Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 167 van 167 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    ja dit is de zwaarste opgave in deze hobby
    ben ik dus ook druk mee bezig om mijn set verder te verbeteren
    maar ff wat anders
    hoe vind jij die yamaha speakers opzich klinken
    ooit wou ik ook yamaha speakers kopen maar ik heb ze dus nog nooit gehoord
    ik vraag me nog steeds af hoe ze ongeveer klinken alleen kan ik er vrij weinnig over vinden
    niet dat het uitmaak hoor want voor mij is de keuze gevallen op B&W speakers maar dit even terzijde
    ben gewoon benieuwd naar de yamaha speaker klank dus als je dit bij benadering kan proberen uit te leggen (ik weet dat dat niet meeval om te verwoorden hoe iets klink)
    ik denk dat dat uitleggen best wel gaat lukken. de tweeters in de NS-s34 speakers zitten zijn van philips. ik had er eentje opgeblazen door een verkeerde aansluiting te doen aan mijn keyboard/microfoon. dus die begon zwaar hard en hoog te fluiten. dat koste mij 1 tweeter. toen ik die verwijderde, stond ik verbaast te kijken dat die van philips was. ik weet niet of je bekend bent met de wat duurdere philips speakers, maar de hoge tonen zijn (voor zijn prijsklasse dan) zeer strak. heele hoge pieken worden goed opgevangen. van "slissen" is geen sprake (in tegenstelling tot mijn EX akai speakers, die ik nu hebt verwisseld voor die sony set). de midden tonen van de yamaha (weet niet welk merk squaker er in zit) zijn iets TE sterk vind ik, maar niks ernstig dat niet kan gecamoufleert worden door een goede equalizer. de lage tonen zijn middenklasse vind ik. de sony presteert hier veel beter. komt ook omdat die speakers nieuwer zijn, en uit een hogere prijsklasse. ook hier geld dat een equalizer het probleem verhelpt, en dat als je niet al TE hard draait, dat het geluid prima is te noemen. eindconclusie: als stand alone speakers zijn het goed tot zeer goede speakers als je uitgaat van de prijs. met een equalizer erbij is het pas echt genieten, en kunnen de min punten van deze speakers worden weggehaald.

    nu met de sony speakers (de SS-SW1) heb ik de equalizer uitgeschakeld staan, omdat de sony set zoveel meer bass produceert, dat het niet meer nodig is om de yamaha's meer op hun donder te geven. ik ben echt blij met het feit dat het volume nivo, en het klankbeeld zo perfect bij elkaar passen. het resultaat is dat ik nu harder kan draaien zonder vervorming. (ik had de 2 linker schuiven voor de bass op de equalizer op zijn hoogst staan, en de equalizer heb ik nu over het heele klankbeeld op NUL staan (op de midden tonen na dan, die staan resp op 330 HRz = -0.5. 580 HRz = -1. 1 KHz = -0,5) dus hoeven de yamaha's niet meer zo hard te werken.

    tuurlijk, er is natuurlijk beter spul, maar ik ben nu zo tevreden, dat ik eerst wil doorsparen voor een echte dts 5.1 versterker, en uiteraard een bijpassende speakerset. ik hoor veel goede geluiden over verschillende JBL speakers. in mijn auto had ik ook een jbl speakerset, en die bevielen uitstekend.
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  2. #152

    Standaard

    hahah ff tussendoor:
    oorsprong thread: melden dat een jongen leuk setje (voor hem dan! voordat ik weer gezeur krijg ! :P) krijgt
    eindigt in: bijna oorlog van 7 pagina's

    Greetz
    Robert

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolsinkpower
    hahah ff tussendoor:
    oorsprong thread: melden dat een jongen leuk setje (voor hem dan! voordat ik weer gezeur krijg ! :P) krijgt
    eindigt in: bijna oorlog van 7 pagina's

    Greetz
    Robert
    oorlog ? waar ? moet ik wapens kopen ?
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  4. #154
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door music_maniac1965


    ik denk dat dat uitleggen best wel gaat lukken.
    oke al met al zijn het dus geen verkeerde speakers
    de prijs is over het algemeen ook vrij prettig te noemen en dus is de prijs/kwaliteit verhouding goed te noemen als ik je goed begrepen heb

  5. #155
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolsinkpower
    bijna oorlog
    dit is geen oorlog
    dit is gewoon een stevige discussie , niet meer niet minder
    en dat hoort erbij zolang er maar niet gescholden wordt want dan zijn we zo klaar natuurlijk
    en discussies moet je ook niet uit de weg gaan dus vandaar de volgens jou 7 pagina`s
    dat is alles en het is niet m,n eerste keer dat ik in zo,n discussie zit (wellicht ook niet de laatste)
    en het gaat er ook niet om wie er dan gelijk krijg maar dat je elkaars mening (uitleg) accepteerd (mee eens of niet maak verders niet uit)

    en oorlog.................................................. .........
    nee geen oorlog en zeker niet rond kersttijd

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    en dus is de prijs/kwaliteit verhouding goed te noemen als ik je goed begrepen heb
    dit heb je dus goed begrepen ik mag niet mopperen gezien de prijs. maar toch vind ik het vreemd dat er philips tweeters in een yamaha speaker zitten. zitten er ook philips onderdelen in een yamaha 5.1 versterker ?

    het is mij niet geheel vreemd dat er philips onderdelen in andere merken zitten, zoals philips beeldschermen in blaupunkt tv's, of in aristona tv's (ik dacht zelfs dat aristona een andere benaming van philips was). het zal wel te maken hebben dat bepaalde onderdelen zeker goedkoper zijn in te kopen, dan ze zelf te ontwikkelen.
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  7. #157
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door music_maniac1965


    . zitten er ook philips onderdelen in een yamaha 5.1 versterker ?
    ja dat zit er inderdaad
    die twee werken nauw samen met al hun producten

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ik ben het met Garmtz eens dat kwaliteit inderdaad niet meer op de eerste plaats komt
    Men kijk alleen nog maar naar de prijs
    Dit moet zo goedkoop mogelijk ten koste van alles
    Om nog maar eens een voorbeeld te geven
    In het begin van het dvd tijdperk kwam de doorbraak vooral om de kwaliteit zo goed was, zeker naar de toen geldende maatstaven
    Toen was het allemaal vrij duur maar toch ging men ervoor want men wou graag die kwalteit hebben
    Nu echter zie je veelste vaak het omgedraaide
    Superbits worden de grond in geboord ,ongeacht of dat nu wel of niet werkt ,het krijg gewoon geen kans
    Reden : te duur voor een beetje kwaliteit
    Men gaar liever voor goedkoper en dan nog graag alle extra,s erbij ook
    Hetzelfde verhaal voor de toekomstige "blu-ray" spelers en schijven
    Dit is een vooruitgang voor de kwaliteit maar men vind het bij voorbaat al te duur en als je dan ook nog eens een andere speler moet gaan aanschaffen zijn de kritieken helemaal niet meer te houden
    Kortom ,we zijn min of meer verwend met z,n alle
    We kunnen kwaliteit niet meer waarderen en vinden het allemaal maar normaal en dus moet het goedkoop, vooral goedkoop
    Ikzelf heb de komst van de kleuren tv, vhs, spelcomputers, pc mobile telefoons ,cd en noem maar op , allemaal zien komen (en dat ondanks dat ik pas 30 bent)
    Ik heb dus de kwaliteit steeds beter zien worden en ik waardeer dat heel erg
    Misschien dat ik hierdoor berijd ben om voor kwaliteit te betalen, ik weet het niet
    De meeste hierzo (niet alleen op het forum) zijn vrij jong ( 14 t/m 20 zeg maar) en die hebben deze vooruitgang niet of nauwelijks meegemaakt
    Het was er allemaal al en dus vinden ze het normaal dat het zo is
    Misschien is dat een reden dat er dus minder oog is voor kwaliteit en dat men er dus moeite mee heeft om er voor te betalen
    Ze willen immers een complete all in one set voor 200 euro en dan moet er van alles op en aan zitten
    Zit er geen DTS op dan willen ze het geeneens hebben zeg maar

    Waardeer dus de kwaliteit die je krijg en ben bereid ervoor te betalen indien je budget dit toelaat natuurlijk

    zo nu stop ik met dit verhaal want ik lijk wel een oude vent over de jeugd van tegen woordig
    Ikzelf kijk altijd eerst naar kwaliteit en dan pas naar een budget
    (met alles dus ,ht, dvd, eten, kleding ,woning, auto noem maar op)
    Daar zit `m nou de kneep. Alles zo goedkoop mogelijk en zelf zo veel mogelijk verdienen. Dat is het begin van het einde.

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ikzelf kijk altijd eerst naar kwaliteit en dan pas naar een budget (met alles dus ,ht, dvd, eten, kleding ,woning, auto noem maar op)
    Dat doe ik ook altijd, maar dan kijk ik naar mijn budget, schrik ik heel erg en ga ik toch maar voor iets goedkopers...

  10. #160
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marika
    en ga ik toch maar voor iets goedkopers...
    iets goedkoper oke maar toch ook niet gelijk weer het goedkoopste wat je kunt vinden neem ik aan
    hoe dan ook ,je foto blijf er gezellig uitzien

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    iets goedkoper oke maar toch ook niet gelijk weer het goedkoopste wat je kunt vinden neem ik aan
    Voor zo'n home theater set heb ik sowieso geen budget, ook niet voor die 'goedkope' systemen dus da's makkelijk. En voor de overige uitgaven geldt....ook ik koop liever kwalitatief goede spullen/produkten, maar het is een luxe die veel mensen zich niet kunnen permitteren, ook ik niet.
    [B] hoe dan ook ,je foto blijf er gezellig uitzien
    Maar ik ben ook gezellig!

  12. #162
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marika
    Voor zo'n home theater set heb ik sowieso geen budget, ook niet voor die 'goedkope' systemen dus da's makkelijk. En voor de overige uitgaven geldt....ook ik koop liever kwalitatief goede spullen/produkten, maar het is een luxe die veel mensen zich niet kunnen permitteren, ook ik niet.
    Maar ik ben ook gezellig!
    oke dat veel mensen het zich niet kunnen permitteren dat snap ik helemaal
    maar dan nog kun je wel het verschil zien/weten/horen tussen wat kwaliteit is en wat niet
    en daar ging die hele discussie min of meer over
    het verschil tussen kwaliteit en geen kwaliteit ongeacht of je iets kunt betalen of niet

    en dat je altijd gezellig bent dat geloof ik ook wel ja

  13. #163

    Standaard tuurlijk is kwaliteit hoorbaar.

    natuurlijk is kwaliteit hoorbaar, maar ik heb me voorgenomen niet te gaan luisteren naar setjes of losse componenten die ik mij niet kan permiteeren. ik ga kijken met het idee dat ik een bepaald bedrag kan missen voor een onderdeel (als eerst maar een 5.1 versterker) en ga dan luisteren naar verschillende versterkers in die prijsklasse. dit geld dus voor alle componenten.

    nou een andere vraag: als ik speakers wil kopen, ben ik dan verplicht om die setjes te kopen, of kan ik losse speakers combineeren ?
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  14. #164
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: tuurlijk is kwaliteit hoorbaar.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door music_maniac1965


    nou een andere vraag: als ik speakers wil kopen, ben ik dan verplicht om die setjes te kopen, of kan ik losse speakers combineeren ?
    wanneer je de betere merken kiest kun je meestal de speakers per stuk kopen
    kiest je voor zo,n compleet 5.1 setje dan kan dat meestal niet
    maar bij die "eitjes" van kef kan het bijvoorbeeld weer wel
    dus kortom, bij de betere speakers kan het dus meestal gewoon per stuk en kun je dus zelf combineren zoals jij het wilt hebben

  15. #165

    Standaard Re: Blokker en Marskramer ook

    MODERATOR EDIT: SPAMLINK VERWIJDERD!

    kun je alles vinden over het merk Eltax. Deze hebben namelijk al een setje vanaf € 249,- en die klinkt nog goed ook. Eltax heeft namelijk al verschillende Awards gewonnen voor hun speakers. Ik heb hem namelijk beluisterd en moet zeggen toppie voor die prijs
    Speaker Freak

  16. #166

    Standaard

    Dat het setje van Eltax goed klinkt? (van den Acker). Daarover kun je van mening verschillen. Ik wil niet zeggen dat het "brandhout" is, maar goed is anders. En dat (aldus van den Acker) Eltax verschillende awards heeft gewonnen is letterlijk onzin. Vijf jaar geleden kreeg de HT 2 Bipolar (bipolaire rear speakers) een award, vooral omdat het een goed doordacht ontwerp was en voor surround bovendien zeer goed klinkt.
    Maar dat moet je wel zien in de tijd. Surround systemen gaven destijds achter immers alleen het midden-hoog door voor de effecten.
    Overigens "alles" over Eltax vind je alleen maar op de fabriekssite: www.eltax.com

    Wanneer je, zoals ik, diverse audio bladen leest, zie je diverse testen van complete, goedkope systemen. De Mivoc (o.a. bij Conrad) sprong er kortgeleden zeer positief uit. En dat voor rond 200 euro.
    Omdat het uitgangsvermogen van complete sets in de lagere prijsklassen zeer gering is, kun je er niet zomaar andere luidsprekers op aan sluiten.

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kor Buist
    Dat het setje van Eltax goed klinkt? (van den Acker). Daarover kun je van mening verschillen. Ik wil niet zeggen dat het "brandhout" is, maar goed is anders. En dat (aldus van den Acker) Eltax verschillende awards heeft gewonnen is letterlijk onzin. Vijf jaar geleden kreeg de HT 2 Bipolar (bipolaire rear speakers) een award, vooral omdat het een goed doordacht ontwerp was en voor surround bovendien zeer goed klinkt.
    Maar dat moet je wel zien in de tijd. Surround systemen gaven destijds achter immers alleen het midden-hoog door voor de effecten.
    Overigens "alles" over Eltax vind je alleen maar op de fabriekssite: www.eltax.com

    Wanneer je, zoals ik, diverse audio bladen leest, zie je diverse testen van complete, goedkope systemen. De Mivoc (o.a. bij Conrad) sprong er kortgeleden zeer positief uit. En dat voor rond 200 euro.
    Omdat het uitgangsvermogen van complete sets in de lagere prijsklassen zeer gering is, kun je er niet zomaar andere luidsprekers op aan sluiten.
    Over zijn rug reclame maken en jezelf de hemel in prijzen.

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •