Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 128 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Natuurlijk is het een goede zaak dat "high end" betaalbaar wordt.

    sommige merken maken ook "misbruik" van het klasse A logo!
    zo zijn er merken die versterkers maken tot 5 watt ofzo in "klasse A" (heeft weinig nut, de AB versterkers vragen al meer basis-stroom), wat natuurlijk niet klasse A is in de puurste zin van het woord "klasse A". Klassse A is eigenlijk alleen klasse A voor de meeste audiofanaten als de versterker zijn volledig vermogen in klasse A kan afgeven.tja, de meeste zijn echter erg duur!
    zelfde geldt voor dts ES. ik heb ook een aantal dvd's waar wel een logo van dts ES opstaat, maar de muziek niet gemixt in dts -ES erop staat.

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax

    (of willen we niet dat onze spullen goed moeten klinken?)
    Blijkbaar niet want velen personen hebben liever goedkoop dan kwaliteit
    Dat die twee niet volledig samengaan begrijpen velen nog steeds niet echt
    Nu heb ik het niet specifiek over klasse A maar over het HT in het algemeen
    Men wil graag een lage prijs ten koste van ALLES

    Dus goed klinken??..........tja is dat goedkoop te doen?...................nee dat kost wel wat geld..................oh,nou laat dan maar

    Dit dus even over of onze spullen goed moeten klinken

  3. #28

    Standaard

    Ja, inderdaad, mijn Parasound versterkers zijn klasse A tot 25 W, maar dat is niet het punt! Het enige dat ik zeg dat je niet een label "klasse A" aan "het beste" kunt hangen. Het goed implementeren van Klasse A is duur. En ik weet niet of het verstandig is in goedkopere receivers dit toe te gaan passen, omdat er dan ergens anders zal moeten worden bespaard. Ik zie meer in het doorontwikkelen van klasse D versterkers voor de "budget" klasse.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz
    Ja, inderdaad, mijn Parasound versterkers zijn klasse A tot 25 W, maar dat is niet het punt! Het enige dat ik zeg dat je niet een label "klasse A" aan "het beste" kunt hangen. Het goed implementeren van Klasse A is duur. En ik weet niet of het verstandig is in goedkopere receivers dit toe te gaan passen, omdat er dan ergens anders zal moeten worden bespaard. Ik zie meer in het doorontwikkelen van klasse D versterkers voor de "budget" klasse.
    dat is nu juist ook de reden dat de meeste betaalbare versterkers een compromis zijn tussen verschillende belangrijke elementen.

    zie mijn eerder geschreven verhaal over high- end!

    Alleen sommige top high end merken maken ook gewoon compromisloze klasse A versterkers met de daarbij geldende prijs!
    krell, accuphase, mark lenvinson, zo kan ik er nog wel een dozijn noemen, die wel erg goede discrete pure klasse A versterkers bouwen. voor de "gewone" consument blijft het nu eenmaal compromissen sluiten tussen de prijs/kwaliteits verhouding.


    daar ligt tegenwoordig van de goede audiobladen ook hun zwaartepunt; het vinden van goede geluidskwaliteit voor een "betaalbare" prijs. soms ontdekken ze verborgen schatten in de audiowereld voor een fractie van de prijs van een "high-end" versterker! dat is tegenwoordig de kunst!

    voor €30.000 kan iedereen wel een goede versterker maken, maar waar toch meer en meer versterker fabrikanten zich op toe gaan leggen is het aanbieden van "high-end" voor een acceptabele(r) prijs

    tja, wat betaalbaar is moet iedereen voor zichzelf uitmaken!

  5. #30

  6. #31

    Standaard

    En toen waren we weer terug bij het begin van deze topic, een merk: Vincent, heeft een reciever gemaakt die in classe A speelt
    voor een eerlijke prijs!
    mogen we daar niet blij om zijn? ik dacht het wel!

    sterker nog, omarm deze reciever! voor je het weet gaat Vincent dadelijk de prijzen wel opvoeren, en dan is classe A alleen nog maar weggelegd voor diegene die alleen maar een dikke portomenee hebben....

    waneer spendeer je nou eens een review aan Vincent, Garmtz?

  7. #32

    Standaard

    Ben ook wel benieuwd naar de prestaties van die Vincent ja.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  8. #33

    Standaard

    een tip voordat je gaat luisteren...

    Neem een audio cd mee die je door en door kent
    Neem nooit een film mee, het is onmogelijk om hierop een reciever te beoordelen, gebruik gewoon een (stereo) cd van goede kwaliteit (bv Joe Jacksons Body and Soul)

    sucses! en laat ons weten hoe jij die reciever vond klinken

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    een tip voordat je gaat luisteren...

    Neem een audio cd mee die je door en door kent
    Neem nooit een film mee, het is onmogelijk om hierop een reciever te beoordelen, gebruik gewoon een (stereo) cd van goede kwaliteit (bv Joe Jacksons Body and Soul)

    sucses! en laat ons weten hoe jij die reciever vond klinken
    Dank je maar ik ga niet luisteren naar die Vincent. Ik bedoelde alleen maar te zeggen met die post dat ik het met je eens ben dat ie maar eens door Garmtz getest moet worden.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  10. #35

    Standaard

    oeps...foutje

    Laten we hopen dat Vincent eindelijk eens de aandacht krijgt die het merk verdient!

  11. #36

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    En toen waren we weer terug bij het begin van deze topic, een merk: Vincent, heeft een reciever gemaakt die in classe A speelt
    voor een eerlijke prijs!
    mogen we daar niet blij om zijn? ik dacht het wel!

    sterker nog, omarm deze reciever! voor je het weet gaat Vincent dadelijk de prijzen wel opvoeren, en dan is classe A alleen nog maar weggelegd voor diegene die alleen maar een dikke portomenee hebben....

    waneer spendeer je nou eens een review aan Vincent, Garmtz?
    dat is nu juist ook de discussie hier.

    garmtz, ik en nog een paar vragen zich terecht af of deze receiver in de puurste zin van het woord "klasse A" is!
    en gezien de specificaties is hij dat ook niet, althans zeker niet vol vermogen. en alleen versterkers die ook gegarandeerd vol vermogen klassse A kunnen spelen mogen eigenlijk alleen dit predikaat dragen!

    of die vincent wel of niet goed klinkt hebben we het hier niet over.
    dat moet iedereen voor zichzelf beoordelen.
    ik weet uit ervaring dat te pas en te onpas het logo of de term "klasse A" vaak wordt misbruikt!

    zeg nou zelf, bijv. 5 of 10 wat klasse A bij een zware versterker zeggen helemaal niets! zodra je de volumeknop openzet springt hij meteen van klasse A naar Klasse AB!
    stel je hebt op je volumeknop 10 streepjes, waarvan je versterker tot het eerste streepje in klasse A werkt.wat nogal een laag volume is, zeker voor dvd! zodra jij die volumeknop gaat opendraaien, van bijv. streepje 1 naar streepje 2of 3 (hoger volume= meer vermogen), springt de schakeling al om naar klasse AB.dus kan de versterker al op een vrij laag volume(vermogen) niet de hoge ruststroom leveren die voor een hoger volume noodzakelijk is in klasse A.
    met andere woorden, de klasse A stand heeft dusdanig weinig vermogen dat hij in de praktijk meestal of altijd toch op de ab stand staat te spelen, en dus volgens de regels niet een volle klasse A versterker is.

    klasse AB wil niets anders zeggen dat je versterker meer vermogen gaat leveren als dat noodzakelijk is/wordt, door je volume hoger te zetten. Klasse A versterkers daarentegen leveren een dusdanig hooge ruststroom, dat zelf op maximum niveau weinig of geen extra vermogen nodig is, zodat er geen vervorming optreedt.

    doordat klasse A hoge vermogens moeten leveren moet de koeling extreem goed zijn en natuurlijk ook je voeding!
    tevens kunnen je speakers(passief, want actieve speakers hebben hun eigen ingebouwde versterkers) ook nog van invloed zijn op je versterker(clipping) door het beinvloeden van stroomopname wat niet constant is, wat ook nadelig kan zijn.stroomschommelingen vertalen zich in vervorming.
    hierdoor zijn in het algemeen versterkers met een hoog/groot vermogen makkelijker in staat om "zware" speakers goed in bedwang te houden. doordat ze erop berekend zijn om hoge ruststromen te leveren voor je speakers.

    ik hoop dat het zo wat duidelijker is/wordt!


    lees mijn verhalen op deze forum over "high end".

  13. #38

    Standaard

    Jongens,
    In high end audio ga je toch zeker geen DSP bouwen?
    Als we het over top materiaal hebben zijn alle bouwstenen zo discreet als het maar zijn kan. Aparte voorversterker, aparte eindtrap, etc...

    Deze Vincent is geen Klasse A versterker. In de verste verte niet. Een hele dikke punt.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Ranft
    Jongens,
    In high end audio ga je toch zeker geen DSP bouwen?
    Als we het over top materiaal hebben zijn alle bouwstenen zo discreet als het maar zijn kan. Aparte voorversterker, aparte eindtrap, etc...

    Deze Vincent is geen Klasse A versterker. In de verste verte niet. Een hele dikke punt.
    aparte voedingen voor hoog en laag, gescheiden voor-en einversterkers, gescheiden links en rechts eindtrap,voorversterker gescheiden in bepaalde frequenties met hun eigen voedingsgedeelte, xlr aansluitingen(dus ook echt plus en min i.p.v. het toch veel gebruikte plus en nul(geintegreerde versterkers!, waardoor je een vertekend stereobeeld krijgt wat niet exact 180 graden is, maar dus door wel dicreet de plus en de min te gebruiken juist wel een volle 180 graden geluidsbeeld ontstaat)). je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
    Als je maar voldoende geld hebt!

  15. #40

  16. #41

    Standaard

    nee Garmtz ik ben geen politie agent (gelukkig niet) en ik heb geen enkel bewijs! maar op de site van Vincent (www.vincent-tac.de) staat "CLASS A POWER" dat kan dus van alles betekenen..

    maar ik zou zeggen meten is weten, test er eentje en we weten het allemaal!
    maar afgezien of hij nou echt "volledig" in class A werkt, twee trafo's (eentje voor de bassen) dat is toch al meer wat je bij de concurent krijgt ?! in mijn reciever zit een pietluttig
    trafootje (nog niet eens een ringkern!)
    dus ik blijf erbij deze Vincent is zeker het beluisteren waard!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    dus ik blijf erbij deze Vincent is zeker het beluisteren waard!
    Zeker is het de moeite waard om de Vincent te gaan beluisteren maar dat wordt toch ook nergens ontkent

    Na mijn stelling dat deze versterker hoogstwaarschijnlijk geen echt klasse A versterker is (noch in klasse A opereert voor een bepaald gedeelte) is de discussie overgegaan naar een algemene discussie omtrent klasse A en de toepassingen ervan in de audiowereld, that's all

    Mvrgr

    Patrick

  18. #43

    Standaard

    Ik vind het allemaal een grote hype. "Class A power", 2 trafo's (één voor de bassen?!?!? Wat moet ik me daarbij voorstellen?). Net of nu alle andere receivers opeens pulp zijn en de Vincent de "holy grail" is!

  19. #44
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz
    Net of nu alle andere receivers opeens pulp zijn en de Vincent de "holy grail" is!
    Daar lijkt het inderdaad op
    Vincent is gewoon "een" receiver /versterker zoals we er velen op de markt hebben
    Gewoon een goede versterker, niet meer en niet minder

  20. #45

    Standaard

    het eerst wat ik geleerd heb, is om geen oordeel te vellen over een produkt zonder deze beluistert te hebben!
    (ik zag ROTEL in het begin ook niet echt zitten, en wat ben ik achteraf blij dat ik deze uit taiwan komende versterker toch beluistert hebt!)

    Laten we eerst eens naar deze Vincent reciever luisteren voordat we gaan roepen van het is een Hype (?) of hij is niks beter dan die andere recievers...
    Hoe kun je dit nou zeggen? je hebt hem nog niet eens gehoord!

    En gedeeltelijk classe A is misschien een zoethoudertje
    in jullie ogen, maar mijn ROTEL 840 BX2 speelt ook maar de eerste watts in classe A, maar in vergelijking met mijn Kenwood Reciever
    klinkt de ROTEL vele malen beter! (ruimtelijker, meer rust, gedetailleerder)
    dus gedeeltelijk classe A is altijd nog beter dan helemaal geen!

    Vincent is zeker geen hollygrail, we zijn alleen blij dat er nu eindelijk
    een merk is die zijn weg kiest in HiFi-land, en die wel luistert naar de wensen van zijn klanten!

  21. #46

    Standaard

    In het blad stereoplay van 08/02 komt het grotere broertje, de Vincent SV 388, als "Spitzenklasse" uit de test (zie bijv.: link).

    De enige verschillen die ik zo gauw kon vinden tussen de beide modellen zijn het vermogen, de extra koel-sleuven aan de zijkant en het gewicht: 25 i.p.v. 22 kilo. [en niet 19 kilo, zoals eerder vermeld]
    --
    edit: oh, en de prijs van 1650 euro..

  22. #47

    Standaard

    Vind net zelfs een winkel waarin de test-resultaten staan van de SV 388: link.

    En de prijs is daar ook wat lager: 1567,50 euro.

  23. #48

    Standaard

    op de volgende links geen spoor van enige classe A te vinden...
    helaas, mar dat neemt nog niet weg dat deze reciever wel eens veel beter zou klinken dan de concurentie!

    http://www.speakers-delight.de/HIFI-...2_960x1319.jpg

    http://www.speakers-delight.de/HIFI-...2_960x1319.jpg

  24. #49

    Standaard

    mijn Duits is niet zo goed, maar in het PDF test verslag word wel gesproken dat omdat het er zo heet aan toe kan gaan er een
    "turbine" in zit voor de koeling? welicht toch een beetje klasse A?

    wie had er vroeger een 8 (of hoger) voor Duits op zijn rapport?

  25. #50
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Laten we aub uitkijken dat we nu Vincent niet heilig gaan verklaren
    Lijk nu wel of we iets totaal nieuws hebben gevonden
    Vincent is gewoon een merk net als velen anderen met goede spullen en daarnaast is dit merk al langer op de markt dan vandaag of gisteren (of sinds deze thread is begonnen)
    Daarvoor hoorde je er ook vrij weinnig over en zeker hier op het forum niet
    En nu opeens lijkt Vincent hierzo de enige echte goede heilig verklaarde versterker
    Al met al een beetje overdreven dus
    Misschien zie ik het nu verkeerd, dat kan, maar we hebben nu zeker niets nieuws ondekt met Vincent
    Of gaan we nu met z,n allen naar de winkel rennen voor een Vincent

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •