. #44

    Standaard

    Ik ben mij zeer bewust van het feit dat het een cadeau is, en ook dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken. Alhoewel ik dat alleen vindt gelden als je niet op de hoogte bent van hetgeen dat je krijgt. In dit geval weet de jongen van te voren wat hij zal krijgen en ik denk dat je dus voor datzelfde geld beter iets anders kunt kopen. Dat kan die jongen dus zeggen. Maar goed, het kan geruild worden, dus er is geen sprake van een groot probleem ofzo.

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: moeilijke keuzes

    Citaat Oorspronkelijk gepost door music_maniac1965


    dit omdat het toch allemaal zo makkelijk is om voor een ander te beslissen wat hij/zij wel en niet zou moeten doen. is het niet aan de persoon zelf om te kiezen wat ie doet, en wat ie mooi genoeg vind ?
    zo moet je het niet helemaal zien
    natuurlijk gaat het erom wat ie er zelf van vind maar dit lijk me logisch
    aan de andere kant weet je dat als je hier iets op het forum iets plaats dat je daar reacties op gaat krijgen
    kunnen zowel positieve als negatieve reacties gaan
    nu wil het feit dat de meeste hierzo een eerlijke mening geven en dat is dus in dit geval veelal negatief
    een feit blijft dat je nu eenmaal niet veel kan verwachten van zo,n setje maar dat heeft ie zelf ook al gezegd dus hij weet wat ie krijg en daarbij weet ie ook dat ie geen spectakel kan verwachten
    neem niet weg dat het zeker een mooi kado is absoluut maar aan de andere kant kunnen en moeten wij hem ook niet gaan voorliegen door te zeggen dat het allemaal zo mooi en geweldig is
    maar ik denk dat ie zelf al redelijk goed weet wat wel goed en wat minder is en dit is pas het begin voor hem
    gewoon een leuk kado ,zeker ook op zijn leeftijd en het betere werk kom later vanzelf wel

  21. #46

    Standaard

    Gefeliciteerd, we verwachten nu na alle moeite om je vragen te beantwoorden donderdagavond wel een uitgebreide (voorlopige) review

  22. #47

    Standaard

    donderdag avond zal niet lukken denk ik.
    want dan haalt mn vader mn zus met auto op bij kruidvat en dan gaat dat ding pas mee.
    maybe vrijdag ochtend/avond. anders begin volgende week.
    want zaterdag ga ik natuurlijk niet hele dag op mn kamer zitte

  23. #48

    Standaard Re: Re: Re: Re: moeilijke keuzes

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    zo moet je het niet helemaal zien
    natuurlijk gaat het erom wat ie er zelf van vind maar dit lijk me logisch
    aan de andere kant weet je dat als je hier iets op het forum iets plaats dat je daar reacties op gaat krijgen
    kunnen zowel positieve als negatieve reacties gaan
    nu wil het feit dat de meeste hierzo een eerlijke mening geven en dat is dus in dit geval veelal negatief
    tuurlijk krijg je reactie als je post, daar doelde ik ook niet op. meer op het feit dat als hij dan na een paar reacties laat blijken dat ie kan ruilen, en dat hij geen hoge verwachtingen heeft, dat men zijn mening OOK hoort. tenslotte liet ie weten hoe ie er over dacht. het lijkt anders net alsof je iemand niet serieus neemd. dat zou ik zelf ook niet prettig vinden. of zit ik er nou enorm naast dan ?

    tsja, het zal wel in mijn opvoeding zitten....... (ik bedoel dus niet dat anderen geen opvoeding hebben genoten, maar dat IK nou eenmaal zo in elkaar zit, en ieder in zijn waarde probeer te laten)
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Re: Re: Re: Re: moeilijke keuzes

    Citaat Oorspronkelijk gepost door music_maniac1965


    en ieder in zijn waarde probeer te laten)
    dit doen we zeer zeker
    maar ik begrijp jou ook wel hoor en je heb ook ergens wel een beetje gelijk
    maar...............wij hebben ook dat andere beetje wel gelijk en dat is dus het leuke aan een forum
    we vullen elkaar zo lekker aan en dat maak het compleet
    maar ik hoop oprecht dat ie zeker kan gaan genieten van zijn setje maar hoe de meeste er over denken is inmiddels ook wel bekend
    en dat we hem in z,n waarde laten blijk wel door het feit dat de meeste hierzo toch wel willen weten hoe het hem bevalt als ie er eenmaal naar geluisterd/gekeken heeft
    we bedoelen het allemaal niet verkeerd dus

  25. #50

    Standaard De titel van deze thread

    Mmmm...

    Toch nog maar even een reactie op mensen als music_maniac1965 en andere lezers/threaddeelnemers die vinden dat er "moeilijk" wordt gedaan en verjaardagfeesten worden vergald.
    Als iemand die aardig wat woordjes ingetikt heeft in deze thread voel ik me een beetje aangesproken....

    De titel van deze thread is toch echt "home theater... 199 euro bij kruidvat. " en niet "kijk eens wat ik voor mijn verjaardag krijg"

    Ook het grootste deel van Slayerboys eerste post gaat over de eigenschappen, het uiterlijk en niet in de laatste plaats over de prijs van de Kruidvat-set.
    Ik heb het thema van deze thread daarom altijd gezien als "Goedkope Hometheatersetjes bij winkels waar je niet kunt luisteren" en breder: "Wat kun je kopen op HT-gebied als je weinig geld hebt." Daarom heb ik ook melding gemaakt van de gelijktijdige aanbiedingen bij andere winkels.

    Iedereen die in deze thread enkel als een ruimte voor felicitaties ziet, daar kan ik ook wel inkomen, alleen ik heb dat zelf nooit als het centrale thema gezien.

    Ik heb zelf nog geen aanleiding gezien Slayerboy te feliciteren, en het verbaast me daarom ook een beetje dat hij daar naar vist. Omdat:
    • Slayerboy is pas zaterdag jarig. Nog genoeg tijd en mogelijkheid om hem op de dag zelf te feliciteren;
    • Hij krijgt de set pas op zijn vroegst donderdag, hij heeft hem dus nog niet - beetje voorbarig om iemand te feliciteren met iets wat'ie nog niet heeft;
    • Hij heeft (net als alle deelnemers aan de thread inclusief mezelf) nog niet de kans gehad om de prachtig uitziende set te beluisteren. Ik weet dus niet of het iets is om mee te feliciteren of deelnemig te betuigen. Het moge duidelijk zijn dat ik (op basis van eerdere ervaringen) het laatste vrees, maar het is ook mogelijk dat dit een uitzondering is
    Ik ben zelf geen hifi-purist die uitsluitend naar het allerduurste en allermooiste wil luisteren, en dat ook nog eens aan anderen op wil dringen.
    Integendeel, ik zie het juist als een uitdaging om te ondersteuning te bieden bij het kiezen van installaties. Des te moeilijker de vereisten, (weinig budget, afwijkende doeleinden, specifieke wensen), des te interessanter het is.
    Nu weet ik te weinig van Slayerboys situatie, laat staan van de andere lezers, dus ik beperk me tot wat algemene adviezen. Bewustwording en "self help" dus.

    Overigens maak ik me om Slayerboy helemaal geen zorgen, want hij kan zonder problemen van (zijn ouders') koop af, via zijn zusterlijke connecties.
    Ik ben nog steeds heel benieuwd naar Slayerboys luisterervaringen.
    Zelf ga ik donderdagavond koopavond met een CD'tje en een DVD'tje op speurtocht naar aangesloten setjes.

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •