Bekijk uitslag poll: LOTR2 wijkt teveel af van het boek...

Stemmers
63. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Oneens, de film is in dit deel interessanter dan het boek...

    14 22,22%
  • Eens, onnodig om zoveel aan het toch al zo grote verhaal toe te voegen...

    13 20,63%
  • Geen mening in deze zoveelste LOTR2 thread...

    36 57,14%
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Hoeveel procent van de filmkijkers maakt het eigenlijk wat uit of de boeken volledig worden gevolgd .... lijkt me toch echt wel minimaal.

    Dit soort discussie is al gaande vanaf het uitbrengen van de eerste film (en eigenlijk al ver ervoor ook) en het zal ook niet ophouden tot de derde film een tijd achter de rug is denk ik. Maar ik heb zoiets van .... so what!

    De films staan er nu en zijn verbonden aan de boeken, maar dat is ook alles.

    Er wordt naar mijn gevoel veel te hard van de torens geblazen hierover, maar ik ben dan ook geen fanatiek aanhanger van de boeken.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Er wordt naar mijn gevoel veel te hard van de toren geblazen hierover.

    Van de twee torens geblazen, bedoel je denk ik eerder
    Very funny Scotty, now beam up my clothes!
    "Stop blowing holes in my ship!!"

  3. #28
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bahamut31



    Van de twee torens geblazen, bedoel je denk ik eerder


    Speciaal voor u aangepast.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Speciaal voor u aangepast.
    Very funny Scotty, now beam up my clothes!
    "Stop blowing holes in my ship!!"

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Hoeveel procent van de filmkijkers maakt het eigenlijk wat uit of de boeken volledig worden gevolgd .... lijkt me toch echt wel minimaal.
    Vergeet niet dat er voor de films al een heel veel Tolkien-fans(puristen) waren. Die lopen op de fan-sites behoorlijk te mekkeren.
    Ze doen maar, ik ben ook een groot fan van het boek, maar kan gelukkig deze los zien van de films.
    Maar je hebt gelijk denk ik dat het grootste deel van de kijkers de boeken niet kende.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #31

    Standaard

    Ik moet me aansluiten bij degenen die opperden dat het onmogelijk is een boek te verfilmen op de manier dat is neergeschreven.
    Deze manier van verfilmen kan alleen maar lange en vooral langdradige filmen tot gevolg hebben.

    Het werd reeds gezegd : een boek is een boek. Een film is een film. Beiden zijn totaal verschillende media die elk gebonden zijn aan de regels van die media.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  7. #32

    Standaard

    Bij de meeste films vind ik het totaal niet belangrijk of hij op het boek lijkt. Bij lord of the rings is dat echter anders. Het is belangrijk dat de film op het boek lijkt omdat de sfeer die tolkien heeft gecreeerd uniek is.
    Wat sfeer betreft is Jackson zeer zeker geslaagd. En dat is het belangrijkste.
    Ik ben niet altijd tevreden over de keuzes die jackson heeft gemaakt (maar wie ben ik) maar omdat de film verder zo goed is kan ik er mee leven.
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  8. #33

    Standaard

    Ik hoor veel kritiek op de 'vrijheden' die genomen zijn met het verhaal, maar mij stoort het absoluut niet.

  9. #34

    Standaard

    Een boek en een film zijn 2 verschillende dingen die een geheel eigen leven kunnen hebben. Bij LOTR ligt dat wat moeilijk vanwege impact van het boek en de fanatieke aanhang (vergelijk het maar met verfilmingen van de bijbel). En vergeet ook niet dat wat je in t2t ziet zo ongeveer het leukste uit het boek. Op sommige bladzijden zeurt het maar door (en ik ben een liefhebber van het boek!). Wat volgens mij wel lastig is is dat PJ zoveel van het einde heeft weggelaten. Er moet nog zoveel gebeuren in deel 3. Maar goed we zullen zien.
    Hoewel ikzelf deel 2 een geweldige film vond toch een paar kanttekeningen:

    - iets minder zwnkende panorama shots graag (het is tenslotte geen toeristische video van Nieuw Zeeland).
    - toevoegingen die er niet toe doen (zoals de aanpassing van Faramir's karakter) hoeven van mij niet.
    - Het einde vind ik echt een gemiste kans. Nu lijkt het alsof we nog even ver zijn als na deel 1 (boze tongen zullen beweren dat wat dat betreft het hele 2e boek wel weg kan). In het boek is sam alleen en dat had het einde veel dramatische gemaakt.
    - De belegering van Helmsdeep kent een te abrupt einde.

    voor wie het leuk vind kijk een voor een kritische beschouwing op deze link:

    http://www.kithrup.com/brin/tolkienarticle1.html
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  10. #35

    Standaard

    Alles wat ik zou willen zeggen is al verwoord door Lex, Mike en Nathan.

    De films zijn

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Alles wat ik zou willen zeggen is al verwoord door Lex, Mike en Nathan.

    De films zijn
    ...van jou niets anders verwacht
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godbluff
    - iets minder zwnkende panorama shots graag (het is tenslotte geen toeristische video van Nieuw Zeeland).
    Typisch Peter Jackson. Ik kan er overigens geen genoeg van krijgen, maar wat belangrijker is: Door die panorama/wideshots krijg ik juist het goede gevoel van de uitgestrektheid van Midden Aarde en de soms geisoleerde eenzaamheid van de fellowship.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godbluff

    - Het einde vind ik echt een gemiste kans.
    Ja dat was inderdaad ook slecht zeg!!!
    Het boek TTT eindigt in een soort climax. Je hebt het idee van...snel waar is het volgende boek, ik moet weten hoe het afloopt. Jackson heeft het einde van de TTT veranderd en dat is weer een goed voorbeeld van iets dat ie nou niet had moeten doen!
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  14. #39

    Standaard

    Als je het boek vergelijkt met geluid en de film met beeld dan is de combinatie een mooi geheel. Zo denk ik erover.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey Lindeman


    Ja dat was inderdaad ook slecht zeg!!!
    Het boek TTT eindigt in een soort climax. Je hebt het idee van...snel waar is het volgende boek, ik moet weten hoe het afloopt. Jackson heeft het einde van de TTT veranderd en dat is weer een goed voorbeeld van iets dat ie nou niet had moeten doen!
    Dan had ie Shelob erin moeten laten, maar dan had ie helaas te weinig tijd voor denk ik. Persoonlijk vond ik het einde van het boek TTT inderdaad erg sterk en een enorme cliffhanger.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Dan had ie Shelob erin moeten laten, maar dan had ie helaas te weinig tijd voor denk ik. Persoonlijk vond ik het einde van het boek TTT inderdaad erg sterk en een enorme cliffhanger.
    Ach... zo erg is het nou ook weer niet.

    Een ding is zeker, Shelob komt in deel 3 wel aan bod.
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey Lindeman


    Ach... zo erg is het nou ook weer niet.

    Een ding is zeker, Shelob komt in deel 3 wel aan bod.
    Ja daar kijk ik nu al naar uit. En na ROTK zie ik het toch als een grote lange film
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #43

    Standaard

    tsja bij sommige mensen is dat gevoel van sweeping epic waarschijnlijk eerder bereikt dan bij anderen
    Maar ik ben eruit wat betreft dat einde dwz het verwijderen van Shelob. Ik denk namelijk naar raadplegen van boek 3 dat daar meer dan genoeg ruimte voor is. Zoals de meeste zullen weten kabbelt het boek nog een paar honderd bladzijden door nadat de ring in mount doom is geworpen/gevallen. En daar kan wat mij betreft flink de schaar in. Zou ook een anticlimax zijn als de film na dat moment nog een uur door zou gaan.
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  19. #44

    Standaard

    Ik ben zelf in het boek net voorbij Shelob. Ik moet zeggen dat ik dat een beter einde van de film zou hebben gevonden...

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godbluff
    tsja bij sommige mensen is dat gevoel van sweeping epic waarschijnlijk eerder bereikt dan bij anderen
    Maar ik ben eruit wat betreft dat einde dwz het verwijderen van Shelob. Ik denk namelijk naar raadplegen van boek 3 dat daar meer dan genoeg ruimte voor is. Zoals de meeste zullen weten kabbelt het boek nog een paar honderd bladzijden door nadat de ring in mount doom is geworpen/gevallen. En daar kan wat mij betreft flink de schaar in. Zou ook een anticlimax zijn als de film na dat moment nog een uur door zou gaan.
    Ben ik het wel mee eens, maar aan de andere kant is dat einde wel helemaal af. Hoe vaak heb je namelijk niet dat je graag wil weten hoe het nu eigenlijk verder afloopt met de hoofdpersonen... Maar misschien werkt dit juist in een boek beter dan in de film. Het is in ieder geval al bekend dat het laatste stuk ook niet in de film komt.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Ben ik het wel mee eens, maar aan de andere kant is dat einde wel helemaal af. Hoe vaak heb je namelijk niet dat je graag wil weten hoe het nu eigenlijk verder afloopt met de hoofdpersonen... Maar misschien werkt dit juist in een boek beter dan in de film. Het is in ieder geval al bekend dat het laatste stuk ook niet in de film komt.
    Grappige avatar... Jammer dat die verkiezing nooit echt goed van de grond is gekomen...

  22. #47

    Standaard

    Ik heb voor de tweede optie gekozen, maar gewoon omdat het vrij ver afwijkt van de boeken. Jullie reacties, en Pj's redenen om het zo te doen snap ik ook, en daarom had ik er de tweede keer ook geen problemen meer mee (bij de premiere had ik zo iets van
    "drie keer raden wat hier zou staan ", maar dat had ik de tweede keer niet meer.
    Het wijkt ver af, maar niet op een hele slechte manier.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •