Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ergernis bij DVD veiling threads

    Ik erger me vaak aan de manier van bieden in veilingthreads.
    Er wordt een DVD aangeboden voor (ik noem naar wat) 10 euro en een bodverhoging van 50 cent.
    Wat er vaak gebeurd is dat de eerste bieder het bedrag meteen op 15 euro zet, en de tweede op 17,50 enz.

    Dit kwam o.a. voor bij een veiling die in eerste instantie zeer gunstig leek en een goed initiatief van de veiler. (klik hier voor de link De beginprijs was vastgesteld op € 0,50 en wat gebeurd er: De eerste bieder zet meteen een bedrag van € 12,50 neer, en het bod erna schiet meteen door naar € 15,00.

    Om vervolgens de thread starter zelf maar even te quoten:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xavier

    is niet echt mijn bedoeling nee
    maar ja wat doe je er tegen
    Is hier niets aan te doen?
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  2. #2

    Standaard

    tsja, waarschijnlijk is het enige wat we kunnen doen de regels aanscherpen dat je alleen maar mag verhogen met 50 cent. Maar ik vind dat eigenlijk niet nodig en overdreven. Het enige verschil is dan dat je constant tegen elkaar gaat opbieden totdat 1 ermee kapt en dan zit je ook op die 12,50 euro.

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Ergernis bij DVD veiling threads

    Citaat Oorspronkelijk gepost door René Groen
    De eerste bieder zet meteen een bedrag van € 12,50 neer, en het bod erna schiet meteen door naar € 15,00.
    Dit is een typisch geval van "niet slim bezig zijn"
    Maar goed, het is mijn geld niet
    Misschien als wanneer je het verplicht om per 0,50 e.cent te doen dat je dan ook wel zo hoog uitkomt ,maar dan is er teminste nog het plezier van het bieden
    Je moet het gewoon als een spel zien en kijken wie er dan weer overheen gaat met z,n bod
    Op deze manier is de lol er inderdaad snel af, zeker wanneer de eerste bieder al zoiets doet
    Kan je iets kopen voor 0.50 e.cent (mits er niemand overheen bied maar zeg nooit nooit),ga je er gelijk toch maar 12.50 voor betalen
    Maar goed, sommigen hebben hier dus geen bezwaar tegen en inderdaad
    Wat doe je ertegen

  4. #4

    Standaard

    De markt van vraag en aanbod....

    Als iemand een bod ruim wil overbieden, dan mag dat uiteraard, of het slim is is een andere vraag. De regel is dat je een bod met minimaal 50 cent moet verhogen, als je een bod met meer wilt verhogen (b.v. om zeker te zijn dat je die titel krijgt) dan is dat alleen maar goed.

    Als iemand er toch wel 15 euro voor wil bieden, heeft het toch helemaal geen zin voor mensen die dat er niet voor uit willen geven om eerst met weinig verhoging te bieden en er dan vervolgens achter te komen dat ze hun tijd verspeeld hebben?
    Eric van Ballegoie

  5. #5
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Slim lijkt het me niet, om meteen een veel hoger bod uit te brengen, maar wat is er op tegen. De genoemde € 0,50 is toch een minimale ophoging?

  6. #6

    Standaard

    Originally posted by Xavier

    is niet echt mijn bedoeling nee
    maar ja wat doe je er tegen
    Vind ik ook erg sterk, als het niet z'n bedoeling was had ie hem net zo goed te koop aan kunnen bieden. Hij biedt hem te veil aan en dat doet ie vast niet om er verlies op te maken.

    Waar ik me aan erger bij de veilingen zijn die mensen die een DVD liever gratis willen hebben dan voor niets . Bijv. het openingsbod is €15,00 en de eerste bieder biedt €10,-??? Ik krijg sterk de indruk dat een aantal mensen denken dat er bij de veiling kadootjes worden weggegeven, laat ik ze bij deze uit de droom helpen.

    En de reden waarom deze thread gestart is.......sorry hoor, in mijn optiek een beetje zielig.

    (Dat mensen meer dan de winkelprijs bieden komt trouwens inderdaad voor, dat is natuurlijk niet slim maar desondanks wel hun fout).

  7. #7

    Standaard

    zijn er nog andere ergernissen over DVD Veiling van dvd.nl?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    zijn er nog andere ergernissen over DVD Veiling van dvd.nl?
    Tja dat je denkt dat je een dvd hebt "gewonnen" in een veiling en dat iemand 1 minuut voor het sluiten van de veiling er als nog over heen gaat. Dat vind ik een ergernis
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art

    Tja dat je denkt dat je een dvd hebt "gewonnen" in een veiling en dat iemand 1 minuut voor het sluiten van de veiling er als nog over heen gaat. Dat vind ik een ergernis
    Is dit nou een grapje of meen je dat echt?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Is dit nou een grapje of meen je dat echt?
    Ik kan me voorstellen dat Art zich (op dat moment aan zichzelf) ergert dat hij niet beter heeft getimed met bieden. Bloedserieus dus, lijkt me!
    De klok is meedogenloos....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Ik kan me voorstellen dat Art zich (op dat moment aan zichzelf) ergert dat hij niet beter heeft getimed met bieden.
    Daarom time ik dus niet met bieden, maar doe ik gelijk een fatsoenlijk bod (dus niet opbieden met €0,50), heb je er ook geen last van. Maarja, als je dat doet beginnen mensen weer een thread als deze

    I rest my case.....

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Is dit nou een grapje of meen je dat echt?
    Het is meer een frustratie Ik vind de veilingen over het algemeen prima verlopen alleen op die 2 na waarin ik net te laat was
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  13. #13

    Standaard

    Overigens vind ik het wel kunnen dat mensen met meer dan bijv €0,50 verhogen als het niet staat aangegeven
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  14. #14

    Standaard

    Ik denk dat iedereen zo zijn eigen manier heeft om te bieden bij veilingen. Persoonlijk bied ik als ik een film wil hebben maar 1 keer, en dat is 15 seconden voor het einde van de veiling, dan win je altijd.

    Jammer dan voor diegenen die eerder bieden, maar ik ga echt niet meer uitgeven aan een film. Waar ik me dan aan erger is aan mensen die flink de prijs opdrijven waardoor je bijna op de winkelprijs uitkomt.

    Maar ieder zijn eigen manier dus

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Waar ik me dan aan erger is aan mensen die flink de prijs opdrijven waardoor je bijna op de winkelprijs uitkomt.
    Laat ze lekker, dat is toch hun probleem dan? Daar ga ik me echt niet aan ergeren, sterker nog, als je soms ziet wat er geboden wordt vind ik dat ronduit amusant.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry

    Laat ze lekker, dat is toch hun probleem dan? Daar ga ik me echt niet aan ergeren, sterker nog, als je soms ziet wat er geboden wordt vind ik dat ronduit amusant.
    Over het algemeen vind ik dat ook, maar soms wil ik ook een film hebben

    Laatst stond bijvoorbeeld de 24 box aangeboden voor 35 euro. De eerste bood toen 40 en de tweede 50, zoiets vind ik wel jammer

    Verder moet iedereen het inderdaad zelf weten

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Als iemand een bod ruim wil overbieden, dan mag dat uiteraard, of het slim is is een andere vraag. De regel is dat je een bod met minimaal 50 cent moet verhogen, als je een bod met meer wilt verhogen (b.v. om zeker te zijn dat je die titel krijgt) dan is dat alleen maar goed.
    Ik vind ook dat het moet kunnen. Degene die zo'n grote overbieding doet, wil waarschijnlijk de DVD ten alle tijden hebben. Slim is het natuurlijk niet, want als je de enige bent, ben je de klos. Maar het irriteert mij niet.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Ik kan me voorstellen dat Art zich (op dat moment aan zichzelf) ergert dat hij niet beter heeft getimed met bieden. Bloedserieus dus, lijkt me!
    De klok is meedogenloos....
    Het is op dat soort momenten dus ook een kwestie van geluk hebben. Maar als persoon A die het laatste bod heeft geplaatst en zit te wachten tot de tijd verstreken is en persoon B drukt op 5 sec. voor tijd op Submit kan persoon A daar dus helemaal niets tegen doen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Het is op dat soort momenten dus ook een kwestie van geluk hebben. Maar als persoon A die het laatste bod heeft geplaatst en zit te wachten tot de tijd verstreken is en persoon B drukt op 5 sec. voor tijd op Submit kan persoon A daar dus helemaal niets tegen doen.
    Het is dus absoluut geen geluk hebben, als je een veiling wilt winnen en je pakt het slim aan dan lukt dat ook Inderdaad op het allerlaatste moment bieden, als je dat echt goed doet heb je die film hoor

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger


    Het is dus absoluut geen geluk hebben, als je een veiling wilt winnen en je pakt het slim aan dan lukt dat ook Inderdaad op het allerlaatste moment bieden, als je dat echt goed doet heb je die film hoor
    Ja, gewoon zelf helemaal niet bieden en wachten. Maar dan kan je nog naast het net vissen als iemand anders dat ook doet. Stel dat je allebei €10 biedt en jij bent tweede, dan moet je als de sodemieter €10.50 bieden voor de klok en dat is meestal te laat.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ja, gewoon zelf helemaal niet bieden en wachten. Maar dan kan je nog naast het net vissen als iemand anders dat ook doet. Stel dat je allebei €10 biedt en jij bent tweede, dan moet je als de sodemieter €10.50 bieden voor de klok en dat is meestal te laat.
    Je moet inderdaad pas bieden halverwege de laatste minuut en hopen dat anderen voor die tijd niet de prijs heel erg hebben opgedreven. Lukt altijd hoor die methode

    Maar eerder bieden is volgens mij inderdaad volkomen zinloos

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger

    Je moet inderdaad pas bieden halverwege de laatste minuut en hopen dat anderen voor die tijd niet de prijs heel erg hebben opgedreven. Lukt altijd hoor die methode
    Maar eerder bieden is volgens mij inderdaad volkomen zinloos
    Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je tegenover die veiling staat:
    1. Je wilt de aangeboden DVD voor zo min mogelijk geld hebben
    2. Je wilt de aangeboden DVD perse hebben en bent bereid daarvoor iets meer te bieden

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry

    Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je tegenover die veiling staat:
    1. Je wilt de aangeboden DVD voor zo min mogelijk geld hebben
    2. Je wilt de aangeboden DVD perse hebben en bent bereid daarvoor iets meer te bieden
    Dat kan toch prima samen?

    Als ik een DVD perse wil hebben ga ik echt niet heel veel bieden hoor, er is altijd nog kans dat iemand je bod overtreft. De enige manier om dat te voorkomen is om op het allerallerlaatste moment te bieden. Het bedrag maakt dan niet uit, als het maar hoger is dan de rest

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rein Schaap
    zijn er nog andere ergernissen over DVD Veiling van dvd.nl?
    Niet zozeer ergernis, maar wel verbazing. Over mensen (laat ik het woord 'sukkels' vermijden) die elkaar vrolijk overbieden terwijl de prijs inmiddels al lang boven de nieuwprijs ligt.

    Ik zal hier niet noemen in welke veiling dit gebeurt (zal overigens wel en meerdere veilingen gebeuren) omdat degene waar ik op doel nog open is.
    Startrader, Safetrader

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Als ik een DVD perse wil hebben ga ik echt niet heel veel bieden hoor, er is altijd nog kans dat iemand je bod overtreft. De enige manier om dat te voorkomen is om op het allerallerlaatste moment te bieden. Het bedrag maakt dan niet uit, als het maar hoger is dan de rest
    Inderdaad valt hier wat voor te zeggen, echter zit er wel 1 voorwaarde aan: Je moet op het tijdstip van het einde van de veiling wel op het forum kunnen! Aangezien ik doordeweeks geen beschikking over het internet heb is dit 9 van de 10 keer geen optie voor mij. Dan rest alleen nog een riant bod uitbrengen, om je van een dvd te verzekeren .

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •