Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 128 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Valt wel mee hoor.

    Als je bovenstaande test in Stereoplay leest zie je dat de stereo-eigenschappen niet bijzonder goed zijn, en dat dit chinese ontwerp in veel opzichten lichtjaren achterligt op alle features en voorzieningen die (alle) japanse leveranciers in hun AV-apparatuur stoppen. Kijk alleen al naar het aantal aansluitingen op de achterkant, en het ontbreken van veel surround-modes..

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Laten we aub uitkijken dat we nu Vincent niet heilig gaan verklaren
    Helaas... Dat is al gebeurd...

    Saint Vincent

  3. #53

  4. #54

    Standaard

    Garmtz gaat morgen een Vincent reciever kopen, wedden?

  5. #55

  6. #56
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Helaas... Dat is al gebeurd...

    Saint Vincent
    Oh my god!!!!!
    Laat het niet waar zijn

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ettepet
    Valt wel mee hoor.

    Als je bovenstaande test in Stereoplay leest zie je dat de stereo-eigenschappen niet bijzonder goed zijn, en dat dit chinese ontwerp in veel opzichten lichtjaren achterligt op alle features en voorzieningen die (alle) japanse leveranciers in hun AV-apparatuur stoppen. Kijk alleen al naar het aantal aansluitingen op de achterkant, en het ontbreken van veel surround-modes..
    Welke bovenstaande test? Kan goed zijn dat de reviewer niet onder de indruk was van de stereo-kwaliteiten maar dat is toch persoonlijk gebonden denk ik. Komt nog bij dat je niet weet welke referenties hij gebruikt heeft bij het vergelijken.

    Die surround-modes zouden me trouwens gestolen kunnen worden, ik gebruik die dingen nooit. Hetzelfde met al die aansluitingen. Worden door de meeste mensen (denk ik) toch niet gebruikt. Misschien dat ze het geld wat ze daarmee uitgespaard hebben, wel gebruikt voor om een beter kwaliteit componenten te gebruiken. Zoiets kan ik alleen maar toejuichen. Geef mij maar een simpele degelijke receiver zonder al die technische snufjes, maar waarvan de kwaliteit van de afzonderlijke componenten op een hoogstaander niveau staan dan die van de concurrentie, die gekozen hebben voor zoveel mogelijk snufjes.

    ff offtopic: gelukkig 2003!!
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69


    Welke bovenstaande test? Kan goed zijn dat de reviewer niet onder de indruk was van de stereo-kwaliteiten maar dat is toch persoonlijk gebonden denk ik. Komt nog bij dat je niet weet welke referenties hij gebruikt heeft bij het vergelijken.
    Ik wist niet dat je 'em wou kopen...

    Ik had het over de test uit Stereoplay die ik een paar berichten terug noemde: link. En ja, ze kunnen het mishebben. We horen het wel van jou dan..

    [B]ff offtopic: gelukkig 2003!!
    Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!

  9. #59

    Standaard

    Eindelijk review maar eens gelezen en de versterker is inderdaad een beetje klasse A en ze waren blijkbaar erg onder de indruk van de surroundprestaties (stereo vonden ze inderdaad minder).

    Misschien zal ik de versterker wel eens testen. Wie is de importeur in Ned.?

  10. #60

    Standaard

    Misschien zal ik de versterker wel

    Lijkt me een strak plan (), de importeur is:

    NIEDERLANDE/NETHERLANDS
    Audipulse V.O.F.
    Hemmerbuurt 89
    NL-1607 CD HEM
    Tel. +31 (0) 62 04 10 000
    Fax +31 (0) 22 85 43 308

    http://www.vincent-tac.de/
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ettepet

    Ik wist niet dat je 'em wou kopen...
    Ik eigenlijk ook niet. Nah, ik vind stereo belangrijk en als ie daar wat minder in is dan gaat het toch over.

    Ben benieuwd naar Garmtz review, hopelijk schiet ie een beetje op!
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  12. #62

    Standaard

    "en de versterker is inderdaad een beetje klasse A..."

    he, he, we zijn er uit....ik ben benieuwd naar het review!

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    "en de versterker is inderdaad een beetje klasse A..."

    he, he, we zijn er uit....ik ben benieuwd naar het review!
    *zucht* Ga nou niet gelijk de conlusie trekken dat ik hem ga reviewen... Ik heb het druk genoeg, dus dat wordt lange termijn. Voel je niet geremd de versterker zelf ook eens uit te proberen. Er komt eerst nog een test aan van Arcam P7/A8 en Theta Dreadnaught/Casablanca, Integra voor/eind, Audionet MAP en drie high-end DLP/D-ILA projectoren. Genoeg te doen dus... Maar zoals je ziet, test ik vooral in het high-end segment.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz

    *zucht* Ga nou niet gelijk de conlusie trekken dat ik hem ga reviewen... Ik heb het druk genoeg, dus dat wordt lange termijn. Voel je niet geremd de versterker zelf ook eens uit te proberen. Er komt eerst nog een test aan van Arcam P7/A8 en Theta Dreadnaught/Casablanca, Integra voor/eind, Audionet MAP en drie high-end DLP/D-ILA projectoren. Genoeg te doen dus... Maar zoals je ziet, test ik vooral in het high-end segment.

    dat lijkt erop garmtz!

    trouwens, zerrax, iets wat op een ferrari of een porche 911 carerra LIJKT is NOG GEEN ferrrari of porche! een beetje ferrari is nog geen ferrari en een beetje klasse A is bij mij nog steeds NIET klasse A!
    neemt niet weg dat die receiver behoorlijk kan klinken, maar weet wel zeker dat hij in het echte high-end segment volledig wordt weggespeeld! vooral omdat hij al niet in het stereosegment goed kan meekomen. hier schieten bijna alle receivers tekort, terwijl dat voor een echte multimedia versterker natuurlijk ook erg belangrijk is.
    volgende oplossing: koop een goede dts en dolby digital versterker EN een goede stereoversterker. receivers/versterkers die beide erg goed kunnen zijn meestal duur!

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    volgende oplossing: koop een goede dts en dolby digital versterker EN een goede stereoversterker. receivers/versterkers die beide erg goed kunnen zijn meestal duur!
    Maar wat versta jij onder een goede stereo-versterker? Een versterker van +/ 500,- of eentje van 1000,- of meer? In het laatste geval ben je onderhand goedkoper uit als je een wat duurdere receiver neemt die op beide fronten sterk presteert.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  16. #66

    Standaard

    "volgende oplossing: koop een goede dts en dolby digital versterker EN een goede stereoversterker. receivers/versterkers die beide erg goed kunnen zijn meestal duur!"

    Ik heb nooit beweerd dat deze reciever zich kan meten met high-end classe A versterkers....hoe kom je daar nou weer bij?
    Ik vind het alleen merkwaardig dat we geen commentaar hebben op merken die classe B of zelfs H recievertjes op de merkt brengen die zo leeg van binnen zijn dat als je ze doormidden zaagt dat dat ze nogs steeds door blijven spelen....

    en een merk als Vincent die ons nou eindelijk wel eens kwaliteit
    geeft (lees: gewicht, kilo's) in vergelijking tot die classe B, H recievers, dit merk krijgt ongeloofelijk kommentaar......
    en waarom? het merk probeert alleen maar naam te maken door produkten met een zeer goede kwaliteits prijs verhouding neer te zeten, en "wij" gaan liggen zeuren dat het geen "echte" classe A is....nou beter iets classe A dan helemaal niks!

    en in vergelijking met die andere recievers (uit de zelfde prijsklasse!) speelt deze Vincent ze allemaal onder de tafel!

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scorpion69


    Maar wat versta jij onder een goede stereo-versterker? Een versterker van +/ 500,- of eentje van 1000,- of meer? In het laatste geval ben je onderhand goedkoper uit als je een wat duurdere receiver neemt die op beide fronten sterk presteert.
    tja, we zitten toch wel een eindje van elkaar af wat betreft goede audio.

    wat iemand goed vindt moet iedereen voor zichzelf bepalen!

    dat is net het probleem; persoonlijk ken ik geen goede receiver voor €1000 die zowel goed in audio alsook in dts of dolby presteert. in die prijsklasse worden echt wel op verschillende belangrijke punten compromissen gesloten.

    ga maar eens een receiver van €1000 beluisteren en dan een goede stereo versterker van €1000. 99,99% dat de stereoversterker de receiver met gemak wegspeeld.
    tevens zijn de instellingen van een stereoversterker en een receiver voor multimedia vaak verschillend. de stereoversterkers zijn beter in detail, terwijl de meeste multimedia receivers wat agressiever zijn ingesteld, wat de meeste mensen mooier vinden voor films!
    je ziet; twee verschillende uitgangspunten, die moeilijk goed met elkaar te integreren zijn!

    ik weet wel zeker dat ze er zijn, maar dan spreken we van een heel andere prijsklasse!

    iedereen is trouwens vrij om hier anders over te denken!
    het is een vrij land!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    "volgende oplossing: koop een goede dts en dolby digital versterker EN een goede stereoversterker. receivers/versterkers die beide erg goed kunnen zijn meestal duur!"

    Ik heb nooit beweerd dat deze reciever zich kan meten met high-end classe A versterkers....hoe kom je daar nou weer bij?
    Ik vind het alleen merkwaardig dat we geen commentaar hebben op merken die classe B of zelfs H recievertjes op de merkt brengen die zo leeg van binnen zijn dat als je ze doormidden zaagt dat dat ze nogs steeds door blijven spelen....

    en een merk als Vincent die ons nou eindelijk wel eens kwaliteit
    geeft (lees: gewicht, kilo's) in vergelijking tot die classe B, H recievers, dit merk krijgt ongeloofelijk kommentaar......
    en waarom? het merk probeert alleen maar naam te maken door produkten met een zeer goede kwaliteits prijs verhouding neer te zeten, en "wij" gaan liggen zeuren dat het geen "echte" classe A is....nou beter iets classe A dan helemaal niks!

    en in vergelijking met die andere recievers (uit de zelfde prijsklasse!) speelt deze Vincent ze allemaal onder de tafel!
    nou, wat let je om die receiver te kopen. zegt niemand dat het niet mag!
    Ik weet dat er legio betere zijn(vincent is mij niet geheel onbekend!). mischien niet in die prijsklasse.
    nogmaals, iedereen die die vincent goed vindt moet hem gewoon aanschaffen!

    de discussie ging hier over het echte klasse A zijn, wat hij gewoon NIET is! ik heb al eerder in een reply gezegd dat het klasse A logo te pas en te onpas werd misbruikt! OOK door andere bekende merken, niet alleen vincent dus!

    trouwens, wat is "high-end"? voor de een is een vertsterker van €500 al high-end, terwijl een audiofanaat een versterker van bijv. €20.000 pas high-end vindt. bijde hebben gelijk, omdat ze hun eigen versterker het mooiste vinden klinken. gewoon een questie van hoeveel geld er iemand voor over heeft of eraan kan besteden. ik vind dat ze beide elkaar moeten respecteren!

  19. #69

    Standaard

    "mischien niet in die prijsklasse."
    Juist! en dat bedoel ik nou! geen appels met peren vergelijken
    maar gewoon kijken wat je krijgt voor een X bedrag

    dus limiet: 900 euro en dan kijken wat je ervor kunt kopen
    en geen Vincent recievertje met een super High End set vergelijken want dat slaat nergens op....

    en dan ben ik toch bang dat Vincent wel eens vaak als "beste"
    uit de bus zal komen

  20. #70
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Originally posted by zerrax
    [Bdie zo leeg van binnen zijn dat als je ze doormidden zaagt dat dat ze nogs steeds door blijven spelen....
    Deze is leuk, goed bedacht

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    "mischien niet in die prijsklasse."
    Juist! en dat bedoel ik nou! geen appels met peren vergelijken
    maar gewoon kijken wat je krijgt voor een X bedrag

    dus limiet: 900 euro en dan kijken wat je ervor kunt kopen
    en geen Vincent recievertje met een super High End set vergelijken want dat slaat nergens op....

    en dan ben ik toch bang dat Vincent wel eens vaak als "beste"
    uit de bus zal komen
    leuk bedacht zerrax,

    echter, als iemand pretendeert klasse A te zijn en dat gewoon niet is, moet je je ook kunnen meten met versterkers die dat wel zijn! punt! dus als je een appel bent moet je niet zeggen dat je een peer bent!(om jouw woorden maar even te gebruiken!)
    sommige mensen trappen erin, maar de echte audiofanaten dus niet!

    Ik weet zeker dat ik voor €1000 een beter klinkende versterker kan krijgen!zeker op gebied van audio! daar schiet die vincent dus tekort. en omdat de meeste mensen toch maar een receiver kopen zowel voor multimedia(dvd) alsook voor stereo is dit echt een zeer belangrijk punt!

    trouwens, is het wel echt handig om deze receiver nu al de hemel in te prijzen voordat JIJ hem echt beluisterd hebt???????????????

    "en een merk als Vincent die ons nou eindelijk wel eens kwaliteit
    geeft (lees: gewicht, kilo's) in vergelijking tot die classe B"

    ehhhmm, zerrax, sinds wanneer is het gewicht een graadmeter voor de kwaliteit van een versterker? ik ken hele zware en wat lichtere, maar de lichtere versterker kan echt wel beter klinken dan een zwaardere versterker. ligt gewoon aan de implementatie van de onderdelen en het design.

    Ik blijf erbij dat een goede klasse B versterker beter kan klinken dan een halve klasse A!

  22. #72

    Standaard

    Sjongejonge, wat een heerlijke verbale matpartij is dit geworden!
    Van Puristische evangelisten tot aan die-hard atheisten, iedereen is vertegenwoordigd!
    Vincent (volgens mij Chinees) maakt heel leuk spul voor relatief weinig geld. Er wordt op diverse fora een vergelijking gemaakt met Rotel (ook een merk dat relatief veel "bang for the buck' te bieden heeft). Als ik de gebruikerservaringen moet geloven kan het merk Vincent daar aardig in meekomen.
    Qua design wordt er schaamteloos gejat (in marketing-termen: "Proudly Found Elsewhere"), maar ik heb daar absoluut geen moeite mee. Het spul zit er over het algemeen best gelikt uit, and let's face it, het oog wil ook wat... (alleen al om die reden zou ik geen Meridian apparatuur willen hebben, al ben ik nu al in tegenspraak met mijn slotopmerking)
    Een feit is dat een klasse A versterker door de wijze waarop deze is opgebouwd in technische zin minder vervorming zal genereren.
    Maar ik vraag me af of het verschil als zodanig hoorbaar is. Ik lees bij klasse B versterkers de specs waarbij de vervorming in de honderdste procenten loopt. Volgens mij zijn dit slechts meetbare verschillen.
    Of je het daadwerkelijk hoort valt volgens mij onder de categorie "beleving". En dat hebben we het niet alleen over vervorming, maar ook over klank-karakter. Dat is en blijft persoonlijk. En het cliche "zelf beluisteren" is ook hier van toepassing.
    De opmerking van Garmtz ("de versterker die het beste klinkt") is wat mij betreft een waarheid als een koe. Als ik bijv. 1000 euro te besteden zou hebben voor een versterker dan zou dat mijn leidraad zijn, en niet een bepaald "techno-fetishisme" m.b.t. vermeende class A kwaliteiten.

  23. #73

    Standaard

    Ik vind 't wel vermakelijk hoe zerrax Vincent probeert te verdedigen, terwijl hij hem zelf nog niet gehoord heeft Of zou 'ie aandelen van vincent hebben :P
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  24. #74

    Standaard

    Wat een ophef om eigenlijk niets
    De meesten onder ons horen het verschil tussen een klasse A amp en een anders geschakelde amp toch niet of ze kunnen niet aangeven wat het verschil is. Er is nl nog iets meer dan een versterker voor nodig om geluid voort te brengen!!!
    Als de bron niet okay is heb je een mooie klasse A amp staan die mooi dienst doet als een show-off, maar het geluid echt niet beter laat klinken (garbage in - garbage out). Alleen onder vergelijkbare condities kan er iets vergeleken worden. En daar zit nu juist het probleem. Geen enkele situatie is n.l. hetzelfde; er worden steeds maar appels met bananen vergeleken en dat slaat dus werkelijk nergens op.

    Zoals zo vaak al is aangegeven: schaf iets aan dat binnen je budget past en wat jij zelf goed vindt klinken. Als je je thuissituatie wilt verbeteren kijk dan eerder naar de overige componenten van de totale set (DVD/SACD speler, DAT, interlinks, luidsprekerkabel en luidsprekers) ipv alleen de versterker. De uiteindelijke combinatie van dat alles bepaalt of je een "goed" geluid hebt.
    Een "echte" klasse A amp bezitten is leuk, maar het moet wel nut hebben. De een zal veel plezier bij een Vincent hebben, de ander weer bij een ML

  25. #75
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DeeVeeDee
    De meesten onder ons horen het verschil tussen een klasse A amp en een anders geschakelde amp toch niet of ze kunnen niet aangeven wat het verschil is.
    Sterker nog, velen hierzo trekken je geloofwaardigheid al in twijvel als je over de verschillen van een all-in-one setje van €150,- en een losse composet van pakweg €1000,- euro praat.
    Begrijp me goed dat de prijs geen garantie is voor goed geluid maar men moet ook reeel blijven in zaken als deze, maargoed.
    De uiteindelijke combinatie van dat alles bepaalt of je een "goed" geluid hebt.
    Het is inderdaad de combinatie van alle onderdelen/schakels in een set die het resultaat bepalen.
    Maar hier gaat het vooral over een klasse A versterker en dat is slechts één van die schakels.
    Die schakel had niet zo goed klasse B kunnen zijn maar nu gaat het toevallig om een klasse A en het gaat er niet om of de ene klasse nu beter is als de ander maar het belangrijste is hoe de kwaliteit van een product is ongeacht de klasse.
    Neem niet weg dat klasse A zeker wel voordelen "kan" hebben ten opzichte van de overige klasses voor het totale geluidsbeeld.
    Het gaat namelijk om de kleine verschillen, de details. :wink:

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •