Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 270 worden weergegeven.

Discussie: Donnie Darko DVD

  1. #26
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Ik zie zelfs een serieus verschil in kwaliteit ....

    Maar ach ja, ik kan toch alleen R2 afspelen.
    Weinig keus dus.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Maar ach ja, ik kan toch alleen R2 afspelen.
    Weinig keus dus.
    Kleine hoop: wacht op de UK versie.

    Als je een beetje geduld hebt... release op 19/05/2003 volgens Play.com.

  3. #28

    Standaard

    Vind het eigenlijk wel meevallen met die kwaliteitsverschillen. Dat zijn toch dingen waar ik niet op let
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  4. #29

    Standaard Re: VERGELIJKING BEELDKWALITEIT

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Dave en ik hebben vanmiddag even de moeite genomen om zowel van de Nederlandse Donnie Darko, als van de Amerikaanse Donnie Darko DVD´s even wat vergelijkende screenshotjes te maken.

    Op deze manier kun je precies zien wat zoal de verschillen zijn. En die zitten hem vooral in de posterization blokken in de achtergronden.

    Bekijk de vergelijking HIER
    Ik heb mijn regio 2 DVD nog eens bekeken op mijn Plasma TV en HK25. Het is lang niet zo slecht als in de voorbeelden. Mijn PAL beeld lijkt meer op het NTSC beeld in de voorbeelden. Kan het zo zijn dat sommige spelers wat tegen dit posterization effect kunnen doen?

  5. #30

    Standaard

    Het kan wel zijn dat het posterization effect op bepaalde TV´s wat minder opvalt.

  6. #31

    Standaard

    Tja op mijn TV valt het wel op maar misschien niet zo erg als op de PC shots die ik maakte maar het is ook net of je er op let natuurlijk. en ja ik heb een goede tv (al zeg ik het zelf)

    Het ligt er aan wat voor speler en TV je hebt en je eigen inzicht in heverre je dit allemaal ziet

    betere speler doet wonderen maarjazelf op de meest geavanceerde Spullen zou je dit moeten zien (helemaal bij een hi-res scherm...)
    StarTrader

  7. #32

    Standaard

    De beeldkwaliteit van de huur versie R2 (zal ongetwijfeld zelfde als de R2 winkel versie zijn) is inderdaad om te janken.
    Maar ja wat wil je ook als de hele film 2.5 GB groot is terwijl films met goed beeld en vergelijkbare tijdsduur toch vaak gauw 5 GB zijn.

    De film komt erg XVID over !!!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ghast
    De beeldkwaliteit van de huur versie R2 (zal ongetwijfeld zelfde als de R2 winkel versie zijn) is inderdaad om te janken.
    Maar ja wat wil je ook als de hele film 2.5 GB groot is terwijl films met goed beeld en vergelijkbare tijdsduur toch vaak gauw 5 GB zijn.

    De film komt erg XVID over !!!
    Ja dat klopt het is inderdaad een DVD-5 en heeft veel weg van een rip indd. toch jammer dat ze dit doen vooral als je nagaat hoe erg ze altijd zeuren over rippen...
    StarTrader

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Kleine hoop: wacht op de UK versie.

    Als je een beetje geduld hebt... release op 19/05/2003 volgens Play.com.
    Maar bij Play worden de extras niet vermeld....wat zijn die voor de UK release dan?
    "There will be no dawn for men."

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrenkieB
    Maar bij Play worden de extras niet vermeld....wat zijn die voor de UK release dan?
    Dat zal tegen die tijd wel bekend worden. Ik denk dat ze ongeveer gelijk zullen zijn aan de R1 versie.

    En onze Donnie Darko is dus inderdaad een DVD-5 en die R1 die ik heb is DVD-9. Wat dus een enorm verschil in beschikbare bitrate met zich meebrengt.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Dat zal tegen die tijd wel bekend worden. Ik denk dat ze ongeveer gelijk zullen zijn aan de R1 versie.
    hmm..ik moet het wel zeker weten..ik wil hem heel graag zo snel mogelijk hebben..maar dan wel de leukste R2 versie.
    Ik kon op het Internet zo snel info over de UK versie vinden. Heeft iemand anders nog info over de UK release?
    "There will be no dawn for men."

  12. #37

    Standaard

    Ik heb hem gisteren gehuurd en het beeld was echt niet slecht, alleen wat donker..

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Dat zou kunnen. Als je het mij vraagt ligt het echter aan slordige MPEG-codering.
    Op de huurversie stond toch echt geen DTS-track

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Op de huurversie stond toch echt geen DTS-track
    Klopt, wat wil je daarmee zeggen?

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS
    Als de reden voor deze slechtere beeldkwaliteit de DTS track is geweest, dan hadden ze die er van mij af mogen laten ... dan was ik al tevreden geweest met 'alleen' een 5.1 track en beter beeld ...
    Dit was de juiste quote Nathan! Sorry

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Dit was de juiste quote Nathan! Sorry
    Geeft niet. Is trouwens goedkoper om voor een huurversie dezelfde transfer te gebruiken als de koopversie, dus ook al heeft de huurversie geen DTS, dan nog is het onwaarschijnlijk dat ze de extra schijfruimte ook daadwerkelijk gebruikt hebben...

  17. #42

    Standaard

    Ik heb ook de NL versie gehuurd, het was me op de tv niet opgevallen (is ook een oude tv)

    Maar naar aanleiding van de screenshots zeg ik: kom op ZEG!!!
    Van een (groot) Post-Production bedrijf als Lukkien mag je toch op z'n minst verwachten dat ze verstand hebben van compressie!!!

    Ze hebben bij het controleren na het comprimeren toch ook wel gezien dat er iets niet goed zat?!?!?!

    Maar aangezien ik het niet kan controleren op een tv, can ik ook niet goed een mening hierover vormen.
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  18. #43

    Standaard UK-review juni 2002

    Originally posted by Nathan Strik
    Kleine hoop: wacht op de UK versie.

    Als je een beetje geduld hebt... release op 19/05/2003 volgens Play.com.
    Op Total DVD Online (zoek vervolgens op 'Donnie Darko') is een review te vinden over - zoals er staat - een R2-UK release:

    Gegevens over release in recensie
    DONNIE DARKO
    Reviewed June 2002

    Title DONNIE DARKO (2001)
    Director RICHARD KELLY
    Stars JAKE GYLLENHAAL, JENA MALONE, MARY MCDONNELL, DREW BARRYMORE, PATRICK SWAYZE
    Supplier 20th Century Fox
    Price £17.99 (approx price from retailer)
    Region 2


    Deze review is uit juni 2002, dus mogelijk is het een foutje en gaat het over de Region 1-release.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS
    Hmpf ... behoorlijke slechte kwaliteit vergeleken met de NTSC versie vinnik ... ik kan wel janken ...

    Als de reden voor deze slechtere beeldkwaliteit de DTS track is geweest, dan hadden ze die er van mij af mogen laten ... dan was ik al tevreden geweest met 'alleen' een 5.1 track en beter beeld ...
    Als het aan mij ligt zien ik niet echt een verschilletje, mierenneuken is ook een vak jongens...
    Mijn Setje
    /Mijn DVD-Lijstje.

    In the quiet words of the Virgin Mary... come again

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Vonk


    Als het aan mij ligt zien ik niet echt een verschilletje, mierenneuken is ook een vak jongens...
    Zie je geen verschil tussen de PAL en NTSC versie!?

    More passion than 50 Popstars bastard robots, and more evil than Korn morphed with Shitknot, bow down before the Man In Black,Mr. Johnny Cash
    Aantal DVD's: 208 | Veni, vidi, vici!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Vonk
    Als het aan mij ligt zien ik niet echt een verschilletje, mierenneuken is ook een vak jongens...
    Kippig zijn ook trouwens.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas de Jong


    Zie je geen verschil tussen de PAL en NTSC versie!?
    nee wat moet ik zien dan???

    kleurverschil? kartelrandjes? ik zie wel iets maar dat heb je toch alleen maar als je het via de pc bekijkt. stop maar eens een willekeurige rcv film in je dvd-rom en je heb precies hetzelfde gezeik.vb scream 3. als je deze film afspeelt in je dvd-stand alone dan heb je dat helemaal niet. tenminste IK niet.
    Mijn Setje
    /Mijn DVD-Lijstje.

    In the quiet words of the Virgin Mary... come again

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Vonk
    tenminste IK niet.
    Vreemd dat jij het niet ziet met zo'n tv, of heb je die foto maar snel van internet geplukt?

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond Vonk


    nee wat moet ik zien dan???

    kleurverschil? kartelrandjes? ik zie wel iets maar dat heb je toch alleen maar als je het via de pc bekijkt. stop maar eens een willekeurige rcv film in je dvd-rom en je heb precies hetzelfde gezeik.vb scream 3. als je deze film afspeelt in je dvd-stand alone dan heb je dat helemaal niet. tenminste IK niet.

    Hmm, als je dat verschil niet ziet moet je hier eens even een bezoekje brengen...
    HUP NAC

  25. #50

    Standaard

    De Nederlandse versie van Donnie Darko is niet goed en wordt terug uit de winkels gehaald!

    Ik wilde 'm net afrekenen bij de FRS maar kreeg 'm niet mee omdat er een feature niet op zou staan en de ondertiteling zou niet goed zijn of loopt niet synchroom met de film! Dus degene die hem al hebben aangeschaft, ik zou 'm terug brengen!

    Over een paar weken zou de goeie versie uit moeten komen!

    Tommy!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •