De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Lolita (1997) [DVD]

  1. #1

    Standaard Lolita (1997) [DVD]

    Lolita (1997) [DVD]

    Adrian Lyne maakte in 1997 deze remake van Stanley Kubrick´s “Lolita” uit 1962. Beide film zijn gebaseerd op de controversiële roman van Vladimir Nabokov. Het verhaal over een man van middelbare leeftijd die valt voor een 14-jarig meisje heeft al veel stof doen opwaaien en deze film is geen uitzondering.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Een remake van Lolita. Tja, het is toch niet echt mijn genre, maar ik vond Lolita van Kubrick wel aardig om te zien. Al is het dan alleen maar door de rol van Peter Sellers en de ietwat zwarte humor idd.

    En deze is dus wat romatischer (zoetsappiger) neergezet? Dan lijkt deze voor mij een beetje overbodig om te bekijken.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    En deze is dus wat romatischer (zoetsappiger) neergezet?
    Waarom wordt "romantisch" automatisch geassociëerd met "zoetsappig"?!?
    Ze gaan elkaar geen druiven voeren als je dat soms bedoelt.

    Romantisch: ja, Zoetsappig: allesbehalve...

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Waarom wordt "romantisch" automatisch geassociëerd met "zoetsappig"?!?
    Ze gaan elkaar geen druiven voeren als je dat soms bedoelt.
    Nou dat bedoel ik niet, maar dit is niet mijn favoriete genre dus ik weet er niet goed over te oordelen

    Maar ik zal hem om de vergelijking te maken misschien een keer huren, maar ben bang dat de Kubrick mij toch het beste zal bevallen. Overigens zal ik die ook niet vaak afdraaien, dan draai ik liever 2001 of Clockwork, maar dat is mijn voorkeur

    Waarom bedenken ze ook niet iets orgineels, dan ben je van al dat gezeur af
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Maar ik zal hem om de vergelijking te maken misschien een keer huren, maar ben bang dat de Kubrick mij toch het beste zal bevallen.
    Laat effe weten wat je ervan vond... ben benieuwd.

    Tsja, ik hou wel van dit genre... en deze Lolita veegt op sommige punten gewoon de vloer aan met de Kubrick-versie. Maar goed, eigenlijk is een vergelijking zinloos...

  6. #6

    Standaard

    Vond dit een erg mooie film en zal het zeker overwegen hem in de collectie toe te voegen..
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  7. #7
    Roosje
    Guest

    Standaard

    Nog niet gezien, maar het boek lezend en de film bestellend.
    Ik hoop op een geslaagde aankoop. (Twee eigenlijk, zowel boek als dvd.)

  8. #8

    Standaard

    Mwah, niet echt mijn soort film.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  9. #9

    Standaard

    Ik vind em helemaal te gek

    ..zou niet weten waarom..
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  10. #10

    Standaard

    Ik heb Vladimir Nabokov's 'Lolita' gelezen en was onder de indruk van het verhaal.
    Ik heb Stanley Kubrick's verfilming nog niet gezien, maar deze versie uit 1997 wel. Ik vind het een mooie film en Dominic Swain zet een hele goede Lolita neer, vooral als je na gaat dat ze zelf nog maar 15 was.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •