De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: "mute" knop

  1. #1

    Standaard "mute" knop

    De vorige x had ik een thread over strepen door mijn beeld.
    ik hep nu een "mute" knop gevonden, als ik die inschakel zijn de strepen weg!!!!!!!
    maar het probleem is dat ik dan geen geluid meer hep.
    weet iemand waar voor die "mute" knop dient???? hij staat niet in mijn handleiding voor mijn home theater set (LG DA-3520)
    en of iemand weet wat en dan tegen die strepen kan doen
    (ze zijn al uit mun gewone beeld als ik gewoon tv kijk!)???

    alvast bedankt!
    Hasta la vista....... BABY!

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    mute = geen geluid
    een tijdelijke onderbreking van het geluid dus indien dit nodig is
    wat dit met die strepen te maken heeft heb ik geen idee van

  3. #3

    Standaard

    Een mute knop is inderdaad een soort "pauze" knop voor je versterker". er zijn twee soorten "mute";


    de eerste blokkeerd het geluid volledig en de andere verzwakt je geluidsniveau met een x aantal decibel, waardoor hij zachter gaat spelen.

    dat die strepen dan weg zjn is heel logisch omdat hij dan geen signaal meer afgeeft. het lijkt erop dat tijdens het afspelen storing ontstaat, of inteferentie van kabels, waardoor ze elkaar beinvloeden en storing kunnen geven.

    kan het ook zijn dat je een ntsc dvd probeert af te spelen op een pal systeem? dit kan namelijk ook storing/strepen geven. dit kun je ondervangen door ook je tv-weergave op ntsc te zetten.pal en ntsc hebben namelijk niet hetzelfde aantal beeldlijnen. (amerikaanse import is meestal op ntsc afgestemd). verder is er meestal bovenin een streep te zien vanwege de macrovision copieer beveliging.

    het lijkt erop dat je scartkabel of composiet kabel gebruikt die niet goed afgeschermd is! kun je dus ook veel storing e.d. van krijgen.

    heb je al geprobeerd om je dvd speler op een andere scart of andere aansluiting aan te sluiten? tv's hebben meestal maar een aansluiting met scart RGB!

  4. #4

    Standaard

    ik hep al een andere scart geprobeert, maar dat hielp nix
    het rare was dat het beeld in het begin wel goed was, en zonder dat ik er iets aan verandere was het ineens met strepen
    (het kan zijn dat me pa op knopjes heeft gedrukt , haha)
    Hasta la vista....... BABY!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •