De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Muppet Christmas Carol, The (SE) [DVD]

    Muppet Christmas Carol, The (SE) [DVD]

    Ook de welbekende Muppets hebben ooit het beroemde Dickens-verhaal onder handen genomen. Dat hebben ze uiteraard op geheel eigen wijze aangepakt. Nu eindelijk verkrijgbaar op DVD. ‘Humbug’, of topper?

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Inderdaad erg slechte beeldkwaliteit. Wel een erg leuke film!
    Het grootste minpunt vind ik nog dat hij heel slecht beschikbaar is! Je ziet hem echt nergens, bij Van Leest waar ik werk was hij 1 keer binnen gekomen (6 keer besteld), verkocht en daarna niet meer en is nu al niet meer te bestellen!
    Bij de FRS heb ik hem voor 9,99 gekocht (mooie prijs), maar heb hem daarna nergens meer zien liggen, terwijl dit toch een super kerst koopjes DVD had kunnen zijn die heel veel over de toonbank had kunnen gaan! Er werd erg veel naar gevraagd!!!
    Maar goed, ik heb hem en vind de hoes erg mooi, de film leuk en de extra's ook grappig.

  3. #3

    Standaard

    Een erg goede/leuke kerst film die al vele jaren op video in mijn bezit is ga deze uitgave dus niet kopen gelezen de recentie.
    Ik wacht op de widescreen DVD en een betere beeld uitvoering.
    Ik had ook verwacht dat de diverse kerstfilm uitgebreid in de winkels zouden liggen maar dat is niet het geval, een enkele verdwaalde DVD gezien, een speciale Kers-DVD stand was een goede actie geweest.
    Veel DVD´s zijn in het TV-formaat 4:3 terwijl de film breedbeeld is waarom geen kwaliteit.

  4. #4

    Standaard

    De beeldkwaliteit is inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Maar god, wat heb ik me vermaakt bij deze film!

    Heb hem van de week voor 8.99 bij de FRS gekocht, en heb daar geen spijt van gekregen. De Muppets zijn een toch een vorm van jeugd sentiment.

    PS.
    Iedereen nog een prettige kerst verder!

  5. #5

    Standaard

    Heel jammer allemaal van dat slechte beeld, maar ik wil hem toch wel graag hebben

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad erg jammer van het beeld, dit verdient deze mooie film niet. Gelukkig is de volgende Muppetfilm die op DVD verschijnt, Treasure Island, wel in anamorfisch breedbeeld.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de DVD vorige week ook gekocht en bekeken en indderdaad het beeld is niet om voor te springen maar de film zelf is gewoon super geluid is goed te doen en de extra's zijn ook wel grappig, misschien haal ik TI ook wel... als die wel goed is...
    StarTrader

  8. #8

    Standaard

    Hij lag de 24e in den haag nergens meer bij de frs, heb hem dus maar meegenomen bij MM, wel te duur, maar ach. Er lagen er in ieder geval genoeg zeker een stuk of 50. Vind het ook jammer dat hij 4:3 is, maar er is volgens mij helemaal geen breedbeeldversie te krijgen. Hopen dat Treasure Island dit wel is. Zit hem nu 4:3 te kijken op de BBC, kan bijna niet wachten Heb trouwens gelijk de coverscans toegevoegd bij DVD-profiler.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Vind het ook jammer dat hij 4:3 is, maar er is volgens mij helemaal geen breedbeeldversie te krijgen.
    Klopt, deze film is ook in Regio 1 enzo gewoon 4:3, maar da´s nog geen excuus...

  10. #10

    Standaard Humbug, want: zangnummer eruit geknipt... Waarom?

    YES!

    Eén van m'n geliefste (muppet) kerst films, die ik op video grijs heb gedraaid. De sfeer, de humor (Miss Piggy, ook al heeft ze een bijrol...) en vooral de muziek en zangnummers zijn geweldig en mooi.

    Aangezien de videoband niet meer om aan te zien was (en ik eigenlijk ook niet meer naar kijk) was ik erg blij om te horen dat (ook) in regio 2 in NL deze DVD zou verschijnen, dus was dit een goed moment om deze op DVD aan te schaffen. Mijn familie ook weer blij...Dat deze 4:3 was was wel jammer, maar dit maal niet zo erg, want zo ken ik 'm ook op video (ik heb deze gemist in de bios, helaas).

    Ook de prijs was erg goed: E 11,40 (incl.) bij de Macro!

    De special features, die ik gekeken heb voor ik de film zag waren erg grappig, vooral het interview met Brian Henson met Rizo en Gonzo gaf de humoristische, maar ook serieuze sfeer van de film en alle moeite die men had gedaan, goed aan. Het commentaar was ook erg gedetailleerd (ik miste wel Rizzo en Gonzo...).

    Dus alles wijst op een topper!

    ECHTER...

    Ik heb de film aangezet als achtergrond (voor de muziek). Toen mijn favoriete stuk aan zou komen ben ik aandachtig gaan kijken. Dit zou het stuk zijn waarin Ebenezer (Michael Caine) een blik krijgt in zijn verleden. Hierin krijgt de (jonge) Ebenezer van zijn vriendin Belle te horen dat zij niet meer gelooft dat hij van haar houdt (maar wel van zijn geld..., yep). Dit gebeurt op de DVD op ongeveer bij de 43e minuut.

    In mijn videobandversie staat Belle op en zingt Belle vervolgens een nogal triest nummer, waarbij op het einde ook de oude Ebenezer invalt en meezingt. Als het nummer afgelopen is, begint Rizzo te grienen, vanwege de triestheid van de situatie. Nou, op dit (niet zo vrolijke) stuk was ik aan het wachten (ik vind het een van de mooiste nummers uit de film)...Op de DVD is inderdaad te zien dat Belle opstaat om te zingen. Echter, mijn mond viel open toen bleek dat meteen daarna het stuk met Rizzo die aan het huilen is volgde!!! Het hele nummer is gewoon weggehaald! Ik kon het eerst niet geloven, maar na de DVD een aantal keren terug en verder gespoeld te hebben was ik overtuigd dat het stuk gewoon niet op mijn DVD stond.

    Waarom hebben ze dit gedaan? Stond dit nummer oorspronkelijk niet in de bioscoopversie? Dat kan ik niet geloven! Temeer daar dit nummer ook in de aftiteling in een (mindere) popversie wordt gezongen. En dan nog: waarom wordt het wel op een videoversie gezet en niet op DVD? Is de film te lang voor kinderen, of is dit nummer te treurig (lijkt me niet, gezien het thema van de film en de andere elementen, zoals de geest van de toekomst die ook niet echt vrolijk is)?

    Nu vraag ik mij af of mijn bevinding klopt of dat ik gewoon een bijzondere videoversie heb en dat er dus verschillende versies bestaan (op video/laserdisc/dvd)?

    En aangezien ik kan aannemen dat deze "fout" niet verbeterd zal worden: weet iemand of de R1 versie dit nummer wel bevat??

    Groetjes van een nogal teleurgestelde Muppetfan,

    Mic


    [QUOTE]Originally posted by Nathan Strik
    [b]Muppet Christmas Carol, The (SE)

    Ook de welbekende Muppets hebben ooit het beroemde Dickens-verhaal onder handen genomen. Dat hebben ze uiteraard op geheel eigen wijze aangepakt. Nu eindelijk verkrijgbaar op DVD. ‘Humbug’, of topper?

  11. #11

    Standaard Re: Humbug, want: zangnummer eruit geknipt... Waarom?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The__Mic
    Waarom hebben ze dit gedaan? Stond dit nummer oorspronkelijk niet in de bioscoopversie? Dat kan ik niet geloven! Temeer daar dit nummer ook in de aftiteling in een (mindere) popversie wordt gezongen. En dan nog: waarom wordt het wel op een videoversie gezet en niet op DVD?
    Hmm, ik meen hier iets over gelezen te hebben.

    Volgens mij was het nummer oorspronkelijk aanwezig in de Amerikaanse biosrelease, maar is het geloof ik voor de internationale release eruit gehaald. Waarom het dan wel op je VHS-kopie staat en niet op de DVD is ook een raadsel, maar ik zal even kijken of ik het één en ander kan uitzoeken over het hoe en waarom.

  12. #12

    Standaard

    Hmm, ik heb net ff wat research gedaan en het is nog erger dan ik had gedacht. Blijkbaar staat dit stuk wél op de Amerikaanse DVD-uitgave.

    Sterker nog, Brian Henson schijnt het er op de Amerikaanse commentaartrack zelfs over te hebben. Volgens de Ultimate Guide to Disney DVD: "Henson discusses why the "When Love is Gone" musical sequence was removed for theatrical release, but restored for video and TV versions."

    Om het zachtjes uit te drukken ben ik hier niet blij mee, en ik zit er zelfs aan te denken om een punt af te trekken voor inhoud. Ik laat het even bezinken...

  13. #13

    Standaard Re: Re: Humbug, want: zangnummer eruit geknipt... Waarom?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Hmm, ik meen hier iets over gelezen te hebben.

    Volgens mij was het nummer oorspronkelijk aanwezig in de Amerikaanse biosrelease, maar is het geloof ik voor de internationale release eruit gehaald. Waarom het dan wel op je VHS-kopie staat en niet op de DVD is ook een raadsel, maar ik zal even kijken of ik het één en ander kan uitzoeken over het hoe en waarom.
    Ik heb zoiets ook bij dumb and dumber, waar ik zowel de video als de dvd van heb. Er is op een gegeven moment een scene waarbij Jim Carrey bepakt onder de spullen een krant wil kopen. Hij laat dan zijn portemonnee in de krantenzuil vallen en vraagt aan een oud omaatje of zij op zijn spullen wil letten.

    In de video versie zie je dan dat het omaatje er met al zijn spullen vandoor is (tenminste je ziet de lege zuil en de lege plek waar het omaatje eerst stond) In de dvd versie komt hij meteen thuis en gaat klagen dat hij beroofd is door een oud omaatje. Heel jammer vond ik dat ook, en onbegrijpelijk. Maar blijkbaar gebeurt het dus vaker.

  14. #14

    Standaard Tnx voor het uitzoeken...

    Hoi Nathan,

    bedankt voor het uitzoeken! Helaas ook erg triest om te horen dat het missen van deze scene dus eigen is aan de (nederlandse) R2 DVD uitgave. Hoe halen ze het in hun hoofd...

    Vreemd blijft overigens dan dat de scene wel op mijn videoband staat...en naar mijn weten ook een aantal keren zo op de (nederlandse) TV is gekomen...vreemd.

    Ook had ik gisteren nog op IMDB gekeken en daar werd geen melding gemaakt van verschillende (alternate) versies van deze film...terwijl Brian Henson er wel duidelijk naar refereert.

    Nu twijfel ik dus of ik de R1-editie zou moeten halen (ik baal echt van het weghalen van net dat nummer), terwijl deze helaas ook dezelfde slechte (crop and chop) kenmerken heeft.

    Echter zag ik zojuist op play.com dat de UK versie 85 minuten duurt, dus 3 minuten langer dan de NL-versie! Komt overeen met dat nummer misschien? Weet iemand dit? Helaas is deze in Dolby Surround...

    Originally posted by Nathan Strik Hmm, ik heb net ff wat research gedaan en het is nog erger dan ik had gedacht. Blijkbaar staat dit stuk wél op de Amerikaanse DVD-uitgave.

    <knip>
    Light the lamp, not the rat, light the lamp, not the rat!!

  15. #15

    Standaard Re: Tnx voor het uitzoeken...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The__Mic
    Ook had ik gisteren nog op IMDB gekeken en daar werd geen melding gemaakt van verschillende (alternate) versies van deze film...terwijl Brian Henson er wel duidelijk naar refereert.
    Op de Internet Movie Database wordt wel degelijk melding gemaakt van een alternatieve versie. Klik maar eens op onderstaande link. Hoe dan ook, jammer dat ze erin geknipt hebben. Ik kan me overigens niet herinneren dit nummer ooit gehoord te hebben in de film (die ik jarenlang op video heb gehad).

    http://us.imdb.com/AlternateVersions?0104940

  16. #16

    Standaard

    Heb de video ook al een jaar of 8 in mijn bezit, daar stond het nummer ook niet op. Geen idee of het dus ooit op een nederlandse uitgave heeft gestaan. Ook onder dit nummer is het in elk geval meer dan de moeite waard. Beste muppet film ooit en wellicht ook de beste kerstfilm aller tijde

  17. #17
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Hartverwarmende kerstfilm die ik nog (voorlopig)in mijn video collectie heb.
    Staat voor 9.99 bij FRS
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  18. #18

    Standaard

    In Latijns-Amerika is The Muppet Christmas Carol uitgebracht in breedbeeld, echter niet anamorf, kwam ik zojuist achter. De DVD is R1 en R4 gecodeerd.

    Zie: http://www.ultimatedisney.com/forum/...pic.php?t=8619 en http://homepage.mac.com/parkersinchile/Muppet.html.

  19. #19

    Standaard

    de beste Muppet film
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  20. #20

    Standaard

    Versies beschikbaar op dvd vind je hieronder, helaas geen enkele dvd heeft 1.85:1 én de song "Love Is Gone" in de film samen in 1 versie.

    - R1 America - (Buena Vista Home Entertainment) - No cuts, runs 89 mins (NTSC). 4:3 Non-Anamorphic NTSC
    - R2 Germany - (Buena Vista Home Entertainment) - Yes, this version runs 82:14 (PAL), the "Love Is Gone" song by Belle is not present on this disc. 4:3 Non-Anamorphic PAL

    - R2 SE Holland - (Buena Vista Home Entertainment) - Yes, this version runs 82:14 (PAL), the "Love Is Gone" song by Belle is not present on this disc. 4:3 Non-Anamorphic PAL

    - R2 SE Italy - (Buena Vista Home Entertainment) - Yes, this version runs 82:14 (PAL), the "Love Is Gone" song by Belle is not present on this disc. 4:3 Non-Anamorphic PAL

    - R2 LE Japan - (Buena Vista Home Entertainment) - Yes, this version runs 85:42 (NTSC), the "Love Is Gone" song by Belle is not present on this disc. 1.85:1 Non-Anamorphic NTSC

    - R2 United Kingdom - (Buena Vista Home Entertainment) - Yes, this version runs 82:14 (PAL), the "Love Is Gone" song by Belle is not present on this disc. 4:3 Anamorphic PAL

    - R4 Australia - (Buena Vista Home Entertainment - 50th Anniversary Edition) - Yes, this version runs 82:14 (PAL), the "Love Is Gone" song by Belle is not present on this disc. 1.85:1 Anamorphic PAL

    - R4 SE Australia - (Buena Vista Home Entertainment) - Yes, this version runs 82:14 (PAL), the "Love Is Gone" song by Belle is not present on this disc. 4:3 Non-Anamorphic PAL

  21. #21

    Standaard

    Misschien wel de beste Muppet-film die er is gemaakt, maar de dvd-uitgave doet de film zeker geen eer aan. Toen ik hem kocht had ik niet gezien dat ie 4:3 was, dus dat was best wel een teleurstelling.

    Maar goed: de film blijft uitstekend en de extra's zijn ook dik in orde.

  22. #22

    Standaard

    Voor de liefhebbers van deze film: op Disney+ is sinds vandaag een langere versie van de film te zien in 4K waarbij ze het nummer "When Love Is Gone" terug in de film hebben geplaats. Dit nummer was uit de bioscoopversie geknipt en tot vandaag alleen als verwijderde scène te zien op Disney+, maar nu kun je dus de film zien met daarin de scène. Je vindt deze versie van de film bij de extra's.

  23. #23

    Standaard

    Gezien en is een hele mooi uitgave met een natuurlijke uitstraling in 4K en Dolby Vision.

    En gezien dat de in NL nooit op BD is uitgegeven is 4K helemaal top.
    "A man's got to know his limitations", ...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •