De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard dvd speler ook gebruiken als cd speler

    Kan iemand mij vertellen of het slecht is om een dvd speler ook als cd speler te gebruiken?! Ik zelf denk van niet het staat tenslotte in de specs van de speler dat hij ook cd`s kan spelen. Natuurlijk zal hij meer slijten maar is het ook slecht voor de laser?!
    Mijn ouders willen nog wel eens een avondje cd tjes luisteren maar dan alleen een nummer van een cd bijvoorbeeld. Dus er wordt veel gezocht en veel van plaatje verwisseld. Zou dit slecht zijn. Een verkoper van de harense smid vertelde hen dit. Maar ik heb er niet veel vertrouwen in. dat slijt verhaal zal wel kloppen maar dat je nu speciaal een cd speler moet kopen..... ik dahct van niet. Ik ben benieuwd. Ikzelf zit te denken aan de pioneer 350, voor mijn ouders dan. zijn er ook nog mensen die hier ervaring mee hebben en dus ook de duurzaamheid. Tevens zou ik graag ervaringen willen horen als die er zijn met internet winkels en de service van dit soort bedrijven.

    groet en alvast dank,

    Serge Baalman

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: dvd speler ook gebruiken als cd speler

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Serge Baalman
    Kan iemand mij vertellen of het slecht is om een dvd speler ook als cd speler te gebruiken?!
    Dit is niet slecht voor de speler nee

  3. #3

    Standaard

    Ik weet niet of het slecht is voor je DVD ik doe het namelijk wel altijd. Maar ik had een Pioneer 350 en vond hem kwa beeldkwaliteit wel goed maar er hoeft op je cd maar een vlekje of krasje te zitten en dan stopt ie al met afspelen van de cd of DVD.

    Ik heb hem daarom geruild voor een JVC xv-n5 SL en die vind ik echt super.

  4. #4

    Standaard Re: dvd speler ook gebruiken als cd speler

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Serge Baalman
    Kan iemand mij vertellen of het slecht is om een dvd speler ook als cd speler te gebruiken?! Ik zelf denk van niet het staat tenslotte in de specs van de speler dat hij ook cd`s kan spelen. Natuurlijk zal hij meer slijten maar is het ook slecht voor de laser?!
    Mijn ouders <knipperdeknip!>groet en alvast dank,

    Serge Baalman
    Sinds ik de Onkyo DV-SP800 heb, doe (kan) ik niet anders..en bevalt me prima

  5. #5

    Standaard

    Ik denk ook niet dat het veel kwaad kan.... beetje raar van een verkoper om zoiets te vertellen
    Uiteraard zijn er denk ik in de goedkope prijs klassen wel wat nadelen aan het afspelen van een cd op een dvd-speler maar of het echt KWAAD kan denk ik niet....

    GrTZ

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Jansen

    Uiteraard zijn er denk ik in de goedkope prijs klassen wel wat nadelen aan het afspelen van een cd op een dvd-speler
    Nu we elkaar toch telkens tegenkomen
    Wat zijn dan volgens jouw de nadelen hiervan??
    En dan bedoel ik de nadelen voor de hardware

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom
    Maar ik had een Pioneer 350 en vond hem kwa beeldkwaliteit wel goed maar er hoeft op je cd maar een vlekje of krasje te zitten en dan stopt ie al met afspelen van de cd of DVD.
    Ik heb juist alleen maar positieve verhalen gehoord over het afspelen van dvd's en cd's op een Pioneer 350... Dat is ook de reden dat ik mijn SONY speler ingeruild heb voor een Pioneer. En tot op heden bevalt het prima en speelt hij zelfs slechte cd's zonder problemen af. Slechte dvd's heb ik nog niet ervaren, want die heb ik niet Misschien moet ik er eens eentje huren

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Nu we elkaar toch telkens tegenkomen
    Wat zijn dan volgens jouw de nadelen hiervan??
    En dan bedoel ik de nadelen voor de hardware
    Nouja de nadelen qua hardware zijn denk ik dat de lasers niet optimaal zijn voor cd's weer te geven, zoals b.v. snel overslaan e.d. of errors weergeven bij bekraste cd's. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik DENK ook alleen maar dat dit zo is...
    Maarja dat verschil heb je met denk ik altijd met duurdere en goedkopere apparatuur....

    GrTZ

  9. #9

    Standaard

    Misschien is het makkelijker om gewoon te zeggen dat een dvd-speler meer is geoptimaliseerd voor het weergeven van beeld en surround geluid dan voor cd-speler te spelen

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Misschien is het makkelijker om gewoon te zeggen dat een dvd-speler meer is geoptimaliseerd voor het weergeven van beeld en surround geluid dan voor cd-speler te spelen
    Maar sommige spelers geven cd weer mooier weer dan 2 jaar oude cd-spelers dus dit kun je ook anders opvatten uiteraard....
    Maar over het algemeen moet denk ik wel dat cds afspelen op dvd-spelers niet speciaal daarvoor gemaakt zijn (uitzonderingen daargelaten) en zal een nieuwe cd-speler veel mooier klinken ...

    GrTZ

  11. #11

    Standaard

    Ikzelf werk bij een fabrikant van o.a. DVD spelers.

    Is niet zo 'gezond' voor de DVD speler, extra slijtage van de laser.

  12. #12

    Standaard

    Als geen super-high-end dvd-speler hebt dan kan je beter een losse speler gebruiken. (ik weet niet of je bij een alles-in-een setje het verschil kan horen.. maar verder wel lijkt me)
    Upgrading is a neverending story...

  13. #13

    Standaard

    maar al die setjes dan? waar geen cd speler bij zit? is daar het gebruik dan 1 jaar minder van of moet ik denken aan meerdere jaren? En dan bedoel ik natuurlijk dat de losse dvd speler mee zal gaan. Dus als mijn ouders muziek luisteren en dan van 30 cd`s maar 1 nummertje willen horen zal het apperaat hierdoor veel sneller slijten. hmmmmmmmm. Ik vind dat toch allemaal maar vreemd hoor. natuurlijk zal het apperaat (laser) slijten maar echt veel?????

    Serge

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Serge Baalman
    maar al die setjes dan? waar geen cd speler bij zit? is daar het gebruik dan 1 jaar minder van of moet ik denken aan meerdere jaren? En dan bedoel ik natuurlijk dat de losse dvd speler mee zal gaan. Dus als mijn ouders muziek luisteren en dan van 30 cd`s maar 1 nummertje willen horen zal het apperaat hierdoor veel sneller slijten. hmmmmmmmm. Ik vind dat toch allemaal maar vreemd hoor. natuurlijk zal het apperaat (laser) slijten maar echt veel?????

    Serge
    zeker wel bij de goedkopere all in 1 setjes.... vooral de mechanische delen die van een "mindere"kwaliteit zijn dan duurdere dvd-spelers.... en bij alles in 1 setjes kan het ook zijn dat cd's niet om aan te horen zijn (i.v.m. stereo weergave waar ze niet voor bedoeld zijn) uitoznderingen daar gelaten uiteraard

    GrTZ

  15. #15

    Standaard

    Het is absoluut niet slecht om er cd's op af te draaiien maar hij slijt natuurlijk wel sneller.
    je hebt ook dvd spelers met een dubbele lens voor zowel dvd als cd maar deze zijn ook gelijk een stukje duurder.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HaNZ

    Ik heb juist alleen maar positieve verhalen gehoord over het afspelen van dvd's en cd's op een Pioneer 350... Dat is ook de reden dat ik mijn SONY speler ingeruild heb voor een Pioneer. En tot op heden bevalt het prima en speelt hij zelfs slechte cd's zonder problemen af. Slechte dvd's heb ik nog niet ervaren, want die heb ik niet Misschien moet ik er eens eentje huren
    Zelfde bij mij, hij speelt alle cd's af ook met de grootste krassen en vlekken ..... prima speler!

  17. #17

    Standaard

    nou het wordt er niet makkelijker op. Ik zal eens kijken of er een mogelijkheid is om er ook een cd speler bij te kopen. denk t niet maar goed dan moet t maar. in ieder geval dank

    serge

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Serge Baalman
    nou het wordt er niet makkelijker op.
    Je kan het toch gewoon doen hoor een cd in de dvd speler
    Enige reden om het niet te doen zou kunnen zijn dat je een betere kwaliteit wil voor je cd,s
    Maar op een normaal kwaliteits nivo kun nje het dus gewoon doen
    Niks moeilijks aan toch

  19. #19

    Standaard

    Ik gebruik een Philips dvd-speler voor mijn audio-cd's en ik vind hem beter klinken dan de cd-spelers die ik tot-nu-toe gehoord heb. Het enigste is dat het loopwekr van mijn speler niet geheel geruisloos is bij het afspelen van cd's, bij dvd's heb ik daar geen last van. Hij slaat trouwens ook nooit over bij beschadige cd's, een toppertje!
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Jansen
    Ik denk ook niet dat het veel kwaad kan.... beetje raar van een verkoper om zoiets te vertellen
    GrTZ
    Die verkoper zal wellicht het liefste willen dat mensen er ook nog een aparta cd-speler kopen.

    Ikzelf speel ook m'n cd's af op m'n dvd speler. Maar ben toch van plan om ooit een losse cd speler te kopen, omdat een gewone cd-speler het geluid veel mooier weergeeft....maar dat is weer een ander verhaal
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •