Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 128 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Klasse A (!!) receiver!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dit is misschien wel interessant voor mensen die (binnenkort) een nieuwe receiver willen aanschaffen. Zag zojuist namelijk een berichtje op een ander forum waar iemand advies vroeg over een nieuwe receiver. Toen kreeg hij het advies i.p.v. naar Marantz, Denon, HK etc. eens naar de Vincent SV382 te luisteren. Een heuse klasse A receiver!! Wist niet eens dat die bestonden zeg! Oh ja, de prijs is ook zeker wel acceptabel: nog geen 1000,-

    Kijk hier maar eens en klik dan op de link hifi-show > transistor- und classe A verstarker.

    Spec.:

    AV Made bei Vincent, das bedeutet Kraft und Leistung im Überfluss.
    6 x 100W an 8 Ohm sprechen hier eine deutliche Sprache. Im Innern werkeln gleich zwei Ringkerntrafos, um bei Bassfundamenten genügend Leistung zur Verfügung zu
    stellen. Ausgerüstet ist dieses Gerät mit DTS, Dolby Prologic und Prologic 2, AC-3,
    6.1 Dolby Digital EX Matrix sowie DTS ES Matrix.
    Dazu arbeitet es mit dem Soundsystem BBE.

    Folgende Eingänge stehen zur Verfügung:
    2 x digital elektrisch, 1 x digital optisch, 3 Hochpegel Eingänge,
    Multikanal Eingang 6.1, Video in 6 x Cinch, 3 x Hosiden, 3 x 3 Komp.


    Frequenzgang: 20Hz - 20KHz +/-1dB
    Nennleistung RMS 8 Ohm: 6 x 100 W
    Eingangsempfindlichkeit: 280mV
    Klirrfaktor: < 0.1 % (1 KHz, 1W)
    Geräuschspannung: > 90dB
    Eingangsimpedanz: 47 kOhm
    Maße (BxHxT): 430 x 185 x 460 mm
    Gewicht: 19kg
    Farbe: Silber / Schwarz

    Frequency Range: 20Hz - 20KHz +/-1dB
    Rated Power RMS 8 Ohm: 6 x 100 W
    Input Sensitivity: 280mV
    THD: <0.1% (1KHz, 1W)
    Signal-to-Noise Ratio: > 90dB
    Input Impedance: 47 kOhm
    Dimensions (WxHxD): 430 x 185 x 460 mm
    Weight: 19 kg
    Color: Silver / Black

    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  2. #2
    bwe
    Guest

    Standaard

    prijs voor de SV 382 = 998 euro. (zwart of zilver)

  3. #3

    Standaard

    Weet je toevallig ook waar die te koop is? Lijkt me wel een cool apparaat!
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69
    Weet je toevallig ook waar die te koop is? Lijkt me wel een cool apparaat!
    Vincent verkopen ze o.a in Dordrecht bij de Radio Beurs
    Het is overigens gewoon een japans (of iets uit die richting) merk
    Dit in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden

  5. #5

    Standaard

    In de reguliere goede audiozaken is vincent ook wel een bekend merk hoor!daar zul je nog meer "vreemde" merken tegenkomen.

    moet je maar eens in een echte audiozaak binnenlopen i.p.v. de grootgrutters!

  6. #6
    bwe
    Guest

    Standaard

    en als je een beetje googled dan vind je een hoop online shops...

  7. #7

    Standaard

    Ik zou er maar niet te zwaar aan tillen dat deze Vincent daadwerkelijk in klasse A opereert. Dit wordt namelijk ook nergens in de specificaties vermeldt (6x 100Watt Klasse A leveren voor een versterker van slechts 19kg en zonder koelribben lijkt me ook een onmogelijke opgave).

    Dit wil overigens niet zeggen dat de Vincent slecht zou zijn. Vincent staat er om bekend om veel voor weinig geld te bieden.


    Mvrgr

    Patrick

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    Ik zou er maar niet te zwaar aan tillen dat deze Vincent daadwerkelijk in klasse A opereert. Dit wordt namelijk ook nergens in de specificaties vermeldt (6x 100Watt Klasse A leveren voor een versterker van slechts 19kg en zonder koelribben lijkt me ook een onmogelijke opgave).
    Je hebt gelijk. Ik heb die website nog eens bekeken en ze zeggen erbij "CLASS A-Power!" Wat dus niet echt klasse A is. Maar toch wel een leuk ding. Zou weleens willen weten hoe deze zich verhoudt met een Marantz SR7300 receiver.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    (6x 100Watt Klasse A leveren voor een versterker van slechts 19kg en zonder koelribben lijkt me ook een onmogelijke opgave).
    6x 100 watt klasse A is inderdaad een hoop
    Hierbij zal dan ook flink wat warmte bij vrij komen en gezien je inderdaad niet de koeling daarvoor aantreft (ribben/ventilator??)
    Vincent zou wel een lekkere engelse klank karakter hebben en dat is opzich wel prettig voor veel mensen
    Dit merk hoef je dus zeker niet bij voorbaat af te schrijven en is het beluisteren zeker waard als je op zoek bent naar een andere receiver/versterker

  10. #10

    Standaard

    Vaak is het zo dat dit soort apparaten maar tot een bepaald vermogen (bijv. 10 of 20 Watt) in de Klasse-A modus werken. Bij hogere vermogens schakelt het geheel om naar Klasse-B.

  11. #11

    Standaard

    Een klasse A AB (of klasse A B) schakeling is inderdaad bekend bij meerdere eindversterkers. Maar of deze Vincent op deze wijze opereert durf ik zelfs ook nog te betwijfelen...fabrikanten laten ons dit namelijk maar al te graag weten en ook hierover wordt in de specificaties met geen woord over gerept (terwijl het wel bij de eindversterkers van Vincent vermeldt wordt)

    Mvrgr

    Patrick

  12. #12

    Standaard

    Het vreemde is echter als je die SV382 selecteerd op de website van Vincent dat er boven de productfoto komte te staan "Class A - der SV382". Daarmee geven ze toch eigenlijk aan dat het om een klasse A receiver gaat naar mijn mening.

    Als je echter de uitgebreide productspecificaties gaat bekijken op pdf-formaat dan reppen ze er idd met geen woord over..
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  13. #13

    Standaard

    Deze Vincent heeft ook twee (!) Trafo's aan boord een voor de "bassen" alleen!
    Dat heeft geloof ik ook geen andere reciever op dit moment
    Maar eerst luisteren dan pas oordelen geld ook hier
    Maar als ik kon ruilen met mijn reciever deed ik het meteen!

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    Deze Vincent heeft ook twee (!) Trafo's aan boord een voor de "bassen" alleen!
    Dat heeft geloof ik ook geen andere reciever op dit moment
    Jawel,die zijn er meer op dit moment

  15. #15

    Standaard

    Versterkerschakelingen voor audiotoepassingen zijn grofweg in drie categorieen te verdelen:

    Klasse A, Klasse B en een tussenvorm Klasse AB

    Het verschil tussen deze schakelingen zit hem vnl in de ruststroom instelling van de eindversterker. Je spreekt van klasse A als de ruststroom in de eindtransistor groter is dan de piekstroom van het signaal. Klasse A komt voort uit enkelvoudige eindtrappen, dus met 1 buis of transistor. Deze schakeling heeft een zeer slecht rendement. De versterker neemt altijd even veel stroom op. Daarom wordt een klasse A versterker dus zo heet.
    De klassen B en AB kunnen alleen met balans schakelingen uitgevoerd worden. Bij de zuivere klasse B levert de ene helft van de balans de positieve delen van het signaal, en de andere helft de negatieve delen. Het gevolg is dat een klasse B versterker minder heet wordt en een hoger rendement heeft dan klasse A.
    Klasse AB is een tussenvorm, waarbij voor kleine signalen beide helften van de balans werken, en voor grotere signalen eigenlijk de B-situatie ontstaat.
    Vrijwel alle in de handel verkrijgbare (eind)versterkers zijn klasse B, waarbij altijd een klein beetje AB aanwezig is voor een goede overgang.

    Dus resumerend:
    Klasse A-versterkers hebben een enorme dissipatie (ze worden erg heet), een slecht rendement en, in verhouding tot Klasse B en AB, een slechte prijs-prestatieverhouding. Dit komt voornamelijk door de hoge kosten voor het netvoedingsgedeelte en de koellichamen (nodig om de warmte af te geven). De ruststroom is maximaal indien geen signaal aan de ingang van de versterker wordt aangeboden. Het voordeel van Klasse A versterkers is dat de vervorming (theoretisch) nul,nul is. De toepassing van Klasse A geschakelde eindtrappen is vnl high end audio.

    Gezien de specs (gewicht, vermogen, prijs) die voor de SV382 gelden lijkt het mij onmogelijk dat het hier een echte Klasse A versterker betreft.

  16. #16

    Standaard

    Inderdaad zeker geen echte klasse A versterker... Krell maakt o.a. versterkers die over hun gehele bereik 100 W klasse A zijn en die zuigen je complete lichtnet leeg en verwarmen op eenvoudige wijze je kamer. Laat staan als je een 5-kanaals 100 W klasse A versterker gebruikt! Die dissipeert in rust tenminste 500 W!! Dat is niet echt milieuvriendelijk, om van de enorme fans die hiervoor nodig zijn om te koelen maar te zwijgen...

    Ik heb ook versterkers die in klasse A (tot 25 W)/AB (> 25 W) werken en die worden al redelijk heet.

    Ik vermoed dat de Vincent misschien wel echt klasse A is, maar dan over een heel klein bereik van zijn vermogen.

  17. #17

    Standaard

    Beter een reciever die een klein stukje in klasse A speelt
    dan een reciever die helemaal niet in classe A speelt

    wat mij opvalt dat er alleen de nadelen van het stroom verbruik
    en de warmte ontwikkelingen zo duidelijk onderstreept worden
    dat classe A als het ware de muziek tot "leven" brengt
    (omdat er als het ware "lucht" om de instrumenten zit)
    en dat het fantastisch klinkt is nu in een keer niet meer belangrijk?

    Over een paar jaar is misschien zelfs wel geen classe A meer
    dus een beetje positiever graag over classe A
    (of horen jullie het verschil misschien niet?)

  18. #18

    Standaard

    Het is niet zo dat klasse A-versterkers altijd maar beter klinken... Het ligt aan de hele implementatie. Verder betwijfel ik ten zeerste of de versterker Uberhaupt wel in klasse A werkt. Maar wat maakt het uit? Als de versterker gewoon goed klinkt, wat maakt het dan uit of deze in A, A/B, B of D-klasse werkt?

  19. #19

    Standaard

    maakt ook niks uit als hij maar goed klinkt, maar als ik toch mag kiezen heb ik liever een classe A reciever
    zelfde als een Ferrari en een Fiat Punto je komt met beide auto's van A naar B
    De Ferrari kost je een vermogen aan belastingen en aan bezine
    maar toch heeft diewagen iets...zo is ook met classe A
    het zuipt stroom maar het heeft iets aparts (comprisloze techniek?) als ik toch mag kiezen heb ik liever die Vincent!

    uit het bovenstaande begrijp ik dat jij dan toch liever de Punto wilt?
    (uitgaande dat ze even duur zouden zijn)

    en dat kan ik me toch niet voorstellen, dat uitgerekend jij
    niet het verschil kan horen tussen een klasse A en en een klasse B versterker? dat lijkt me sterk.....

  20. #20

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    classe A dus......
    Niet perse... Goed lezen! Maar kies jij maar fijn voor nietszeggende marketingbegrippen, ik geloof alleen mijn eigen oren.

  23. #23

    Standaard

    goed lezen? jij hebt toch Parasound eindversterkers, hoe kun je dit nou zeggen?

    Jou Parasound eindversterkers werken volgens het
    "High-bias Class A/AB" principe en werken dus ook
    bij lagere volumes in classe A.....

    wederom, de beste versterkers zijn meestal altijd classe A!

  24. #24

    Standaard

    Ook ik als audiofiel zal altijd kiezen voor een klasse A versterker (mits ik hem zou kunnen bekostigen. )
    doordat de ruststroom zo hoog is, zal hij geen vervorming geven. nadelen zijn genoemd; hoge stroomkosten en het erg warm worden van je versterker.
    Dit brengt dus met zich mee dat je altijd goede geselecteerde componenten moet gebruiken.met name de warmte afvoer moet meer dan afdoende zijn!
    laat dit nauw net het moeilijst zijn voor klasse A. goede klasse A, wat dus het hele bereik klasse A kan spelen, is daarom per definitie erg duur!

    een ieder moet voor zich uitmaken of hij/zij het verschil wel of niet kan horen en of hij/zij er zoveel geld voorover heeft.

    Ik ben het daarom gedeeltelijk met jullie beide eens. Pure klasse A is per definitie het beste(mits goede componenten worden gebruikt), maar niet alle merken etc. spelen puur in klasse a.
    de meest bekende "high end" merken zoals, krell, mark levinson, accuphase etc. doen dit wel.

    tja, er schijnen echt mensen te zijn die het verschil niet horen tussen een high end versterker van €20.000 en een versterker van €2000. mocht dit inderdaad zo zijn, zou ik niet die €20.000 daarvoor besteden.
    voor de mensen die nog niet kennis gemaakt hebben met high end materiaal raad ik aan om eens luistersessies bij te wonen bij een goede audiozaak of op audiobeurzen.

    tevens moet ik garmtz wederom gelijk geven wat betreft het geloven van je eigen oren! dit is voor ieder persoon anders(bereik van frequenties; niet iedereen hoort even goed) en voor jezelf dus de beste graadmeter!

    wat betreft stroomverbruik ben ik het ook met garmtz eens; er zijn zelfs mensen die hun stroomtoevoer (dus in de meterkast) laten vervangen door zilverkabel!); meestal laten ze ook een extra groep aanleggen voor alleen audio- en video apparatuur.

    tevens is het selecteren van de gebruikte materialen ook zeer van belang! een klasse ab versterker "kan" met goed geselecteerde materialen toch beter klinken dan een klasse A versterker met inferieure materialen.er zijn zoveel dingen die invloed hebben op het uiteindelijk resultaat; bekabeling, componenten, plaatsing speakers(met name elektrostaten), eigen gehoor, combi versterker-speakers, akoestiek ruimte.

    mijn advies is daarom ook altijd zelf luisteren en kiezen wat JIJ/ZIJ het beste/mooiste vindt klinken!

    Vincent componenten wordt algemeen toch gezien als een van de "betere". Niet alles wat uit China komt is dus per definitie slecht!

    geldt ook voor producten uit japan. een x-aantal jaren geleden kwamen alle top high end producten uit europa en de usa. tegenwoordig komen ook erg goede high end componenten uit japan.

  25. #25

    Standaard

    ik vind dat we het gebruik van gedeeltekijk classe A alleen maar moeten toejuichen voor het gebruik in recievers
    (of willen we niet dat onze spullen goed moeten klinken?)

    Welicht komt er zo een "brug" tussen stereo high-end en meer kanaals high-end, want ik heb nog steeds het gevoel dat meer kanaals audio weergave als niet voor "vol" aangezien word
    En Gramtz; DTS-ES, en bv Classe A voor recievers zijn toch geen "nietzeggende marketingbegrippen"?

    ik juich deze ontwikkelingen alleen maar toe, zodat ook mensen die geen KRELL kunnen betalen kunnen "proefen" van hoe een classe A versterker kan klinken
    Dat niet iedereen de Vincent reciever even mooi zal vinden, dat is me duidelijk, smaken verschillen, ook is classe A geen garantie op voor een goed geluid, maar gun in ieder geval een persoon
    zijn classe A reciever ook al is het maar 2X10 watt....

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •