Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 113 van 113 worden weergegeven.

Discussie: Censuur

  1. #101

    Standaard

    Ge-Pre-Fabriceerd, oftewel het antwoord ligt al klaar (bij wijze van...)

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Ge-Pre-Fabriceerd, oftewel het antwoord ligt al klaar (bij wijze van...)
    Ow okay dan. Dat zou betekenen dat ze hier (marketing) totaal niet over nadenken, dat zou in dit geval verkeerd zijn als het gaat om het voortbestaan van DVD.nl.
    "No one tosses a dwarf!"

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    En niet alleen twee keer maar ook door iedereen incl. de crew
    Jammer dat niemand van de crew reageert. Ben nl wel benieuwd hoe ze hier over denken...
    "No one tosses a dwarf!"

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danny Michael
    Vaak word Marketing vergeten bij websites. Een goede website staat of valt door de marketing strategie. Dus heb je te maken met een groot verlies dan zal dit oa komen door een slechte marketingstrategie. Ik weet niet of je crew van DVD.nl enkel uit DVD-freaks bestaat, maar ik zou toch eens denken aan een marketeer of een nieuwe strategie.
    Ik denk dat je je niet helemaal realiseert wat marketing inhoudt. Het is een begrip dat moeilijk in één definitie te vatten is, maar het betekent in ieder geval wat anders dan alleen maar veel geld verdienen.

    Een internetpagina kost gewoon geld. Dit betekent dat je op de één of andere manier toch geld moet verdienen om deze kosten terug te verdienen. En de mogelijkheden hiervoor zijn beperkt; je maakt er een betaald-site van (en dat willen we allemaal niet), je verkoopt webspace (m.n. in de vorm van banners, zoals nu gebeurt), je gaat iets verkopen waarmee je geld verdient -hetzij via de site (bijvoorbeeld een webstore voor dvd.nl-merchandise, hetgeen weer héél andere kosten met zich meebrengt), hetzij off-line (dvd-blad op papier, maar dat zal vooralsnog ook geen vetpot zijn gezien de moeite die ervoor gedaan moet worden). Je kunt nu wel een dure marketing-expert inhuren, maar die vertelt je voor véél geld (nog meer kosten dus) waarschijnlijk een vergelijkbaar verhaal.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Ik denk dat je je niet helemaal realiseert wat marketing inhoudt. Het is een begrip dat moeilijk in één definitie te vatten is, maar het betekent in ieder geval wat anders dan alleen maar veel geld verdienen.
    Ik realiseer wel degelijk wat marketing is, het is zelf een deel van mijn opleiding. Ik heb het ook niet over alleen geld verdienen. Hier is het alleen wel in dit geval mee begonnen. Men had niet genoeg inkomsten, gewone banners helpen niet, men probeert het met fullscreen, uitklapbare banners, met als gevolg dat hun leden gaan klagen, dit heeft wel degelijk met marketing te maken. (Een Ontevreden Doelgroep!)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t

    Een internetpagina kost gewoon geld. Dit betekent dat je op de één of andere manier toch geld moet verdienen om deze kosten terug te verdienen. En de mogelijkheden hiervoor zijn beperkt; je maakt er een betaald-site van (en dat willen we allemaal niet), je verkoopt webspace (m.n. in de vorm van banners, zoals nu gebeurt)
    Tuurlijk kost een site zoals deze geld, maar als je groot word op het internet dan moet je primaire inkomsten uit bannering vergeten. Zo simpel is het gewoon. Het schilt je zelf een hoop ergernis, als je die bannering vergeet en opzoek gaat naar andere creatieve oplossingen om inkomsten te werven.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    hetzij off-line (dvd-blad op papier, maar dat zal vooralsnog ook geen vetpot zijn gezien de moeite die ervoor gedaan moet worden).
    Het bestaan hiervan wist ik niet en ik moet zeggen dat dit een veel betere oplossing is dan die bannering. Maar of Nederland nu hierop zit te wachten op een blad zoals dit??? (ik schrok trouwens van de prijs). Zullen mensen echt dat blad gaan kopen voor dit geld als het ook op internet staat???

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Je kunt nu wel een dure marketing-expert inhuren, maar die vertelt je voor véél geld (nog meer kosten dus) waarschijnlijk een vergelijkbaar verhaal.
    Ik weet zeker dat een marketing expert je echt niet dit verhaal zal vertellen. Ik zeg niet gelijk dat je een expert in moet huren, door zelf te brainstormen kan je al op heel wat creatieve ideeen komen. Je moet hier alleen wel tijd voor maken. Steek dus ook wat tijd in de marketing.

    Het is misschien een extreem voorbeeld: Nokia produceerde van oorsprong rubber en papier. Toen kwam de marketing-afdeling op het gekke idee om telefoons te gaan maken (in de tijd dat de gsm in opkomst was.). Doordat men verder keek dan hun huidige werkwijze sloegen ze een gat in de markt en zijn dus nu marktleider.

    Kijk dus verder dan de gebruikelijke methodes!
    "No one tosses a dwarf!"

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danny Michael
    Ik realiseer wel degelijk wat marketing is, het is zelf een deel van mijn opleiding.
    Join the club...
    [B]Het is misschien een extreem voorbeeld: Nokia produceerde van oorsprong rubber en papier. ... en zijn dus nu marktleider.
    Zo kun je nog wel een stuk of 1.000 succesverhalen erbij halen (vooral Amerikanen grossieren in oppervlakkige boeken waarin dit soort verhalen gebundeld worden), maar het gros van de bedrijven overleeft op een wat minder spectaculaire manier. Bovendien zijn dit soort verhalen moeilijk te vertalen naar andere bedrijven.
    Zoals gezegd, ik zou niet weten op welke manier verder nog geld kan worden binnengehaald. Eerder in deze thread heeft dvd.nl zich al verantwoord en ook al aangegeven dat ze liever met banners werken (ook al zijn ze wat opdringerig) dan met pop-ups e.d. Dit is de Prijs die we ervoor moeten betalen (de overige P's -Produkt-Plaats-Promotie- zijn dik in orde). Het lijkt me sterk dat dit soort zaken niet al lang in overweging zijn genomen. De site zou anders simpelweg niet meer bestaan.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Zo kun je nog wel een stuk of 1.000 succesverhalen erbij halen (vooral Amerikanen grossieren in oppervlakkige boeken waarin dit soort verhalen gebundeld worden), maar het gros van de bedrijven overleeft op een wat minder spectaculaire manier. Bovendien zijn dit soort verhalen moeilijk te vertalen naar andere bedrijven.
    Dit voorbeeld was echter bedoeld om te laten zien dat je verder moet kijken dan wat je nu doet. Streep gekke, onmogelijk oplossingen niet weg. (Nokia komt overigens uit Finland... )

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t

    Zoals gezegd, ik zou niet weten op welke manier verder nog geld kan worden binnengehaald. Eerder in deze thread heeft dvd.nl zich al verantwoord en ook al aangegeven dat ze liever met banners werken (ook al zijn ze wat opdringerig) dan met pop-ups e.d. Dit is de Prijs die we ervoor moeten betalen (de overige P's -Produkt-Plaats-Promotie- zijn dik in orde). Het lijkt me sterk dat dit soort zaken niet al lang in overweging zijn genomen. De site zou anders simpelweg niet meer bestaan.
    Nu wil ik niet zeggen dat het marketing technisch een zooitje is bij DVD.nl. Maar als men begint over bannering als primaire inkomsten voor een site als deze, dan doe je denk ik toch wat fout...

    Als je met zijn alleen (crew) om de tafel gaat zitten en alles opschrijft wat in je op komt. Van DVD-verkopen tot weet ik veel.
    Wat ik nu ga zeggen zullen mensen niet blij mee zijn: Waar om worden er geen veilingkosten gevraagt? Volgens mij bestaat 50% van de actieve topics uit: TKA,TKG,TVA, TRA, etc. De verkoper maakt immers ook gebruik van dvd.nl om die dvd te verkopen...

    Het enige wat ik wil zeggen dat ze (crew) wat verder moeten kijken dan dat hun neus lang is.....

    PS. Crew, vergeet niet dat je doelgroep (wat volgens mij 90 uit leden bestaat) ALTIJD gelijk heeft. Dus als je doelgroep zegt die banner is irritant, dan is dat zo, hier doe je niks aan. Je kan proberen uit te leggen waarom jij dit niet vind of waarom dit nodig is. Maar de leden blijven het irritant vinden. En dan verlies je je doelgroep wel op een gegeven moment.

    Luister dus wat meer naar je doelgroep!!!
    "No one tosses a dwarf!"

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danny Michael
    Van DVD-verkopen
    Brengt een onoverzichtelijke hoeveelheid extra werk en kosten met zich mee, zonder duidelijk
    perspectief op goede inkomsten.
    N.b.: Bedenk dat de ogenschijnlijk meest succesvolle sites op dit gebied verlies draaien (amazon, bol, e.d.). Bovendien zal dvd.nl bijna verplicht zijn bodemprijzen te hanteren of het price-watch-segment te censureren.
    [B]Wat ik nu ga zeggen zullen mensen niet blij mee zijn: Waar om worden er geen veilingkosten gevraagt? Volgens mij bestaat 50% van de actieve topics uit: TKA,TKG,TVA, TRA, etc. De verkoper maakt immers ook gebruik van dvd.nl om die dvd te verkopen...
    Ook dit brengt een heleboel extra werk en kosten met zich mee. Bovendien is het moeilijk te controleren wanneer er daadwerkelijk tot verkoop over is gegaan. Daarnaast kun je verwachten dat deze leden hun zaakjes elders regelen (via pm of andere fori).
    Ik denk dat je hiermee je doelgroep effectiever tegen je in het harnas jaagt dan door één irritante banner.

    Volgens mij heeft de crew wel degelijk verder gekeken dan hun neus lang is. Die banner is gewoon een noodzakelijk kwaad. Niet iets om blij over te zijn, maar wel iets dat het mogelijk maakt dvd.nl in de lucht te houden. Ik kan er daarom mee leven, en ik denk een heleboel andere leden ook wel.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #109

    Standaard

    Mark, je moet natuurlijk niet steeds alles van Danny zegt onderuit halen. Zijn voorbeelden zijn niet meer dan voorbeelden en behoefen dus absoluut niet door de crew worden ingevoerd. Je valt ze aan alsof hij hun marketingman is en slechte ideeen brengt.
    Het gaat er gewoon om dat er vele andere bronnen van inkomsten gerealiseerd kunnen (en misschien moeten) worden.

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Mark, je moet natuurlijk niet steeds alles van Danny zegt onderuit halen.
    Het ging me erom dat er niet zo maar vanuit moet worden gegaan dat de bewuste banner uit luiheid of gebrek aan marketing-inzicht wordt gebruikt. Of dat het zou getuigen van een zekere minachting voor de mening van leden. (N.b.: Lees ook de posts voor die van Danny maar eens).
    Het is gewoon erg moeilijk om een goede website kostendekkend te maken (kijk maar naar het bedrijfsresultaat van amazon).
    Het is makkelijk om te roepen dat je met meer marketing dit probleem kunt oplossen. Ik heb zelf een marketing-opleiding gedaan, dus ik ben altijd erg wantrouwend tegen dit soort beweringen. Ze zijn vaak zelfs een beetje populistisch, omdat dergelijke kreten zelden met concrete zaken/voorbeelden worden ondersteund. Danny probeert het wel, maar ik hoop dat hij zelf begint in te zien dat het minder eenvoudig en vanzelfsprekend is als hij denkt.
    Optimisme is belangrijk voor een marketeer in spé, maar een kritische kijk op zaken nog veel meer.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #111

    Standaard

    Bedankt voor je uitleg Mark. Nu begrijp ik je standpunten idd beter.

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    Bedankt voor je uitleg Mark. Nu begrijp ik je standpunten idd beter.
    Gaarne. Het ging me er inderdaad niet om om Danny onderuit te halen. Maar een aantal mensen stuurden erop aan dat de crew hen t.a.v. deze kwestie niet serieus zou nemen. M'n punt is dat de crew ook haar beperkingen heeft. Geen oneindig budget, vooral vrijwilligers (waarvoor hulde) en een beperkt aantal mogelijkheden om de kosten te dekken zonder de kwaliteit van 'het produkt' dvd.nl (als we dan toch op de marketing-tour zijn) in het geding te brengen. Het is mooi dat we ons ongenoegen kenbaar kunnen maken, maar we kunnen nu eenmaal niet allemaal altijd onze zin krijgen.
    Dat hebben m'n ouders mij vroeger tenminste ook geleerd.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #113

    Standaard

    Ik bedoel dit allemaal zeker niet betweterig, en ik zeg ook niet dat de crew geen verstand van marketing heeft. Ik geef alleen mijn visie die in mijn opzicht waarheid is. Of ze hiermee wat doen is aan hun....

    (Creative) Marketing is bij mijn opleiding een onderdeel dat voornamelijk op internet, film, tv, games, etc is gericht. Ik zelf ben van mening dat je bannering moet vergeten op succesvolle sites. Ten eerste is dit een grote irritatiebron van je bezoekers. Ten tweede zet ik grote vraagtekens bij de effectiviteit van banners, zowel voor je degene die ze plaats als degene van wie die banner is.

    Ik zeg zeker niet dat de crew de mensen hier niet serieus nemen, maar soms zou er beter omgegaan moeten gaan met de feedback die ze krijgen. Je zou hiermee juist blij moeten zijn, zodat je je site kan verbeteren. "Jouw produkt is notabene voor de leden." Nu kan ik niet beoordelen of dat met alle feedback is daarvoor hang ik hier te kort rond.

    Ik blijf van mening: vergeet die (uitklap)banners en ga opzoek naar andere bronnen. Het klikt simpel, maar originaliteit wint het altijd van standaard.

    Je doelgroep heeft altijd gelijk, ook al ben je het niet met ze eens!
    "No one tosses a dwarf!"

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •