Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 54 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter&Joe&Mennen
    Ik denk niet dat er ergens geknipt is in de film, het gebeurt in bioscopen vrij vaak dat ze de projector sneller laten lopen dus ipv 24 fps soms wel 27 en dat scheelt op een film van 3 uur al snel zo'n 20 minuten. Dit doet men om uiteenlopende redenen (meer voorstellingen op een avond, langere pauzes dus meer verkoop van koek en zopie) of simpelweg omdat de projectionist vroeger naar huis wil.
    Ook dit is bedrog! En dus een reden om die bioscoop te beboeten.
    LotR is een film met erg veel mooi (geanimeerde) scenes. Die scenes zijn vooral vaak erg kort. Als je die dan nog eens inkort door het aantal frames per seconde op te voeren dan zie je er helemaal niks meer van.
    Als dit het geval blijkt te zijn zou ik alsnog m'n geld terug vragen.

    P.S. hij duurde in Zoetermeer +/- 3 uur, excl pauze en aftiteling
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter&Joe&Mennen
    Ik denk niet dat er ergens geknipt is in de film, het gebeurt in bioscopen vrij vaak dat ze de projector sneller laten lopen dus ipv 24 fps soms wel 27 en dat scheelt op een film van 3 uur al snel zo'n 20 minuten.
    Daar zat ik ook al aan te denken, maar had het nog niet doorgerekend. Het is me niet opgevallen dat de Uruk Hai nu opeens als de smurfen praatten of zo

    Overigens is m'n mail naar A-film teruggebounced dus daar schiet ik lekker wat mee op....

    Als ik binnenkort nog een keer naar TTT ga dan let ik extra op, maar als bovenstaande berekening klopt ga ik daar maar vanuit. De aftiteling heb ik niet meegeteld, en wordt meestal wel meegenomen in de totale lengte van een film.

  3. #28

    Standaard

    Bij 27 FPS moet je nog steeds een vrij goed (perfect pitch) gehoor hebben EN een referentie van waar je naar luistert het verschil tussen 24 FPS (zoals op regio 1 DVD's) en 25 FPS (zoals regio 2 DVD's) hoor je ook alleen maar als je de twee versies hebt om te vergelijken. Als je veel ervaring hebt met dit fenomeen leer je het wel herkennen maar als gemiddelde kijker is die kans vrij klein.
    Look, I came here for an argument!

    Oh, sorry this is abuse.

  4. #29

    Standaard

    Bij mij duurde hij 3 minuten of zo .... ik heb sterk het vermoeden dat ik naar een trailer heb zitten kijken. Ik vond er al geen echt duidelijk verhaal in zitten, werd een beetje videoclipachtig verteld en ik miste het einde.

    Marco
    I find your lack of faith disturbing

  5. #30

    Standaard

    Ik was vanmorgen in Pathe Scheveningen en daar duurde hij toch bijna 3 uur, zeker langer dan 2.5 uur.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #31

    Standaard

    Vandaag in Schouwburg geweest in Rotjeknor en duurde hij van 13.30 tot 16.30.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Bij mij duurde hij 3 minuten of zo .... ik heb sterk het vermoeden dat ik naar een trailer heb zitten kijken. Ik vond er al geen echt duidelijk verhaal in zitten, werd een beetje videoclipachtig verteld en ik miste het einde.

    Marco
    LOL!


    ik ben gister weer geweest.
    ik mis nix.
    precies 3 uur
    ^^

  8. #33

    Standaard

    Ik ben vandaag voor de 2e keer geweest in een andere bios en daar duurde hij ook gewoon 3 uur, bijna dan.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brutus
    <FLITS>
    het inkorten van een film lijkt me niet erg moeilijk (schaar d'r door, plakbandje d'r op, bij wijze van spreken) maar dan doe je als bioscoop nogal wat!
    <FLITS>
    Zo simpel is dat nog niet. Zeker niet als het audio gedeelte, zoals bij veel films het geval is, op aparte CD's staat welke synchroon met de film worden afgespeeld.
    En volgens jouw berekening zou er dan zo'n 20 minuten uitgeknipt zijn. Dat zou een fraai staaltje vakwerk zijn als iemand van de Bios dat even heeft gedaan op een zodanige manier dat de bezoekers er eigenlijk niets van merken

    Het lijkt me dan meer voor de hand liggen dat de projector iets sneller heeft gelopen, zoals Peter"Joe"Mennen dat eerder al schreef.

    Ben in elk geval benieuwd of en wat je van A-Film terughoort.

  10. #35

    Standaard

    Nou, ben gisteren ook geweest en heb ook het gevoel dat hij te kort was. Film begon om 19:00 uur, maar eerst stuk of 3 reclamespotjes, een DD trailer en de Star Trek trailer. toen kwam TTT en rond 21:55, meteen nadat het beeld zwart werd, ging alles uit, lampen aan en konden we opfilkkeren. Niks mooie aftiteling of even alles laten bezinken
    De film heeft dus nóóit 179 minuten geduurd (exl. aftiteling). Wie heeft er nog meer geklaagd en waar? Dit is dus een zeer goeie reden om níet naar de bioscoop te gaan...

  11. #36

    Standaard

    Toen men zich dit op het internet afvroeg stuurde de crew al gauw een mailtje waaruit bleek dat de film 179 zou duren. Amerkaanse tijd dan neem ik aan, dus dat zal in NL op een kleine 172 min. komen.

    Ik ben begonnen om 00:00 en ik stond inclusief pauze van 15 min om 03:15 weer buiten. 3 uur ongeveer dus.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brutus


    Daar zat ik ook al aan te denken, maar had het nog niet doorgerekend. Het is me niet opgevallen dat de Uruk Hai nu opeens als de smurfen praatten of zo
    Alvin and the chipmunks go LOTR!

  13. #38

    Standaard

    Bij mij begon hij precies om half 9, pauze van 10/5 voor 10 tot ong. 10 over 10 en dan om kwart voor 12 afgelopen. dat klopt dus aardig met 3 uur.

    Was in Leiden, Trianon theater.
    An alliance once existed between elves and men. long ago we fought and died together.

  14. #39

    Standaard

    weet de thread-starter zeker dat hij geen fout heeft gemaakt met de tijd opnemen?

    vind het erg vreemd dat zoiets zou kunnen gebeuren. denk net als andere mensen hier dat je goede staaltjes techniek onder de knie moet hebben om een film als TTT te kunnen verknippen en plakken zonder dat iemand het merkt.

    bovendien hoor je bij iedereen dat de film gewoon even lang duurt. heeft alleen deze persoon dit dan gemerkt?
    het lijkt een mooi verhaal en het zou helemaal tof zijn als je de bios zou kunnen aanklagen en er miljoenen mee zou kunnen verdienen. maar ik vind het een erg sterk verhaal!
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  15. #40

  16. #41

    Standaard

    Ik ben er vandaag weer naartoe geweest (WEDEROM GAAF!!!), vanmiddag. En ik heb er beetje op gelet. Hij duurde tussen de 2.45 uur en 2.50 uur. Zonder aftiteling wel te verstaan.

  17. #42

    Standaard

    Bij Pathe ArenA duurt ie ook gewoon de normale tijd. Film begon om 20.00 en ik verliet om 23.14 te bioscoop tijdens de aftiteling. Maar goed, ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat een film werd afgedraaid met meer frames per seconde.
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    weet de thread-starter zeker dat hij geen fout heeft gemaakt met de tijd opnemen?
    Ja ik weet zeker dat ik daar geen fout in heb gemaakt!

    Geen antwoord van A-Film aangezien de e-mail is gebounced. Ik zal het binnenkort eens vragen in die bios. Ik kan me vooralsnog niet voorstellen dat er in de film geknipt is. Wsch. dus wat versneld afgespeeld zoals al eerder werd gesuggereerd.


    Een vriend van mij ging 2e kerstdag naar TTT in de zelfde bios en ik heb hem gevraagd op de "zuivere speeltijd" te letten; hij kwam op 2h40m!

    Wel opvallend dat er op het forum kennelijk nog iemand dezelfde ervaring had (Jeroen D.).


    Brutus

  19. #44

    Standaard

    kan het niet gewoon zijn dat deze bioscoop deze film op 25fps draait?

    het is in ieder geval zeker 100% niet het geval dat men stukken uit deze film heeft lopen knippen.

  20. #45

    Standaard

    De bioscopen krijgen de originele films aangeleverd van de distributeurs!

    de bioscoop zelf gaat echt niet in een film zitten knippen!
    de meest logische verklaring is inderdaad het verschil in de afspeelsnelheid, wat eventueel een x aantal minuten kan schelen.

  21. #46
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    In het haarlemse Cinema palace duurde hij ongever 3 uur incl aftiteling

  22. #47

    Standaard

    Zal vanavond eens ff checken...Ga naar de voorstelling zonder pauze, dus dat moet makkelijk te timen zijn

  23. #48

    Standaard

    171 min 40 sec + 7 min 17 sec aftiteling (excl. voorprogramma en evt. pauze's) dat is de exacte tijd van de biosversie.

  24. #49

    Standaard

    Gisteravond in Pathe Scheveningen gekeken.
    Hij duurde ongeveer 2 uur en 55 minuten(kan 1 minuutje meer of minder zijn). Aftiteling niet meegerekend.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DvZanten
    Gisteravond in Pathe Scheveningen gekeken.
    Hij duurde ongeveer 2 uur en 55 minuten(kan 1 minuutje meer of minder zijn). Aftiteling niet meegerekend.
    De voorstelling begon om 21:30 en eindigde om 00:40. Daarin zat 10 min pauze (hoewel de bedoeling was zonder pauze : ) Reken zelf maar uit

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •