De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.

Discussie: MyImax

  1. #1

    Standaard MyImax (150" big screen TV)

    Hoi allemaal,

    zag via planet.nl deze link.

    http://www.myimax.com/

    Ze beloven dat je voor $22 je gewone tv kunt omtoveren in een big screen projector mbv een of andere 6x lens zodat je films in 150 inch projecties kunt zien.
    Lijkt me niet zo goed voor de kwaliteit en ik vraag mij daarnaast ook af hoe het werkt.

    Wat ik nog weet van natuurkunde van vroeger is dat het beeld op z'n kop wordt weergegeven als je 1 lens gebruikt, maar dat zal hier wel niet het geval zijn.

    Benieuwd wat jullie ervan vinden en of er toevallig al iemand ervaring mee heeft/gezien heeft.

    Jeroen
    (subject even aangepast)

  2. #2

    Standaard

    Ik ben hier wel heel benieuwd naar...
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  3. #3

    Standaard

    Ben hier ook wel heel benieuwd naar. Wat ik alleen niet helemaal begrijp is of je die houten kast voor je TV moet plaatsen

    Er worden trouwens wel 2 lezen geleverd, dus je krijg geen omgedraaid beeld.

    What all is included in the bigscreen kit?
    You will receive two 6x lenses, 4 set of instructions on CD, and many freebies including,

  4. #4
    Sniet Pot
    Guest

    Standaard

    Lijkt me helemaal niks. Je TV geeft vast niet voldoende licht om daar een heldere projectie van te maken. Of je moet de brightness zo ziek omhoog schroeven dat je TV binnen de kortste keren helemaal naar de ****** is. No thanx!

  5. #5

    Standaard

    Voor die 30 dollar wil ik wel een miskoop doen hoor. Ik heb hem dus besteld, en hou jullie op de hoogte !

    Zijn er nog meer waaghalzen die de grote gok wagen?

    Mazzel !

    Vince

  6. #6

    Standaard

    Dat kan volgens mij echt nooit goed werken. Hoe krijg je in hemelsnaam een goed scherp beeld, en vooral een geometrisch correct beeld met iets dat zo te zien (afgaande op de foto's) geen mogelijkheden heeft tot enige correctie?

  7. #7

    Standaard

    Leuk, maar je moet wel ff die houten kast zelf bouwen. Het enige wat je voor die bijna $20 en $30 verzendkosten krijgt zijn twee plastic lenzen. Voor $50 kun je als je een beetje shopt beter 3 DVDen kopen. Maar goed post je resultaten (goed of slecht)

    Marco

  8. #8

    Standaard

    Die site heeft een hoog 'Ask Mike'/'Tellsell' gehalte. Geheel tegen mijn principes in, moet ik hierbij op voorhand al mijn grote twijfel uitspreken over de kwaliteit van deze contraptie.
    Dit gaat gewoon niet werken. Met een voorzetlens een beeld van TV op de muur projecteren...give me a break! Er wordt nergens naar het beeldformaat gevraagd dus het is een one-size-fits-all principe. Ik ben geen natuurkundige, maar dit gaat nooit goed werken. Ik denk dat je maximaal een vaag plekje op je muur krijgt. Erg praktisch is het bovendien niet. Mijn TV staat zo opgesteld dat ik vanaf de bank lekker kan kijken...zoals bij de meesten het geval zal zijn. Nu krijg je dus het beeld in je gezicht geprojecteerd, dus zul je je huis moeten gaan verbouwen als je lekker een fillempie wilt kijken.

    De catch is trouwens wel dat je zelf een kastje moet timmeren voor de lenzen. Als het dan niet werkt, kunnen ze altijd zeggen dat het aan de kast ligt...

    Maar...prove me wrong zou ik zeggen, maar ik denk dat het weggegooid geld is. Maak het de volgende keer aan mij over, dan beloof ik je wel wat.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  9. #9

    Standaard

    Ik ben ook erg benieuwd. Ben wel bang dat de tv te weinig licht kan leveren.

  10. #10

    Standaard

    Ach ja, voor DVD zal het misschien niet duidelijk genoeg zijn, maar misschien voor voetbal wedstrijden is het wel lache lijkt me.

    En voor die 30 dollar kan het ook niet echt helemaal fout gaan vind ik, dus ik gok het wel.

    Maar ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden !

  11. #11

    Standaard

    Erg moedig dat je het aandurft. Zoals je kon lezen heb ik ook sterk mijn twijfels, maar in ieder geval veel succes gewenst!!!
    En we horen het nl. wel hoe het bevalt. Je kunt in ieder geval zeggen dat je de 1e was

    Jeroen

  12. #12

    Standaard

    Hahahaha, precies...

    En als het echt niets is, dan ga ik er wel een party bril van maken, aangezien je 2 lenzen krijgt

    To be Continued................

  13. #13

    Standaard

    En dan heb je een FOV van 150"
    Dan heb je geen breedbeeld maar een breed beeld ...

    Jeroen

  14. #14

    Standaard

    Haha wat een grap. Is ongeveer hetzelfde als met een lens voor je zaklamp de eiffeltoren proberen te verlichten.

    Zet maar een beamer van 2 meter naar 6 meter, je houdt geen beeld over.


    Rob

  15. #15

    Standaard

    Je hebt 15 dagen gekld terug garantie dus wat let je.

    Maar ik heb wel wat ervaring met deze grap. Ik heb deze pj 190 jaar geleden gezien die hem professioneel verkocht voor 3000 piek of meer.
    Het werkte echt. Maar de truuk was dat:
    1. de televisie werd opgevoerd.
    2. de randen wazig werden en dit word opgelost door een plastic rand van 1 cm breed die je aan de buitenrand van het glas aanbracht.
    Heb zelf nog wel eens wat pogingen gedaan met fresnels maar heb de wazigheid aan de randen nooit kunnen wegwerken + hij gaf niet genoeg licht
    Laat horen hoe het afloopt!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erikro
    fresnels
    Wat zijn fresnels?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Wat zijn fresnels?
    plasic lenzen met uiteenlopende ringen erop net als de doorsnede van een boom zeg maar.
    hierdoor kun je goedkope en lichte lenzen maken maar er zitten natuurlijk ook een paar nadelen aan.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Wat zijn fresnels?
    Die zijn bijna net zo lekker als 'Pringles' (Hot and Spicy)

  19. #19

    Standaard

    Dat is waar, maar ze laten zo weinig licht door

  20. #20

    Standaard

    Ik heb als "jonge onderzoeker" ooit geëxperimenteerd met dit principe. Het resultaat dat ik bereikte zegt mij nu, dat dit waarschijnlijk een vorm van geldklopperij is.

    Ik was een jaar of 15... Had een zwartwit TV (63 cm), een vergrootglas en een flinke doos.
    TV in de doos geplaatst en het vergrootglas als projectielens in de doos gemonteerd...

    Resultaat;
    In een kompleet donkere ruimte kreeg ik, op een afstand van een centimeter of 20, op een wit vel papier een afbeelding die aan een klein, vaag, omgekeerd TV-beeld deed denken....

    Oorzaak van het slechte resultaat;
    De beeldbuis geeft simpelweg te weinig licht om een goed beeld op een acceptabele afstand te projecteren...

  21. #21

    Standaard

    Kijk hier eens:

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...2&category=617

    en let vooral op de foto van de "thuisbioscoop"(van Frans Bauer)
    3d

  22. #22

    Standaard

    yep sounds like a big con..... m.a.w. geldklopperij...

    die plaatjes kunnen nooit van die ombouw komen, een tv heeft gewoon te weinig lichtopbrengst..

    Enfin, laat maar weten wat het geworden is..

    Groet Bjorn

  23. #23

    Standaard

    ps er staat me ook iets van bij dat je ook nog eens klein model tv moest gebruiken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •