Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 209 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat voor subwoofer heb jij ???

    Welke subwoofer heb jij ?
    Wat heeft jou doen besluiten om deze sub te kopen?
    Wat heeft jouw sub gekost?(Als dit geen probleem is om er bij te vertellen vind je het niet nodig om dit mee te delen doe het dan niet)

    Groeten D.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb 2 REL Q100E subs (niet meer in produktie) die alleen de bas die mijn andere speakers niet weer kunnen geven (alles beneden 60 Hz), in STEREO laten horen. Gekocht om zijn goede prijs-kwaliteitsverhouding en prima weergave zowel met muziek als film. Ik had op dat moment nog niet echt veel andere subs gehoord, maar nog steeds vind ik dit een van de meest uitgebalanceerde ontwerpen van REL. Ze staan aan weerszijden van de kamer. Deze heb ik 2e hands gekocht per stuk voor zo'n 600 Euro:



    Dan heb ik puur voor LFE een SVS 20-39 CS-Plus subwoofer:



    Dit is werkelijk een beest en de meest indrukwekkende sub die ik ooit heb gehoord voor LFE, ongeacht prijs. Deze kost met invoerrechten, BTW etc. 900 Euro (alleen in de VS te bestellen). Je dient hier wel een versterker los bij te gebruiken, want hij is volledig passief. Een betere sub voor LFE? De SVS Ultra. Nog beter: 2 SVS Ultra's... 122 dB geluidsdruk schoon op 20 Hz...

  3. #3

    Standaard

    -B&W - ASW800 -THX

    -Ik heb deze destijds gekocht op aanraden van een kameraad,ik had de sub nog geeneens gehoord of gezien(enkel in de folder)

    -Deze kostte toen 1550 euro adviesprijs.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de JBL ATX 100 gekocht voor €250,-

    Wat heeft mij doen besluiten om deze sub te kopen?
    Ik moest een subwoofer hebben die voor mijn budget te koop was. Ik ging bij de vogelzang langs om wat verschillende subs te vergelijken en ik vond de JBL het beste bij mij passen. Ik kreeg ook nog direct €50 korting omdat ik zo aan het twijfelen was.

    P.S. mijn kamertje is maar 3.5 x 4 meter en heeft dus ook geen high-end woofer nodig.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  5. #5

    Standaard

    ja,we zouden natuurlijk allemaal kunnen nokken nu garmtz zijn supremacy weer eens heeft laten zien,maar toch vermeld ik ook ff mijn subje hiero.

    ik heb een Infinitysub staan,kan t typenummer niet vinden.

    hij heeft ongeveer 1200 gulden gekost dacht ik(niet zelf betaald).

    een nadeel is dat er geen ab bijzit en de knoppen onder aan de achterzijde zitten. je moet dus echt enorm rekken en strekken wil je erbij kunnen en je kan ook niet erg goed luisteren hoe de sub dan klinkt.

    verder heb ik nog een Lanzar sub(700 watt) van 200 euro in de auto liggen,maar das hier niet echt van toepassing denk ik...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  6. #6

    Standaard

    Ik heb nog geen subwoofer, loopt nog in bestelling. Het gaat om de Yamaha SW320, die voor de prijs gewoon een prima geluid levert. Hij kostte €336,- bij mediacheckpoint in Duitsland. (Prijs in NL: €500-€550)

  7. #7
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard Re: Wat voor subwoofer heb jij ???

    [b]Welke subwoofer heb jij ?
    PSW2000 van KEF.
    [B]Wat heeft jou doen besluiten om deze sub te kopen?
    Maakt een deel uit van de KHT2005 serie van KEF.
    [B]Wat heeft jouw sub gekost?
    Staat nu voor € 449.

    [c]Info[/c]
    Design Bass reflex, downward firing
    Drive unit LF: 210 mm (8")
    Frequency response at 15°
    horizontally off axis ±3 dB 35 Hz - 150 Hz
    LF Corner -6 dB 33 Hz
    Amplifier requirements 250 W built in
    Sensitivity (2.83V/1m) Active system
    Maximum output 106 dB
    Impedance Active system
    Weight 14 kg (30.9 lbs)
    Dimensions
    (H x W x D) 370 x 320 x 320 mm
    14.5 x 12.6 x 12.6 in.
    Finishes Video Grey

    Foto

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dirty Harry
    Ik heb nog geen subwoofer, loopt nog in bestelling. Het gaat om de Yamaha SW320, die voor de prijs gewoon een prima geluid levert. Hij kostte €336,- bij mediacheckpoint in Duitsland. (Prijs in NL: €500-€550)
    Ook ik heb de Yamaha YST-SW320 staan (in een houtkleur uitvoering)
    Koste toen ik m kocht een kleine 1000,- guldens( 450 euro)
    Tot op heden nog helemaal geen spijt van ,integendeel, ik ben er nog zeer tevreden over
    Echter ben ik toch al een beetje links en rechts aan het kijken voor een betere sub
    Al heb ik nog geen idee welke maar het heeft ook totaal geen haast daar ik dus zeer tevreden ben

    ps. Dirty Harry, 500-550 euro is echt veelste duur
    Voor dat geld moet je zeker een YST-SW800 hebben( in nederland wel te verstaan)

  9. #9

    Standaard

    Welke subwoofer heb jij ?

    De Sub van de JBL SCS135SI serie. Het is een sub met de volgende specs:

    *Amplifier Power (RMS): 100 Watts
    * Low-Frequency Driver: 8" Woofer, bass-reflex enclosure
    * Dimensions: (H x W x D): 15" x 13" x 14" (381mm x 330mm x 356mm)
    * Weight: 30 lb (13.6kg)

    Wat heeft jou doen besluiten om deze sub te kopen?

    Ik heb de hele 6delige set 2e hands gekocht en de sub zat erbij.

    Wat heeft jouw sub gekost?

    De hele set kostte me 225 euro (2e hands). Ik weet niet wat de set of de sub nieuw kost.



    zie hier voor de set

  10. #10

    Standaard

    Ik heb de Yamaha YST-SW800.

    Gekocht ondanks de reeds aanwezige JBL-LX8 front-speakers, omdat hij nog iets meer laag heeft èn omdat mijn surround-decoder alleen met een subwoofer erbij alle speakers als volwaardig ingesteld kan hebben. Het is de decoder van mijn Philips dvd-speler, vandaar. Naar een nieuwe/betere versterker (mèt decoder) ben ik nog op zoek. Ben zeer tevreden, en vind het ook een mooi en handig tafeltje!

    ps: Mijn kamer is 5x5, wat een substantieel deel is van mijn totale woning. (ben op zoek naar wat beters.. ) Nog geen klachten gehoord, maar tijdens het uittesten de eerste avond, met U-571, hadden mijn buren toch wel heel duidelijk iedere explosie meegemaakt. Nu staat ie (hopelijk) wat subtieler.

    --
    oh, edit: hij was 500 euro.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    j

    verder heb ik nog een Lanzar sub(700 watt) van 200 euro in de auto liggen,maar das hier niet echt van toepassing denk ik...
    Niels ,even off topic (te koop)
    Ook ik heb nog een sub voor in de auto staan
    Hij zit in een kist van MDF en plexi
    Het is een Lanzar LP 15 S (prijs toen 850,- guldens alleen de woofer, incl. kist 1900 guldens nieuwprijs)
    Het is dus een 15 inch sub en het is werkelijk een mega goede auto sub

    Tot zover ff semi off-topic

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door garmtz


    Dan heb ik puur voor LFE een SVS 20-39 CS-Plus subwoofer:



    Dit is werkelijk een beest en de meest indrukwekkende sub die ik ooit heb gehoord voor LFE, ongeacht prijs. Deze kost met invoerrechten, BTW etc. 900 Euro (alleen in de VS te bestellen). Je dient hier wel een versterker los bij te gebruiken, want hij is volledig passief. Een betere sub voor LFE? De SVS Ultra. Nog beter: 2 SVS Ultra's... 122 dB geluidsdruk schoon op 20 Hz...
    Garmzt, wat zijn dan goede versterkers voor een sub als deze SVS ??

  13. #13

    Standaard

    Bij ons in de huiskamer staad de sub van de Sonyset SA-VE835ED. Die is niet los te krijgen dus daar heb ik ook geen prijs van.

    Mijn broer heeft dan nog een REL Strata van ongeveer €1000.

    doei Sonyman
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #14

    Standaard

    j,mijn box was gewoon al in een kast ingebouwd,aanbieding bij broeckhuizen in tilburg(schijnt voor car audio bekende zaak te zijn,mooie afdeling).

    zou jij me kunnen helpen om een Ultradrive 4x 170 watt versterker te verkopen en die Lanzar sub?
    krijg een andere auto en mag die spullen niet inbouwen...

    sniksnik

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Garmzt, wat zijn dan goede versterkers voor een sub als deze SVS ??
    Versterkers die 4 Ohm aan kunnen sturen met VEEL vermogen (liefst > 300 W) en een goede laagcontrole.

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons


    krijg een andere auto en mag die spullen niet inbouwen...
    Wellicht iets voor Marktplaats.nl

  17. #17

    Standaard

    Dit is mijn subwoofer (rest van de set staat er ook bij


    Dit zijn de gegevens over de sub:

    Enclosure Type - Reflex
    Frequency Response 3db - 48Hz to 20kHz inc. Sat
    Amplifier - 55W
    Dimension (HxWxD) - 520x318x252
    Finish - Black

    Wat jammer is is dat de knoppen onder die zwarte "panty" zitten, dus als ik hem uit wil zetten dan moet ik de stekker uittrekken, of de panty eraf, maar dat is zoveel werk

  18. #18

    Standaard

    Mijn subwoofer :

    Sinds 1 maand een Peerless zelfbouw.

    driver : Peerless CSX 257 ,

    aangestuurt door een Hypex HS 80 amp.

    De behuizing heb ik zelf ontworpen,gemaakt uit 22 mm MDF
    met een matrix versteviging binnenin.
    Afm: H 50 cm x B 50 cm x D 60 cm. Netto inhoud = 99 L
    Gewicht ca. 65 kg.

    Ik ga nog wel enige modificaties toepassen...De hypex HS 80 wordt vervangen door waarschijnlijk een Thommessen SW 2.0 of 2.5,en er komt een langere en grotere br-pijp in (10 cm ipv 7 cm)

    De sub heeft een behoorlijk vlakke curve van 30 tot 22 Hz,daarna is het uit met de pret.De 22 Hz is iig nog flink "voelbaar".

    - 3 dB ligt op 27 Hz.

    Helaas (nog) geen foto's beschikbaar.

  19. #19

    Standaard

    Deze jongen heeft toevallig wel REL Quake, had eerst geen sw maar de films waren in 5.1 zo tam het miste gewoon punch. Die in stereo (2.0) wel weer aanwezig was. Instellen hielp niets en omdat iedereen zei dat je beter niet op de SW moest besparen.
    Verder hoorde ik erg veel; goeds over de REL's.
    Toen heb ik deze jongen maar aangeschaft, heb er alleen nog niet veel plezier van gehad aangezien ik geen versterker meer heb.

  20. #20

    Standaard

    Hallo,


    Momenteel gebruik ik twee Eltax Evolution subs.





    Specs:

    Freq response: 30Hz t/m 250Hz -3dB
    150 Watt
    10 Inch driver

    Deze subs worden binnenkort vervangen door de B&W ASW 650.





    groeten,

    Arjan

  21. #21

    Standaard

    Bij mij staat de B&W ASW4000, een leuk subje welke zeer goed integreert met de N805 (integreerbaarheid was een vereiste), de sub gaat behoorlijk laag (drukt op de maag en oren en doet dit zeer strak, heeft een lekkere slam, dynamiek en een goede resolutie. En dat alles voor iets meer als 3100 euro.



    Mvrgr

    Patrick

  22. #22

    Standaard

    kzal es op marktplaats gaan kijken j...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    Bij mij staat de B&W ASW4000, een leuk subje welke zeer goed integreert met de N805 (integreerbaarheid was een vereiste), de sub gaat behoorlijk laag (drukt op de maag en oren en doet dit zeer strak, heeft een lekkere slam, dynamiek en een goede resolutie. En dat alles voor iets meer als 3100 euro.



    Mvrgr

    Patrick
    Kwijl...

  24. #24
    bwe
    Guest

    Standaard Re: Wat voor subwoofer heb jij ???

    [B]Welke subwoofer heb jij ?
    Wat heeft jou doen besluiten om deze sub te kopen?
    Wat heeft jouw sub gekost
    Ik ben voor canton RC-A gegaan, front speakerzuil met 350 watt actieve subwoofer. Hievoor gekozen omdat;
    - strak laag (18...30.000 Hz volgens Canton )
    - geen extra kast
    - makkelijker aansturen van speakers
    - minder zware receiver nodig
    Gekost? 1400 euro op www.ebay.de.

    Tot nu toe niks dan lof over geïntegreerde subs in frontspeakers, het klinkt heel vol, of hoe zal ik zeggen, helemaal 'voltooid'. Als ik Stevie Ray Vaughan met Tin Pan Alley van SACD luister heeft de bas veel ruimte, niet zo plat. Lekker vol.

  25. #25

    Standaard Re: Re: Wat voor subwoofer heb jij ???

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bwe

    Ik ben voor canton RC-A gegaan, front speakerzuil met 350 watt actieve subwoofer. Hievoor gekozen omdat;
    - strak laag (18...30.000 Hz volgens Canton )
    - geen extra kast
    - makkelijker aansturen van speakers
    - minder zware receiver nodig
    Gekost? 1400 euro op www.ebay.de.
    Mooie oplossing! Cool! Tin Pan alley? Jij bent stiekum een audiofiel he...?

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •